Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Fleurtje_5
07-08-2025 om 14:46
Daglichtlamp schreef op 07-08-2025 om 14:00:
Nathalie van Berkel die op nummer twee komt bij D66 heeft nul politieke ervaring. Wèl werkt ze bij het UWV, aangezien het stelsel rondom arbeidsongeschiktheid dringend hervormd moet worden neemt ze wat dat betreft wellicht wel nuttige ervaring mee. Aan de andere kant zijn er de afgelopen periode nogal wat schandalen bij het UWV, dus ik vind het een gewaagde keuze om haar zo hoog te zetten.
Als je graag uitleg wilde had je het gewoon kunnen vragen Fleurtje, net zoals we aan jou uitleg gevraagd hebben over jouw link.
Ik had de uitleg niet nodig. Daar had ik gisteren in onze krant al over gelezen. Dat ik het noemde was omdat Nicole123 er blijkbaar moeite mee heeft (zie 06-08-2025 om 22:40: ) als Fleurtje_5 iets (via fragment of link) wil laten zien maar geen kik geeft als jij iets wil laten zien/lezen.
Daglichtlamp
07-08-2025 om 16:15
Blijkbaar kon geen van de 37 PVV-Kamerleden tijd maken voor het belangrijke commissiedebat over Gaza (of het aanwezige Kamerlid houdt inmiddels al ruim 2 uur zijn of haar mond, dat zou natuurlijk ook kunnen). (Ze hebben zes leden + zes reserves in deze commissie, en ongetwijfeld hadden ze ook een tijdelijke vervanger mogen sturen voor dit debat, de CU heeft dit bijvoorbeeld ook gedaan).
Ik moet mezelf corrigeren: blijkbaar is er toch een PVV, die bijna 2,5 uur zijn mond heeft gehouden, maar nu wel zijn eigen inbreng doet (Raymond de Roon).
FaithfulDuck87
07-08-2025 om 16:39
https://nos.nl/artikel/2577836

Geert Wilders is weer bezig. Schandalige tweet, waar gelukkig al vele malen over gemeld is bij het discrimanitepunt. Ik ga ook maar melding doen. Meer die dat gaan doen of mss al hebben gedaan?
felija
07-08-2025 om 16:48
Friezinnetje schreef op 07-08-2025 om 16:39:
Geert Wilders is weer bezig. Schandalige tweet, waar gelukkig al vele malen over gemeld is bij het discrimanitepunt. Ik ga ook maar melding doen. Meer die dat gaan doen of mss al hebben gedaan?
Bah, bah, bah!! Wat misselijk weer! Ik ga zeker een melding doen.
BeesAreCool
07-08-2025 om 16:57
Yumi schreef op 06-08-2025 om 19:56:
[..]
En meerdere met mij.
.
Als je er zelf over klaagt, doe het dan zelf niet.
Lijkt mij een uitstekende eerste stap.
PensioNada
07-08-2025 om 17:12
Friezinnetje schreef op 07-08-2025 om 16:39:
Heel zijn X staat vol met moslimhaat. Wilders baalt ontzettend dat de andere partijen het niet over asiel willen hebben en gooit zo de knuppel in het hoenderhok. Negeren dus.
Miraval
07-08-2025 om 17:17
Negeren is de enige optie, en aangifte doen. En verder dat walgelijke plaatje zo min mogelijk delen of verspreiden.
Yumi
07-08-2025 om 17:41
BeesAreCool schreef op 07-08-2025 om 16:57:
[..]
Als je er zelf over klaagt, doe het dan zelf niet.
Lijkt mij een uitstekende eerste stap.
Zoals ik al schreef het is maar net wat je wilt zien..... daar wil ik aan toevoegen, hoe je het leest, door welke bril je kijkt.
BeesAreCool
07-08-2025 om 17:48
PensioNada schreef op 07-08-2025 om 17:12:
[..]
Heel zijn X staat vol met moslimhaat. Wilders baalt ontzettend dat de andere partijen het niet over asiel willen hebben en gooit zo de knuppel in het hoenderhok. Negeren dus.
Hij had de grootste partij en die artij was in het kabinet. Jammer dat hij zich niet meer voor huisvesting ed heeft ingezet oftewel dingen die er echt toe doen. Ook jammer dat ee PVVers zo weinig kwamen opdagen in de kamer.
Tweeten en proberen te shockeren is geen beleid waar mensen iets aan hebben.
Miraval schreef op 07-08-2025 om 17:17:
Negeren is de enige optie, en aangifte doen. En verder dat walgelijke plaatje zo min mogelijk delen of verspreiden.
Mee eens.
Laten we het niet verder verspreiden.
Jorni
07-08-2025 om 18:28
BeesAreCool schreef op 07-08-2025 om 17:48:
[..]
Hij had de grootste partij en die artij was in het kabinet. Jammer dat hij zich niet meer voor huisvesting ed heeft ingezet oftewel dingen die er echt toe doen. Ook jammer dat ee PVVers zo weinig kwamen opdagen in de kamer.
Tweeten en proberen te shockeren is geen beleid waar mensen iets aan hebben.
[..]
Mee eens.
Laten we het niet verder verspreiden.
De PVV heeft door de regeringsdeelname goed laten zien alleen maar te geven om asiel en migratie en niet om de andere punten waar ze tijdens de afgelopen verkiezingen wel de mond over vol hadden. Zelfs op het gebied van asiel en migratie hebben ze overigens 0,0 bereikt. PVV kan vooral van alles roepen en flink tweeten, meer niet.
Daglichtlamp
07-08-2025 om 18:38
Daglichtlamp schreef op 07-08-2025 om 16:15:
Blijkbaar kon geen van de 37 PVV-Kamerleden tijd maken voor het belangrijke commissiedebat over Gaza (of het aanwezige Kamerlid houdt inmiddels al ruim 2 uur zijn of haar mond, dat zou natuurlijk ook kunnen). (Ze hebben zes leden + zes reserves in deze commissie, en ongetwijfeld hadden ze ook een tijdelijke vervanger mogen sturen voor dit debat, de CU heeft dit bijvoorbeeld ook gedaan).
Ik moet mezelf corrigeren: blijkbaar is er toch een PVV, die bijna 2,5 uur zijn mond heeft gehouden, maar nu wel zijn eigen inbreng doet (Raymond de Roon).
Inmiddels zijn ze vierenhalf uur aan het debatteren. De Roon heeft in die tijd alleen zijn eigen inbreng van 4 minuten gedaan. Hij heeft geen enkele keer ge-interumpeerd. Zou Wilders zelfs zo'n ervaren Kamerlid niet vertrouwen om in zijn afwezigheid mee te debatteren?
felija
07-08-2025 om 19:16
Jorni schreef op 07-08-2025 om 18:28:
[..]
De PVV heeft door de regeringsdeelname goed laten zien alleen maar te geven om asiel en migratie en niet om de andere punten waar ze tijdens de afgelopen verkiezingen wel de mond over vol hadden. Zelfs op het gebied van asiel en migratie hebben ze overigens 0,0 bereikt. PVV kan vooral van alles roepen en flink tweeten, meer niet.
Goede samenvatting
alhambra
07-08-2025 om 21:56
Hij basht niet alleen Moslimvrouwen maar hij draagt ook uit dat jongere vrouwen beter zijn dan oudere vrouwen. Ik heb net ook een voorbeeld van zo'n nazipropagandaposter gezien. Jeetje, hoe komt die man nou zo? Hoe krijg je het je toetsenbord uit?
Weronika
07-08-2025 om 22:19
alhambra schreef op 07-08-2025 om 21:56:
Hij basht niet alleen Moslimvrouwen maar hij draagt ook uit dat jongere vrouwen beter zijn dan oudere vrouwen. Ik heb net ook een voorbeeld van zo'n nazipropagandaposter gezien. Jeetje, hoe komt die man nou zo? Hoe krijg je het je toetsenbord uit?
Inderdaad, onbegrijpelijk
Weronika
07-08-2025 om 22:21
Daglichtlamp schreef op 07-08-2025 om 16:15:
Gingen ze maar eens tijd maken over hoe Nederland erbij staat.
Gaza is ver weg, is niet onze oorlog, bovendien heeft Nederland niet zoveel in de melk te brokkelen wbt dat ver- weg -conflict.