Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Zorroo schreef op 21-06-2025 om 15:15:

[..]

Eeh, jij weet gelukkig maar weinig van wat of hoe ik denk. Ik ben links ja maar heb niet de blinde adoratie van een gelovige die ik bij sommige PVV-aanhangers. Verre van.

Ja en jij spamt ook niet steeds elke pagina vol met vier posts op een rij.

Goedkoop truucje om zo elke pagina te domineren. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2025 om 15:24 Topicstarter

Denk er eens over na. Bij GroenLinks-PvdA kun je het gewoon oneens zijn met Timmermans. Kan dat ook bij de PVV?

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2025 om 13:41:

[..]

Dat jij zo over Timmermans denkt, betekend niet dat ik ook zo in elkaar zit.

Huh? Niemand denkt hier zo over Timmermans. Blijft wel makkelijk natuurlijk, niet over de echte inhoud, maar slechts over de 'poppetjes' praten. 

Waarom blijf je maar posts van jezelf aanhalen? Maakt ze dat ineens meer waar ofzo? Integendeel. 

BeesAreCool schreef op 21-06-2025 om 15:17:

[..]

Het lijkt Wilders wel met zijn geroeptoeter op X. 

Zorroo schreef op 21-06-2025 om 15:15:

[..]

Eeh, jij weet gelukkig maar weinig van wat of hoe ik denk. Ik ben links ja maar heb niet de blinde adoratie van een gelovige die ik zie bij sommige PVV-aanhangers. Verre van.

Eeh, En jij weet nog minder van mij en toch deed je deze uitspraak:

Voor Fleurtje is en blijft Geert de Grote Verlosser en niemand gaat dat veranderen. Het is als een religie denk ik.

Had ik maar laten staan wat ik eerst had geschreven. 

ps. dat je links bent is onnodig om te vermelden, want dat was allang duidelijk.

BeesAreCool schreef op 21-06-2025 om 15:17:

[..]

Dat heb je goed bijgehouden.  Denk ik. Want zelf heb ik ze niet geteld, maar het kan kloppen. Ik forum alleen via PC en zit niet de hele tijd non-stop op het forum. Als ik dan weer op het forum kom begin ik te lezen daar waar ik het laatste ben geweest. Meestal is er dan veel bijgeschreven en moet ik nogal wat bij lezen. Ik sla ook soms berichten over omdat het wat veel word om alles te lezen, en dan begin ik per posting antwoord te geven en dat kan op een rap tempo.

Geen truukje, en al helemaal geen goedkoop truukje. 

Daglichtlamp schreef op 21-06-2025 om 15:24:

Denk er eens over na. Bij GroenLinks-PvdA kun je het gewoon oneens zijn met Timmermans. Kan dat ook bij de PVV?

Precies. Ik kan het oneens zijn met Wilders maar het evengoed niet correct vinden dat hij ondanks het aantal stemmen geen premier mocht worden.

En eerlijk gezegd vind ik Wilders veel sterker dan Timmermans, of hij nou bestuurservaring heeft of niet. En een debat met Wilders is nooit saai. Het is soms zelfs heel grappig.

Maar meer nog, ben ik gewoon heeeeel erg anti-Timmermans. Dus als ik dan zou moeten kiezen op wie van de twee ik zou stemmen, dan maakt Timmermans geen enkele kans. Net zoals ik nooit zou stemmen op Neelie Kroes, Ursula, en Angela Merkel....en nog wel een paar.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2025 om 19:35 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2025 om 19:31:

[..]

Precies. Ik kan het oneens zijn met Wilders maar het evengoed niet correct vinden dat hij ondanks het aantal stemmen geen premier mocht worden.

Maar meer nog, ben ik gewoon heeeeel erg anti-Timmermans. Dus als ik dan zou moeten kiezen op wie van de twee ik zou stemmen, dan maakt Timmermans geen enkele kans. Net zoals ik nooit zou stemmen op Neelie Kroes, Ursula, en Angela Merkel....en nog wel een paar.

Maar zou je het ook oneens kunnen zijn met Wilders en een actieve rol kunnen hebben bij de PVV? Want dat kan bij andere partijen zoals bijvoorbeeld GroenLinks-PvdA, maar ook bij bijvoorbeeld de VVD wel.

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2025 om 19:11:

[..]

Eeh, En jij weet nog minder van mij en toch deed je deze uitspraak:

Voor Fleurtje is en blijft Geert de Grote Verlosser en niemand gaat dat veranderen. Het is als een religie denk ik.

Had ik maar laten staan wat ik eerst had geschreven.

Nóg minder? Dit topic staat bom- en bomvol met jouw teksten en  meningen. Daar blijkt meer dan voldoende uit hoe jij redeneert en hoe jouw meningen eruitzien.  

Daglichtlamp schreef op 21-06-2025 om 19:35:

[..]

Maar zou je het ook oneens kunnen zijn met Wilders en een actieve rol kunnen hebben bij de PVV? Want dat kan bij andere partijen zoals bijvoorbeeld GroenLinks-PvdA, maar ook bij bijvoorbeeld de VVD wel.

Je bedoeld dat Wilders een eenmanspartij heeft naast een vrienden-van-Wilders-club?

Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt bij de PVV, maar ik hoor ook geen PVV-er daarover klagen.

Kijk, gisteren en vanmiddag las ik de ophef bij GL/PvdA. En  even later las ik dat Timmermans  EVENGOED bij zijn besluit blijft. Voor de bühne ziet het er mooi uit, maar werkt het ook zo mooi? 

Tja, dan zit je met tig mensen in één partij, vers gefuseerd nog wel, er zou daarom een feestelijke lunch zijn vanmiddag, ....en dan schiet je er evengoed niks mee op, want Timmermans blijft bij zijn besluit ondanks dat mensen zeer geschokt waren van het voorstel van Timmermans.

Bij Lodewijk Asscher kan ik het verdriet heel goed begrijpen. Hij heeft al eerder aangegeven dat hij te maken heeft met Jodenhaat.  En dan moet hij nu toezien hoe zijn partij het ene land de wapens afneemt zodat ze een nog groter doelwit zijn voor de terreurbeweging Hamas die Israël het liefst van de kaart wil vegen.

Ik heb het even voor je op een rijtje gezet. Let op de datum/tijdstip:

https://nos.nl/artikel/2571784-verbazing-en-boosheid-over-voorstel-groenlinks-pvda-voor-wapenembargo-israel

NOS Nieuws•
donderdag, 21:12  •Aangepast donderdag, 21:19

Verbazing en boosheid over voorstel GroenLinks-PvdA voor wapenembargo Israël

https://nos.nl/artikel/2571932-oud-pvda-leiders-willen-dat-partij-afstand-neemt-van-wapenembargo-israel

NOS Nieuws•
gisteren, 22:45 •Aangepast vandaag, 06:52

Oud-PvdA-leiders willen dat partij afstand neemt van wapenembargo Israël

Acht PvdA-prominenten willen dat het partijbestuur afstand neemt van het voorstel om een geheel wapenembargo in te stellen tegen Israël. Het gaat onder anderen om de oud-partijleiders Job Cohen, Lodewijk Asscher en Ad Melkert.

https://nos.nl/artikel/2571964-pvda-leden-lijken-scherpere-israel-koers-te-steunen-straks-stemming-over-motie NOS Nieuws•
vandaag,
11:13•Aangepast vandaag, 14:30

..................

'Schande'

De gemoederen op het PvdA-congres liepen flink op toen een meerderheid ermee instemde om de motie van Asscher vanmiddag, in het gezamenlijk deel van het congres, aan bod te laten komen. Dat betekent dat zowel de leden van PvdA als GroenLinks erover zullen stemmen. Er werd geschreeuwd vanuit de zaal en "schande" geroepen.

Partijprominent Gerdi Verbeet, die zich eerder had gekeerd tegen de fusie met Groen Links, pakte het podium en sprak over een "kunstje"'.
Zij vindt dat zolang GroenLinks en PvdA nog niet zijn gefuseerd, PvdA-leden de kans moeten krijgen om zelf over het Israël-standpunt te praten. Maar de voorzitter van het presidium bleef bij het besluit
.

...............

https://www.nu.nl/317742/video/timmermans-ik-laat-me-geen-antisemitisme-aanpraten.html Timmermans: 'Ik laat me geen antisemitisme aanpraten'
21 jun 2025 om 16:26

https://www.nd.nl/varia/varia/1273225/timmermans-dankt-leden-voor-steun-israel-motie-duidelijk-signaal zaterdag 21 juni 2025, 19:16 Timmermans dankt leden voor steun Israël-motie: duidelijk signaal

GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans is "dankbaar" voor de steun die de leden van beide partijen hebben uitgesproken voor de lijn van de Tweede Kamerfractie ten aanzien van Israël.

Zorroo schreef op 21-06-2025 om 19:52:

[..]

Nóg minder? Dit topic staat bom- en bomvol met jouw teksten en meningen. Daar blijkt meer dan voldoende uit hoe jij redeneert en hoe jouw meningen eruitzien.

En heb je verder ook nog een mening over het onderwerp van dit topic?

..............

Je weet niet hoe het er bij de PVV toe gaat en hoort ook niemand klagen? Kom op, Fleurtje, hoe kun je dan zo idolaat zijn van Wilders, maar je weet niet hoe het er binnen.zijn partij aan toe gaat? Serieus? Zo kan niemand je toch serieus nemen?

Dus Coenradie en Agema kregen van Wilders alle ruimte en vrijheid om hun eigen ideeën en voorstellen in te brengen? Hij maakte bijvoorbeeld niet duidelijk hoorbaar ruzie met Coenradie toen ze het waagde tegen hem in te gaan? 
In welk parallel universum leef jij? 

Waarom heb je het telkens over Timmermans, terwijl je herhaaldelijk een vraag wordt gesteld over Wilders rol binnen de PVV?

Beter met quote erbij

Fleurtje_5 schreef op 21-06-2025 om 20:06:

[..]

En heb je verder ook nog een mening over het onderwerp van dit topic?

Ja hoor, ik heb allerlei meningen over de Nederlandse politiek. En als ik de behoefte voel, dan post ik hier iets. Of ik like andermans berichten als ik een tekst echt raak vind. Hoezo?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.