Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer


willem1959

willem1959

03-09-2021 om 13:55 Topicstarter

BeertjeColargol schreef op 03-09-2021 om 13:50:

[..]

Ik zou niet weten of dat zo is dat die vrouwen zich alleen onprettig voelen in de aanwezigheid van hetero mannen en geen moeite hebben met de aanwezigheid van homo mannen of van transvrouwen. Dat zou je ze dan moeten vragen.

In ieder geval blijft het wel een feit dat als een mens met een piemel de vrouwensauna binnenstapt, de vrouwen aan de vorm van de piemel niet kunnen zien of het een cis heteroman, een cis homoman, een trans heterovrouw die niet in transitie is gegaan, of een trans lesbische vrouw die niet in transitie is gegaan, is. [Ben ik nu inclusief genoeg of heb ik nog een paar smaken vergeten?]

Dat gaat heus nog wel komen hoor. Het wachten is op de eerste rehtzaak van een M die zich als V heeft laten registreren en zo wapperend met zijn ID het damesuurtje kan binnenlopen. Damesuurtjes bestaan straks niet meer.

BeertjeColargol schreef op 03-09-2021 om 13:50:

[..]

Ik zou niet weten of dat zo is dat die vrouwen zich alleen onprettig voelen in de aanwezigheid van hetero mannen en geen moeite hebben met de aanwezigheid van homo mannen of van transvrouwen. Dat zou je ze dan moeten vragen.

In ieder geval blijft het wel een feit dat als een mens met een piemel de vrouwensauna binnenstapt, de vrouwen aan de vorm van de piemel niet kunnen zien of het een cis heteroman, een cis homoman, een trans heterovrouw die niet in transitie is gegaan, of een trans lesbische vrouw die niet in transitie is gegaan, is. [Ben ik nu inclusief genoeg of heb ik nog een paar smaken vergeten?]

Homo's en transgenders vallen vrouwen niet lastig om hun vrouw zijn. Àls ze hen lastig vallen, dan zal dat gaan om iets persoonlijks. Maar dat is wel de kern van het probleem van vrouwen die lastig gevallen worden: Ze voelen zich bedreigd en onveilig en lopen het risico aangerand/verkracht/misbruikt te worden.

Het laatste dat je noemt ben ik het mee eens. Dat kan je dan niet zien. Ik verwacht echter dat er in de praktijk geen sprake zal zijn van cis mannen die zich nu veelvuldig over zullen laten schrijven op een V én op die manier naar de sauna naar het vrouwenuurtje gaan om daar vrouwen lastig te vallen. En dat we in de praktijk dus zullen ervaren dat de mens met de piemel in de vrouwensauna geen gevaar vormt voor de vrouwen die zich daar bevinden.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 14:08

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 13:55:

[..]

Dat gaat heus nog wel komen hoor. Het wachten is op de eerste rehtzaak van een M die zich als V heeft laten registreren en zo wapperend met zijn ID het damesuurtje kan binnenlopen. Damesuurtjes bestaan straks niet meer.

Ik heb die uitspraak gelezen van het College voor de Rechten van de Mens (vroeger heette dat Commissie Gelijke Behandeling) in de zaak van die sportschool. Het is nog maar een kwestie van tijd dat er rechtszaken over gevoerd gaan worden.

Toch denk ik dat er misschien een manier is voor sportscholen, zwembaden, sauna's om nog steeds speciale tijden voor vrouwen aan te bieden. In plaats van dat ze speciale tijden voor alleen vrouwen hebben, moeten ze speciale tijden gaan aanbieden voor "mensen zonder piemel".

BeertjeColargol schreef op 03-09-2021 om 14:08:

 In plaats van dat ze speciale tijden voor alleen vrouwen hebben, moeten ze speciale tijden gaan aanbieden voor "mensen zonder piemel".

Maar als we de redenatie dan doorvoeren is het probleem nog steeds niet opgelost toch? Want dan gaan veel mannen zich als V in laten schrijven en hun piemel eraf laten halen, zodat ze alsnog samen met de vrouwen kunnen zijn tijdens het vrouwen sauna uurtje... 

Uiteindelijk is het probleem, dat andere doelgroepen de dupe zijn van de hetero mannen die hen (en elkaar) lastig vallen. Dat is het probleem dat aangepakt moet worden. Niet de rechten en vrijheden van vrouwen, transgenders, e.d.

Sophia_!

Sophia_!

03-09-2021 om 14:38

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 09:07:

[..]

Hier de link dan maar.

Is a transgender craze seducing our daughters? (amicidilazzaro.it)

In het artikel komt naar voren dat de meeste gevallen van genderdysforie bij jonge mensen gevolg van een geestelijke gezondheidscrisis is.

Het wordt onder andere vergeleken met een geval van anorexia.

Stel je eens voor dat een uitgemergeld meisje met anorexia het kantoor van een therapeut binnenloopt en verklaart dat ze weet wat er met haar aan de hand is: als ze maar niet zo dik was, zou ze gelukkig zijn. Stel je nu voor dat de therapeut haar zelfdiagnose accepteert en bevestigt dat ze, omdat ze zich dik voelt, dat is. Zaak gesloten.

Ik ben eens even gaan speuren. Dit boek is niet bepaald onomstreden. De schrijfster is journalist met geen enkel verstand van anatomie en psychologie en baseert haar aannames op stellingen die allang ontkracht zijn door de wetenschap. Dit kan beter niemand echt serieus nemen. 

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 14:38 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 03-09-2021 om 14:10:

[..]

Maar als we de redenatie dan doorvoeren is het probleem nog steeds niet opgelost toch? Want dan gaan veel mannen zich als V in laten schrijven en hun piemel eraf laten halen, zodat ze alsnog samen met de vrouwen kunnen zijn tijdens het vrouwen sauna uurtje...

Dat is natuurlijk onzin. Niemand gaat aan de kassa vragen of je even je lul wil laten zien. Nee, het ID is het toegangsbewijs en daarop staat V. Dat kan ik zo regelen hoor. En na een paar maanden laat je het weer omzetten in M.

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 14:38:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Niemand gaat aan de kassa vragen of je even je lul wil laten zien. Nee, het ID is het toegangsbewijs en daarop staat V. Dat kan ik zo regelen hoor. En na een paar maanden laat je het weer omzetten in M.

De piemel is dan ook niet het probleem Willem. Het probleem is dat andere doelgroepen de dupe zijn van de hetero mannen die hen (en elkaar) lastig vallen. Dat is dan ook het probleem dat aangepakt moet worden. Niet de rechten en vrijheden van vrouwen, transgenders, e.d. 

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 14:53 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 03-09-2021 om 14:40:

[..]

De piemel is dan ook niet het probleem Willem. Het probleem is dat andere doelgroepen de dupe zijn van de hetero mannen die hen (en elkaar) lastig vallen. Dat is dan ook het probleem dat aangepakt moet worden. Niet de rechten en vrijheden van vrouwen, transgenders, e.d.

Nou, ik denk dat dat voorbeeld uit de Volkskrant ook een probleem is. Je geslacht laten aanpassen om iets gedaan te krijgen. En dat was een V die M werd.

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 14:53:

[..]

Nou, ik denk dat dat voorbeeld uit de Volkskrant ook een probleem is. Je geslacht laten aanpassen om iets gedaan te krijgen. En dat was een V die M werd.

Dat is jouw complete invulling natuurlijk, dat het enkel daarom gedaan is. En wat raakt dat jou nou of vrouwen in het algemeen die jij zgn wilt ‘beschermen’?

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 14:53:

[..]

Nou, ik denk dat dat voorbeeld uit de Volkskrant ook een probleem is. Je geslacht laten aanpassen om iets gedaan te krijgen. En dat was een V die M werd.

Tja Willem, laten we even eerlijk zijn... Jij leest alleen wat je wil lezen toch? Want wat jij claimt staat niet in dat artikel. 

Isaac vertelt dat hij "uit de kast is gekomen" als transgender man en zich zo identificeert. Hij heeft lang gekampt met depressies, dacht lesbisch te zijn en heeft nu zijn ware identiteit gevonden. Hij kiest ervoor geen hormonen te gebruiken of operaties te ondergaan (is dat problematisch voor jou?), maar identificeert zich als man en treedt zo ook naar buiten. Dat jij daar dan van maakt dat hij van V naar M is gegaan om iets gedaan te krijgen, dat ligt m.i. toch echt bij jou.

Verder ondersteunt het je punt ook niet, want deze beste man staat dus niet met zijn piemel in de dameskleedkamer. Het komt over alsof je met hagel aan het schieten bent en elke strohalm (hoe krom ook) aangrijpt om (deze) discussie te voeren...

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 15:01 Topicstarter

Desire schreef op 02-09-2021 om 17:05:

Ik vind persoonlijk dit topic https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen een topic wat iedereen zou moeten lezen en ja, dus ook Willem1959. Waarom? In eerste instantie om de liefde en het respect wat er vanaf spat, buiten de moeilijkheden en het onbegrip waar zij (soms) tegen aanlopen

Het het wat beter gelezen.

Samengevat (en met alle respect) zie ik kinderen die aan de puberteitsremmers vol bijwerkingen zitten, ouders die er alles aan doen hun kind proberen te begrijpen uit angst verstoten te worden en in een specifiek geval boos worden als hun vriend een relativerende reactie uit, kinderen die dan weer bi, dan weer lesbisch en dan weer trans zijn en bovendien kinderen en jong volwassenen die bij psychiaters lopen.

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 15:02 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 03-09-2021 om 15:01:

[..]

Tja Willem, laten we even eerlijk zijn... Jij leest alleen wat je wil lezen toch? Want wat jij claimt staat niet in dat artikel.

Isaac vertelt dat hij "uit de kast is gekomen" als transgender man en zich zo identificeert. Hij heeft lang gekampt met depressies, dacht lesbisch te zijn en heeft nu zijn ware identiteit gevonden. Hij kiest ervoor geen hormonen te gebruiken of operaties te ondergaan (is dat problematisch voor jou?), maar identificeert zich als man en treedt zo ook naar buiten. Dat jij daar dan van maakt dat hij van V naar M is gegaan om iets gedaan te krijgen, dat ligt m.i. toch echt bij jou.

Verder ondersteunt het je punt ook niet, want deze beste man staat dus niet met zijn piemel in de dameskleedkamer. Het komt over alsof je met hagel aan het schieten bent en elke strohalm (hoe krom ook) aangrijpt om (deze) discussie te voeren...

jawel, als deze M/V naar het zwembad gaat staat ze met haar piemel in de dameskleedkamer.

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 15:02:

[..]

jawel, als deze M/V naar het zwembad gaat staat ze met haar piemel in de dameskleedkamer.

En met "deze M/V" bedoel je Isaac? Want hij zal met zijn vagina in de heren kleedkamer staan. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

03-09-2021 om 15:06

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 15:01:

[..]

Het het wat beter gelezen.

Samengevat (en met alle respect) zie ik kinderen die aan de puberteitsremmers vol bijwerkingen zitten, ouders die er alles aan doen hun kind proberen te begrijpen uit angst verstoten te worden en in een specifiek geval boos worden als hun vriend een relativerende reactie uit, kinderen die dan weer bi, dan weer lesbisch en dan weer trans zijn en bovendien kinderen en jong volwassenen die bij psychiaters lopen.

Met welk respect precies? En jongeren die in transitie zijn of gaan, lopen uiteraard bij een psychiater, want daar zijn ze voor hun behandeling afhankelijk van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.