Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer


ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 22:09

Miraval schreef op 02-09-2021 om 21:53:

[..]

Maar wat is dan een oplossing voor transvrouwen/mannen? Ook voor hen een apart uurtje vrijmaken? Dat zou ik persoonlijk eigenlijk best kwetsend vinden voor hen... want dan worden ze weer al ergens buiten geplaatst.

Aan de andere kant misschien vinden die transmannen/vrouwen het wel gewoon dikke prima om in het gemengde uurtje te komen wie zal het zeggen?

Als een echte transvrouw, die helemaal van man naar vrouw is omgebouwd, bij de vrouwen gaat zitten, dan lijkt me dat geen probleem.

Een transvrouw die lichamelijk nog helemaal man is maar zich vrouw voelt, moet wat mij betreft maar naar het gemengde uurtje. Maar als het aan de nieuwe wetgeving ligt, en aan een aantal forummers in dit topic, dan zouden die dus ook naar het vrouwenuurtje mogen.

Miraval schreef op 02-09-2021 om 21:53:

[..]

Het is een lastige kwestie maar het lijkt mij gewoon sterk dat er veel mannen zijn die hier misbruik van willen maken?

Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Als het met de nieuwe wetgeving heel makkelijk wordt voor mannen om zich bij de burgerlijke stand als vrouw te registreren, dan kan het gebeuren dat heel veel mannen dat gaan doen. Het gaat dan allerlei voordelen opleveren zonder dat daar nadelen tegenover staan.

Om bij dit voorbeeld van de sauna te blijven. Een man die zich als vrouw gaat registreren, krijgt dan toegang op tijden dat de sauna alleen voor vrouwen open is, maar heeft dan geen toegang meer op tijden dat de sauna alleen voor mannen open is. De praktijk is echter dat tijden dat alleen mannen toegang hebben, nauwelijks bestaan omdat er bijna geen vraag naar is.

willem1959 schreef op 02-09-2021 om 11:00:

Krijg nou tieten. Deze vrouw wil de adellijke lijn doorgeven en laat zich als man registreren. Geen transitie maar het haar in een ander model en mannenschoenen aan.

https://www.volkskrant.nl/mensen/ik-laat-me-niet-vertellen-wat-ik-wel-of-niet-kan~b24b4755/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

Misschien moet je het nog een keer lezen. Hij is niet in transitie gegaan hiervoor. Het pakt toevallig in zijn geval goed uit. Leuk artikel!

Hetvrijewoord schreef op 02-09-2021 om 22:04:

Het heeft volgens mij bar weinig met preutsheid te maken maar met (een gevoel van) veiligheid. Om die twee te vermengen vind ik geen recht doen aan het feit dat veel vrouwen ooit te maken krijgen met seksuele intimidatie en erger.

En daarmee bedoel ik dus pertinent niet dat trans mensen vaak dader zijn, het tegenovergestelde is inderdaad waar.

Ik vind 'echte' trans-vrouw trouwens best een vreemde manier van uitdrukken. Ze moeten er voldoende als vrouw uitzien ofzo? Dan zijn ze 'echt'?

Nee ik bedoelde eigenlijk meer of dat een man zich voor 1 dag vrouw voelt puut om zich toegang te verschaffen tot een dames kleedkamer 't.o.v. een transvrouw die zich gewoon altijd vrouw voelt maar geen operatie heeft ondergaan. Beetje ongelukkig uitgedrukt.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 22:42

Bij de voordelen die het met de nieuwe wetgeving biedt voor mannen om zich als vrouw te registreren, is reeds de sport genoemd. Ik ga daar dan ook verder niet op in. Er zijn echter meer terreinen waarop het voordeel kan bieden, zoals de arbeidsmarkt.

Er wordt al geruime tijd beleid gevoerd om de arbeidsparticipatie van vrouwen te verhogen. Bij veel vacatures, vooral bij de overheid, wordt bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven aan een vrouw. Bij het bedrijfsleven loopt het nog wat achter, maar voor het bedrijfsleven komen er nu ook vrouwenquota aan.

Voor de kansen op de arbeidsmarkt zal het dus ook voordelen bieden voor mannen om zich als vrouw te registreren.

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 22:42:

...

Er wordt al geruime tijd beleid gevoerd om de arbeidsparticipatie van vrouwen te verhogen. Bij veel vacatures, vooral bij de overheid, wordt bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven aan een vrouw. Bij het bedrijfsleven loopt het nog wat achter, maar voor het bedrijfsleven komen er nu ook vrouwenquota aan.

Voor de kansen op de arbeidsmarkt zal het dus ook voordelen bieden voor mannen om zich als vrouw te registreren.

Kromme redenering. Cis-mannen zijn vaak leidend in een sollicitatie procedure en volgens mij vinden de meesten transvrouwen maar eng, raar, etc. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 23:26

Mlah! schreef op 02-09-2021 om 23:23:

[..]

Kromme redenering. Cis-mannen zijn vaak leidend in een sollicitatie procedure en volgens mij vinden de meesten transvrouwen maar eng, raar, etc.

Het is helemaal geen kromme redenering. Je hebt dan het voordeel dat je biologisch nog helemaal man bent en ook als zodanig wordt beschouwd, maar je staat geregistreerd als vrouw. Je bent dan eigenlijk gewoon man, maar voor de statistieken en de quota ga je door als vrouw.

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 23:26:

[..]

Het is helemaal geen kromme redenering. Je hebt dan het voordeel dat je biologisch nog helemaal man bent en ook als zodanig wordt beschouwd, maar je staat geregistreerd als vrouw. Je bent dan eigenlijk gewoon man, maar voor de statistieken en de quota ga je door als vrouw.

Dus jij denkt dat mannen voor een V op hun op paspoort gaan zonder dat ze in transitie gaan? Erg vergezocht.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 23:35

Mlah! schreef op 02-09-2021 om 23:31:

[..]

Dus jij denkt dat mannen voor een V op hun op paspoort gaan zonder dat ze in transitie gaan? Erg vergezocht.

Waarom vergezocht? Het biedt voordelen zonder dat het noemenswaardige nadelen biedt.

Ik zou op dit moment absoluut niet kunnen bedenken wat voor nadelen eraan zouden zitten. Je mag in zo'n situatie wellicht niet meer naar een land als Saoedi-Arabië of Afghanistan reizen, maar meer nadelen kan ik niet bedenken.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

03-09-2021 om 06:23

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 23:35:

[..]

Waarom vergezocht? Het biedt voordelen zonder dat het noemenswaardige nadelen biedt.

Ik zou op dit moment absoluut niet kunnen bedenken wat voor nadelen eraan zouden zitten. Je mag in zo'n situatie wellicht niet meer naar een land als Saoedi-Arabië of Afghanistan reizen, maar meer nadelen kan ik niet bedenken.

Ik kan ontzettend veel nadelen bedenken! Je hoeft alleen dit topic maar te lezen om te weten hoe je erop aangekeken zal worden. Je zal te maken krijgen met ophef, pesterijen, discriminatie, intimidatie als het in de media terechtkomt, mensen die je niet geloven, gezeur iedere keer dat je je paspoort moet laten zien, mensen die je stug een man blijven noemen, onbegrip op de datingmarkt... en dat is alleen al voor de mensen die het er volgens jou om zouden doen en die niet echt trans zouden zijn. Kunnen mensen het ook nog eens aan je zien, dan krijg je te maken met nog veel meer uitsluiting, discriminatie, straatintimidatie... én een sterk verhoogd risico om slachtoffer worden van mishandeling en seksueel geweld. 

Bovendien heb je als man nog altijd veel meer voordelen op de arbeidsmarkt (en in het leven) dan als vrouw, dus zelfs áls trans zijn volledig geaccepteerd zou zijn zou het een totaal onzinnige stap zijn voor mannen om een V in hun paspoort te laten zetten 'voor meer privileges.'

Echt op ieder mogelijk niveau zijn dit soort spookbeelden onzinnig en stuitend.

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 08:47 Topicstarter

Mlah! schreef op 02-09-2021 om 23:31:

[..]

Dus jij denkt dat mannen voor een V op hun op paspoort gaan zonder dat ze in transitie gaan? Erg vergezocht.

Kijk maar naar die baron/advocaat uit het Volkskrant-artikel. Is V van geboorte maar heeft haar geslacht bij de gemeente laten veranderen in M zonder in transitie te gaan. Dat zou ook beroerd uitkomen want zijn/haar vriendin is lesbisch. 

willem1959

willem1959

03-09-2021 om 09:07 Topicstarter

willem1959 schreef op 02-09-2021 om 18:51:

Nou goed, nog eentje dan, voor het slapen gaan.

Irreversible Damage: The Transgender Craze Seducing Our Daughters


51QG0vSRqmL._SX342_SY445_QL70_ML2_.jpg



Een hele beschrijving in het Engels, maar ik heb het voor jullie gemak even door Google Translate gehaald.

- knip -


https://en.wikipedia.org/wiki/Irreversible_Damage

Moderator ingreep: niet hele teksten kopiëren (al dan niet vertaald) van andere sites i.v.m. auteursrecht.

Hier de link dan maar.

Is a transgender craze seducing our daughters? (amicidilazzaro.it)

In het artikel komt naar voren dat de meeste gevallen van genderdysforie bij jonge mensen gevolg van een geestelijke gezondheidscrisis is.

Het wordt onder andere vergeleken met een geval van anorexia. 

Stel je eens voor dat een uitgemergeld meisje met anorexia het kantoor van een therapeut binnenloopt en verklaart dat ze weet wat er met haar aan de hand is: als ze maar niet zo dik was, zou ze gelukkig zijn. Stel je nu voor dat de therapeut haar zelfdiagnose accepteert en bevestigt dat ze, omdat ze zich dik voelt, dat is. Zaak gesloten.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 12:31

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 08:47:

[..]

Kijk maar naar die baron/advocaat uit het Volkskrant-artikel. Is V van geboorte maar heeft haar geslacht bij de gemeente laten veranderen in M zonder in transitie te gaan. Dat zou ook beroerd uitkomen want zijn/haar vriendin is lesbisch.

Ik lees in het artikel dat het een jonkvrouw was die zich nu jonkheer mag noemen. En inderdaad heeft die persoon er alle schijn van dat het een nep-trans is, die zich alleen maar als man heeft laten registreren om de adellijke titel door te kunnen geven.

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 22:09:

Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Als het met de nieuwe wetgeving heel makkelijk wordt voor mannen om zich bij de burgerlijke stand als vrouw te registreren, dan kan het gebeuren dat heel veel mannen dat gaan doen. 

In theorie kan het, maar echt waarschijnlijk is het niet he?

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 21:46:

[..]

Veel zwembaden, sportscholen, sauna's, etc. hebben niet voor niets speciale tijden waarop alleen vrouwen toegang hebben. Dat doen ze niet voor de lol, maar dat doen ze omdat er kennelijk vraag naar is. Er zijn ook een heleboel vrouwen die zich er niet prettig bij voelen om naar zo'n gelegenheid te gaan als daar ook mensen met een piemel komen.

Dat doen ze ook niet omdat vrouwen zich zo naar voelen in de aanwezigheid van een transvrouw. Dat doen ze, omdat vrouwen zich niet prettig voelen in de aanwezigheid van hetero mannen.

BeertjeColargol schreef op 03-09-2021 om 12:31:

[..]

Ik lees in het artikel dat het een jonkvrouw was die zich nu jonkheer mag noemen. En inderdaad heeft die persoon er alle schijn van dat het een nep-trans is, die zich alleen maar als man heeft laten registreren om de adellijke titel door te kunnen geven.

Waarom? Omdat hij geen hormonen gebruikt? Ik las vandaag in Trouw dat ongeveer de helft van de transgenders bij de genderkliniek van het Amsterdam UMC geen hormonen gebruikt.

nieuws/transgenders-sterven-eerder-maar-dat-komt-niet-door-hun-hormoonbehandeling~bed86ee98/

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 13:50

Lieveheersbeest schreef op 03-09-2021 om 13:38:

[..]

Dat doen ze ook niet omdat vrouwen zich zo naar voelen in de aanwezigheid van een transvrouw. Dat doen ze, omdat vrouwen zich niet prettig voelen in de aanwezigheid van hetero mannen.

Ik zou niet weten of dat zo is dat die vrouwen zich alleen onprettig voelen in de aanwezigheid van hetero mannen en geen moeite hebben met de aanwezigheid van homo mannen of van transvrouwen. Dat zou je ze dan moeten vragen.

In ieder geval blijft het wel een feit dat als een mens met een piemel de vrouwensauna binnenstapt, de vrouwen aan de vorm van de piemel niet kunnen zien of het een cis heteroman, een cis homoman, een trans heterovrouw die niet in transitie is gegaan, of een trans lesbische vrouw die niet in transitie is gegaan, is. [Ben ik nu inclusief genoeg of heb ik nog een paar smaken vergeten?]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.