Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer


Rachel. schreef op 02-09-2021 om 13:38:

[..]

Ja of dat de lesbisch vriendin gewoon biseksueel is...

Want ik begrijp het zo dat hij graag gewoon een man is.

Dit is voor mij dus een beetje verwarrend... dat vriendin dus lesbisch is maar haar vriend een man.

Of dat het uiterlijk er voor vriendin gewoon niet toe doet, want lichamelijk is het nog steeds een vrouw? Of ze is inderdaad bi of niet? Feit is dat ze gelukkig zijn samen en daar gaat het uiteindelijk om, 2 mensen die gelukkig zijn. Waarom zijn die hokjes en labels nu zo belangrijk voor sommige mensen, ik begrijp dat oprecht niet? Uiteindelijk gaat het om de persoon zelf, niet de verantwoording richting buitenwereld.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-09-2021 om 14:24

Wat mensen in hun privéleven doen boeit mij sowieso vrijwel niets.

Wat ik mij wel afvraag is waarom we voor elke karaktertrek of voorkeur een eigen naampje moeten verzinnen. Hoezo zijn er meer dan 70 genders of genderidentiteiten?

Waarom willen sommige mensen zichzelf zo definiëren? Wat is het nut daarvan voor het individu? 

Hetvrijewoord schreef op 02-09-2021 om 14:24:



Waarom willen sommige mensen zichzelf zo definiëren? Wat is het nut daarvan voor het individu?

Dat zou je dan aan desbetreffende mensen moeten vragen, zij zullen er wel hun persoonlijke reden voor hebben. Kijk alleen al naar de absurde behoefte van deze TO om de ene link na de andere te plaatsen om zijn afkeur maar te verkondigen. Ik ben in ieder geval blij dat ik deze behoefte niet heb, leven en laten leven past meer bij mij.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-09-2021 om 15:38

Desire schreef op 02-09-2021 om 15:29:

[..]

Dat zou je dan aan desbetreffende mensen moeten vragen, zij zullen er wel hun persoonlijke reden voor hebben. Kijk alleen al naar de absurde behoefte van deze TO om de ene link na de andere te plaatsen om zijn afkeur maar te verkondigen. Ik ben in ieder geval blij dat ik deze behoefte niet heb, leven en laten leven past meer bij mij.

No shit. 

Desire schreef op 02-09-2021 om 14:08:

[..]

Of dat het uiterlijk er voor vriendin gewoon niet toe doet, want lichamelijk is het nog steeds een vrouw? Of ze is inderdaad bi of niet? Feit is dat ze gelukkig zijn samen en daar gaat het uiteindelijk om, 2 mensen die gelukkig zijn. Waarom zijn die hokjes en labels nu zo belangrijk voor sommige mensen, ik begrijp dat oprecht niet? Uiteindelijk gaat het om de persoon zelf, niet de verantwoording richting buitenwereld.


Ze hebben ook geen verantwoording naar de buiten wereld maar net als vrienden in vriendinnen van mij willen ze dan op een bepaalde manier aangesproken worden. Sommige relaties zitten anders want dit en dit.. en daar wille  ze graag respect voor en dat kan ik absoluut begrijpen, maar zoals dit is heel onduidelijk... als het voor hun niet uitmaakt helemaal goed.


Ik denk niet ik hokjes, ik respecteer juist alle keuzes gewoon, maar als we dan zo diep erop hameren dat hij zich een man voelt dus zo gezien wil worden wat ik begrijp.. dan kan ik toch ook vragen waarom die vriendin dan lesbisch is als ze haar partner ook als man ziet.. of mag zij het dan wel houden bij je was ooit en meid e  je hebt ng een vagina?

Als er zo'n vraag wordt gesteld dan hoef ook niet altijd negatief erna gekeken worden, ik breng juist begrip op en als er een stukje onduidelijk voor me is vraag ik uit respect voor degene die het weten wat duidelijkheid daarover..

Zo bedoel ik het, en het zal wellicht wel weer verkeerd overkomen ben ik bang.

Zo wordt ik dus ook in een hokje gestopt.

@Rachel, het was ook geen aanval op jou hoor, meer in het algemeen, ik had dat mss wat duidelijker kunnen vermelden   

Ik lees vooral provocatie vanuit TO en vraag me af waar nou zijn behoefte vandaan komt dit onderwerp steeds uit te blijven melken? Of is de provocatie op zich gewoon enkel zijn doel 

Desire schreef op 02-09-2021 om 16:38:

@Rachel, het was ook geen aanval op jou hoor, meer in het algemeen, ik had dat mss wat duidelijker kunnen vermelden

Ik lees vooral provocatie vanuit TO en vraag me af waar nou zijn behoefte vandaan komt dit onderwerp steeds uit te blijven melken? Of is de provocatie op zich gewoon enkel zijn doel

Oh excuses dan begreep ik je verkeerd 🌸

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 12:54:

[..]


Voor de rest mag iedereen zijn wat die wil zijn. Ja kvind het soms verwarrend.. maar heb tot nu toe niet het idee dat me iets ontnomen wordt. Wel wil ik niet dat het voorgeschoteld wordt of met de paplepel aangeboden wordt.

Nogmaals voor de rest helemaal geen problemen mee hoor.

Niet naar jou persoonlijk hoor, maar je verwoord hier iets dat ik vaker hoor, waar ik toch op wil reageren. Hetero-zijn en traditionele genderrollen worden nog steeds met de paplepel ingegoten. En er zijn mensen die daar weer last van hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar Splinter. Lees zijn boek. Of nog makkelijker; kijk de docu pisnicht. Zit een hele mooie scène in met Nicolaas en zijn vader. Over hoeveel druk ook de mensen die van je houden op je kunnen leggen om “normaal” (genderconform) te doen. 

Ik vind het alleen maar goed dat mensen jonger leren dat “normaal” geen zak te maken hoeft te hebben met genderconform handelen/kleden en met wie je wel en niet je bed wil delen (mits consent en alles). 


Ik vind persoonlijk dit topic https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen een topic wat iedereen zou moeten lezen en ja, dus ook Willem1959. Waarom? In eerste instantie om de liefde en het respect wat er vanaf spat, buiten de moeilijkheden en het onbegrip waar zij (soms) tegen aanlopen 

willem1959

willem1959

02-09-2021 om 17:21 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 02-09-2021 om 16:54:

[..]

Niet naar jou persoonlijk hoor, maar je verwoord hier iets dat ik vaker hoor, waar ik toch op wil reageren. Hetero-zijn en traditionele genderrollen worden nog steeds met de paplepel ingegoten. En er zijn mensen die daar weer last van hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar Splinter. Lees zijn boek. Of nog makkelijker; kijk de docu pisnicht. Zit een hele mooie scène in met Nicolaas en zijn vader. Over hoeveel druk ook de mensen die van je houden op je kunnen leggen om “normaal” (genderconform) te doen.

Ik vind het alleen maar goed dat mensen jonger leren dat “normaal” geen zak te maken hoeft te hebben met genderconform handelen/kleden en met wie je wel en niet je bed wil delen (mits consent en alles).


Splinter is gewoon een man hoor. Geslacht: man.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

02-09-2021 om 17:25

Desire schreef op 02-09-2021 om 17:05:

Ik vind persoonlijk dit topic https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen een topic wat iedereen zou moeten lezen en ja, dus ook Willem1959. Waarom? In eerste instantie om de liefde en het respect wat er vanaf spat, buiten de moeilijkheden en het onbegrip waar zij (soms) tegen aanlopen

Aan de andere kant: laat hem daar alsjeblieft wegblijven. Volgens mij is dit gewoon een zeer pijnlijk reltopic.

willem1959 schreef op 02-09-2021 om 17:21:

[..]

Splinter is gewoon een man hoor. Geslacht: man.

Of je leest gewoon begrijpelijk 

willem1959

willem1959

02-09-2021 om 17:29 Topicstarter

Desire schreef op 02-09-2021 om 17:05:

Ik vind persoonlijk dit topic https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen een topic wat iedereen zou moeten lezen en ja, dus ook Willem1959. Waarom? In eerste instantie om de liefde en het respect wat er vanaf spat, buiten de moeilijkheden en het onbegrip waar zij (soms) tegen aanlopen

Ben er snel doorheen gegaan. Ik vind daar van alles van maar dat ga ik hier niet zeggen. Niet dat mijn woorden dan zou beledigend zijn, maar dan krijg ik weer een ban wegens  transfobische uitspraken. Want onder die noemer word je gecanceld als je een ander geluid laat horen. 

willem1959

willem1959

02-09-2021 om 17:31 Topicstarter

Koralinde schreef op 02-09-2021 om 17:25:

[..]

Aan de andere kant: laat hem daar alsjeblieft wegblijven. Volgens mij is dit gewoon een zeer pijnlijk reltopic.

Stel je niet aan zeg. Een reltopic als het niet in je straatje past?

Nou, dan hou ik het voor gezien. Dan kunnen jullie lekker met elkaar praten hoe moeilijk het allemaal is en hoe fijn dan Willem zijn mond er over houdt. Missie geslaagd.

Fijn hoor, een discussieforum.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

02-09-2021 om 17:40

willem1959 schreef op 02-09-2021 om 17:31:

[..]

Nou, dan hou ik het voor gezien. Dan kunnen jullie lekker met elkaar praten hoe moeilijk het allemaal is en hoe fijn dan Willem zijn mond er over houdt. Missie geslaagd.

Klinkt goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.