Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

25-07-2021 om 19:16

watertoren schreef op 25-07-2021 om 19:11:

[..]

Ik vind dat hele genderneutraal een gezeik om niks. Belachelijk dat de NS er aan mee doet om beste reizigers te zeggen ipv dames en heren voor die enkeling die zich geen man of vrouw voelt.

En dat mag je ook vinden, maar het is wel de toekomst. Sommige luchtvaartmaatschappijen passen dit ook al toe.

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 19:00:

Jammer dus dat het ingestoken is met zo'n anti-transgender houding ('als mensen van geslacht veranderen is dat een risico want daar komen misdrijven van') en met fantasieën dat met zo'n nieuwe wet mannen massaal zich als vrouw zouden laten registreren om het gluren en de voordeeltjes en dat vrouwen dan massaal geen rechten meer zouden hebben. Dat vind ik zo stupide dat ik prompt enorm pro deze wetgeving word, in ieder geval binnen deze discussie.

Als dit soort gedachten bij iemand opkomen moet je daar wel wat mee. Negeren is het domste wat je kunt doen.

willem1959

willem1959

25-07-2021 om 19:26 Topicstarter

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 19:00:

Ik zou het best een interessante discussie vinden hoe je omgaat met transgenders in de sport. En ook hoe je omgaat met kinderen en tieners die het idee hebben in het verkeerde lichaam te zitten, wat laat je wel toe (of stimuleer je zelfs) en wat niet. Heel interessante materie, waar twee kanten aan zitten en waar ik niet zo 1-2-3 een stevig standpunt over heb, juist omdat het zo complex is.

Jammer dus dat het ingestoken is met zo'n anti-transgender houding ('als mensen van geslacht veranderen is dat een risico want daar komen misdrijven van') en met fantasieën dat met zo'n nieuwe wet mannen massaal zich als vrouw zouden laten registreren om het gluren en de voordeeltjes en dat vrouwen dan massaal geen rechten meer zouden hebben. Dat vind ik zo stupide dat ik prompt enorm pro deze wetgeving word, in ieder geval binnen deze discussie.

Heb ik nergens gezegd. Dat moet haast je eigen interpretatie zijn. Het tweede punt dat je aanhaalt is weldegelijk een punt van zorg. Jammer dat je het niet wil zien. En die wetgeving gaat er komen want er is een meerderheid in de Tweede Kamer.

U2fan schreef op 25-07-2021 om 19:16:

[..]

En dat mag je ook vinden, maar het is wel de toekomst. Sommige luchtvaartmaatschappijen passen dit ook al toe.

Ja en dat vind ik zorgwekkend. Eigenlijk dat hele woke gedoe. Het wordt opgedrongen en riekt naar propaganda alles wat je erover hoort. En je mag er ook niet te veel van vinden want dan ben je niet tolerant en zo. Linkse gekkies krijgen het steeds meer voor het zeggen.

En nee, ik ben niet tegen non-binairen, transgenders en wat allemaal nog meer. Maar genderneutrale taal gaat me te ver. Ik wil graag als mevrouw aangesproken worden. 

Mick87 schreef op 25-07-2021 om 19:27:

[..]

Ja en dat vind ik zorgwekkend. Eigenlijk dat hele woke gedoe. Het wordt opgedrongen en riekt naar propaganda alles wat je erover hoort. En je mag er ook niet te veel van vinden want dan ben je niet tolerant en zo. Linkse gekkies krijgen het steeds meer voor het zeggen.

En nee, ik ben niet tegen non-binairen, transgenders en wat allemaal nog meer. Maar genderneutrale taal gaat me te ver. Ik wil graag als mevrouw aangesproken worden.

Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg zorgwekkend. Ik snap ook niet dat linse gekkies het steeds meer voor het zeggen hebben terwijl het grootste deel van Nederland niet eens links stemt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-07-2021 om 19:32

Hoe mensen aangesproken willen worden moeten ze zelf maar weten. Ik wil mijzelf best aanpassen. Als iemand zegt "zeg maar 'je' hoor" blijf ik ook niet halsstarrig u zeggen.

Echter, aangesproken willen worden in meervoud zoals ik regelmatig hoor vraagt om gedoe. Dat is dermate onlogisch en verwarrend dat je niet mag verwachten dat daar massaal gehoor aan gegeven wordt. De lijst van aanspreekvormen is inmiddels ook zo lang dat het bij een hoop van deze titels het vooral een "hallo, 'ik ben ook reuze uniek!" bij mij oproept. 

Het in zekere zin afdwingen zoals in Canada het geval is gaat mij ook veel te ver. Je moet mensen niet dwingen tot bepaald taalgebruik, je slaat daarmee echt een enge weg in.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

25-07-2021 om 19:32

Mick87 schreef op 25-07-2021 om 19:27:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, maar dat is een hele andere discussie dan dit topic. Althans, zoals ik het zie.

Hetvrijewoord schreef op 25-07-2021 om 19:32:

Hoe mensen aangesproken willen worden moeten ze zelf maar weten. Ik wil mijzelf best aanpassen. Als iemand zegt "zeg maar 'je' hoor" blijf ik ook niet halsstarrig u zeggen.

Echter, aangesproken willen worden in meervoud zoals ik regelmatig hoor vraagt om gedoe. Dat is dermate onlogisch en verwarrend dat je niet mag verwachten dat daar massaal gehoor aan gegeven wordt. De lijst van aanspreekvormen is inmiddels ook zo lang dat het bij een hoop van deze titels het vooral een "hallo, 'ik ben ook reuze uniek!" bij mij oproept.

Het in zekere zin afdwingen zoals in Canada het geval is gaat mij ook veel te ver. Je moet mensen niet dwingen tot bepaald taalgebruik, je slaat daarmee echt een enge weg in.

Eens. Ik zou nog eerder refereren naar naam dan naar hun als de persoon het kan horen (als de persoon het niet kan horen kies ik er zelf eentje). Het bekt gewoon niet.

willem1959 schreef op 25-07-2021 om 19:26:

[..]

Heb ik nergens gezegd. Dat moet haast je eigen interpretatie zijn. Het tweede punt dat je aanhaalt is weldegelijk een punt van zorg. Jammer dat je het niet wil zien. En die wetgeving gaat er komen want er is een meerderheid in de Tweede Kamer.

Jawel, dat zeg je wel. Je stelt dat als de wet er is dat er dan allerlei mannen een V in hun paspoort gaan laten zetten en daarmee zich toegang verschaffen tot vrouwengelegenheden, wat aanranding en verkrachting tot gevolg heeft. En je geeft als argument waarom je tegen deze wetgeving bent dat transgenders die in de gevangenis zitten daar vaak voor zedendelicten zitten, m.a.w. er is volgens jou dus een relatie tussen transgender zijn (of doen alsof) en misdrijven. Ik vind het allebei zwaar overdreven fantasieën en een belediging van zowel mannen als transgenders.

willem1959

willem1959

25-07-2021 om 20:30 Topicstarter

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 20:26:

[..]

Jawel, dat zeg je wel. Je stelt dat als de wet er is dat er dan allerlei mannen een V in hun paspoort gaan laten zetten en daarmee zich toegang verschaffen tot vrouwengelegenheden, wat aanranding en verkrachting tot gevolg heeft. En je geeft als argument waarom je tegen deze wetgeving bent dat transgenders die in de gevangenis zitten daar vaak voor zedendelicten zitten, m.a.w. er is volgens jou dus een relatie tussen transgender zijn (of doen alsof) en misdrijven. Ik vind het allebei zwaar overdreven fantasieën en een belediging van zowel mannen als transgenders.

Ten eerste, ja, in Engeland en Wales zitten transgenders (vrouwen) relatief vaak voor zedenzaken.

Ten tweede, mannen zouden ook zomaar een v kunnen laten zetten. Gewoon mannen met een v. Je hoeft niks aan te tonen. Gewoon aanvragen bij de gemeente.

Het maakt mij echt geen donder uit of ik met ‘dames en heren’ of met ‘reizigers’ wordt aangesproken. Ik vind het een beetje overgevoelig als je als non-binair persoon een enorme aanstoot neemt aan dat ‘dames en heren’. Maar ik vind het nog overgevoeliger als je als man of vrouw aanstoot neemt aan ‘reiziger’ en dat je je er enorm over opwindt als ‘dames en heren’ zou verdwijnen. Echt, laat de NS lekker doen wat ze willen in plaats van op die millimeter te zitten moeilijk doen. 
Verder ging de discussie over transgenders en niet over non-binaire mensen. Bij non-binaire mensen zou ik het ook lastig vinden om ze met een meervoudsvorm aan te spreken, maar volgens mij gaat het topic daar helemaal niet over, behalve als mensen met glijdende schalen aan willen komen zetten en alles op 1 hoop gooien. Het heeft niks te maken met of transgender wetgeving gevaarlijk zou zijn voor vrouwen.

willem1959 schreef op 25-07-2021 om 20:30:

[..]

Ten eerste, ja, in Engeland en Wales zitten transgenders (vrouwen) relatief vaak voor zedenzaken.

Ten tweede, mannen zouden ook zomaar een v kunnen laten zetten. Gewoon mannen met een v. Je hoeft niks aan te tonen. Gewoon aanvragen bij de gemeente.

Lees nog eens een keer wat jij schreef en mijn reactie en probeer het dan nog eens zou ik zeggen. Ik reageerde op jouw ‘dat heb ik nergens gezegd’. Jij zegt wel degelijk dat de transgender wet zal leiden tot misdrijven.

willem1959

willem1959

25-07-2021 om 20:41 Topicstarter

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 20:38:

[..]

Lees nog eens een keer wat jij schreef en mijn reactie en probeer het dan nog eens zou ik zeggen. Ik reageerde op jouw ‘dat heb ik nergens gezegd’. Jij zegt wel degelijk dat de transgender wet zal leiden tot misdrijven.

Ik ben duidelijk genoeg geweest dacht ik zo.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

25-07-2021 om 20:42

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 20:36:

Het heeft niks te maken met of transgender wetgeving gevaarlijk zou zijn voor vrouwen.

En dit is het enige waar voor mij dit topic over gaat. Ik, als vrouw, voel mij totaal niet meer bedreigend/aangevallen/angstig/whatever dan zonder deze wetgeving.

willem1959

willem1959

25-07-2021 om 20:45 Topicstarter

U2fan schreef op 25-07-2021 om 20:42:

[..]

En dit is het enige waar voor mij dit topic over gaat. Ik, als vrouw, voel mij totaal niet meer bedreigend/aangevallen/angstig/whatever dan zonder deze wetgeving.

Jij als vrouw misschien niet. Maar kwetsbare vrouwen waarschijnlijk wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.