Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Maak plaats en verhuis naar die seniorenwoning!

Peiling

Senioren met z'n tweeën of alleen in een ééngezinswoning, dat is immoreel
169 stemmen
12%
59%
29%

Poezenmeisje schreef op 18-10-2023 om 18:23:

Man en ik hebben samen maar één kind. Dragen we dan bij aan de halvering van de wereldbevolking (over een jaar of 50)?

En als je geen kinderen hebt? Krijg je dan extra CO2 bonnen? 

Poezenmeisje schreef op 18-10-2023 om 11:55:

[..]

Toen ging hij pas naar het tuinhuis.

In een eerdere aflevering gingen ze een grotejongensbed kopen voor Frank. Ik geloof dat hij tot die tijd bij zijn moeder sliep.

https://youtu.be/Yh03yZJVhlI?si=jxHYqkTaXu7bmx36

Ik blijf er om lachen, Van Koten en de Bie 

Moederkareltje schreef op 18-10-2023 om 18:12:

[..]

Ik vind het een prachtig plan en zou graag willen dat mijn saldo dat overblijft als ik sterf in geld wordt overgezet en dan geschonken wordt aan mijn zoon als erfenis. Het loont dan om zuinig te leven. Krijgt mijn zoon geld toe omdat ik bijvoorbeeld nooit vlieg en geen auto heb. Of ik wil mijn punten graag bij leven verkopen maar misschien win ik de loterij en krijg ik het in mijn bol en wil ik toch op die cruise als ik 80 ben dus laat het maar bij erven.

Waarom zou een ander jouw goede gedrag moeten erven? Je bent hier om zélf jouw steentje bij te dragen. Jouw zoon doet dat op zijn beurt ook weer. Jouw zoon zou zich verantwoordelijk moeten voelen voor zijn eigen gedrag. En in mijn systeem krijg je geen beloningen, maar straffen (onthoudingen) als je het niet doet

Je kunt simpelweg nergens meer een vliegticket kopen ofzo. Of een auto aanschaffen als je het erdoorheen hebt gejakkerd.

Diyer schreef op 18-10-2023 om 17:50:

[..]

Nee klopt, ik vind het immoreel dat sommige mensen 50 x meer CO2 verbruiken dan een ander. Of 200 x meer. Daarom zou ik willen dat iedereen bij geboorte een CO2 paspoort krijgt en hierop wordt bijgehouden wat jouw vervuilende bijdrage is. Is jouw saldo op, mag je niet meer (vliegen, autorijden, shoppen, stoken, you name it)

Hopelijk is dit een geintje wat hier staat. Bizar!

Poezenmeisje schreef op 18-10-2023 om 18:23:

Man en ik hebben samen maar één kind. Dragen we dan bij aan de halvering van de wereldbevolking (over een jaar of 50)?

Ik denk dat je idd ook strafpunten zou moeten krijgen als je veel kinderen op de wereld wil zetten. Of je tot een x kind vrij bent en daarna moet inleveren of meteen vanaf het eerste kind (lijkt me wel terecht, aangezien kinderen krijgen zo'n beetje het meest vervuilende is wat er is in de westerse wereld en dat begint al bij de berg pampers en snoetenpoetsers). Kan een kinderloos iemand een keertje extra vliegen.

Facy66 schreef op 18-10-2023 om 18:58:

[..]

Hopelijk is dit een geintje wat hier staat. Bizar!

Ik zou het anders oprecht een goed plan vinden!

Diyer schreef op 18-10-2023 om 19:00:

[..]

Ik denk dat je idd ook strafpunten zou moeten krijgen als je veel kinderen op de wereld wil zetten. Of je tot een x kind vrij bent en daarna moet inleveren of meteen vanaf het eerste kind (lijkt me wel terecht, aangezien kinderen krijgen zo'n beetje het meest vervuilende is wat er is in de westerse wereld en dat begint al bij de berg pampers en snoetenpoetsers). Kan een kinderloos iemand een keertje extra vliegen.

Graag! Wij hebben geen kinderen en vliegen nog steeds! (1x per jaar). 

Libertine schreef op 18-10-2023 om 11:50:

zo, ff lekker gezamenlijk aan het bashen jongens?

Doordat iedereen zich blijkbaar zo aangesproken voelt is goed lezen ook lastig? ik zeg nergens dat er iets ingeleverd moet worden dat er niet is. Of lastig is omdat er geen alternatieven zijn? Ik zeg: kijk naar je privileges en lever in wat kan, je niet perse nodig hebt, niet perse bijdraagt. Misschien doe je er iemand anders een plezier mee die het minder heeft getroffen.

En mijn gezin bestaat inderdaad uit 5. En we wonen inderdaad op 190m2. Dat is exclusief de economisch daklozen die in het tuinhuis wonen (50m2) via dat initiatief waar ik eerder een link over deelde. Ik woon inderdaad groot. Maar luxe? Hell no.

En dan ga ik nu m’n tijd weer besteden aan mensen die wat meer solidair en ruimhartig in het leven staan. Want deze neoliberale en tikkie kapitalistische sfeer enorm slecht voor m’n humeur en mensbeeld.

Moment....waarom moet ik nu denken aan dat bericht wat je gisteren aan mij schreef. Ik ga het opzoeken.

Diyer schreef op 18-10-2023 om 19:00:

[..]

Ik zou het anders oprecht een goed plan vinden!

Dat zou het einde zijn van alle vrijheid. Hopelijk komt zoiets er nooit. 

Diyer schreef op 18-10-2023 om 17:50:

[..]

Nee klopt, ik vind het immoreel dat sommige mensen 50 x meer CO2 verbruiken dan een ander. Of 200 x meer. Daarom zou ik willen dat iedereen bij geboorte een CO2 paspoort krijgt en hierop wordt bijgehouden wat jouw vervuilende bijdrage is. Is jouw saldo op, mag je niet meer (vliegen, autorijden, shoppen, stoken, you name it)

Ik vind het wel een goed plan. Of het te realiseren is is de vraag. Maar ik vind dat je niet zomaar alles moet kunnen doen qua co2 uitstoot, maar dat je dingen moet kiezen. Dus niet 2x per jaar met het vliegtuig, de verwarming op 22 graden en elke dag vlees eten. 

Zo zet ik graag de verwarming lager en eet geen vlees en zodat ik 1x per jaar een vliegreis kan maken. 

Libertine schreef op 16-10-2023 om 13:55:

[..]

Lijkt me meer dan terecht. Ik zei het al eerder: waarom moet de gemeenschap bijdragen als de persoon in kwestie genoeg geld op de bank heeft? Zodat het in een erfenis terecht komt? Liever niet.

Bovenstaande schreef jij nadat ik op onderstaande schuingedrukte woorden had gereageerd:

Volgens mij zijn dit meer complexen voor mensen die een flinke eigen bijdrage moeten ophoesten

Jou reactie klonk zo: Mevrouw moet belachelijk veel betalen voor dezelfde zorg waar iemand anders nul euro voor moet betalen, maar dat vind jij prima want anders krijgen haar kinderen een erfenis waar haar ouders voor hebben gewerkt, en dat heb je liever niet, want jij wilt het hebben.

En dan zeg je nu dat je tijd gaat doorbrengen met "mensen die meer solidair en ruimhartig in het leven staan". 

Ja dúh, waar is jouw eigen solidariteit?

Mevrouw75 schreef op 18-10-2023 om 10:20:

[..]

Maar natuurlijk niet een voorbeeld voor een prima oplossing als in het tuinhuis wonen. Ik vond ze fantastisch hoor, maar je bent niet meteen een Frank van Putten als je tot je 30e in het tuinhuis woont. Van die mythe moeten we wel even af.

Dit filmpje laat zien dat het helemaal niet zo rooskleurig is om bij moeder (of in de buurt van moeder) te wonen terwijl moeder de indruk wil wekken dat het allemaal koek en ei is.

Facy66 schreef op 18-10-2023 om 19:14:

[..]

Dat zou het einde zijn van alle vrijheid. Hopelijk komt zoiets er nooit.

jouw vrijheid is een ander z'n juk. Alleen willen de meesten dat liever niet weten.

Diyer schreef op 18-10-2023 om 19:29:

[..]

jouw vrijheid is een ander z'n juk. Alleen willen de meesten dat liever niet weten.

Dat heeft iemand jou wijs gemaakt. Dat is wat anders.

Caroline80 schreef op 18-10-2023 om 19:17:

[..]

Ik vind het wel een goed plan. Of het te realiseren is is de vraag. Maar ik vind dat je niet zomaar alles moet kunnen doen qua co2 uitstoot, maar dat je dingen moet kiezen. Dus niet 2x per jaar met het vliegtuig, de verwarming op 22 graden en elke dag vlees eten.

Zo zet ik graag de verwarming lager en eet geen vlees en zodat ik 1x per jaar een vliegreis kan maken.

Ik weet overigens niet hoeveel ruimte er zou zijn op zo'n saldo. Als je het echt letterlijk per wereldbewoner wilt uitrekenen, dan betekent het dat we allemaal binnen een marge moeten blijven dat we niet extra vervuilen binnen wat de aarde in jouw levensverwachting kan compenseren. Nu zitten we daar in het westen ruim boven. 

Het zou daardoor best kunnen zijn dat onze vervuilende industrie zo'n groot negatief stempel drukt, dat de Nederlanders uberhaupt nooit meer zouden kunnen vliegen. Terwijl in bepaalde gebieden in Afrika misschien wel per hoofd vd bevolking 2 x gevlogen kan worden, omdat de levensomstandigheden daar veel eenvoudiger zijn.

Dat zou misschien een pressiemiddel zijn vanuit een ontevreden Nederlandse inwoner die niet meer kan vliegen, om die vervuilende industrie aan te pakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.