Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Lijst met ' verboden woorden ' groeit . Welk woord mag van jullie verboden worden ?


Het woord verzetsheld geeft juist heel goed weer waar het om draait: moedige daden tijdens de bezetting. Degene die bedenkt dat verzetsheld niet meer kan interpreteert het woord verkeerd.

PriceyRook54

PriceyRook54

30-11-2022 om 14:29

Monika_Geller schreef op 30-11-2022 om 14:06:



Ik word er de laatste tijd best moe van, dat A-L-L-E-S vanuit alle hoeken bezien moet worden, want anders voelt iemand zich weer buitengesloten.

Helemaal eens, al moet ik er meteen bijzeggen dat ik dit echt alleen maar op het forum tegenkom, en letterlijk nooit in het dagelijks leven. Hooguit dat iemand onder de emailhandtekening (she/her) ofzo schrijft, maar verder niets.

Moxxie schreef op 30-11-2022 om 14:22:

Het woord verzetsheld geeft juist heel goed weer waar het om draait: moedige daden tijdens de bezetting. Degene die bedenkt dat verzetsheld niet meer kan interpreteert het woord verkeerd.

Precies, duidelijker kan niet toch. Verzetsmens, ik zou niet weten wat ik mij daarbij voor moet stellen. Ik vind het woord meer passen bij iemand die zich verzet tegen zijn arrestatie ofzo.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-11-2022 om 14:37

Madamecannibale schreef op 30-11-2022 om 14:32:

[..]

Precies, duidelijker kan niet toch. Verzetsmens, ik zou niet weten wat ik mij daarbij voor moet stellen. Ik vind het woord meer passen bij iemand die zich verzet tegen zijn arrestatie ofzo.

Het verzetsmuseum gaat "helden" niet meer gebruiken.

https://www.trouw.nl/nieuws/verzetsmuseum-rekent-af-met-heldenhype-verzetsmensen-hadden-een-bloedhekel-aan-het-woord-held~bca023ac/

Tickel schreef op 30-11-2022 om 09:56:

Ik vind de meeste dingen heel onzinnig. Gehandicapt en iemand met een beperking wordt vaak door elkaar gebruikt. Tot slaaf gemaakte vind ik ook over de top. Ik ken niemand die vrijwillig slaaf wordt.

Vrouw, mens die menstrueert ook zo debiel. De menstruatie houdt ook een keer op, wat ben je dan daarna?

Zie het al helemaal voor me "sorry mens die menstrueert, mag ik er even langs?"

Ik neem aan dat je tot slaaf gemaakt wordt/werd door een ander. 

Monika_Geller schreef op 30-11-2022 om 14:06:

Jammer dat het woord verzetsheld verdwijnt. 

Dat hoeft niet hoor, dat ligt aan jezelf. Zolang jij het woord verzetsheld gebruikt blijft het bestaan. 

En verder word ik een beetje gallisch van deze onzin, het gaat net zoals Yvonne Coldeweijer, veel te ver. Doorgeslagen zooitje. 

Tickel schreef op 30-11-2022 om 14:37:

[..]

Het verzetsmuseum gaat "helden" niet meer gebruiken.

https://www.trouw.nl/nieuws/verzetsmuseum-rekent-af-met-heldenhype-verzetsmensen-hadden-een-bloedhekel-aan-het-woord-held~bca023ac/

Dank voor de nuance! Overigens ben ik het er alsnog niet mee eens, maar ik heb er nu meer begrip voor.

On-topic: een woord dat van mij verboden mag worden en niets met deze discussie te maken heeft: theetje.  Dan heb ik er direct al geen zin meer in.

Monika_Geller schreef op 30-11-2022 om 14:54:

[..]

Dank voor de nuance! Overigens ben ik het er alsnog niet mee eens, maar ik heb er nu meer begrip voor.

On-topic: een woord dat van mij verboden mag worden en niets met deze discussie te maken heeft: theetje. Dan heb ik er direct al geen zin meer in.

een theetje doen 

Flauwekul allemaal.

Libertine schreef op 30-11-2022 om 12:55:

[..]

Omdat moedermelk verwarrend is. Koeienmelk is immers ook moedermelk. Daarom mensenmelk, koeienmelk, geitenmelk. Feitelijk drinken mensen de borstvoeding van dieren

Ja hoor 

Ik wil bezwaar aantekenen tegen de naam: zwarte lijst.
Moet het geen witte lijst zijn. Waarom de minderheden weer negatief belichten?

vwb de woorden zoals in het startbericht ( dacht ook een grapje) genoemd worden vind ik het onzin. Mensenmelk.....echt . 

Voor mijzelf gebruik ik niet het woord kanker om iets kracht bij te zetten zoals veel gedaan wordt.

Bakblik schreef op 30-11-2022 om 13:32:

[..]

Tja....

Of heeft de koe haar "borst" op een andere plaats? Het orgaan waar melk uit komt heet bij mensen de borst, bij een koe een uier en een varken heeft spenen. Bij een mens bevind dat orgaan zich tussen de armen, bij een dier vaak tussen de achterpoten. Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Uiermelk,  spenenmelk. Je zorgt voor een glimlach bij ons

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-11-2022 om 15:50

Meesje schreef op 30-11-2022 om 15:00:

[..]

een theetje doen

met je dinnetjes... 🤮  Mag ook verboden worden. 

Mug schreef op 30-11-2022 om 15:50:

[..]

met je dinnetjes... 🤮 Mag ook verboden worden.

Sowieso de term "vriendinneTJE" als het een volwassene betreft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.