Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

29-11-2022 om 19:03

April2021 schreef op 29-11-2022 om 18:57:

[..]

Was een onzin verhaal:


De twee bewoners van de Plutohof in Hoorn die in de nacht van maandag op dinsdag gevaarlijke stoffen inademden hadden eerder die avond gekookt op een tajine, een traditionele aardewerken stoofpot die veel gebruikt wordt in de Marokkaanse keuken. Eerder werd gedacht dat een brandende barbecue de oorzaak was.

Heb je een bron? Oh ik zie het. Het artikel heeft een update gehad.

Maar het had zomaar gekund, aangezien meer mensen zichzelf warm proberen te houden op een onveilige manier. 


Herfstappeltaart schreef op 29-11-2022 om 18:51:

[..]

Kun jij hun ware gevoelens doorgronden? Of laten ze die niet meer zien en maken ze er het beste van?

Heb je de reactie van Miraval gelezen? Er zijn mensen die heel open zijn over hun gevoelens. Maar jij denkt beter te weten? Mensen krijgen gaandeweg ook de keerzijde te zien van het hebben van een kind. 

Poezie schreef op 29-11-2022 om 20:34:

[..]

Heb je de reactie van Miraval gelezen? Er zijn mensen die heel open zijn over hun gevoelens. Maar jij denkt beter te weten? Mensen krijgen gaandeweg ook de keerzijde te zien van het hebben van een kind.

Doe geen moeite voor sommigen is het krijgen van kinderen nu eenmaal het belangrijkste wat er is. Anderen (zoals ik) leggen zich neer bij het feit dat het er niet inzit en worden oprecht gelukkig met een andere invulling. Voor mij heeft het vnml te maken met een mindset. Gelukkig zijn met wat je wel hebt ipv stil te blijven staan bij wat je niet hebt. 

Miraval schreef op 29-11-2022 om 20:41:

[..]

Doe geen moeite voor sommigen is het krijgen van kinderen nu eenmaal het belangrijkste wat er is. Anderen (zoals ik) leggen zich neer bij het feit dat het er niet inzit en worden oprecht gelukkig met een andere invulling. Voor mij heeft het vnml te maken met een mindset. Gelukkig zijn met wat je wel hebt ipv stil te blijven staan bij wat je niet hebt.

Dat lijkt me ook heel gezond en heel fijn als dat wel lukt. Met/zonder kinderen zou ook niets uit moeten maken. Maar dat geld niet voor iedereen. Ik ken wel mensen in mijn omgeving bij wie het echt een zware stempel op het leven heeft gedrukt. Het is natuurlijk niet gezegd dat het met ivf dan wel zou lukken. Maar die mogelijkheid is er nu wel, ik kan me voorstellen dat het met die wetenschap heel moeilijk is daar geen gebruik van te mogen maken (als je dat zou willen).

Poezie schreef op 29-11-2022 om 20:34:

[..]

Heb je de reactie van Miraval gelezen? Er zijn mensen die heel open zijn over hun gevoelens. Maar jij denkt beter te weten? Mensen krijgen gaandeweg ook de keerzijde te zien van het hebben van een kind.

De reactie van 1 persoon kun je niet op anderen van toepassing laten zijn. Dat generaliseren is heel erg misplaatst in dit soort gevallen. Niemand kan voor een ander inschatten of bepalen hoe erg ze ergens onder gebukt gaan.

En dat het hebben van kinderen ook keerzijdes heeft staat buiten kijf en is helemaal de discussie niet.

Miraval schreef op 29-11-2022 om 20:41:

[..]

Doe geen moeite voor sommigen is het krijgen van kinderen nu eenmaal het belangrijkste wat er is. Anderen (zoals ik) leggen zich neer bij het feit dat het er niet inzit en worden oprecht gelukkig met een andere invulling. Voor mij heeft het vnml te maken met een mindset. Gelukkig zijn met wat je wel hebt ipv stil te blijven staan bij wat je niet hebt.

Dat is ontzettend fijn voor jou. Maar jij kunt niet bepalen hoe anderen zich hieronder (moeten) voelen. En natuurlijk is het krijgen van kinderen niet het belangrijkste wat er is. Wil je niet zo neerbuigend doen alsjeblieft? We hebben het hier over mensen die ze wèl heel graag willen. Degenen die zelf kiezen voor geen kinderen hebben het probleem natuurlijk niet.

Herfstappeltaart schreef op 30-11-2022 om 08:30:

[..]

De reactie van 1 persoon kun je niet op anderen van toepassing laten zijn. Dat generaliseren is heel erg misplaatst in dit soort gevallen. Niemand kan voor een ander inschatten of bepalen hoe erg ze ergens onder gebukt gaan.

De reactie van 1 persoon? Al eerder schreef ik over mensen uit mijn omgeviing. Wat weet jij nou van de reacties van die personen af? Waarom denk jij dat jouw waarheid de enige waarheid is?

Herfstappeltaart schreef op 30-11-2022 om 08:32:

[..]

Dat is ontzettend fijn voor jou. Maar jij kunt niet bepalen hoe anderen zich hieronder (moeten) voelen. En natuurlijk is het krijgen van kinderen niet het belangrijkste wat er is. Wil je niet zo neerbuigend doen alsjeblieft? We hebben het hier over mensen die ze wèl heel graag willen. Degenen die zelf kiezen voor geen kinderen hebben het probleem natuurlijk niet.

Ik doe niet denigrerend maar feit is dat een gewoon te verwend zijn. En er komt een moment dat er wel keuzes gemaakt moeten worden want de kosten lopen gewoon te hoog op en de kwaliteit van de zorg holt naar achter. Er is een steeds kleinere groep mensen die meer moet betalen voor meer mensen en dat gaat een keer fout. 

Daarnaast zijn we steeds verder aan het gaan met nivelleren van inkomens. Mensen die 3 dagen per week werken krijgen netto bijna met zoveel als iemand die 5 dagen werkt door alle toeslagen. Ook hier schuilt onvrede onder de bevolking en dan met name de middeninkomens. Toch wel de grootste groep mensen. 


Elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden en je zult een keer je uitgaven moeten herzien. Dus waar wil je op bezuinigen dan?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-11-2022 om 08:59

Miraval schreef op 30-11-2022 om 08:45:

[..]

Ik doe niet denigrerend maar feit is dat een gewoon te verwend zijn. En er komt een moment dat er wel keuzes gemaakt moeten worden want de kosten lopen gewoon te hoog op en de kwaliteit van de zorg holt naar achter. Er is een steeds kleinere groep mensen die meer moet betalen voor meer mensen en dat gaat een keer fout.

Daarnaast zijn we steeds verder aan het gaan met nivelleren van inkomens. Mensen die 3 dagen per week werken krijgen netto bijna met zoveel als iemand die 5 dagen werkt door alle toeslagen. Ook hier schuilt onvrede onder de bevolking en dan met name de middeninkomens. Toch wel de grootste groep mensen.


Elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden en je zult een keer je uitgaven moeten herzien. Dus waar wil je op bezuinigen dan?

Op de overheid zelf. Er zijn enorm veel lage ambtenaren en die zijn echt niet allemaal nodig. De instroom kan zwaar beperkt worden. In ziekenhuizen kan nog gekeken worden naar bestuurslagen. De EU kan misschien kijken of die 7% erbij echt nodig is als dit neerkomt op alleen al 1800 euro. 

Paracelsus schreef op 30-11-2022 om 08:59:

[..]

Op de overheid zelf. Er zijn enorm veel lage ambtenaren en die zijn echt niet allemaal nodig. De instroom kan zwaar beperkt worden. In ziekenhuizen kan nog gekeken worden naar bestuurslagen. De EU kan misschien kijken of die 7% erbij echt nodig is als dit neerkomt op alleen al 1800 euro.

Dat kan allemaal en dat zou ook moeten. Voor mij mogen ook de toeslagen op de schop. Iemand die vrijwillig kiest voor minder werken kan dan ook zijn eigen broek ophouden. Daar zal ook vast veel te halen zijn. 
 

Paracelsus schreef op 30-11-2022 om 08:59:

[..]

Op de overheid zelf. Er zijn enorm veel lage ambtenaren en die zijn echt niet allemaal nodig. De instroom kan zwaar beperkt worden. In ziekenhuizen kan nog gekeken worden naar bestuurslagen. De EU kan misschien kijken of die 7% erbij echt nodig is als dit neerkomt op alleen al 1800 euro.

Ik ben zo benieuwd of dit feiten zijn of meningen? Hoe weet je toch dat die ambtenaren niet allemaal nodig zijn? En weet je vanuit de inhoud en op basis van kennis dat het onder de loep nemen bestuurslagen in ziekenhuis nog wel wat kan opleveren? Hoe weet je wat de context is achter die 7% en weet je er voldoende van om in te schatten of dat nodig of onnodig is? 

En die toeslagen op de schop? Wat levert dat werkelijk op? Iemand ergens een doorrekening gezien (op financieel en maatschappelijk niveau bv?)

Het doet allemaal tamelijk onderbuik en anekdotisch aan in ieder geval. Beste stuurwal enzo …

Miraval schreef op 30-11-2022 om 08:45:

[..]

Ik doe niet denigrerend maar feit is dat een gewoon te verwend zijn. En er komt een moment dat er wel keuzes gemaakt moeten worden want de kosten lopen gewoon te hoog op en de kwaliteit van de zorg holt naar achter. Er is een steeds kleinere groep mensen die meer moet betalen voor meer mensen en dat gaat een keer fout.

Daarnaast zijn we steeds verder aan het gaan met nivelleren van inkomens. Mensen die 3 dagen per week werken krijgen netto bijna met zoveel als iemand die 5 dagen werkt door alle toeslagen. Ook hier schuilt onvrede onder de bevolking en dan met name de middeninkomens. Toch wel de grootste groep mensen.


Elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden en je zult een keer je uitgaven moeten herzien. Dus waar wil je op bezuinigen dan?

Dat is ook alleen maar als je een sociale huurwoning hebt en kinderen met kinderopvangtoeslag. En met kinderopvangtoeslag werk je waarschijnlijk gewoon. 

Als je dat niet hebt krijg je misschien een paar tientjes zorgtoeslag extra. Dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor. 


De toeslagen zijn niet te hoog, de salarissen zijn al jaren veel te laag. Er zijn zat grafieken te vinden waar je duidelijke loonstagnatie ziet. Dit terwijl de winsten (niet eens omzet) Sky high zijn van grote bedrijven. Dat gaat oa gewoon ten koste van hun eigen werknemers door banen weg te bezuinigen, de lonen te bevriezen, alle toeslagen zoals onregelmatigheidstoeslag weg te bezuinigen (denk aan veel winkelketens). 

En waarom vinden wij het in hemelsnaam ok als maatschappij dat werkgevers gesponsord worden vanwege hun lage k*'tsalarissen? Mensen die 36 tot 40 uur per week werken zouden genoeg moeten krijgen om fatsoenlijk te kunnen leven en in hun basisbehoeften te kunnen voorzien zoals zorg en huisvesting. 

Denk dat mensen eens op moeten houden om naar beneden te kijken. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-11-2022 om 09:33

Libertine schreef op 30-11-2022 om 09:24:

[..]

Ik ben zo benieuwd of dit feiten zijn of meningen? Hoe weet je toch dat die ambtenaren niet allemaal nodig zijn? En weet je vanuit de inhoud en op basis van kennis dat het onder de loep nemen bestuurslagen in ziekenhuis nog wel wat kan opleveren? Hoe weet je wat de context is achter die 7% en weet je er voldoende van om in te schatten of dat nodig of onnodig is?

En die toeslagen op de schop? Wat levert dat werkelijk op? Iemand ergens een doorrekening gezien (op financieel en maatschappelijk niveau bv?)

Het doet allemaal tamelijk onderbuik en anekdotisch aan in ieder geval. Beste stuurwal enzo …

Tsja het zal veelal een mening zijn. De mensen die er hun werk van hebben zullen zeggen dat het echt echt nodig is al die bestuurslagen. 
die 7% heeft gewoon in de krant gestaan hoor. Dat is de compensatie die ze krijgen en voor Timmermans komt die blijkbaar al neer op 1800 extra per maand. Dat is een feit. Zou al enorm veel schelen als ze dit niet zouden doen en met z’n riant salaris kom je echt niet in de kou te zitten in tegenstelling tot iemand in de bijstand

Broodtrommel schreef op 30-11-2022 om 09:33:

[..]

Dat is ook alleen maar als je een sociale huurwoning hebt en kinderen met kinderopvangtoeslag. En met kinderopvangtoeslag werk je waarschijnlijk gewoon.

Als je dat niet hebt krijg je misschien een paar tientjes zorgtoeslag extra. Dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor.

Vergeet de huurtoeslag en zorgtoeslag niet plus de vrijstelling van gemeentelijke belastingen. Het is allemaal geld waar een ander eerst voor moet werken.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-11-2022 om 09:37

Miraval schreef op 30-11-2022 om 09:35:

[..]

Vergeet de huurtoeslag en zorgtoeslag niet plus de vrijstelling van gemeentelijke belastingen. Het is allemaal geld waar een ander eerst voor moet werken.

En je kan vaak goedkoper huren als je minima bent, daar zit ook een enorm verschil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.