Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
LostJellyfish83
07-10-2022 om 14:03
Rondstruiner schreef op 07-10-2022 om 13:04:
[..]
Ik hoorde laatst een deskundige op dit gebied op tv zeggen dat de prijs die de maatschappij ons berekent afhangt van wat voor contracten zij hebben en de prijzen die zijzelf betalen, en dat wij deze korte termijnprijzen niet direct terugzien in onze tarieven. Vandaar ook de grote verschillen tussen de tarieven van de energiemaatschappijen.
Klopt idd. Ik hoop dat de prijs voor mijn termijn over 3 maanden dan gebaseerd is op oktober/november, dan ga ik zo'n beetje weer de helft betalen (even losstaand van het plafond bezien).
redbulletje
07-10-2022 om 15:18
Als je nu met een hoog contract zit is het dan verstandig om naar anwb over te stappen of snij je je daar mee in de vingers?
amarna
07-10-2022 om 15:49
Kersje schreef op 06-10-2022 om 14:28:
Enige wat ik uit pot eet zijn doperwtjes, verder alles vers, en die heb ik altijd wel op voorraad. Geen gehamster voor mij dus 😁
Mijn broer stuurde mij gisteren als foto zijn nieuwe voorschotbedrag van Eneco, €1349 😳. Dat een energiemaatschappij dit gewoon met droge ogen kán versturen pfffff
1349 voor 1 gezin in 1 huis, zonder bedrijfsruimte ?
Allemachtig!!! Heb nog nooit van zo'n hoog verbruik gehoord...
Staat dag en nacht in alle kamers de verwarming aan? Douchen/baden ze vaak en lang? Eten ze 3x per dag een zelfgemaakte warme maaltijd? Wassen en drogen ze vaker dan andere gezinnen?
Ik realiseer me dat ik ontzettend bof met 165 euro totaal per maand voor 2 personen in nieuwbouwappartement. Waarvan 100 vooraf betaald aan VVE voor blokverwarming (gas via centrale ketel) en 65 electra incl. Inductiekoken. Goed geisoleerde flat blijkbaar. De verwarming gaat zelden voor november aan. Op zonnige dagen niet nodig met grote ramen op het zuiden. In slaapkamers en badkamer nooit verwarming aan.
De VVE heeft tot 2024 een vast contract bij Eneco voor gas. Daar boffen we mee.
Daarentegen heeft mijn koor pech. Voor onze repetitieruimte (bijzaal van een kerk) wordt 100 euro per maand meer huur gevraagd. Zijn we het niet mee eens. 2,5 uur per week in een lage ruimte. We hebben gevraagd of ze het daadwerkelijke verbruik in de 2,5 uur willen meten en evt. nacalculeren.
alhambra
07-10-2022 om 18:00
redbulletje schreef op 07-10-2022 om 15:18:
Als je nu met een hoog contract zit is het dan verstandig om naar anwb over te stappen of snij je je daar mee in de vingers?
Ik zou het niet aandurven om een nieuw contact aan te gaan. In die situaties worden nu de hoogste tarieven betaald (modelcontracten). Hoe denkt de ANWB dat anders te doen dan de energiebedrijven?
redbulletje
07-10-2022 om 18:06
alhambra schreef op 07-10-2022 om 18:00:
[..]
Ik zou het niet aandurven om een nieuw contact aan te gaan. In die situaties worden nu de hoogste tarieven betaald (modelcontracten). Hoe denkt de ANWB dat anders te doen dan de energiebedrijven?
Die rekenen de dagprijs volgens mij.
LostJellyfish83
07-10-2022 om 18:13
De ANWB klinkt wel interessant, als ik zo 's op hun site kijk. Je kunt alleen nu geen klant worden.
Cle0
07-10-2022 om 18:19
bieb1963 schreef op 07-10-2022 om 13:39:
Waar ik me dan over verbaas: zag laatst een vrouw in de supermarkt die naast wat gewone boodschappen ook behoorlijk wat schoomaakproducten in haar kar had. Merk producten zoals Ajax, Robijn, Fleuril en dat soort zaken. Oké, je kiest merkproduct, maar waarom in hemelsnaam koop je dat bij de super? Echt meer dan 2x zo duur (geen bonus of reclame) als bij Kruitvat, Axxion, Zeeman, Wibra enz.
Ik doe dat ook weleens. Niet een hele kar vol, maar als ik dan toch al in de supermarkt ben en ik heb iets nodig, dan haal ik het daar. Gemakzucht, anders moet ik he-le-maal naar een andere winkel 😅
Rondstruiner
07-10-2022 om 18:38
Mug schreef op 07-10-2022 om 18:13:
De ANWB klinkt wel interessant, als ik zo 's op hun site kijk. Je kunt alleen nu geen klant worden.
Dat had ik ook gezien inderdaad, dat je nu niet kunt aanmelden.
Als je een gezin hebt is het handig volgens mij en heel veel was hebt bijvoorbeeld. Ik heb bij iemand gezien hoe dat werkt, je kunt dan in de ochtend zien in de app wanneer de stroom heel goedkoop is en op die momenten dus flink gaan wassen, drogen, bakken, of wat dan ook. Of als je een auto hebt met een laadpaal, dan is het ook interessant denk ik.
Maar voor mezelf lijkt het me minder.
Zeefietser
08-10-2022 om 16:17
Cle0 schreef op 07-10-2022 om 18:19:
[..]
Ik doe dat ook weleens. Niet een hele kar vol, maar als ik dan toch al in de supermarkt ben en ik heb iets nodig, dan haal ik het daar. Gemakzucht, anders moet ik he-le-maal naar een andere winkel 😅
Ik net zo, ik ben niet veel nodig, dus ergens iets in de aanbieding halen heeft helemaal geen zin. Of dubbel ofzo, ik heb het gedaan, een proberen. Dus nu heb ik in mijn kelder 5 flessen shampoo en 3 bakjes Ariel pods. Ik weet nu al daar, kan ik 4 jaar mee vooruit, als het niet langer is.
FaithfulDuck87
08-10-2022 om 16:23
ik ga vaak naar de Jumbo en daarnaast zit het Kruitvat. Dan is het heel makkelijk om ook naar het Kruitvat te gaan en wat aanbiedingen in te slaan.
DS1971
08-10-2022 om 16:23
Zeefietser schreef op 08-10-2022 om 16:17:
[..]
Ik net zo, ik ben niet veel nodig, dus ergens iets in de aanbieding halen heeft helemaal geen zin. Of dubbel ofzo, ik heb het gedaan, een proberen. Dus nu heb ik in mijn kelder 5 flessen shampoo en 3 bakjes Ariel pods. Ik weet nu al daar, kan ik 4 jaar mee vooruit, als het niet langer is.
Pods voor de vaatwasser en de wasmachine koop ik wanneer je bij Kruidvat bulkkorting krijgt. Gewoon een jaarvoorraad (of meer) in 1 keer kopen. Online. Hoef je er het huis ook niet voor uit. Dat scheelt altijd een hoop geld. En je zit nooit zonder.
Schoonmaakproducten koop ik wel altijd duur in. De schoonmaakster geeft het pas aan als het op is en dan moet het even snel bij de lokale supermarkt.
amarna
08-10-2022 om 16:33
Produkten voor vaatwasser, was en huishouden koop ik uitsluitend van huismerken. Bij voorkeur als ze in de aanbieding zijn . Gisteren 3 dozen van 60 afwasblokjes bij AH gekocht. Voorraad voor meer dan een jaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
leuk!