Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Empowered schreef op 08-10-2022 om 16:35:

Vaatwasser? Ik was zelf af.

Ik las ooit dat een vaatwasser goedkoper komt dan met de hand afwassen.  Want dat doe je dagelijks.  Ik zet de (volle) vaatwasser maar 1x per 2 of 3 dagen aan.

DS1971 schreef op 08-10-2022 om 16:23:

[..]

Pods voor de vaatwasser en de wasmachine koop ik wanneer je bij Kruidvat bulkkorting krijgt. Gewoon een jaarvoorraad (of meer) in 1 keer kopen. Online. Hoef je er het huis ook niet voor uit. Dat scheelt altijd een hoop geld. En je zit nooit zonder.

Schoonmaakproducten koop ik wel altijd duur in. De schoonmaakster geeft het pas aan als het op is en dan moet het even snel bij de lokale supermarkt.

Ik vindt het juist leuk om huis uit te gaan. Want eenmaal thuis heb ik alle tijd. Beetje net als nu aan boord, alle tijd. Maar hoef geen pods aan te schaffen want er ligt er 100 kg aan wasmiddel (voor alleen wit).  Maar ja ook voor schepen is de prijs hoog gegaan, mijn collega die bestelde in NL proviand met een lijst 2018. Die schrok zich helemaal de tering, maar ja 2018 is heel anders dan 2022. En dan kijk ik naar mijn jaarlijkse index lijstje voor boten, nee hoor is niet raar.

Empowered schreef op 08-10-2022 om 16:35:

Vaatwasser? Ik was zelf af.

Milieuterrorist dat je er bent!

Zeefietser schreef op 08-10-2022 om 16:50:

[..]

Ik vindt het juist leuk om huis uit te gaan. Want eenmaal thuis heb ik alle tijd. Beetje net als nu aan boord, alle tijd. Maar hoef geen pods aan te schaffen want er ligt er 100 kg aan wasmiddel (voor alleen wit). Maar ja ook voor schepen is de prijs hoog gegaan, mijn collega die bestelde in NL proviand met een lijst 2018. Die schrok zich helemaal de tering, maar ja 2018 is heel anders dan 2022. En dan kijk ik naar mijn jaarlijkse index lijstje voor boten, nee hoor is niet raar.

Jij leidt een beetje een omgekeerd leven. Ik moet al zo vaak erop uit. Dus dan is thuisblijven wel lekker. 

Doet mij meteen denken aan mijn vader die een hekel had aan uit eten gaan en blij was als hij gewoon thuis kon eten. Dat kon ik als kind nooit bevatten.

Ik was vandaag op een evenement ergens en daar dronken we een kartonnen bekertje koffie uit zo'n automaat die eerst melk geeft en dan straaltjes koffie......3 euro per bekertje. Ik heb zoiets al een tijd niet gedaan maar dit is toch wel duur? Of was dat al zo? We hebben dit 2x gedaan dus vandaag 12 euro kwijt voor 4 van die bekertjes.

Herfstappeltaart schreef op 08-10-2022 om 18:46:

Ik was vandaag op een evenement ergens en daar dronken we een kartonnen bekertje koffie uit zo'n automaat die eerst melk geeft en dan straaltjes koffie......3 euro per bekertje. Ik heb zoiets al een tijd niet gedaan maar dit is toch wel duur? Of was dat al zo? We hebben dit 2x gedaan dus vandaag 12 euro kwijt voor 4 van die bekertjes.

Dat vind ik ook absurd duur! 

Mischa83 schreef op 08-10-2022 om 19:02:

[..]

Dat vind ik ook absurd duur!

Ja toch wel hè? Ik dacht al: loop ik nou zo achter....

Herfstappeltaart schreef op 08-10-2022 om 19:04:

[..]

Ja toch wel hè? Ik dacht al: loop ik nou zo achter....

Jl. woensdag in Afas Live 2,75 voor een kartonnen beker slootwater...

amarna schreef op 08-10-2022 om 19:09:

[..]

Jl. woensdag in Afas Live 2,75 voor een kartonnen beker slootwater...

Ja ook zoiets.

Bij dat soort evenementen is het toch altijd zo dat je goud geld betaalt voor (meestal) matig eten en drinken.

Gelukkig zijn er ook nog evenementen als North Sea Jazz, waar je wel lekker eten kan kopen voor nog steeds de hoofdprijs (je bent toch stiekem € 100 p.p. per dag kwijt aan eten en drinken). Maar bij concerten in de Arena zorg ik gewoon dat ik met een volle maag naar binnen ga. 

DS1971 schreef op 08-10-2022 om 19:20:

Bij dat soort evenementen is het toch altijd zo dat je goud geld betaalt voor (meestal) matig eten en drinken.

Gelukkig zijn er ook nog evenementen als North Sea Jazz, waar je wel lekker eten kan kopen voor nog steeds de hoofdprijs (je bent toch stiekem € 100 p.p. per dag kwijt aan eten en drinken). Maar bij concerten in de Arena zorg ik gewoon dat ik met een volle maag naar binnen ga.

Maar ik ga niet voor het eten hoor. Een bakje koffie tussendoor is wel lekker maar ik vond de prijs gewoon hoog voor een kartonnen bekertje van dit soort koffie.

goede sportevenementen serveren een goede Indonesische maaltijd voor weinig.
Er zijn dan ook geen enorme sponsorbelangen zoals bij voetbal, schaatsen etc.
De halve zaal kent elkaar wel.

Herfstappeltaart schreef op 08-10-2022 om 18:46:

Zo dan. Dat is idd erg duur

DS1971 schreef op 08-10-2022 om 19:20:

Koffie en een sapje waren de enige consumpties.   Onderweg van Rdm naar Ams hebben we gegeten.

Ik neem altijd gewoon zelf een flesje water mee. Hoef geen peperduur glaasje fris.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.