Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

NocturnalMule38

NocturnalMule38

17-09-2022 om 20:45

Mijn senseo bedacht net dat het z n tijd is...
Ach ja..
Nu een vervangend koffiezet apparaat uitzoeken. 
Een die niet veel duurder in gebruik is dan senseo. Ik drink 3-4 bakjes per dag. Filterkoffie is lekker maar steeds voor maar 1 bakje niet mijn ideaal. 

Iemand een tip wat lekkerder is dan senseo ( de lat ligt niet heel hoog nee  ) maar niet veel duurder in gebruik? Iets met bonen of cups ? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 20:52

Missingyoumuch schreef op 17-09-2022 om 20:45:

Ach ja..
Een die niet veel duurder in gebruik is dan senseo. Ik drink 3-4 bakjes per dag. Filterkoffie is lekker maar steeds voor maar 1 bakje niet mijn ideaal.

Iemand een tip wat lekkerder is dan senseo ( de lat ligt niet heel hoog nee ) maar niet veel duurder in gebruik? Iets met bonen of cups ?

Ik heb dit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/hario-v60-craft-coffee-maker-kit-hario-v60-complete-set/9200000124073209/

Ik koop gewoon de goedkoopste filters in de supermarkt. Vervolgens warm water ( niet kokend ) eroverheen schenken en je kan afgepast koffie zetten. 

Mij is wel eens verteld dat ik een koffiesnob ben. Senseo vind ik niet te hachelen. Die cupjes vind ik ook maar matig.
Zelf heb ik een aeropress, een percolator en gewone filterkoffie.

medaa42005_8a8a_11_nl.jpg

Missingyoumuch schreef op 17-09-2022 om 20:45:

Ach ja..

Iemand een tip wat lekkerder is dan senseo ( de lat ligt niet heel hoog nee ) maar niet veel duurder in gebruik? Iets met bonen of cups ?

https://www.bever.nl/p/bo-camp-koffiefilter-MEDAA42005.html?colour=5806&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BVR-PERF-ONG-PR-PLA-NB-PMAX-CAMPING&gclid=CjwKCAjw4JWZBhApEiwAtJUN0KXoXGUO2kTjqri1WwqdNl-QnLqokSghZj0B1R7EAuDjFoCNqPG09BoCuOIQAvD_BwE
wij hebben zoiets. Gewoon op je mok, thermoskan of koffiepot zetten en opschenken.

Ik heb een koffiezetapparaat voor maar 2 of 3 kopjes. Gewone filterkoffie. 

Hoe%20moet%20je%20koffie%20maken

Keramieken filterhouder (kringloop), antiek Indiaas schenkkannetje met dunne tuit (kringloop), handmatige wandbonenmaler (kringloop), filter & koffiebonen: supermarkt 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 21:47

ToetieToover schreef op 17-09-2022 om 21:35:

Keramieken filterhouder (kringloop), antiek Indiaas schenkkannetje met dunne tuit (kringloop), handmatige wandbonenmaler (kringloop), filter & koffiebonen: supermarkt

Nog beter!! Ik ben ze hier de afgelopen maanden niet tegengekomen bij de kringloop. Ik zocht er 1 extra voor tijdens het kamperen. 

ik heb vandaag mijn botervloot kapot laten vallen  die zijn ook zo moeilijk te vinden bij ons. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

17-09-2022 om 21:48

Moxxie schreef op 17-09-2022 om 21:28:

Deze is ook leuk en maar €22,99 met kopjes en herbruikbare filter:

550x755.jpg

https://www.bol.com/be/nl/p/bestron-filterkoffiezetapparaat-voor-2-kopjes-koffie-duo-filterkoffiemachine-incl-twee-bijpassende-zwarte-kopjes-permanentfilter-450watt-kleur-zwart/9200000052201399/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-140969049240-S-1679677694290-9200000052201399&gclid=CjwKCAjw4JWZBhApEiwAtJUN0FTuSKoB7B37m-6EJb9nJ-EDxfxknZ8YPggAy13rZcJ_KklDlb2ZsBoCsQEQAvD_BwE

Deze kwam ik net ook tegen . Ziet er goed uit! 

Andere opties zien er wel heel retro uit 

Senseo is te drinken maar idd niet de meest verfijnde koffie. 

Ben wat aan het speuren. Kwam ook een senseo tegen waar je bv de sterkte kan instellen. En 1 waar je ook filterkoffie mee kunt zetten. Ook de verschillende prijzen per kopje wat bekeken. Senseo is rond de 10 cent. Ik koop meestal in de aanbieding bij de hema en dan haal ik de 10 cent nog niet eens. Cups kan oplopen tot 60 cent . Dat zal ook goedkoper kunnen als je slim inkoopt maar 30 cent zal het wel minimaal zijn en dat is best groot verschil. 

Bonen is betaalbaar in gebruik maar de machine aanschaffen is wel fors . Ook vergt het meer onderhoud. Ik ken mezelf.. daar ligt niet mijn kracht 

Dus of deze of toch senseo maar dan 1 waar je de sterkte mee kan I stellen. 

Bedankt iedereen voor het meedenken ! 

Ik had nog zak van die wienermelange  poeder staan.. blijken gluten in te zitten . Nooit naar gekeken.  Stom !!! Overkomt me af en toe. Moet morgen over zijn...want nu flinke buikpijn en veel wc bezoek. Morgen belangrijke afspraak die echt door moet gaan. 

Het is niet mijn dag ..ik wilde ovenpatat eten en appelcompote.  Moet kunnen voor een keer. Neem een hap appelcompote. Bah wat smaakt dat zout. Heb ik de patatkruiden over de appelcompote gedaan en kaneel over de patat  

Dit komt niet op de menukaart zeg maar . .geen aanrader. Net niet goor genoeg om weg te gooien maar laat het wel bij deze ene keer. 

te veel slaaptekort .

NocturnalMule38

NocturnalMule38

17-09-2022 om 21:52

ToetieToover schreef op 17-09-2022 om 21:35:

Dat wandding  hadden mijn ouders vroeger! Leuke nostalgie maar ik wilde het toch een beetje 2022 houden. Mijn ouders gebruikten het zelden trouwens.  En zo n plastic filter heb je ook hoeven geen filterzakjes in. Voor op de camping geweldig maar thuis.. mwah.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 21:58

Missingyoumuch schreef op 17-09-2022 om 21:52:

[..]

Dat wandding hadden mijn ouders vroeger! Leuke nostalgie maar ik wilde het toch een beetje 2022 houden. Mijn ouders gebruikten het zelden trouwens. En zo n plastic filter heb je ook hoeven geen filterzakjes in. Voor op de camping geweldig maar thuis.. mwah.

Ik zou sowieso voorzichtig zijn met plastic ivm weekmakers. 

Missingyoumuch schreef op 17-09-2022 om 21:52:

[..]

Dat wandding hadden mijn ouders vroeger! Leuke nostalgie maar ik wilde het toch een beetje 2022 houden. Mijn ouders gebruikten het zelden trouwens. En zo n plastic filter heb je ook hoeven geen filterzakjes in. Voor op de camping geweldig maar thuis.. mwah.

Retro koffie zetten is helemaal hot en heet tegenwoordig ‘slow koffie’! Ik heb op de camping een moderne handbonenmaler. Als je geen papieren filter gebruikt, zit er meer cafestol in je koffie. Plastic zou ik al helemaal niet doen. Er zijn ook metalen alternatieven, met fijnmazige zeef maar dat filtert dus niet zo goed op cholesterolverhogende stoffen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 22:15

ToetieToover schreef op 17-09-2022 om 22:13:

[..]

Retro koffie zetten is helemaal hot en heet tegenwoordig ‘slow koffie’! Ik heb op de camping een moderne handbonenmaler. Als je geen papieren filter gebruikt, zit er meer cafestol in je koffie. Plastic zou ik al helemaal niet doen. Er zijn ook metalen alternatieven, met fijnmazige zeef maar dat filtert dus niet zo goed op cholesterolverhogende stoffen.

Dat klopt, daarom gebruik ik altijd een filter. Voor thuis heb ik een glazen versie en op vakantie Rvs. Heel raar, maar ik merk smaakverschil. De glazenversie zet lekkerdere koffie vind ik.

ToetieToover schreef op 17-09-2022 om 22:13:

[..]

Waarom geen plastic koffiefilterhouder? Als die schadelijk zouden zijn, zouden die heus niet verkocht mogen worden in Nederland. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.