Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ln de EenVandaag peiling krijgt kabinet Rutte nog maar een 3,3 en de grote meerderheid wil dat dit kabinet opRut.

Het is bij mij binnen nog maar 17 graden dus ik heb nu de airco maar even aangezet op heating. 

wild-flower schreef op 17-09-2022 om 12:23:

[..]

O zeker doen ze wel wat , maar ( zoals altijd ) veel te laat. Het vooruitschuif-kabinet

Zoals zelfs VVD-minister Dilan Yesilgöz van de week in een lezing vaststelde : " Het kabinet is het contact met de samenleving een beetje kwijt . "

Ik ben het ten dele met je eens, voor de minima komt het te laat, maar over die groep heb ik het niet. Ook de middeninkomens klagen steen en been en dat vind ik eigenlijk niet terecht. In de coronajaren klotste het spaargeld tegen de plinten bij Jan Modaal omdat we de deur niet uit konden. Toen het allemaal weer mocht werd het met bakken uitgegeven aan vakanties en andere leuke dingen, alles kon. Maar als het dan een paar maanden minder gaat verwachten we dat de overheid meteen ingrijpt en gaat pamperen. Want over hoeveel maanden hebben we het nu eigenlijk? De oorlog is pas in februari begonnen en daarna heeft het echt nog een poosje geduurd voordat we het gingen merken. Je mag van de middeninkomens toch verwachten dat ze dit een paar maanden zelf op kunnen vangen? Daar zijn we toch rijk genoeg voor? 

Envelop schreef op 17-09-2022 om 10:03:

[..]

Greenchoice

Loopt jouw contract niet van januari tot juli tot januari? Heb nog niks gezien. Bij de verhoging in juli kon mijn maandbedrag gelijk blijven door de btw verlaging. Ben benieuwd wat het hierna wordt 

Afgezien van wie het nu wel en niet nodig hebben of nodig zouden moèten hebben: nutsvoorzieningen als gezondheidszorg en energie moeten terug in staatshanden.
De markt doet zijn werk niet goed, zoveel is wel bewezen inmiddels.

Mlah! schreef op 17-09-2022 om 13:42:

[..]

Loopt jouw contract niet van januari tot juli tot januari? Heb nog niks gezien. Bij de verhoging in juli kon mijn maandbedrag gelijk blijven door de btw verlaging. Ben benieuwd wat het hierna wordt

Ze mogen ook tussendoor verhogen, wij hebben dit bericht gister gehad en het gaat per 1-10 in.

Moxxie schreef op 17-09-2022 om 12:48:

[..]

Ik ben het ten dele met je eens, voor de minima komt het te laat, maar over die groep heb ik het niet. Ook de middeninkomens klagen steen en been en dat vind ik eigenlijk niet terecht. In de coronajaren klotste het spaargeld tegen de plinten bij Jan Modaal omdat we de deur niet uit konden. Toen het allemaal weer mocht werd het met bakken uitgegeven aan vakanties en andere leuke dingen, alles kon. Maar als het dan een paar maanden minder gaat verwachten we dat de overheid meteen ingrijpt en gaat pamperen. Want over hoeveel maanden hebben we het nu eigenlijk? De oorlog is pas in februari begonnen en daarna heeft het echt nog een poosje geduurd voordat we het gingen merken. Je mag van de middeninkomens toch verwachten dat ze dit een paar maanden zelf op kunnen vangen? Daar zijn we toch rijk genoeg voor?

Wat schaar jij onder midden inkomen? Wij zitten een stukje onder modaal en in de corona periode heb ik een enorme inkomstenderving gehad. Er is een groep waarbij je verhaal opgaat maar ook een flinke groep die hun buffer behoorlijk hebben moeten aanspreken in de coronaperiode en wel tot de middeninkomens horen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 13:58

HerrBlitz schreef op 17-09-2022 om 11:50:

[..]

Helemaal waar.

Ik zit net een artikel te lezen over een klagend stel, (met nog 1 thuiswonend kind): ze verdienen ruim 4000 euro netto en kunnen hun gasrekening a 400 euro niet betalen. Maar als je dan verder leest: wel 1300 euro voor de boodschappen en ze roken allebei. Daar heb ik dan geen greintje medelijden mee en vind dat je zeer onterecht aan het klagen bent.

ik mag hopen dat de sigaretten bij deze prijs inbegrepen zijn. 

Wij krijgen zojuist bericht van Eneco dat we ons maandbedrag met 100 euro kunnen verlagen en we krijgen ruimschoots geld terug is de prognose nu. 
Dat had ik niet verwacht na alle drama-verhalen overal, dus ik ben aangenaam verrast. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 14:00

Envelop schreef op 17-09-2022 om 13:47:

[..]

Wat schaar jij onder midden inkomen? Wij zitten een stukje onder modaal en in de corona periode heb ik een enorme inkomstenderving gehad. Er is een groep waarbij je verhaal opgaat maar ook een flinke groep die hun buffer behoorlijk hebben moeten aanspreken in de coronaperiode en wel tot de middeninkomens horen.

Inderdaad. Wij hebben juist ingeteerd toen we niet mochten/ konden werken. 

Paracelsus schreef op 17-09-2022 om 13:58:

[..]

ik mag hopen dat de sigaretten bij deze prijs inbegrepen zijn.

Dat hoop ik ook, anders word ik wel heel nieuwsgierig wat zij allemaal eten en drinken 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 14:03

HerrBlitz schreef op 17-09-2022 om 14:01:

[..]

Dat hoop ik ook, anders word ik wel heel nieuwsgierig wat zij allemaal eten en drinken

Ja, precies 

Ik vind al dat ik veel kwijt ben. Rond de 1000 p.m tegenwoordig. Maar wij zijn met 5 personen. 

Paracelsus schreef op 17-09-2022 om 14:03:

[..]

Ja, precies

Ik vind al dat ik veel kwijt ben. Rond de 1000 p.m tegenwoordig. Maar wij zijn met 5 personen.

Netjes, zeker met de hoge prijzen nu. 

Wij met z'n tweeën circa 600 euro en dan let ik niet zo erg op aanbiedingen moet ik eerlijk zeggen. Dus hoe je in godesnaam aan 1300 euro komt met 3 is mij een raadsel. Dan kijk je echt nergens naar. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-09-2022 om 14:29

HerrBlitz schreef op 17-09-2022 om 14:14:

[..]

Netjes, zeker met de hoge prijzen nu.

Wij met z'n tweeën circa 600 euro en dan let ik niet zo erg op aanbiedingen moet ik eerlijk zeggen. Dus hoe je in godesnaam aan 1300 euro komt met 3 is mij een raadsel. Dan kijk je echt nergens naar.

Geen idee. Misschien drinken ze wel veel bier / wijn / frisdrank. Daar zit volgens mij wel een prijskaartje aan.

Wij zijn enorm saai, we drinken geen alcohol of frisdrank. De grootste kostenpost zit bij ons in het zuivel, eieren en vlees wat we kopen. 

redbulletje schreef op 16-09-2022 om 20:38:

[..]

Ik zou het er juist nog even van nemen zolang het nog kan.

Nou........ ook al heb je vast contract, als je meer verbruikt dan je vaste contract krijg je natuurlijk ook een enorme naheffing.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.