Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ik denk dat er een kans is dat eind van het weekend de cv gaat draaien, dan zou de temperatuur overdag in huis wel eens onder de 17,5° kan komen. 

Ik ben niet van plan de c.v. aan te zetten voor oktober. En dan nog niet persé als het niet al te gek wordt met de temperatuur. Koud of niet, dan maar 2 vesten. September is voor mij nazomer 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-09-2022 om 19:45

Ysenda schreef op 16-09-2022 om 19:37:

ik denk dat er een kans is dat eind van het weekend de cv gaat draaien, dan zou de temperatuur overdag in huis wel eens onder de 17,5° kan komen.

Het wordt wel weer warmer zeggen ze. Of merk je daar niets van?

Bij ons is het nog 26 graden in huis. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-09-2022 om 19:49

hier nu 21,7. vanmorgn was het 20.2. 

Hier in de woonkamer ook nog 21.5, ondanks de regen die tegen de ramen klettert.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2022 om 19:53:

Hier in de woonkamer ook nog 21.5, ondanks de regen die tegen de ramen klettert.

Hier ook, en ik verwacht ook niet dat het de komende weken onder de 20 komt, als zo nu en dan ook nog even de zon schijnt

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2022 om 19:40:

Ik ben niet van plan de c.v. aan te zetten voor oktober. En dan nog niet persé als het niet al te gek wordt met de temperatuur. Koud of niet, dan maar 2 vesten. September is voor mij nazomer

Ik heb een met maximaal 6 perioden per dag te programmeren thermostaat. 

Dat doe ik elke zondagavond gebaseerd op rooster van zoon en mijzelf. 

Vaak stellen we dat nog naar beneden bij zo in het begin.

het is nu bij mij 20.5° bij de plek waar ik zit. Ga ik langdurig ergens anders zitten gaat de thermostaat mee en dan hoeft alleen de radiator open van de kamer waar we zijn. Hij verhuist dus tussen de woonkamer bij de bank, naar mijn buro en de kamer van zoon.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-09-2022 om 20:34

Missingyoumuch schreef op 16-09-2022 om 19:33:

Ik heb het koud
Combinatie van vermoeidheid en dat het ook minder warm is. 19.5 in de woonkamer.
Dus mag de cv niet aandoen.
Kan wel hoor. Vast contract en geen enorm hoog maandbedrag maar het voelt niet oke om te doen.

Niet zo streng zijn voor jezelf. Heb jij gewoon geluk. Dat mag toch.

Missingyoumuch schreef op 16-09-2022 om 19:33:

Ik heb het koud
Combinatie van vermoeidheid en dat het ook minder warm is. 19.5 in de woonkamer.
Dus mag de cv niet aandoen.
Kan wel hoor. Vast contract en geen enorm hoog maandbedrag maar het voelt niet oke om te doen.

Ik zou het er juist nog even van nemen zolang het nog kan. 

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2022 om 19:53:

Die regen maakte dat ik zo'n zin in warme chocolademelk had dat ik daardoor nu onder mijn dekbedje zit met buikkrampen want ik kan helemaal niet tegen melk. (Nee, van die vegan melkachtige dingen vind ik echt niet lekker)

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-09-2022 om 21:26

Ysenda schreef op 16-09-2022 om 20:46:

[..]

Die regen maakte dat ik zo'n zin in warme chocolademelk had dat ik daardoor nu onder mijn dekbedje zit met buikkrampen want ik kan helemaal niet tegen melk. (Nee, van die vegan melkachtige dingen vind ik echt niet lekker)

o nee wat naar. 
Als het lactose is? Je hebt van die pilletjes bij het Kruidvat die je kunt nemen dacht ik. 
en heb je wel eens Jersey melk geprobeerd?

Paracelsus schreef op 16-09-2022 om 21:26:

[..]

o nee wat naar.
Als het lactose is? Je hebt van die pilletjes bij het Kruidvat die je kunt nemen dacht ik.
en heb je wel eens Jersey melk geprobeerd?

Waarschijnlijk lactose idd.

De pilletjes ken ik, van heel dichtbij het productieproces 😎,  maar vind ik voor 2-3 x per jaar niet nodig. 

Ik kan ook een kleinere beker nemen maar zo af en toe heb ik het er voor over. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-09-2022 om 21:31

Ysenda schreef op 16-09-2022 om 21:30:

[..]

Waarschijnlijk lactose idd.

De pilletjes ken ik, van heel dichtbij het productieproces 😎, maar vind ik voor 2-3 x per jaar niet nodig.

Ik kan ook een kleinere beker nemen maar zo af en toe heb ik het er voor over.

Dan zou ik ze juist kopen. Als je een uitspatting hebt kan je er 1 nemen, omdat je hem toch in huis hebt.

Ik vind niets vervelender dan buikkramp 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

16-09-2022 om 21:44

Paracelsus schreef op 16-09-2022 om 19:45:

[..]

Het wordt wel weer warmer zeggen ze. Of merk je daar niets van?

Bij ons is het nog 26 graden in huis.

Dan zou ik ook nog niet de neiging hebben. 

Dit is opzich wel een mooi voorbeeld van hoe verschillend het kan zijn. Niet dat 19.5 nou heel koud is maar als het nog een week dit weer blijft dan is het hier 18 ofzo en bij jou bv nog 22. Voor jou is 1 oktober makkelijker te halen dan bij mij. 

19.5 is hoe ik het s winters ook liefst heb hoor dus daarom streng voor mezelf.  

Het is misschien wel te vergelijken met als het in maart een dag 18 graden is. Dan ga je in je t shirt naar buiten. Heerlijk warm. Is het in de zomer na een week 25+ graden een dag 18 dan heb je een jas aangetrokken. Het is ook een mentaal dingetje.  

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-09-2022 om 21:55

Missingyoumuch schreef op 16-09-2022 om 21:44:

[..]

Dan zou ik ook nog niet de neiging hebben.

Dit is opzich wel een mooi voorbeeld van hoe verschillend het kan zijn. Niet dat 19.5 nou heel koud is maar als het nog een week dit weer blijft dan is het hier 18 ofzo en bij jou bv nog 22. Voor jou is 1 oktober makkelijker te halen dan bij mij.

19.5 is hoe ik het s winters ook liefst heb hoor dus daarom streng voor mezelf.

Het is misschien wel te vergelijken met als het in maart een dag 18 graden is. Dan ga je in je t shirt naar buiten. Heerlijk warm. Is het in de zomer na een week 25+ graden een dag 18 dan heb je een jas aangetrokken. Het is ook een mentaal dingetje.

Voor ons is eind oktober zelfs makkelijk te halen. Daarmee boffen we echt. 
we hebben enorme ramen en als de zon maar een paar uurtjes schijnt is het gelijk warm en doordat alles goed geïsoleerd is, blijft het vaak goed hangen. Net een kas 

In de zomer is het wat minder. Al werkte het nu goed om alles goed dicht te houden en s avonds goed door te luchten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.