Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
felija
04-04-2026 om 13:06
krulliebollie schreef op 04-04-2026 om 11:47:
ik denk dat het veel breder ligt. Als je de reacties leest op kranten artikelen waar iets rondom homoseksualiteit staat zijn er ontzettend veel ‘ Jan, Kees, Piet, Gerda en Trudy’s’ die vinden dat het allemaal door je strot geduwd wordt wat in hun ogen de discriminatie van deze doelgroepen rechtvaardig. ‘ moeten ze het maar niet zo voor mijn neus doen’. Daar staan ook wel eens wat Arabisch klinkende namen tussen maar het zijn vooral de westerse namen die daar geschreven worden.
Kijk eens op de FB pagina van Rob Jetten wat voor vuiligheid er geschreven wordt. Daar zit meestal geen woord Arabisch bij.
Helemaal eens. Mensen die het zogenaamd opnemen voor homoseksualiteit, wanneer je daarmee beschuldigend naar moslims kunt wijzen. Totaal blind voor het feit dat ze zelf vallen over transgenders, lentekriebels en een feeststol, want het wordt je door de strot geduwd, terwijl het juist zo fijn is dat er in Nederland de volledige vrijheid is om te kiezen wat je wil.
We hebben echt geen idee hoe het is om te worden achtergesteld itt Joden, moslims, transgenders en welke groep ook die in de minderheid is, maar o, wat zitten we graag in de slachtofferrol en wijzen we naar de ander die niet net als 'ons' is, wat dat ook moge betekenen... Uiteindelijk behoren we allemaal tot dezelfde groep: mens.
Koko67
04-04-2026 om 15:35
Id denk niet dat dit zo genuanceerd ligt. Er zijn maar weinig moslims die Joden of Homo’s omarmen. Er is een kleine groep Klaassen en Jannen die hier last van hebben. Er komen steeds meer moslims in dit land wonen, ik zie die haat naar deze mensen niet langzaam afzwakken. Het wordt alleen maar erger.