Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

rionyriony schreef op 30-03-2026 om 17:14:

[..]

Al die hoofddoeken betekenen: wij (de islam) zijn present. Het werkt psychologisch als een vlag op veroverd terrein. De islam is een veroveringsreligie. Eenmaal een gebied veroverd, dan wordt het niet meer terugveroverd door de vorige of een andere partij.

Dit is overigens ook een reden waarom de Joden en Israël zo intens gehaat worden. De strijd verloopt niet volgens de planning van deze religie.

Kun je uitleggen wat het verschil is met orthodox Joodse vrouwen die hun hoofd bedekken? Meestal met een pruik? 

Hoofddoeken en/of pruiken boeien me niet. 

Ik volg meerdere joodse vrouwen op internet. Reclames voor pruiken, hoofddoeken en zedige kleding komen regelmatig langs, evenals tips om nipple pasties en (t)assels te maken.

De helft van deze vrouwen in de bijna blote kont als artiest (terwijl ze de chanoekia aansteken) en de andere helft zedig gekleed, inclusief bedekkende wijde badkleding van elleboog tot knieën, ook voor de dochters. Geen strakke boerkini's.

Ik wil echter wel dat ik mijn leven óók mag leven zoals ik wil, inclusief naaktstrand, naturistencampings en gemengd saunabezoek.

Helaas lijkt het hier en daar of tandartsen en chirurgen metaforen zijn voor vecht- en steekpartijen...

Poezie schreef op 30-03-2026 om 10:32:

[..]

Je kunt ook gewoon accepteren dat er wel degelijk veel Nederlanders zijn die nog veel waarde hechten aan de christelijke feestdagen zonder daar denigrerend over te doen.

Wat Felija schrijft over secularisatie is gewoon waar. Het is ook helemaal niet denigrerend tegenover christenen vind ik, het is gewoon een feit dat de meeste Nederlanders niet meer christelijk zijn en daardoor christelijke feestdagen steeds minder traditioneel worden gevierd. Gelukkig heeft daar juist in Nederland ieder zijn eigen vrijheid in. 

Ik ben zelf wel christelijk en ik vind het zeer storend dat mensen mijn religie misbruiken om te doen alsof door moslims of 'links' iets van hen wordt 'afgepakt'. Het kan mij als christen echt geen zier schelen of een stol als kerststol, paasstol of feeststol verkocht wordt. Dan máák je drama om het drama hoor. 

Triest als mensen - die vaak zelf niet eens wekelijks naar de kerk gaan maar als het om moslims gaat opeens het christelijk geloof héél belangrijk vinden - naar dit soort voorbeelden gaan zitten zoeken van ergens een winkel hier of een school daar die kerst of pasen anders noemt of invult dan zij persoonlijk zouden doen. Alsof het jouw persoonlijke kerst of pasen maar een haar in de weg staat. Als je dat soort dingen erbij moet halen om iets negatiefs over moslims te zeggen dan waren blijkbaar je goede argumenten gewoon allemaal op.

Dankjewel Nicole123, wat fijn om weer iets van je te lezen, trouwens!
Sorry offtopic.

Ik ben christelijk, niet kerkelijk. 

Onderop de koffietafel ligt de geërfde bijbel van mijn oma, uit 1928. Die pakken we regelmatig om iets op te zoeken. 

In de kast nog twee kinderbijbels en de bijbel van mijn andere overleden oma. Eén kinderbijbel heb ik van mijn oma gekregen en de andere van de buurvrouw die bij de Jehovah's Getuigen zat. Die Jehovah bijbel heeft wel de mooiste tekeningen.

https://www.nu.nl/binnenland/6391519/explosie-bij-israelcentrum-in-nijkerk-niemand-gewond-geraakt.html

...
De politie kreeg rond 23.30 uur een melding van een explosie in de straat. De materiële schade valt mee, zegt een woordvoerder. De politie doet onderzoek naar de ontploffing en vraagt mensen die er mogelijk meer over weten zich te melden. Er zijn nog geen verdachten aangehouden.

Het centrum van de organisatie Christenen voor Israël beschrijft het pand op zijn website als 'een ontmoetingsplek voor christenen met hart voor Israël'. 
...

Nicole123 schreef op 03-04-2026 om 22:09:

[..]

Wat Felija schrijft over secularisatie is gewoon waar. Het is ook helemaal niet denigrerend tegenover christenen vind ik, het is gewoon een feit dat de meeste Nederlanders niet meer christelijk zijn en daardoor christelijke feestdagen steeds minder traditioneel worden gevierd. Gelukkig heeft daar juist in Nederland ieder zijn eigen vrijheid in.

Ik ben zelf wel christelijk en ik vind het zeer storend dat mensen mijn religie misbruiken om te doen alsof door moslims of 'links' iets van hen wordt 'afgepakt'. Het kan mij als christen echt geen zier schelen of een stol als kerststol, paasstol of feeststol verkocht wordt. Dan máák je drama om het drama hoor.

Triest als mensen - die vaak zelf niet eens wekelijks naar de kerk gaan maar als het om moslims gaat opeens het christelijk geloof héél belangrijk vinden - naar dit soort voorbeelden gaan zitten zoeken van ergens een winkel hier of een school daar die kerst of pasen anders noemt of invult dan zij persoonlijk zouden doen. Alsof het jouw persoonlijke kerst of pasen maar een haar in de weg staat. Als je dat soort dingen erbij moet halen om iets negatiefs over moslims te zeggen dan waren blijkbaar je goede argumenten gewoon allemaal op.

Helemaal mee eens!    Zo'n gematigde chisten ben ik ook.

Voor iedereen die elke keer als ik zei dat moslims oververtegenwoordigd zijn in haat naat homo’s en Joden zeiden: “ Nee, komt vooral oor Andrew Tate”, die heeft zich al een tijdje tot de islam bekeerd. 

Koko67 schreef op 04-04-2026 om 10:07:

Voor iedereen die elke keer als ik zei dat moslims oververtegenwoordigd zijn in haat naat homo’s en Joden zeiden: “ Nee, komt vooral oor Andrew Tate”, die heeft zich al een tijdje tot de islam bekeerd.

https://www.aljazeera.com/opinions/2022/11/22/andrew-tate-red-pill-muslim

Zijn bekering is oud nieuws. Een leuk artikel erover op al Jazeera. 

PensioNada schreef op 04-04-2026 om 11:14:

[..]

https://www.aljazeera.com/opinions/2022/11/22/andrew-tate-red-pill-muslim

Zijn bekering is oud nieuws. Een leuk artikel erover op al Jazeera.

Ja en? Mijn punt was dat ik elke keer gewezen word op het grote gevaar van de Andrew Tates op deze wereld als ik schrijf dat bijna 80% van jonge moslims homo’s en transmensen niet accepteren. 

ik denk dat het veel breder ligt. Als je de reacties leest op kranten artikelen waar iets rondom homoseksualiteit staat zijn er ontzettend veel ‘ Jan, Kees, Piet, Gerda en Trudy’s’ die vinden dat het allemaal door je strot geduwd wordt wat in hun ogen de discriminatie van deze doelgroepen rechtvaardig. ‘ moeten ze het maar niet zo voor mijn neus doen’. Daar staan ook wel eens wat Arabisch klinkende namen tussen maar het zijn vooral de westerse namen die daar geschreven worden.
Kijk eens op de FB pagina van Rob Jetten wat voor vuiligheid er geschreven wordt. Daar zit meestal geen woord Arabisch bij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.