Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

krulliebollie schreef op 04-04-2026 om 11:47:

ik denk dat het veel breder ligt. Als je de reacties leest op kranten artikelen waar iets rondom homoseksualiteit staat zijn er ontzettend veel ‘ Jan, Kees, Piet, Gerda en Trudy’s’ die vinden dat het allemaal door je strot geduwd wordt wat in hun ogen de discriminatie van deze doelgroepen rechtvaardig. ‘ moeten ze het maar niet zo voor mijn neus doen’. Daar staan ook wel eens wat Arabisch klinkende namen tussen maar het zijn vooral de westerse namen die daar geschreven worden.
Kijk eens op de FB pagina van Rob Jetten wat voor vuiligheid er geschreven wordt. Daar zit meestal geen woord Arabisch bij.

Helemaal eens. Mensen die het zogenaamd opnemen voor homoseksualiteit, wanneer je daarmee beschuldigend naar moslims kunt wijzen. Totaal blind voor het feit dat ze zelf vallen over transgenders, lentekriebels en een feeststol, want het wordt je door de strot geduwd, terwijl het juist zo fijn is dat er in Nederland de volledige vrijheid is om te kiezen wat je wil. 

We hebben echt geen idee hoe het is om te worden achtergesteld itt Joden, moslims, transgenders en welke groep ook die in de minderheid is, maar o, wat zitten we graag in de slachtofferrol en wijzen we naar de ander die niet net als 'ons' is,  wat dat ook moge betekenen... Uiteindelijk behoren we allemaal tot dezelfde groep: mens.

Id denk niet dat dit zo genuanceerd ligt. Er zijn maar weinig moslims die Joden of Homo’s omarmen. Er is een kleine groep Klaassen en Jannen die hier last van hebben. Er komen steeds meer moslims in dit land wonen, ik zie die haat naar deze mensen niet langzaam afzwakken. Het wordt alleen maar erger.

Koko67 schreef op 04-04-2026 om 15:35:

Id denk niet dat dit zo genuanceerd ligt. Er zijn maar weinig moslims die Joden of Homo’s omarmen. Er is een kleine groep Klaassen en Jannen die hier last van hebben. Er komen steeds meer moslims in dit land wonen, ik zie die haat naar deze mensen niet langzaam afzwakken. Het wordt alleen maar erger.

Ik denk dat je hierin beide groepen onderschat. Ik heb genoeg te maken gehad met mensen een moslim achtergrond die het niets uitmaakt wat een andere in bed uitspookt zolang zij zelf het niet hoeven te doen. En de groep mannen en klazen wordt alleen maar groter. Nogmaals lees een wat er op Facebook onder een bericht van Rob Jetten wordt geschreven. Ik denk dat je schrikt. 

Jodenhaat is overal. Zelf vind ik een van de meest vervelende vormen van Jodenhaat mensen die elke keer als er over gesproken wordt menen te moeten zeggen dat anderen ook heel erg lijden onder haat.

Denksport schreef op 04-04-2026 om 16:23:

Jodenhaat is overal. Zelf vind ik een van de meest vervelende vormen van Jodenhaat mensen die elke keer als er over gesproken wordt menen te moeten zeggen dat anderen ook heel erg lijden onder haat.

Andere groepen, waaronder moslims en linkse mensen lijden ook heel erg onder haat. Ben ik nu een jodenhater?

Handschoenvrouw schreef op 04-04-2026 om 16:27:

[..]

Andere groepen, waaronder moslims en linkse mensen lijden ook heel erg onder haat. Ben ik nu een jodenhater?

Ik laat me geen ban aannaaien.

Handschoenvrouw schreef op 04-04-2026 om 16:27:

[..]

Linkse mensen? Ik denk dat je nu een beetje de weg kwijt bent.

Koko67 schreef op 04-04-2026 om 10:07:

Voor iedereen die elke keer als ik zei dat moslims oververtegenwoordigd zijn in haat naat homo’s en Joden zeiden: “ Nee, komt vooral oor Andrew Tate”, die heeft zich al een tijdje tot de islam bekeerd.

Koko67 haalde moslims erbij. Vervolgens wordt daarop gereageerd en uiteindelijk krijgen de reageerders het verwijt dat andere haat erbij halen ook Jodenhaat is. Zo lust ik er nog wel een paar.

krulliebollie schreef op 04-04-2026 om 11:47:

ik denk dat het veel breder ligt. Als je de reacties leest op kranten artikelen waar iets rondom homoseksualiteit staat zijn er ontzettend veel ‘ Jan, Kees, Piet, Gerda en Trudy’s’ die vinden dat het allemaal door je strot geduwd wordt wat in hun ogen de discriminatie van deze doelgroepen rechtvaardig. ‘ moeten ze het maar niet zo voor mijn neus doen’. Daar staan ook wel eens wat Arabisch klinkende namen tussen maar het zijn vooral de westerse namen die daar geschreven worden.
Kijk eens op de FB pagina van Rob Jetten wat voor vuiligheid er geschreven wordt. Daar zit meestal geen woord Arabisch bij.

Wat vreemd. Als ik op Facebook bij een bericht over Jodenhaat en dergelijke een opmerking plaats waarin ik het voor Joden opneem komen nog wel eens boze reacties. Echter de dreigberichten komen louter van mensen met Arabische namen. Ook van vrouwen. En dat zijn geen Nederlanders met een vals Arabisch account.

In mijn prille jeugd waren homo's al 100% geaccepteerd. Er was bijvoorbeeld Henk Elsink, die Harm met het Harpje opvoerde. Het was een liefdevolle persiflage op de homo. 

https://www.youtube.com/watch?v=qpDBhRf9ul4
Mijn man verzamelde platen van cabaretiers en ook hem dus.

Valt me op hoe "woke" dit achterhaald heeft. Ik denk dat dit niet meer mogelijk is, terwijl de echte discriminatie is toegenomen. En niet door de Nederlanders.

Vroeger had je ook Jodenmoppen. Sam en Moos. Ik weet niet precies welke volkseigenschap op de hak werd genomen. En twee crossdressers; Snip en Snap. Dat was voor mijn tijd. Makkelijke tijd was dat toen. Nu is alles benauwend geworden. Iedereen wil extreem "deugen" en doet daar alles voor. Behalve dus de Noord-Afrikanen. Die doen daar niets voor. 

Koko67 schreef op 04-04-2026 om 16:41:

[..]

Linkse mensen? Ik denk dat je nu een beetje de weg kwijt bent.

Als ik op FB laat merken dat ik niet rechts zal stemmen wordt ik voor achterlijke debiel uitgemaakt die in de linkse stront mag zakken. Niet echt een vriendelijke opmerking....

Max Tailleur kletst in zijn boeken de moppen aan elkaar. Het meest voorkomende thema is volgens mij schlemieligheid, gevolgd door huwelijks(on)geluk.

01122abd-63e6-46be-8f89-cdd67ecff7e5.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.