Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Zilver_gray schreef op 27-03-2026 om 10:37:

[..]

Het is echt opmerkelijk hoe sommige pro- Israël forummers er bijna een wedstrijdje van maken om anderen antisemitisme in de schoenen te schuiven dan wel zaken compleet uit zijn verband te trekken.
Zonder de ander te beschuldigen is het blijkbaar niet mogelijk om een punt te maken ofzo.

In een land waar het normaal wordt gevonden dat Joodse scholen al jaren bewaakt moeten worden, waar de opening van het holocaust museum verstoord wordt door antisemieten, waar mensen op jodenjacht gaan als er in Amsterdam een Israëlische ploeg komt voetballen, waar een synagoge in de fik wordt gestoken enz. enz. mag je volgens sommigen inderdaad nog steeds niet van antisemitisme spreken. Je kunt tegenwoordig gewoon zeggen dat je helegaar geen antisemiet bent, nee echt niet, je bent alleen maar tegen Netanyahu en tegen Israël. En zo is er altijd wel weer een lullig excuusje waarom je geen antisemiet zou zijn. Hou toch op.

Denksport schreef op 27-03-2026 om 13:48:

[..]

In een land waar het normaal wordt gevonden dat Joodse scholen al jaren bewaakt moeten worden, waar de opening van het holocaust museum verstoord wordt door antisemieten, waar mensen op jodenjacht gaan als er in Amsterdam een Israëlische ploeg komt voetballen, waar een synagoge in de fik wordt gestoken enz. enz. mag je volgens sommigen inderdaad nog steeds niet van antisemitisme spreken. Je kunt tegenwoordig gewoon zeggen dat je helegaar geen antisemiet bent, nee echt niet, je bent alleen maar tegen Netanyahu en tegen Israël. En zo is er altijd wel weer een lullig excuusje waarom je geen antisemiet zou zijn. Hou toch op.

ken jij mensen die het normaal vinden dat dit nodig is? 

ik ken ze niet dus ben benieuwd. 

en je laatste stukje is gewoon idioot. in jouw ogen is antisemitisch zijn dus de default en moet je met onderliggend bewijs komen om dat stempel kwijt te raken? echt van de ratten besnuffeld om dit zo neer te zetten. je hebt echt geen idee hoe de wereld werkt of je zit in een heel giftige bubbel. 

Broadway schreef op 27-03-2026 om 13:52:

[..]

en je laatste stukje is gewoon idioot. in jouw ogen is antisemitisch zijn dus de default en moet je met onderliggend bewijs komen om dat stempel kwijt te raken? echt van de ratten besnuffeld om dit zo neer te zetten. je hebt echt geen idee hoe de wereld werkt of je zit in een heel giftige bubbel.

Zeker na 7 oktober 2023 menen steeds meer mensen dat ze hun onvervalste jodenhaat kunnen verbloemen door te zeggen dat ze toch niet de joden bedoelen maar de Israeli's en het IDF en Netanyahu. Als je dat niet ziet (of wilt zien) ben je gewoon stekeblind.

Denksport schreef op 27-03-2026 om 13:48:

[..]

Ik ben inderdaad tegen Netanyahu en alles waar hij en zijn walgelijke extreemrechtse achterban voor staat.

En nee ik ben geen antisemiet.

Zilver_gray schreef op 27-03-2026 om 14:20:

[..]

Ik ben inderdaad tegen Netanyahu en alles waar hij en zijn walgelijke extreemrechtse achterban voor staat.

En nee ik ben geen antisemiet.

Dit! Schijnt echt heel moeilijk te zijn om dat sommige mensen aan hun verstand te peuteren.

Denksport schreef op 27-03-2026 om 14:03:

[..]

Zeker na 7 oktober 2023 menen steeds meer mensen dat ze hun onvervalste jodenhaat kunnen verbloemen door te zeggen dat ze toch niet de joden bedoelen maar de Israeli's en het IDF en Netanyahu. Als je dat niet ziet (of wilt zien) ben je gewoon stekeblind.

Want het niet eens zijn met Netanyahu's beleid, betekent eigenlijk onderliggende onvervalste jodenhaat? Hou toch op, joh! Heb je echt zo'n beperkt beeld, ook weer enkel zwart-wit? Vul eens niet zo in voor een ander. Je insinuaties zijn ronduit bespottelijk. 

Ik wens Joden alle goeds toe, ze hebben het verdiend, net zoals alle andere bevolkingsgroepen op deze wereld, waarvan het gros ter goeder trouw is. 

Broadway schreef op 27-03-2026 om 13:52:

[..]

Die eerste zin al inderdaad: "In een land waar het normaal wordt gevonden dat...." De hele verdere post is gebaseerd op deze onterechte aanname, bah, wat naar om dat mensen zo in de schoenen te schuiven.

felija schreef op 27-03-2026 om 15:11:

[..]

Die eerste zin al inderdaad: "In een land waar het normaal wordt gevonden dat...." De hele verdere post is gebaseerd op deze onterechte aanname, bah, wat naar om dat mensen zo in de schoenen te schuiven.

Nou is het natuurlijk wel zo dat er weinig boosheid/ woede in Nederland is over de beveiliging van Joodse scholen. Niet in de media en ook niet hier op dit forum. We zouden toch eigenlijk schuimbekkend woest moeten zijn dat in dit land kinderen bewaakt naar school moeten. Dat Joden niet meer veilig over straat kunnen. Moet jetje voorstellen dat moslimkinderen in dit land bewaakt naar moslimscholen zouden moeten, of dat vrouwen met een hoofddoek hun doek maar afdoen omdat ze anders belaagd worden. Het land zou te klein zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.