Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Denksport schreef op 26-03-2026 om 19:12:

[..]

Ik lees prima, en zeker tussen de regels door.

Je vult voor een ander in en komt met insinuaties die kant noch wal raken, da's heel wat anders dan prima kunnen lezen. Vervelende manier van discussiëren.

felija schreef op 26-03-2026 om 19:12:

Als door een wesp gestoken, wanneer het om Israël gaat, stel je voor dat je kritiek hebt op het beleid van Netanyahu. Sommigen verliezen er acuut hun leesvaardigheid door.

Handschoenvrouw heeft het niet over Netanyahu,  maar over anti Israël. Als ik schrijf dat ik anti Palestina ben, zijn de rapen gaar. 

Koko67 schreef op 26-03-2026 om 20:16:

[..]

Handschoenvrouw heeft het niet over Netanyahu, maar over anti Israël. Als ik schrijf dat ik anti Palestina ben, zijn de rapen gaar.

Dat mag hoor. Van mij en van de wet.

Of ben je soms pro-Palestina?

Koko67 schreef op 26-03-2026 om 20:16:

[..]

Handschoenvrouw heeft het niet over Netanyahu, maar over anti Israël. Als ik schrijf dat ik anti Palestina ben, zijn de rapen gaar.

Ik mis vooral de optie: zowel pro-Israël als pro-Palestina, waarmee ik bedoel dat de burgerbevolking rust en ruimte krijgt om een leven op te bouwen zonder oorlog en geweld, aan beide zijden. Anti- Hamas en anti-Netanyahu, beiden hebben ruimschoots aangetoond hun burgers niet te helpen, integendeel. 

Die optie bestaat niet voor veel pro-Israël (inclusief Netanyahu) mensen, dat maakt discussiëren soms vrijwel onmogelijk.

felija schreef op 26-03-2026 om 20:53:

[..]

Ik mis vooral de optie: zowel pro-Israël als pro-Palestina, waarmee ik bedoel dat de burgerbevolking rust en ruimte krijgt om een leven op te bouwen zonder oorlog en geweld, aan beide zijden. Anti- Hamas en anti-Netanyahu, beiden hebben ruimschoots aangetoond hun burgers niet te helpen, integendeel.

Die optie bestaat niet voor veel pro-Israël (inclusief Netanyahu) mensen, dat maakt discussiëren soms vrijwel onmogelijk.

En helaas bestaat dat ook niet voor een groep Palestina aanhangers, die niet kritisch zijn op Hamas en Hezbollah. En zo blijven we vast zitten in een spiraal van haat en geweld. 

PensioNada schreef op 26-03-2026 om 21:08:

[..]

En helaas bestaat dat ook niet voor een groep Palestina aanhangers, die niet kritisch zijn op Hamas en Hezbollah. En zo blijven we vast zitten in een spiraal van haat en geweld.

Klopt, bedankt voor je aanvulling, op dit forum zijn voornamelijk de pro-Israël mensen vertegenwoordigd, maar die andere kant bestaat zeker ook en is net zo kwalijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.