Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Koko67 schreef op 10-04-2026 om 19:04:

[..]

Elke vrouw die onderdrukt wordt gaat mij aan het hart. Waarom draai jij altijd alles om? Als ik iets zeg over Joden begin jij over Palestijnen. Als ik iets zeg over Iraanse vrouwen begin jij over Palestijnse vrouwen. Ik reageerde met deze post op iemand die schreef dat in een vrije westerse stoel makkelijk praten is en dat de Iraniërs nu in een oorlog waren waar slachtoffers vielen. Die oorlog hebben ze niet nodig. Zonder oorlog zijn er al veel meer slachtoffers gevallen, vooral jonge mensen. Omdat ze zo graag zonder doek om hun lijf willen leven.

En hier gaat onze koningin op bezoek bij vrouwen die volledig gehuld in zwarte doeken rondlopen. Ik vind het niet om aan te zien. Dit hoort niet in Nederland. En dan deug ik maar niet. Prima, maar ik vind het vreselijk dat in mijn Nederland vrouwen en meisjes compleet in zwarte doeken rondlopen. En dat de koningin van Nederland daar op bezoek gaat. En dan ook nog bij kerels die vrouwen geen hand willen geven. Ga lekker in een moslimland wonen, ik wil ze hier niet. En dan heb ik het niet over moslims die zich aanpassen en hier in veiligheid met onze westerse waarden willen leven.

Ik draai niets om. Je bent zo fel over de vrijheden die de Iraanse vrouwen zouden moeten helpen, maar dichterbij Israël kijk je niet. Vooropgesteld dat ik vind dat iedere vrouw zelfbeschikkingsrecht zou moeten hebben, vind ik het opmerkelijk dat je "strijd" voor de Iraanse bevolking, want die werden afgeslacht tijdens protesten, die zogenaamd bevrijd moeten worden, maar geen woord over de Palestijnse vrouwen(en mannen/kinderen) die ook bevrijd zouden moeten worden van de terreur van Kolonisten, zionisten en IDF. Je bent gewoon heel selectief in wie er bevrijd moeten worden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-04-2026 om 21:18:

[..]

Ik draai niets om. Je bent zo fel over de vrijheden die de Iraanse vrouwen zouden moeten helpen, maar dichterbij Israël kijk je niet. Vooropgesteld dat ik vind dat iedere vrouw zelfbeschikkingsrecht zou moeten hebben, vind ik het opmerkelijk dat je "strijd" voor de Iraanse bevolking, want die werden afgeslacht tijdens protesten, die zogenaamd bevrijd moeten worden, maar geen woord over de Palestijnse vrouwen(en mannen/kinderen) die ook bevrijd zouden moeten worden van de terreur van Kolonisten, zionisten en IDF. Je bent gewoon heel selectief in wie er bevrijd moeten worden.

Grappig, dat vind ik nou van jou. Heel selectief.

Koko67 schreef op 10-04-2026 om 21:22:

[..]

Grappig, dat vind ik nou van jou. Heel selectief.

Dat kan. Waarin ben ik selectief?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-04-2026 om 21:23:

[..]

Dat kan. Waarin ben ik selectief?

In je sympathie naar Palestijnen.

Koko67 schreef op 10-04-2026 om 21:25:

[..]

In je sympathie naar Palestijnen.

Waaruit concludeer jij dat ik geen sympathie heb voor Iraniërs, of Afghanen of ander onderdrukt volk wat verplicht moet leven onder een regime/dictatuur?

Dat ik tegen de oorlog in Iran ben zegt niets over mijn sympathie naar het volk. Dat ik sympathie heb voor de Palestijnen op de Jordaanoever, die jaar in jaar uit worden aangevallen, vermoord en van hun land worden verdreven door kolonisten, zionisten en IDF, zegt niets over hoe ik over Hamas denk. 

Miraval schreef op 10-04-2026 om 20:30:

[..]

Aahhh ja als je zo gaat beredeneren heeft iedereen het recht zich te vestigen waar ze maar willen. Wat mij op zich best prima is hoor, maar dan wel op eigen krachten. Want het klinkt heel leuk progressief en liberaal, maar niet met een gesloten verzorgingsstaat die alleen werkt wanneer er genoeg geld bijgedragen wordt om anderen te ondersteunen. En als dat scheef loopt, kom je in de problemen. Of je moet de gehele verzorgingsstaat anders indelen, je ontvangt naar rato wat je bijgedragen hebt in je leven. Maar ik denk dat er dan zomaar weinig mensen op "ons" stukje land willen wonen.

Ik accepteer iedereen waar dan ook ter wereld, ik respecteer ieders cultuur, waarden en normen, en wanneer nou eens iedereen dat zou doen, zou de wereld er een stuk beter uitzien. in ieder geval een stuk minder oorlogen en gewapende conflicten.

Eens met het stukje over de verzorgingsstaat. Dat kan dan niet zo. 

Hoe wel? Goede vraag. Heb ik ook nog geen antwoord op. 

Ik denk ook dat het hier op dit forum niet de bedoeling is om van iemand te houden en te begrijpen, maar eerder om die af te kraken. Men wil laten blijken dat men "beter" is en iemand op zijn "plicht" wijzen dezelfde voorkeur te hebben. 

Op zich is het helemaal niet moeilijk om je in een ander te verplaatsen. Je denkt je in in zijn omstandigheden, zijn woonomgeving, hoeveelheid geld en luxe, opleiding en werkomgeving enz. enz. en dan is het heel makkelijk te begrijpen. Mensen willen niet voorgoed verliezen wat ze hadden en waar ze gelukkig mee waren. Men wil geen stappen terugdoen wat betreft vrouwenrechten. 

Maar door mensen naar beneden te drukken voelen ze zichzelf beter, vooral als ze daar zelf geen last van hebben. Die spelen Sinterklaas van andermans geld en leefomgeving.

rionyriony schreef op 10-04-2026 om 21:47:

Ik denk ook dat het hier op dit forum niet te bedoeling is om van iemand te houden en te begrijpen, maar eerder om die af te kraken. Men wil laten blijken dat men "beter" is en iemand op zijn "plicht" te wijzen dezelfde voorkeur te hebben.

Op zich is het helemaal niet moeilijk om zich in een ander te verplaatsen. Je denkt je in in zijn omstandigheden, zijn woonomgeving, hoeveelheid geld en luxe, opleiding en werkomgeving enz. enz. en dan is het heel makkelijk te begrijpen. Mensen willen niet voorgoed verliezen wat ze hadden en waar ze gelukkig mee waren. Men wil geen stappen terugdoen wat betreft vrouwenrechten.

Maar door mensen naar beneden te drukken voelen ze zichzelf beter, vooral als ze daar zelf geen last van hebben. Die spelen Sinterklaas van andermans geld en leefomgeving.

Ik heb gister soep gegeten.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-04-2026 om 21:18:

[..]

Palestijnse vrouwen moeten bevrijd worden van Hamas.

felija schreef op 10-04-2026 om 17:55:

[..]

Ben ondertussen ook wel zo cynisch geworden dat die 'steun' er alleen is, zolang de Iraanse vrouwen in Iran blijven. Als ze bij ons met hun hoofddoek asiel komen aanvragen, is het met die steun, vrees ik, snel gedaan. Puur opportunistisch.

Ik denk dus van niet. We worden momenteel overspoeld door asielzoekende mannen. Mannen die zich niet kunnen gedragen. Groepen vrouwen zouden meer dan welkom zijn. Maar plaats ze alsjeblieft niet tussen die kerels die nu in de asielzoekerscentra zitten. Dan kunnen ze net zo goed in Iran blijven. Net als de homoseksuelen overigens.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-04-2026 om 21:33:

[..]

Waaruit concludeer jij dat ik geen sympathie heb voor Iraniërs, of Afghanen of ander onderdrukt volk wat verplicht moet leven onder een regime/dictatuur?

Dat ik tegen de oorlog in Iran ben zegt niets over mijn sympathie naar het volk. Dat ik sympathie heb voor de Palestijnen op de Jordaanoever, die jaar in jaar uit worden aangevallen, vermoord en van hun land worden verdreven door kolonisten, zionisten en IDF, zegt niets over hoe ik over Hamas denk.

Volgens mij heb ik ook niks over Hamas geschreven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.