Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

MakePeaceNotWar schreef op 02-01-2026 om 23:04:

[..]

5% extreem rechts

30% extreme islam

65% links

Waar zijn deze cijfers op gebaseerd?

Wat een goede beslissing, en wat een vreselijke engnek is die gast.

https://www.gelderlander.nl/buitenland/omstreden-britse-onderzoeker-die-moest-vertrekken-bij-radboud-universiteit-ook-niet-meer-welkom-in-belgie~a0ab44ef/

De Vrije Universiteit Brussel (VU ziet af van de geplande aanstelling van de omstreden Britse onderzoeker Harry Pettit. Eerder moest Pettit ook al vertrekken bij de Nijmeegse Radboud Universiteit, vanwege zijn pro-Palestijnse en anti-Israëlische uitspraken.

Onder andere het Belgische dagblad De Morgen berichtte zondag over enkele opvallende uitspraken op sociale media van Pettit, die vanaf deze zomer aan de slag zou gaan bij de VUB. Zo nam hij het op voor het Iraanse regime en vergeleek hij de gedode ayatollah Khamenei met de paus.

Enz.

Heel goed. Hij is gevaarlijk.

majorette2005 schreef op 02-03-2026 om 07:25:

https://www.gelderlander.nl/buitenland/omstreden-britse-onderzoeker-die-moest-vertrekken-bij-radboud-universiteit-ook-niet-meer-welkom-in-belgie~a0ab44ef/

De Vrije Universiteit Brussel (VU ziet af van de geplande aanstelling van de omstreden Britse onderzoeker Harry Pettit. Eerder moest Pettit ook al vertrekken bij de Nijmeegse Radboud Universiteit, vanwege zijn pro-Palestijnse en anti-Israëlische uitspraken.

Onder andere het Belgische dagblad De Morgen berichtte zondag over enkele opvallende uitspraken op sociale media van Pettit, die vanaf deze zomer aan de slag zou gaan bij de VUB. Zo nam hij het op voor het Iraanse regime en vergeleek hij de gedode ayatollah Khamenei met de paus.

Enz.

Ik vind het vooral vreemd dat er in eerste instantie er voor de VUB geen obstakels waren hem aan te nemen. Dit is een antisemitische wappie. Dat was hij al ver voor zijn uitspraken over Iran.

majorette2005 schreef op 02-03-2026 om 07:25:

Enz.

Goed? Mwah. Dit wisten ze natuurlijk ook al voordat ze hem aannamen. Ik denk eerder dat de druk te groot werd. 

Koko67 schreef op 03-03-2026 om 09:12:

[..]

Goed? Mwah. Dit wisten ze natuurlijk ook al voordat ze hem aannamen. Ik denk eerder dat de druk te groot werd.

dat denk ik ook want zijn persoon was nou niet echt anoniem het laatste jaar of zelfs daarvoor. 

Hopelijk niet maar je moet ook niet de domheid onderschatten van dergelijke instanties. Zo weet ik nog dat van een beruchte seriemoordenaar die patiënten vermoordde, dit voorkomen had kunnen worden als men maar zijn doopceel had gelicht maar haast niemand deed dat en telkens werd hij weer bij een ander ziekenhuis aangenomen en kon hij zijn moordzuchtige werk voortzetten. 

Ik ken de naam Swango nog maar er zijn er meerdere geweest. 

Ik denk door een soort protocol die ze aanhouden en dat ze verder geen interesse hebben. Zal ook op verzet stuiten als ze dingen willen veranderen. Dat is gewoon te moeilijk. Dan kan hun eigen baan nog in het geding komen trouwens.

https://www.facebook.com/share/p/1AY8D19rDk/

Het Poerim feest wordt ook gevierd op de neonatale intensive care in de schuilkelders van het Meir ziekenhuis.

The Lebanese Health Ministry said 394 people have been killed, including 83 children, and 1,130 others injured in what it described as 'Israeli' attacks across Lebanon.

https://www.facebook.com/RoyaNewsEnglish/posts/pfbid0iPJ1hpkPLLQvqgRyao1zv9DeEYha72U4BvR5fnCBPUrJ9Ew3FQG6HEdgHB9whjUUl

En straks een nieuw topic over vluchtelingen die Europa overspoelen?

Aangezien de Verenigde Naties foto's recyclen van "slachtoffers van Israëlische aanvallen" zou ik de bronnen maar goed checken.

Mevrouw Albanese heeft de afgelopen week foto's geplaatst met de bewering dat dit slachtoffers van Israël waren. 
Deze foto's waren echter allang bekend, het zijn slachtoffers van het Iraanse regime uit januari 2026.

Britse kranten beweerden overigens hetzelfde...

Poezenmeisje schreef op 08-03-2026 om 15:12:

Aangezien de Verenigde Naties foto's recyclen van "slachtoffers van Israëlische aanvallen" zou ik de bronnen maar goed checken.

Mevrouw Albanese heeft de afgelopen week foto's geplaatst met de bewering dat dit slachtoffers van Israël waren.
Deze foto's waren echter allang bekend, het zijn slachtoffers van het Iraanse regime uit januari 2026.

Britse kranten beweerden overigens hetzelfde...

Verbaasd?? Neuh. Net zoals alle MSM rondbazuinden dat er een meisjesschool was geraakt. En terwijl de hele wereld schande sprak bleek ineens dat het fake nieuws was. Maar wel al uitgebreid uitgezonden. En zo is er nog veel meer.

Thora schreef op 09-03-2026 om 11:52:

[..]

Verbaasd?? Neuh. Net zoals alle MSM rondbazuinden dat er een meisjesschool was geraakt. En terwijl de hele wereld schande sprak bleek ineens dat het fake nieuws was. Maar wel al uitgebreid uitgezonden. En zo is er nog veel meer.

Als je het over de meisjesschool in Iran hebt, dat is geen fakenieuws. Er is een meisjesschool geraakt die naast of op een marinebasis lag.

PensioNada schreef op 09-03-2026 om 12:48:

[..]

Als je het over de meisjesschool in Iran hebt, dat is geen fakenieuws. Er is een meisjesschool geraakt die naast of op een marinebasis lag.

Er is een meisjesschool geraakt in Afghanistan in 2021. Die beelden hebben ze getoond als dat het een meisjesschool in Iran was. Bron: o.a. WNL op zondag uitzending van 1 maart 2026. Leon Winter kwam ermee en het werd bevestigd door Darya Safai, een in Iran geboren Vlaamse politica.

Tenzij er na die tijd daadwerkelijk een andere meisjesschool is gebombardeerd. In dat geval zit ik ernaast.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.