Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Helemaal niemand hier zegt dat dat allemaal mag. Als je het nodig hebt het standpunt van een ander zo enorm te verdraaien dan betekent dat meestal dat je zelf een bijster slechte argumentatie hebt.

Anti-beleid-Netanyahu is niet hetzelfde als antisemitisch. Tegen bombardementen zijn in Gaza is niet hetzelfde als pro-Hamas. Je kunt pro-Gazanen én pro-Joden én anti-Netanyahu én anti-Hamas zijn, allemaal tegelijk. 

Nicole123 schreef op 19-12-2025 om 23:51:

Helemaal niemand hier zegt dat dat allemaal mag. Als je het nodig hebt het standpunt van een ander zo enorm te verdraaien dan betekent dat meestal dat je zelf een bijster slechte argumentatie hebt.

Anti-beleid-Netanyahu is niet hetzelfde als antisemitisch. Tegen bombardementen zijn in Gaza is niet hetzelfde als pro-Hamas. Je kunt pro-Gazanen én pro-Joden én anti-Netanyahu én anti-Hamas zijn, allemaal tegelijk.

Dat kan inderdaad,  alleen zie je verdomd weinig mensen met gezichtsbedekking en schreeuwend gebouwen vernielend tegen Hamas protesteren.

Nou inderdaad,  ik ben vóór het gewone volk. Voor de Palestijnen in Gaza,  de Joden in Israël en wereldwijd.  Ik ben tegen Hamas en tegen Netanyahu. Maar ook tegen de Taliban, Poetin en Trump.

Ik ben tegen de pro Palestina demonstraties van de studenten die de halve campus vernielen,  omdat er in bepaalde onderzoeken banden te vinden zijn met Israël.  Niet elk Israëlisch bedrijf of mens is fout. 

Ik schaam me dood dat Joden in ons land niet op zaterdag naar de synagoge kunnen zonder beveiliging, dat ze niet met hun keppeltje over straat durven. Ik schaam me dood dat mijn cursisten met hoofddoek zomaar uitgescholden worden. Ik schaam mij dat Nederland zo is ontspoord.

Ik ben bang, heel bang. Mijn dochter moet vóór haar studie naar die campus en zij moet zorgvuldige keuzes maken in de vakken die ze volgt om ver buiten de protesten te blijven die zomaar weer kunnen oplaaien. Mijn zoon heeft een uiterlijk waarmee hij zo door kan gaan voor jonge knul met Noord Afrikaans uiterlijk en wordt nu al regelmatig staande gehouden als het onrustig is in zijn studentenstad. Vandaag gaat hij weer in de avond naar de stad voor werk. Ik slaap niet voordat hij thuis is. 

Koko67 schreef op 19-12-2025 om 23:29:

[..]

En wat dacht je van de tonnen babyvoeding gevonden in de tunnels van hamas. Dit om een hongersnood te creëren en dan Israël de schuld te geven.

Verschrikkelijk.

Mooi gezegd, bakblik en helemaal eens.

Inderdaad, Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?

De moordpartij op Bondi heeft me niet verrast, het lag helaas totaal in de lijn der verwachting en er zullen meer aanslagen volgen in het westen. Het is alleen de vraag waar, hoe en wanneer..

Wat ik vaak hoor en lees van moslims is een bepaalde tekst uit de koran, op basis waarvan ze claimen dat de islam vredelievendheid predikt. Ze zeggen dat in de koran staat dat als je een mens doodt, dat het is alsof je de hele mensheid doodt, en als je een leven redt, dat het is alsof je de hele mensheid redt.

Klinkt mooi, maar dit is helaas zeer selectief en misleidend. Ja, deze tekst staat in de koran, maar ze laten belangrijke woorden uit de zin weg. Het hele vers (sura 5:32) luidt: 

"Hierom hebben Wij de Kinderen van Israël bevolen dat als iemand een ander doodt- niet als vergelding voor een ziel of voor het verspreiden van ellende over het land – het is, alsof hij de hele mensheid gedood heeft en als iemand een leven redt, het is alsof hij het leven van de hele mensheid heeft gered. En zeker, tot hen kwam Onze Boodschapper met duidelijke bewijzen en Tekenen, en zelfs hierna waren velen overtreders op de aarde."

Oftewel, het is dus een oproep aan de Joden, vanuit de Talmoed. Het is geen oproep aan de moslims. Stukje context: Mohammed ("Onze Boodschapper") was ervan overtuigd dat hij aangekondigd werd in de bijbel als profeet. De Joden accepteerden hem echter niet als profeet, want hij werd niet werkelijk in de bijbel aangekondigd. En o wee als je Mohammed afwijst..

De vredelievende tekst was dus gericht aan de Joden. En nee, daarmee zeg ik niet dat moslims niet vredelievend kunnen zijn, maar dan is het ondanks de islamitische geschriften die niet vredelievend zijn tegenover ongelovigen.

De oproep aan de moslims staat in het volgende vers (sura 5:33):

"De vergelding voor degenen die een oorlog tegen Allah en Zijn Boodschapper aangaan en ellende over het land brengen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of hun handen en voeten worden aan tegengestelde kanten afgehakt, of zij worden uit het land verbannen. Dat is hun vernedering in deze wereld en een grote bestraffing behoort hen toe in het Hiernamaals.

Dat geeft toch een wat ander beeld. Een deel van de moslims zal dit gelukkig niet heel serieus nemen als een opdracht voor de huidige tijd en hier niet naar handelen. Maar een deel neemt dit wel serieus, en een kleiner deel handelt er daadwerkelijk naar. 

En nee, het zijn niet alleen moslims waar jodenhaat speelt. Jodenhaat is al een veelkoppig monster, dat je in alle lagen van de bevolking kan tegenkomen. Frans Timmermans waarschuwde jaren geleden bijvoorbeeld al voor antisemitisme dat vermomd is als antizionisme, een voorspelling die helaas is uitgekomen. 

Koko67 schreef op 20-12-2025 om 01:18:

[..]

Dat kan inderdaad, alleen zie je verdomd weinig mensen met gezichtsbedekking en schreeuwend gebouwen vernielend tegen Hamas protesteren.

Ten eerste: daar kun je dan toch niet van maken dat mensen die dat niet doen dús pro-Hamas zouden zijn? Ik ben anti-Hamas, anti-beleid-Netanyahu, anti-gebouwen-vernielen-bij-een-protest, pro-Palestijnen en pro-Joden. Net zoals een heel groot deel van Nederland. Ik doe niet mee met protestacties en hoor al helemaal niet bij het heel kleine deel dat daarbij geweld gebruikt. Waarom lijkt die smaak er in jouw ogen niet te zijn en frame je mensen die tegen bombardementen in Gaza zijn in zijn geheel als gewelddadige schreeuwers?

Ten tweede: het is geen wedstrijdje 'wie is er erger, Hamas of Netanyahu', want in dat geval: ja, Hamas is erger, daar heb je het volle gelijk in. De reden dat protesten hier zich meer richten op het geweld van Israël is omdat we in Nederland meer invloed  hebben op Israël dan op Hamas en minder al ingestelde maatregelen. Als er in Nederland geprotesteerd wordt tegen een keuze van onze eigen regering (over het pensioenstelsel of wat dan ook) en niet of minder tegen bijvoorbeeld IS of het regime in Noord-Korea, dan betekent dat toch ook niet dat we de Nederlandse regering erger vinden dan IS of Kim Jong-un? We hebben er alleen veel meer invloed op. 

Het is niet oké om mensen die tegen bombardementen van Israël protesteren als pro-Hamas af te schilderen. En dat weet je ook best, want je kent de standpunten hierover van de mensen die hier meeschrijven echt wel. Het is dus een oneerlijke manier van discussiëren, waarbij je je gesprekspartner dingen in de schoenen schuift die hij of zij helemaal niet vindt.

Koko67 schreef op 19-12-2025 om 23:29:

[..]

En wat dacht je van de tonnen babyvoeding gevonden in de tunnels van hamas. Dit om een hongersnood te creëren en dan Israël de schuld te geven.

Of van de openbare excecuties van Hamas van haar eigen burgers,nadat de wapenstilstand van kracht werd.En ze dus tijd over hadden om weer orde in eigen huis te scheppen (in Hamas termen betekent dat ongeveer,iedereen martelen en doden die tegen ons is).                                                                                    Geluk bij een ongeluk was toen wel,dat de de Dam meteen volstroomde met Palestina aanhangers die hiertegen keihard demonstreerden. Oh nee sorry,vergissing....                                                                                  Quote: " Met openbare executies wil Hamas orde herstellen in Gaza. In de verwoeste Gazastrook is het geweld geenszins voorbij. Beelden op sociale media tonen publieke executies op straat. Volgens de Palestijnse Hamas-dissident Moumen al-Natour lijkt dit op het begin van een burgeroorlog. Correspondent Gilad Perez sprak hem: 'ik wil hier zo snel mogelijk weg'.”

https://www.ad.nl/buitenland/met-openbare-executies-wil-hamas-orde-herstellen-in-gaza-angstaanjagend~a45f4811/

En tsja,altijd leuk zo'n smartphone opname van een openbare executie . Heb je iig bewijs,mocht de VN ooit nog eens gaan bedenken om onderzoek te gaan instellen naar oorlogsmisdaden. Van Hamas dan.

Hamas-excecuties.webp

Hamas is verschrikkelijk, daar zijn we het hier allemaal over eens.

Koko67 schreef op 20-12-2025 om 01:18:

[..]

Dat kan inderdaad, alleen zie je verdomd weinig mensen met gezichtsbedekking en schreeuwend gebouwen vernielend tegen Hamas protesteren.

Klopt helemaal. Schuimbekkend en compleet doorgedraaid waren ze bezig afgelopen zondag tegen mensen en kinderen. Zwaaiend met vlaggen van allerlei terroristische groepen. 
ik zie ook geen protesten, haat, woede, sancties.
En ik mis die rode lijn tegen alle misdaden en uitbuiting, leugens, propaganda van Hamas, Iran, VN. UNWRA, Hezbollah, Jemen, Qatar en de fanatieke aanhangers wereldwijd. Gaat ook niet gebeuren want dan raken ze hun menselijke schild allemaal kwijt. 
Geen woede over het antisemitisme.
Nee dat is hun eigen schuld. 
Ze hebben Jezus vermoord.
Drinken baby bloed. 
De pest, corona.
Vergiftigen waterbronnen.
Iedere economische crisis.
WW1 begonnen en expres verloren.
De crisis en armoede na WW1 komt ook door Joden.
WW2 en de Holocaust was hun eigen schuld. 
Iran, Irak, Syrië, Jordanië, Libanon, Egypte, Saudi Arabië, Jemen, Hamas, Fatah en nog vele andere zijn degenen geweest die al die oorlogen begonnen zijn.
Genocid.
Hongersnood. 
Bezetters. 
Apartsheid regime.
7 oktober is niet gebeurd.
7 oktober is uitgevoerd door IDF.
Schutters Sydney IDF soldaten. 

Echt alles is de schuld van Israël.  
Het volledige gebrek aan empathie richting het Joodse volk. Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan. 

Man, vrouw, huidskleur, religie, geaardheid. In Nederland is iedereen gelijk.

Recht op een leven in vrijheid en veiligheid. Jezelf mogen uiten en zijn.

Vrij van discriminatie, onderdrukking, buitensluiten en geweld.

Joodse scholen in NL zijn zwaar beveiligde bunkers.

Vanaf je 4de jaar naar school zonder keus van vrijheid en veiligheid. Maar op een plek gecreëerd door diepe haat van je landgenoten.

Joodse kinderen en medewerkers op niet Joodse scholen hebben geen leven. Zeer onveilig.

Synagogen worden bewaakt door de marechaussee.

Evenementen, bijeenkomsten, concerten, vieringen van feestdagen, sporttoernooien voor kinderen moeten zwaar beveiligd worden.

Theaters die shows van joodse artiesten cancelen.

Cursussen, workshops, taalcursussen enz moeten op geheime locaties. Krijg je pas een uur voor aanvang de exacte locatie.

Van het herdenken van slachtoffers tot het zingen van liedjes.

Geen moment worden ze met rust gelaten.

Het dragen van een keppel, David ster, een mezuzah bij de voordeur, een kandelaar voor het raam met Hanukkah, Hebreeuws praten of muziek afspelen in het openbaar enz enz enz.

Is in Nederland niet mogelijk zonder jezelf in gevaar te brengen.

Een joodse gemeenschap die 24/7, al eeuwenlang moet leiden onder discriminatie, uitsluiting, uitbuiting, haat, geweld. Je hele zijn en manier van leven onzichtbaar maken.

Altijd op je hoede.

Hier in Nederland en in vele andere landen.

Nederland is ontzettend fout en evil. Een zogenaamd democratisch land met een gruwelijk discriminerend apartheids regime, voor 1 hele kleine minderheid. Wat systematisch in stand gehouden wordt.

In de gehele  ‘beschaafde’ westerse wereld wordt een apartheids regime gevoerd voor het Joodse volk in de Diaspora.

En om dat evil te verbergen, start je de volgende antisemitisme propaganda leugen machine. En je beschuldigt Israël van een apartheid’s regime.

Wat een leugen is.

Maar de gehersenspoelde massa doet weer braaf mee. En gaat die leugen eindeloos herhalen. Vanachter hun menselijke schild vandaan die ze klemvast houden.

MakePeaceNotWar schreef op 20-12-2025 om 18:22:

[..]

Klopt helemaal. Schuimbekkend en compleet doorgedraaid waren ze bezig afgelopen zondag tegen mensen en kinderen. Zwaaiend met vlaggen van allerlei terroristische groepen.
En ik mis die rode lijn tegen alle misdaden en uitbuiting, leugens, propaganda van Hamas, Iran, VN. UNWRA, Hezbollah, Jemen, Qatar en de fanatieke aanhangers wereldwijd. Gaat ook niet gebeuren want dan raken ze hun menselijke schild allemaal kwijt.
Drinken baby bloed.
De pest, corona.
Iran, Irak, Syrië, Jordanië, Libanon, Egypte, Saudi Arabië, Jemen, Hamas, Fatah en nog vele andere zijn degenen geweest die al die oorlogen begonnen zijn.
Genocid.
Hongersnood.
Bezetters.
Apartsheid regime.

Het volledige gebrek aan empathie richting het Joodse volk. Zelfs in een topic over Joden haat blijven ze maar doorgaan.

Gaat het verder wel goed met je? Wie in dit topic heb je het nu tegen, wie zegt dit allemaal dan? 

Je maakt er een compleet overtrokken verzinsel van, waar je vervolgens als een malle tegen tekeer gaat. De vraag is: waarom? Wat geeft dit je, jezelf zo opfokken tegen een eigen bij elkaar gesprokkelde vijand?

Over of protesteren  tegen Hamas heb ik een post geschreven hier. Kun je daarop ook reageren of blijft het bij schuimbekkende monologen?

MakePeaceNotWar schreef op 20-12-2025 om 18:22:

[..]

En ik mis die rode lijn tegen alle misdaden en uitbuiting, leugens, propaganda van Hamas, Iran, VN. UNWRA, Hezbollah, Jemen, Qatar en de fanatieke aanhangers wereldwijd. Gaat ook niet gebeuren want dan raken ze hun menselijke schild allemaal kwijt.
Drinken baby bloed.
De pest, corona.
Genocid.
Hongersnood.
Bezetters.
Apartsheid regime.

In welke parallelle wereld leef jij?  Ik ga maar op mijn handen zitten denk ik. 

Nicole123 schreef op 20-12-2025 om 19:09:

[..]

Gaat het verder wel goed met je? Wie in dit topic heb je het nu tegen, wie zegt dit allemaal dan?

Je maakt er een compleet overtrokken verzinsel van, waar je vervolgens als een malle tegen tekeer gaat. De vraag is: waarom? Wat geeft dit je, jezelf zo opfokken tegen een eigen bij elkaar gesprokkelde vijand?

Over of protesteren tegen Hamas heb ik een post geschreven hier. Kun je daarop ook reageren of blijft het bij schuimbekkende monologen?

Nou echt hè!

Verder eens met rest van je posts!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.