Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Helemaal niemand hier zegt dat dat allemaal mag. Als je het nodig hebt het standpunt van een ander zo enorm te verdraaien dan betekent dat meestal dat je zelf een bijster slechte argumentatie hebt.

Anti-beleid-Netanyahu is niet hetzelfde als antisemitisch. Tegen bombardementen zijn in Gaza is niet hetzelfde als pro-Hamas. Je kunt pro-Gazanen én pro-Joden én anti-Netanyahu én anti-Hamas zijn, allemaal tegelijk. 

Nicole123 schreef op 19-12-2025 om 23:51:

Helemaal niemand hier zegt dat dat allemaal mag. Als je het nodig hebt het standpunt van een ander zo enorm te verdraaien dan betekent dat meestal dat je zelf een bijster slechte argumentatie hebt.

Anti-beleid-Netanyahu is niet hetzelfde als antisemitisch. Tegen bombardementen zijn in Gaza is niet hetzelfde als pro-Hamas. Je kunt pro-Gazanen én pro-Joden én anti-Netanyahu én anti-Hamas zijn, allemaal tegelijk.

Dat kan inderdaad,  alleen zie je verdomd weinig mensen met gezichtsbedekking en schreeuwend gebouwen vernielend tegen Hamas protesteren.

Nicole123 schreef op 19-12-2025 om 23:51:

Nou inderdaad,  ik ben vóór het gewone volk. Voor de Palestijnen in Gaza,  de Joden in Israël en wereldwijd.  Ik ben tegen Hamas en tegen Netanyahu. Maar ook tegen de Taliban, Poetin en Trump.

Ik ben tegen de pro Palestina demonstraties van de studenten die de halve campus vernielen,  omdat er in bepaalde onderzoeken banden te vinden zijn met Israël.  Niet elk Israëlisch bedrijf of mens is fout. 

Ik schaam me dood dat Joden in ons land niet op zaterdag naar de synagoge kunnen zonder beveiliging, dat ze niet met hun keppeltje over straat durven. Ik schaam me dood dat mijn cursisten met hoofddoek zomaar uitgescholden worden. Ik schaam mij dat Nederland zo is ontspoord.

Ik ben bang, heel bang. Mijn dochter moet vóór haar studie naar die campus en zij moet zorgvuldige keuzes maken in de vakken die ze volgt om ver buiten de protesten te blijven die zomaar weer kunnen oplaaien. Mijn zoon heeft een uiterlijk waarmee hij zo door kan gaan voor jonge knul met Noord Afrikaans uiterlijk en wordt nu al regelmatig staande gehouden als het onrustig is in zijn studentenstad. Vandaag gaat hij weer in de avond naar de stad voor werk. Ik slaap niet voordat hij thuis is. 

Koko67 schreef op 19-12-2025 om 23:29:

[..]

En wat dacht je van de tonnen babyvoeding gevonden in de tunnels van hamas. Dit om een hongersnood te creëren en dan Israël de schuld te geven.

Verschrikkelijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.