Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Moslims zijn geen volk, wordt zojuist gesteld. Inderdaad, je kunt binnen vijf minuten "moslim(a) worden".

Om joods te mogen worden heb je jaren studie nodig. Deze conversie is niet even een zinnetje nazeggen zoals bij moslims.

Poezenmeisje schreef op 18-12-2025 om 23:53:

Moslims zijn geen volk, wordt zojuist gesteld. Inderdaad, je kunt binnen vijf minuten "moslim(a) worden".

Om joods te mogen worden heb je jaren studie nodig. Deze conversie is niet even een zinnetje nazeggen zoals bij moslims.

Maar deze opmerking is hetzelfde niveau als antisemitisme maar versus moslims. Ik noem dit antimoslimisme. Net zo afkeurenswaardig als antisemitisme in mijn ogen.

Poezenmeisje schreef op 18-12-2025 om 23:53:

En dan nog ben je geen geboren Jood. Een goed voorbeeld is Edith Stein. Een Joods meisje dat Rooms Katholiek werd en zelfs non. Toch is ze in de tweede wereldoorlog uiteindelijk naar Aushwitz gedeporteerd en vergast omdat zij een Jodin was.

Dat wat je over de islam zegt geldt ook voor de meeste andere religies. Het is niet moeilijk je erbij aan te sluiten. Heb je dat gedaan dan behoor je tot die religie maar blijf je een blanke, een zwarte of Aziatisch.

Libertine schreef op 18-12-2025 om 09:46:

[..]

Een pro-Israël manifestatie in een tijd waarin er nog steeds een genocide gaande is, de situatie in Gaza immer hemeltergend verschrikkelijk is én SGPer Chris Stoffer als gast uitnodigen. Een week na het gedoe in het concertgebouw. Ik vraag me echt af waarom.

Er is absoluut geen genocide. Heel denigrenderd ook naar alle mensen die in echte genocides zitten. Die kunnen letterlijk doodvallen, totaal niet interessant.
Ik vind het ook te ziek voor woorden alle mensen die dat roeptoeteren. Hoe graag wil je dan een genocide? Voelt dat nou lekker of machtig daarom vragen? 
Dat woord misbruiken en veranderen om te kunnen meppen richting Israël en Joden en haat aan te wakkeren. Is antisemitisme. 

MakePeaceNotWar schreef op 19-12-2025 om 17:09:

[..]

Er is absoluut geen genocide. Heel denigrenderd ook naar alle mensen die in echte genocides zitten. Die kunnen letterlijk doodvallen, totaal niet interessant.
Ik vind het ook te ziek voor woorden alle mensen die dat roeptoeteren. Hoe graag wil je dan een genocide? Voelt dat nou lekker of machtig daarom vragen?
Dat woord misbruiken en veranderen om te kunnen meppen richting Israël en Joden en haat aan te wakkeren. Is antisemitisme.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2580819-organisatie-van-genocidewetenschappers-israel-pleegt-genocide-in-gaza

Absoluut geen genocide? Hoe wil je de acties van Netanyahu in Gaza dan noemen? 

Wat ik hier schrijf is GEEN antisrmitisme, ik zie dat de meeste Joden hier niks mee te maken hebben maar wat de regering van Israël doet is echt wel genocide.

Bakblik schreef op 19-12-2025 om 17:15:

[..]

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2580819-organisatie-van-genocidewetenschappers-israel-pleegt-genocide-in-gaza

Absoluut geen genocide? Hoe wil je de acties van Netanyahu in Gaza dan noemen?

Wat ik hier schrijf is GEEN antisrmitisme, ik zie dat de meeste Joden hier niks mee te maken hebben maar wat de regering van Israël doet is echt wel genocide.

Dat noemen ze een oorlog. In oorlogen zijn burgers helaas altijd de grootste slachtoffers.
In iedere oorlog.
Het feit dat Hamas hun burgers de toegang weigert tot de veilige tunnels zodat ze kunnen schuilen. En het feit dat ze hun burgers als menselijk schild gebruiken is een oorlogsmisdaad. Daar in meegaan en vooral Israël de schuld geven. Dan ben je medeplichtig bent aan oorlogsmisdaden tegen burgers in Gaza.  
Waar blijft de rode lijn daartegen? 

MakePeaceNotWar schreef op 19-12-2025 om 17:32:

[..]

Dat noemen ze een oorlog. In oorlogen zijn burgers helaas altijd de grootste slachtoffers.
In iedere oorlog.
Het feit dat Hamas hun burgers de toegang weigert tot de veilige tunnels zodat ze kunnen schuilen. En het feit dat ze hun burgers als menselijk schild gebruiken is een oorlogsmisdaad. Daar in meegaan en vooral Israël de schuld geven. Dan ben je medeplichtig bent aan oorlogsmisdaden tegen burgers in Gaza.
Waar blijft de rode lijn daartegen?

Jij hebt wel een hele rare kijk op de situatie.

Ik stop er maar weer mee.  Ik heb je andere posts even bekeken.  Zo'n mening daar valt niet tegenop te discussieren. 

Libertine schreef op 18-12-2025 om 09:46:

[..]

Een pro-Israël manifestatie in een tijd waarin er nog steeds een genocide gaande is, de situatie in Gaza immer hemeltergend verschrikkelijk is én SGPer Chris Stoffer als gast uitnodigen. Een week na het gedoe in het concertgebouw. Ik vraag me echt af waarom.

In dit geval vind ik het wel mooi, gezien de aanslagen in Sydney. Je zou het ook vanuit dat licht kunnen bekijken. 

Het gedoe in het concertgebouw weegt niet op tegen de vreselijke en onzinnige aanslag op een Joods festival in Sydney. 

MakePeaceNotWar schreef op 19-12-2025 om 17:09:

[..]

Ziek is het om ondanks alles te blijven ontkennen en achter de genocide van Israël te blijven staan. Waarom is dat?

Die vraag lijkt me veel interessanter! 

En uit zogenaamd idealisme pro Hamas leuzen roepen kan wel? Terwijl Hamas al jaren zoveel wandaden pleegt en meer onschuldige doden heeft gemaakt dan Israël ooit zal maken. Natuurlijk kan dat. Want ja........Gaza.

Thora schreef op 19-12-2025 om 18:47:

En uit zogenaamd idealisme pro Hamas leuzen roepen kan wel? Terwijl Hamas al jaren zoveel wandaden pleegt en meer onschuldige doden heeft gemaakt dan Israël ooit zal maken. Natuurlijk kan dat. Want ja........Gaza.

Nee, dat kan niet. Waarom impliceer je dat mensen hier dat zouden vinden? Iedereen hier heeft al tig keer gezegd anti-Hamas te zijn. Kom nou toch niet elke keer weer met die drogreden, waarbij je van iemand die kritisch is op Netanyahu of empathisch wat betreft leed in Gaza meteen een Hamas aanhanger maakt. Dat is zo'n valse manier van anderen aanvallen op iets wat ze helemaal niet zeggen.

Zilver_gray schreef op 19-12-2025 om 18:09:

[..]

Ziek is het om ondanks alles te blijven ontkennen en achter de genocide van Israël te blijven staan. Waarom is dat?

Die vraag lijkt me veel interessanter!

Ziek is het om de definitie van genocide te veranderen om haat te kunnen verspreiden.
Daar zijn zowel de Palestijnen als de Israëliërs het slachtoffer van. 

1. Het is niet alleen Hamas die zijn burgers als menselijk schild gebruiken.
    Het meerendeel van de wereld heeft die arme mensen ook klemvast als schild.
    Die jodenhaat dat weet ik nou wel. Dat gaat nooit meer weg en wordt alleen maar erger. 
    Maar wat er nu met de burgers in Gaza gebeurd. Daar gaat mijn bloed van koken. Kap daarmee en blijf met je grijpgrage hatelijke tengels van die mensen af!

Ja triest hè. 
Van iedere terroristische organisatie in Nederland mag je trots met de vlag rondlopen.
Je mag ze verheerlijken en steunen. Tijdens iedere demonstratie  mag je schreeuwen: from the river…., intifada, gas all the…. Enz.  Non stop.
Gebouwen bezetten en kort en klein slaan. Evenementen verzieken.
24/7 haat en leugens verspreiden. 

Studenten, leraren en scholieren wegtreiteren, bedreigen, uitsluiten en naar joodse onderwijsinstellingen verbannen. 
Universiteiten nodigen dan weer wel mensen uit die banden hebben met terroristische organisaties en die 7 oktober verheerlijken.

Hooligans van clubs uit heel Europa kunnen zich hier misdragen. Daar wordt dan weer niet al dagen van te voren een Jodenjacht voor gepland.

Zogenaamd allemaal voor de burgers in Gaza. 

Alles mag.

Maar een zanger die ook bij de IDF zit, niet uit vrije keus maar simpelweg om het feit ter verdediging van de volgende genocide op Joden. Veroorzaakt door de ongelooflijke diepgaande haat van de mensheid. 
Of een demonstratie om steun te betuigen aan Israël en Joden wereldwijd. Om het verschrikkelijke leed wat ze aangedaan wordt iets te verzachten. 
Triest ja dat meten met 2 maten.  

https://youtube.com/shorts/XjThziAiqlU?si=zj7RwWbscLlcfRyN

In dit filmpje wordt het heel duidelijk hoe Joodse kinderen en hun ouders wereldwijd zich voelen. Wat die altijd aanwezige haat teweegbrengt. 

En wat dacht je van de tonnen babyvoeding gevonden in de tunnels van hamas. Dit om een hongersnood te creëren en dan Israël de schuld te geven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.