Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Libertine schreef op 15-12-2025 om 20:15:

[..]

Omdat meer dan de helft van de Joodse bevolking achter Netanyahu staat. En dat is lang niet iedereen, en je kunt niet alle joden daar verantwoordelijk voor houden, maar het helpt niet erg.

Daarnaast: Moslims zijn geen volk, het is geen nationale groep, ze leven over de hele wereld en delen een (variant op) religie. Maar lang niet altijd een cultuur of geschiedenis. Joden worden wel als volk gezien omdat ze veel meer dan religie en wel cultuur, identiteit en geschiedenis delen. Daarom vind ik het zo gek dat moslims zich tegen alles wat andere moslims in de wereld doen zich uit moeten uitspreken.

Een groot deel van de mensen staan ook achter het terrorisme van de VN, UNWRA, Hamas, Hezbollah, Houtis, de voorzitter van de raad van de mensenrechten Iran, Qatar een van de grote boosdoeners die het faciliteren, financieren en een vrijplaats voor het uitschot van de wereld is. Helemaal prima we hebben genoten van het WK.

Het antisemitisme wat dag in dag uit als een fout rottend virus rond gaat.
Zolang de grote meerderheid weigert om het keihard veroordeeld en er tegen te strijden. Niemand een rode lijn trekt en het gewoon door laat gaan. Betekent dat je er achter staat. 

Een flink deel van de bevolking staat ook standvastig achter de onbeperkte geldstroom die burgers in Gaza opleveren. Vol trots en genoegdoening miljarden betalen aan terroristen.
Zodat het leven van burgers in Gaza, Libanon, Jemen, Iran en Israël een grote hel is en blijft. Keihard en pal achter het bloedvergieten staan met het geld wat de rest van de wereld opstuurt.
Negeren dat in Jemen miljoenen kinderen dood gehongerd worden, honderdduizenden doden. 
Maar dan wel achter het feit staan dat we betalen voor de duizenden raketten die ze op Israel afschieten. Die raketten kosten ook maar 1 miljoen per stuk. 

Niet allemaal hoor. Een klein gedeelte niet. In het belang van de burgers in dat gebied wordt het hoog tijd dat we die grote meerderheid verantwoordelijk gaan stellen.
Maar alleen die kleine groep het helpt niet echt. 

Wat betreft je  omschrijving over  het verschil in Joodse mensen en moslims daar word ik een beetje onpasselijk van. 
Joden zijn niet minder menselijk en anders dan de rest van de wereld. 
Die aparte regels, het meten met 2 maten. Verwachten dat ze naar je pijpen dansen. Hoe ze moeten leven en waar.  
Ja en amen knikken. Op de vlucht gaan als je met je vingers knipt. Ze alles wat ze bezitten netjes inleveren. Altijd maar wijzen naar een kleine minderheid. En verwacht dat ze constant verontschuldigingen voor dingen die ze niet gedaan hebben. 
Gelukkig verwacht je het niet van moslims. 

Het wordt hoog tijd dat die 0,2 procent van de wereldbevolking met rust gelaten wordt. En als volwaardige burgers behandeld gaan worden. Hoeveel eeuwen zou dat nog gaan duren. 
Bij deze ik heb me uitgesproken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.