Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

asdfghjkl schreef op 31-08-2025 om 20:51:

[..]

Wat vind jij jezelf toch onwijs goed.

Weet je wie ook zo dachten? De mensen uit de kibboetsen nabij Gaza. Die zijn uiteindelijk compleet afgeslacht. Palestijnen zijn mensen, maar een deel daarvan geen lieverdjes en daar mag best tegen opgetreden worden. Zonder hen was er allang vrede.

Israëliërs zijn mensen, maar een deel daarvan geen lieverdjes (te beginnen bij hun leider), zoals dat bij ieder volk het geval is. Vul maar een volk in. 

Er tegen optreden is inderdaad een sterk eufemisme voor uitmoorden. 

Ik denk niet zo groepsgericht maar ik hoop natuurlijk tot een groep (NL) te horen die de hele wereld en elk slachtoffer ergens van niet vóór laat gaan op de eigen mensen. Iets waar ik niet meer zo zeker van ben.

De westerse wereld is een beetje gek geworden in dat opzicht. Ze denken niet stuk te kunnen. De welvaart heeft ze een beetje verwaten gemaakt. Nou ik verzeker je: je kán stuk als je stomme besluiten neemt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2025 om 14:57

Van de nos-site

Israël pleegt genocide in Gaza, stellen honderden wetenschappers vast

Een internationale organisatie van genocideonderzoekers heeft vastgesteld dat Israël volkerenmoord pleegt in Gaza. Bij de International Association of Genocide Scholars (IAGS) zijn 500 wetenschappers aangesloten. Bij een stemming heeft 86 procent van hen ingestemd met de resolutie dat Israël genocide pleegt tegen Palestijnen in Gaza.

Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.

Trump heeft een hekel aan wetenschappers. De Gaza Riviera komt er echt!

Beterhier schreef op 01-09-2025 om 21:12:

Trump heeft een hekel aan wetenschappers. De Gaza Riviera komt er echt!

Het heeft het er alle schijn van 

https://www.parool.nl/nederland/amerikaans-plan-voor-herbouw-gaza-gelekt-wordt-technologisch-en-toeristisch-centrum-bevolking-moet-weg~b9ab05d9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Amerikaans plan voor herbouw Gaza gelekt: ‘Wordt technologisch en toeristisch centrum, bevolking moet weg’

Na de oorlog zou de Gazastrook onder Amerikaans bestuur komen om de regio in een technologisch en toeristisch centrum te veranderen. De Palestijnse bevolking zou in dat geval ‘vrijwillig’ moeten verhuizen. Dat zijn de hoofdlijnen van een plan dat binnen de Amerikaanse regering circuleert, schrijft The Washington Post.

Het plan telt 38 bladzijden en bevat onder meer de ‘vrijwillige’ verhuizing van de ongeveer 2 miljoen inwoners van de Gazastrook naar andere landen of beveiligde zones binnen het gebied tijdens de heropbouw. Wie ermee instemt te vertrekken, krijgt 5000 dollar cash en een tegemoetkoming voor vier jaar huur en één jaar voedsel.

Het is vertrekken of verrekken.

Dan zijn ze er ook nog deze etnische zuivering goedpraten.. want “beter voor de Palestijnen dat ze ergens anders veilig kunnen wonen” (oftewel; opgeruimd staat netjes).

Lubach had behoorlijk sterk item over Gaza vandaag in zijn 1e uitzending.  Het kijken waard!

Zorroo schreef op 01-09-2025 om 23:51:

Lubach had behoorlijk sterk item over Gaza vandaag in zijn 1e uitzending. Het kijken waard!

https://youtu.be/2wid53tQNCU?feature=shared
(Ik hoop dat de link werkt)

Zeker het kijken waard!
Hij zegt in plm 25 minuten, wat wij hier al maanden (jaren) roepen.

Zilver_gray schreef op 02-09-2025 om 00:36:

[..]

https://youtu.be/2wid53tQNCU?feature=shared
(Ik hoop dat de link werkt)

Zeker het kijken waard!
Hij zegt in plm 25 minuten, wat wij hier al maanden (jaren) roepen.

Bedankt voor de link, ik ga kijken!

Ik zag het al somber in voor de gijzelaars, nu is de hoop helemaal verdwenen, gezien de meeste van hen zijn vrijgekomen middels onderhandelen.
Deal met Hamas volgens Netanyahu ‘niet meer relevant’ terwijl Rivièra-plan Trump vorm krijgt | de Volkskrant

Zilver_gray schreef op 02-09-2025 om 10:48:

Ik zag het al somber in voor de gijzelaars, nu is de hoop helemaal verdwenen, gezien de meeste van hen zijn vrijgekomen middels onderhandelen.
Deal met Hamas volgens Netanyahu ‘niet meer relevant’ terwijl Rivièra-plan Trump vorm krijgt | de Volkskrant

Dat lijkt mij ook duidelijk. Citaat: Netanyahu stelde echter dat het akkoord ‘niet meer relevant’ was. ‘Vergeet de tijdelijke deals’, zou hij hebben gezegd. Volgens de Israëlische premier krijgt hij de volledige steun van Trump bij het offensief. ‘Ga er met volle kracht in en maak er een einde aan’, zou deze volgens Netanyahu gezegd hebben.

De link in het artikel naar het document is werkelijk ongelooflijk!

Het is "gewoon" tot een gigantisch bouwproject gemaakt onderbouwd met calculaties. Berekend tegen elkaar afzetten wat het kost als een Gazaan blijft of vertrekt met een zak geld. Om de presentatie mooi te houden blijft het rendement op elke omgekomen Gazaan maar even buiten beschouwing. Wel 4 jaar om het puin te verwijderen. Dit is in moderne geschiedenis volkomen nieuw.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-09-2025 om 12:08

Vreselijk 

Beterhier schreef op 02-09-2025 om 12:00:

[..]

Dat lijkt mij ook duidelijk. Citaat: Netanyahu stelde echter dat het akkoord ‘niet meer relevant’ was. ‘Vergeet de tijdelijke deals’, zou hij hebben gezegd. Volgens de Israëlische premier krijgt hij de volledige steun van Trump bij het offensief. ‘Ga er met volle kracht in en maak er een einde aan’, zou deze volgens Netanyahu gezegd hebben.

De link in het artikel naar het document is werkelijk ongelooflijk!

Het is "gewoon" tot een gigantisch bouwproject gemaakt onderbouwd met calculaties. Berekend tegen elkaar afzetten wat het kost als een Gazaan blijft of vertrekt met een zak geld. Om de presentatie mooi te houden blijft het rendement op elke omgekomen Gazaan maar even buiten beschouwing. Wel 4 jaar om het puin te verwijderen. Dit is in moderne geschiedenis volkomen nieuw.

Ja en de aanval op het Nasser Ziekenhuis vorige week volgens Haaretz;

Yagil Levy, hoofd van het Instituut voor de Studie van Civiel-Militaire Relaties van de Open Universiteit, stelt dat de aanval op het Nasserziekenhuis van Khan Yunis vorige week het bredere Israëlische beleid in Gaza weerspiegelt. 'Deze aanval weerspiegelt het geaccepteerde beleid: systematische schade aan medische faciliteiten en medisch personeel. Het gebruik van een gesimuleerde dreiging – in dit geval camera's op het dak van het ziekenhuis – om een disproportionele aanval te rechtvaardigen,' zei hij. 'De medische infrastructuur in Gaza is immers niet op zichzelf vernietigd – er is altijd een rechtvaardiging in de vorm van een reële of gesimuleerde dreiging, zoals de aanwezigheid van Hamas-leden in het ziekenhuis, om deze te schaden. De vernietiging van infrastructuur, inclusief medische infrastructuur, maakt deel uit van een beleid om hele gebieden onbewoonbaar te maken en zo de bevolking te dwingen te vertrekken. ' – Linda Dayan

Dat geeft een hoop vertrouwen als het IDF zegt zelf deze zaak te gaan onderzoeken 

Ordinaire boeven zijn het: Trump en Netanyahu, vreselijk.

Zilver_gray schreef op 02-09-2025 om 12:42:

[..]

Ja en de aanval op het Nasser Ziekenhuis vorige week volgens Haaretz;

Yagil Levy, hoofd van het Instituut voor de Studie van Civiel-Militaire Relaties van de Open Universiteit, stelt dat de aanval op het Nasserziekenhuis van Khan Yunis vorige week het bredere Israëlische beleid in Gaza weerspiegelt. 'Deze aanval weerspiegelt het geaccepteerde beleid: systematische schade aan medische faciliteiten en medisch personeel. Het gebruik van een gesimuleerde dreiging – in dit geval camera's op het dak van het ziekenhuis – om een disproportionele aanval te rechtvaardigen,' zei hij. 'De medische infrastructuur in Gaza is immers niet op zichzelf vernietigd – er is altijd een rechtvaardiging in de vorm van een reële of gesimuleerde dreiging, zoals de aanwezigheid van Hamas-leden in het ziekenhuis, om deze te schaden. De vernietiging van infrastructuur, inclusief medische infrastructuur, maakt deel uit van een beleid om hele gebieden onbewoonbaar te maken en zo de bevolking te dwingen te vertrekken. ' – Linda Dayan

Dat geeft een hoop vertrouwen als het IDF zegt zelf deze zaak te gaan onderzoeken

Zo is het dus al hoe lang aan de gang? Zonder journalisten is het onderzoek voor IDF een stuk eenvoudiger.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/als-israel-zichzelf-nog-enigszins-serieus-neemt-als-democratie-koestert-het-de-journalistiek~b2550b47/

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:28:

[..]

Zucht voor de zoveelste keer de Palestijnse bevolking is geen officiële bevolking, het bestaat uit Turken, Jordaniërs ect, pas later werden het moslims. Israël bestaat sinds 1948, daarvoor heette het Judea, met als hoofdstad Jeruzalem en Ivriet als taal, een echt land met een echt volk, een heel ander verhaal dus.

Hoe zit het dan met de Filistijnen die woonden al even lang in de kuststrook als de Israëlieten, en was "Judah" een vrij klein gebied. Ik heb het document van tRump over de Gazastrook gelezen, en het nieuws over de plannen van de kolonist Daniella Weiss gezien. Het is net zo misselijkmakend als de deportatie, en detentie van immigranten in USA. 

Map_of_Assyria.png

En weer daarna was het ook een klein gebied.

Map_Crusader_states_ca._1100.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.