Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zorroo schreef op 28-08-2025 om 19:20:

[..]

Tja, wie wind zaait zal storm oogsten. Dat gaat Israël nog wel merken de komende jaren, wat zeg ik, decennia. Helaas, moet ik zeggen, want ik wens het niemand toe om altijd in angst te moeten leven. Als ik nu in Israël zou wonen, zou ik, zeker als ik kinderen had, zorgen dat ik er weg kwam.

Heb ik net niet gezegd dat de Arabieren elk vredesoffer hebben geweigerd? dus kom niet aan met je "Wie zaait zal oosten" EN gelukkig zijn de Israëliërs niet zo laf om weg te gaan, gelijk hebben ze het is hun land.

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:17:

[..]

Het is gewoon de waarheid, er is nooit een Palestijnse hoofdstad geweest, nooit een officiële Palestijnse taal al denken mensen van wel.

Wat is het verschil met de Israëliërs dan? Ik vind het een grote drogreden en ernstig meten met twee maten. Al is er geen taal of hoofdstad, dat betekent niet dat een bevolking geen rechten heeft en je met ze mag doen wat je wil. Belachelijk zeg. Echt een nare, racistische manier van denken dit. 

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:23:

[..]

Heb ik net niet gezegd dat de Arabieren elk vredesoffer hebben geweigerd? dus kom niet aan met je "Wie zaait zal oosten" EN gelukkig zijn de Israëliërs niet zo laf om weg te gaan, gelijk hebben ze het is hun land.

Ja, dat vinden ze vooral zelf, dat zij als enigen rechten hebben op het land. En het verhaal dat "de Arabieren" nooit voor rede vatbaar waren, etc etc, ligt wel iets genuanceerder. 

Zorroo schreef op 28-08-2025 om 19:25:

[..]

Wat is het verschil met de Israëliërs dan? Ik vind het een grote drogreden en ernstig meten met twee maten. Al is er geen taal of hoofdstad, dat betekent niet dat een bevolking geen rechten heeft en je met ze mag doen wat je wil. Belachelijk zeg. Echt een nare, racistische manier van denken dit.

Zucht voor de zoveelste keer de Palestijnse bevolking is geen officiële bevolking, het bestaat uit Turken, Jordaniërs ect, pas later werden het moslims. Israël bestaat sinds 1948, daarvoor heette het Judea, met als hoofdstad Jeruzalem en Ivriet als taal, een echt land met een echt volk, een heel ander verhaal dus.   

Zorroo schreef op 28-08-2025 om 19:28:

[..]

Ja, dat vinden ze vooral zelf, dat zij als enigen rechten hebben op het land. En het verhaal dat "de Arabieren" nooit voor rede vatbaar waren, etc etc, ligt wel iets genuanceerder.

O ja vertel.

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:17:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat joden daarvoor geen geschiedenis hadden in Israël?

Nee, er is al sinds eind 19e eeuw emigratie van Joden naar het gebied dat nu Israël heet. In de jaren 20 en 30 verzetten Palestijnen zich tegen de Engelsen omdat ze het niet eens waren met die open deur politiek en met de verkoop van land aan de Joden. Dit is een heel ingewikkeld conflict. 

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:28:

[..]

Zucht voor de zoveelste keer de Palestijnse bevolking is geen officiële bevolking, het bestaat uit Turken, Jordaniërs ect, pas later werden het moslims. Israël bestaat sinds 1948, daarvoor heette het Judea, met als hoofdstad Jeruzalem en Ivriet als taal, een echt land met een echt volk, een heel ander verhaal dus.

En dan? Dat is geen reden om meer of minder “recht” te hebben op een stuk land. Wat een kromme manier van denken 

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:28:

[..]

Je kan zuchten, maar je hebt gewoon geen gelijk. Het idee dat Palestijnen geen echte bevolking zouden zijn, is historisch onjuist. De mensen die we nu Palestijnen noemen, leefden al generaties in dit gebied, lang voordat de staat Israël in 1948 werd uitgeroepen. Net zoals andere volken hebben zij gaandeweg een nationale identiteit ontwikkeld. 
Een volk hoeft toch niet duizenden jaren terug te gaan met eenzelfde naam om bestaansrecht te hebben. Italië en België bestaan als staten pas sinds de 19e of 20e eeuw, maar dat maakt hun bevolking niet minder 'echt'.

Zilver_gray schreef op 28-08-2025 om 19:32:

[..]

En dan? Dat is geen reden om meer of minder “recht” te hebben op een stuk land. Wat een kromme manier van denken

Ze hadden al lang een land kunnen hebben als ze vrede hadden gesloten, dat hebben ze altijd geweigerd, en nu ervaren ze de consequenties.

Zorroo schreef op 28-08-2025 om 19:35:

[..]

Je kan zuchten, maar je hebt gewoon geen gelijk. Het idee dat Palestijnen geen echte bevolking zouden zijn, is historisch onjuist. De mensen die we nu Palestijnen noemen, leefden al generaties in dit gebied, lang voordat de staat Israël in 1948 werd uitgeroepen. Net zoals andere volken hebben zij gaandeweg een nationale identiteit ontwikkeld.
Een volk hoeft toch niet duizenden jaren terug te gaan met eenzelfde naam om bestaansrecht te hebben. Italië en België bestaan als staten pas sinds de 19e of 20e eeuw, maar dat maakt hun bevolking niet minder 'echt'.

Een echt volk heeft een eigen taal, een hoofdstad, een koning, dat hebben ze Palestijnen nooit gehad, wat mij betreft is het ook geen echt volk, maar een verzinsel van Arafat om Israël aan te vallen.

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:29:

[..]

O ja vertel.

Dat de Arabieren alle voorstellen - ten onrechte - hebben geweigerd klopt niet. Niet alle vredesvoorstellen die ze van Israël kregen voorgelegd waren eerlijk. En ook Israël heeft goede kansen op vrede niet gegrepen. Het heeft bijvoorbeeld geweigerd om zich volledig uit de bezette gebieden terug te trekken of om Oost-Jeruzalem als Palestijnse hoofdstad te accepteren. Het is dus niet zwart-wit, en zeker niet zo simpel als ‘het is hun land en van niemand anders’. Het is, zoals PensioNada net schreef, een heel complex conflict. 

Verder laat ik het hier nu bij. Want ik heb het gevoel dat steeds dezelfde punten voorbij komen en we in een cirkel blijven ronddraaien. 

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:41:

[..]

Een echt volk heeft een eigen taal, een hoofdstad, een koning, dat hebben ze Palestijnen nooit gehad, wat mij betreft is het ook geen echt volk, maar een verzinsel van Arafat om Israël aan te vallen.

Je hebt volkomen ongelijk met je definitie van een volk. 

Zorroo schreef op 28-08-2025 om 19:35:

[..]

Exposing Myths: Mosab Hassan Yousef Debunks Palestinian Identity Claims

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 19:41:

[..]

Jeetje....het zijn mensen, net zoals jij en ik, mensen die al eeuwenlang een bestaan proberen op te bouwen. Snakken naar vrede en veiligheid, net zoals Joden, Sudanezen, Jemenieten, Afghanen, Oekraïners. Palestijnen zijn niet per defenitie gelijk aan Hamas. Het zijn mensen van vlees en bloed, geen afdankertjes, geen minderwaardige wezens. Mensen die recht hebben op dezelfde basisvoorzieningen als iedereen. Hoe jij over hen praat is vreselijk. De discriminatie spat ervan af.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2025 om 20:55

felija schreef op 28-08-2025 om 20:51:

[..]

Jeetje....het zijn mensen, net zoals jij en ik, mensen die al eeuwenlang een bestaan proberen op te bouwen. Snakken naar vrede en veiligheid., net zoals Joden, Sudanezen, Jemenieten, Afghanen, Oekraïners. Palestijnen zijn niet gelijk aan Hamas. Het zijn mensen van vlees en bloed, geen afdankertjes, geen minderwaardige wezens. Mensen die recht hebben op dezelfde basisvoorzieningen als iedereen. Hoe jij over hen praat is vreselijk. De discriminatie spat ervan af.

nou idd. Vreselijke manier van spreken zeg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.