Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Arena89 schreef op 10-07-2022 om 12:51:

[..]

waar lees jij dat ik zeg dat kinderen dit werk moeten doen?

Omdat je reageert op een post over kinderarbeid. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 12:57

Drietje schreef op 10-07-2022 om 12:49:

[..]

Het hoort niet in deze discussie thuis, maar op het platteland leeft al een tijdje het gevoel dat Den Haag maar moelijk buiten de Randstad kan kijken. Neem nu Groningen. Als zoiets in de Randstad was gebeurd was het dan zo ver gekomen? Ov: dat kun je met subsidies beter maken in plattelandsgebieden.

En nu komt er rekeningrijden. Drie keer raden wie dat veel meer geld gaat kosten? Juist: de plattelandsbewoner. Want het openbaar vervoer is zo ver uitgekleed, dat je vaak wel met de auto moet.

Ik woon in de randstad, maar het ov functioneerd in mijn plaats ook niet. Als ik een dorp 7 km verder wil ben ik 2 uur onderweg met het ov, soms zelfs langer. Lopen is sneller

Dit probleem is ontstaan doordát de randstad de problemen bagatelliseerde. Ach een beetje stikstof die de natuur kapot maakt - wat maakt het uit. Ach, een beetje q-koorts, daar hebben wij geen last van. De boeren en vooral de bedrijven konden lobbyen omdat ze een grote bek hadden, geld en de randstad niet ziek of aangetast werd. Of ze bedachten een modelletje waarmee het probleem niet meer bestond. 
in theorie. Want het platteland heeft wr wel last van. Front tegen Stront zal zich nu niet laten horen, maar bestaat echt al lang. Werd alleen altijd genegeerd want de bedrijven, banken en kleuterboeren schreeuwden harder. 
Echte plattelandsbevolking is juist blij met aanpassing van de Megastallen, biologische boeren met zonnepanelen op hun stallen en betere bewassing. En dat is precies wat de bio boeren voorstellen en goed ontvangen is. 
Dat iedereen er van alles bij haalt en over de zeik (pun intended) is van een houtskoolschets die juist de provincies mogen uitwerken; lezen is een vak, maar het mag nog meer uitgelegd worden. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 12:59

Biebel schreef op 10-07-2022 om 12:57:

Dit probleem is ontstaan doordát de randstad de problemen bagatelliseerde. Ach een beetje stikstof die de natuur kapot maakt - wat maakt het uit. Ach, een beetje q-koorts, daar hebben wij geen last van. De boeren en vooral de bedrijven konden lobbyen omdat ze een grote bek hadden, geld en de randstad niet ziek of aangetast werd. Of ze bedachten een modelletje waarmee het probleem niet meer bestond.
in theorie. Want het platteland heeft wr wel last van. Front tegen Stront zal zich nu niet laten horen, maar bestaat echt al lang. Werd alleen altijd genegeerd want de bedrijven, banken en kleuterboeren schreeuwden harder.
Echte plattelandsbevolking is juist blij met aanpassing van de Megastallen, biologische boeren met zonnepanelen op hun stallen en betere bewassing. En dat is precies wat de bio boeren voorstellen en goed ontvangen is.
Dat iedereen er van alles bij haalt en over de zeik (pun intended) is van een houtskoolschets die juist de provincies mogen uitwerken; lezen is een vak, maar het mag nog meer uitgelegd worden.

Nee, de randstad is goed bezig en is geen vervuiler. Kijk even op de kaart van stikstofdioxide uitstoot. Alle wegen lichten op, vooral in de randstad. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 13:04

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 12:52:

[..]

Omdat je reageert op een post over kinderarbeid.

ik zeg dus nergens dat ik kinderen bedoel. 

Arena89 schreef op 10-07-2022 om 13:04:

[..]

ik zeg dus nergens dat ik kinderen bedoel.

Je reageert op een post over kinderarbeid met ‘ach ja, voor je eten moet je werken’ dus wat moet ik dan denken? 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 13:15

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 13:12:

[..]

Je reageert op een post over kinderarbeid met ‘ach ja, voor je eten moet je werken’ dus wat moet ik dan denken?

Van mij hoef je helemaal niets te denken.

Ik ontkracht alleen dat ik het over kinderarbeid heb. Ik heb geen enkele keer het woord kind genoemd. Alleen dat we misschien weer op onze buik aardappels moeten gaan rooien. Aangezien kinderen dus geen arbeid mogen verrichten zal dat neerkomen op volwassenen. 

Bianca.Inge schreef op 10-07-2022 om 11:34:

Van mij mogen de boeren de hele randstad totaal van de buitenwereld afsluiten zo dat er niets meer in of uit gaat.
En er zo voedsel schaarste gecreeerd gaat worden daar.

wat een gezellige middeleeuwse gedachtengang. Laat ze maar verhongeren, want jij hebt geen OV meer? 

Je boosheid is misschien terecht. Maar de mensen die je wil raken hebben daar maar weinig mee te maken. Daarbij is je oplossing  een beetje als een atoombom gooien op een mierenhoop, omdat te voorkomen dat ze steeds over je aanrechtblad lopen. 

Helemaal niet polariserend ook. En heel constructief voor een duurzame oplossing voor alle “plattelandsproblemen”. 

Ps: er zijn veel dorpen in de randstad met vergelijkbare problemen. 

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 12:35:

[..]

God ja, die verhalen ken ik ook. Gezellig hoor.

Ook zo leuk was hoe mijn moeder als meisje van 12 bij de slacht darmen voor de worst moet schoonmaken.
Als wij over ons nek gingen bij het verschonen van een babyluier vertelde zij fijntjes hoe een koeiendarm ruikt.

Arena89 schreef op 10-07-2022 om 12:36:

[..]

Voor eten moet gewerkt worden. Soms is dat minder fijn. Nu hebben we het geluk dat we veel machines hebben. Maar die stoten weer stikstof uit. Dus misschien moeten we weer op onze bui aardappels gaan rooien

Voor eten moet gewerkt worden: mijn ouders , mijn vader is bijna 90, mijn moeder halverwege de80,  eten jaarrond uit hun moestuin. Zij zijn op deze manier grootgebracht en hebben hun hele leven verder voortgeborduurd op deze wijze.  Oogsten,  invriezen,  wecken,  veel weggeven.  Daarnaast is mijn vader jager,  als kind at ik 5 dagen in de week eend/houtduif. Ik ben dus ook opgegroeid met het villen en slachten van gevogelte. Mijn moeder zoekt in de herfst eetbare paddenstoelen.  Waar ik, toen ik uit huis vertrok,  een compleet andere eetstijl ontwikkelde en groeide tot 100 kilo ben ik nu eigenlijk deels weer gaan eten op de manier waarop mijn ouders eten. Alhoewel ik wel meer afval produceer,  mijn ouders hebben 1 x per jaar een container met restafval. 

Nog een zijsprong: om de Ruiten Aa weer te laten meanderen in Westerwolde moest een bevriend stel hun boerderij met landerijen verkopen. Ze zijn ontzettend goed geholpen door o.a.het waterschap om elders hun bedrijf voort te kunnen zetten. Ja, het deed in emotioneel opzicht zeker eerst pijn maar ze zijn in financieel opzicht er fiks op vooruit gegaan (vooruitboeren haha)en vrij snel na de verplaatsing waren ze erg in hun sas met de nieuwe locatie.  

Arena89 schreef op 10-07-2022 om 13:15:

[..]

Van mij hoef je helemaal niets te denken.

Ik ontkracht alleen dat ik het over kinderarbeid heb. Ik heb geen enkele keer het woord kind genoemd. Alleen dat we misschien weer op onze buik aardappels moeten gaan rooien. Aangezien kinderen dus geen arbeid mogen verrichten zal dat neerkomen op volwassenen.

Nog een keer. Je reageert volkomen laconiek op een post over kinderarbeid.
Je gaat in al je reacties steeds compleet voorbij aan het feit dat er over kids in lagere school leeftijd wordt gesproken die dagenlang in de kou op het land moesten werken. Nu weer, je praat erover alsof het bijna jammer is dat kids niet op t land mogen werken. 
Maar goed, je blijft het bijna verblindt opnemen voor een sector waar het heel normaal is dat Kees op z’n 12e de trekker bestuurd dus ik kijk er niet raar van op. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-07-2022 om 13:30

Bianca.Inge schreef op 10-07-2022 om 11:34:

Van mij mogen de boeren de hele randstad totaal van de buitenwereld afsluiten zo dat er niets meer in of uit gaat.
En er zo voedsel schaarste gecreeerd gaat worden daar.
Zo dat de mensen in de randstad eens gaan na denken dat er buiten de randstad ook nog mensen wonen en dat daar ook heel veel gebeurt waar ze eens wat meer rekening mee moeten gaan houden.
Want daar gaat het fout in de randstad denken ze alleen maar aan zich zelf en niet aan de rest van Nederland, waar door het platteland maar moet creperen en het moet doen met zeer slechte voorzieningen etc om dat men in de randstad alle subsidie's etc maar op blijft slokken,

Het is vast niet de bedoeling dat hier serieus op gereageerd wordt. Wat een berg onzin.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 13:32

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 13:28:

[..]

Nog een keer. Je reageert volkomen laconiek op een post over kinderarbeid.
Je gaat in al je reacties steeds compleet voorbij aan het feit dat er over kids in lagere school leeftijd wordt gesproken die dagenlang in de kou op het land moesten werken. Nu weer, je praat erover alsof het bijna jammer is dat kids niet op t land mogen werken.
Maar goed, je blijft het bijna verblindt opnemen voor een sector waar het heel normaal is dat Kees op z’n 12e de trekker bestuurd dus ik kijk er niet raar van op.

Je vult vooral veel in…

Arena89 schreef op 10-07-2022 om 13:32:

[..]

Je vult vooral veel in…

Nee hoor. Ik zie wat je schrijft en vooral wat je niet schrijft. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 13:36

Tul1969 schreef op 10-07-2022 om 13:35:

[..]

Nee hoor. Ik zie wat je schrijft en vooral wat je niet schrijft.

Je bent aan het zuigen. Jij bent dingen aan het inlezen die ik niet schrijft. Ik zeg vervolgens ook nog dat ik het niet bedoel en jij blijft er maar op doorborduren. Dit is ook de laatste keer dat ik erop reageer 

Hetvrijewoord schreef op 10-07-2022 om 13:30:

[..]

Het is vast niet de bedoeling dat hier serieus op gereageerd wordt. Wat een berg onzin.

Het erge is dat ze het waarschijnlijk meent ook 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.