Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 09-07-2022 om 10:26:

[..]

De Nederlandse kalf zou hier gewoon geslacht moeten worden en op de markt gebracht. Er ligt veel te weinig kalfsvlees in onze winkels.

Bij mijn slager ligt de vitrine er vol mee hoor. 

Leuk hoor die kleine boerenbedrijfjes. Maar daar zijn er niet zoveel van hè. 

Daglichtlamp schreef op 09-07-2022 om 12:19:

[..]

Maar ze heeft dus wel ook gezocht naar andere manieren om naast het houden van koeien geld te verdienen. Daar moeten we dus naar toe

Dat doen veel boeren al; mini campings, boerderijwinkels en zelfs kinderopvang.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-07-2022 om 12:31

Arena89 schreef op 09-07-2022 om 11:31:

[..]

Nee, boeren zijn dom. Weten niets van de natuur en hoe deze onderhouden dient de worden. Dat is ook een sterk staaltje framing als je het mij vraagt.

En wanneer wordt dit rationeel bekeken. Als je het veganisten gaat vragen of aan d66? Of als je iemand in de eerste kamer laat meestemmen die een plantaardige zuivelfabriek heeft?

Waar lees je dat? Hoe is dit bericht ⬇️ framing? Dit ging over een referendum wat je voorstelde. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-07-2022 om 11:26:

[..]

Ik vind het een extreem slecht idee om een referendum te houden over iets dat heel complex is zoals dit. Normale mensen snappen het krachtenveld niet, of ze nu op het boerenland wonen of in Amsterdam. Maakt geen fuck uit.

En dan krijg je dus een sentimenteel resultaat, terwijl dit bij uitstek een kwestie is die rationeel moet worden bekeken en doorgerekend. Uiteraard moet er bij de uitvoering van het plan wel goed voor de betrokkenen gezorgd worden, wat mij betreft.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-07-2022 om 12:53

Tul1969 schreef op 09-07-2022 om 12:25:

Leuk hoor die kleine boerenbedrijfjes. Maar daar zijn er niet zoveel van hè.

Nou, best wel veel hoor. Ik zie hier in de verre omtrek niet anders. Ze doen er allemaal wel wat bij. Bv een winkeltje of kleine camping.

Arena89 schreef op 09-07-2022 om 11:31:

[..]

Nee, boeren zijn dom. Weten niets van de natuur en hoe deze onderhouden dient de worden. Dat is ook een sterk staaltje framing als je het mij vraagt.

En wanneer wordt dit rationeel bekeken. Als je het veganisten gaat vragen of aan d66? Of als je iemand in de eerste kamer laat meestemmen die een plantaardige zuivelfabriek heeft?

Ik weet niet precies wat je in mijn bericht leest, maar ik heb nooit geschreven dat boeren dom zijn. Ik schrijf alleen dat er sentimenteel gestemd zal worden. Dat geldt inderdaad voor anti-vleesconsumenten en boer zoekt vrouw romantici en iedereen die daar tussen, naast en langs valt. 

En dat lijkt me met een onderwerp als dit gewoon een slecht idee. 

Als iedereen die nog nooit van Sicco Mansholt heeft gehoord nou gewoon stopt met hier reageren dan wordt 't misschien nog een goeie discussie. 

Empowered schreef op 09-07-2022 om 13:02:

Als iedereen die nog nooit van Sicco Mansholt heeft gehoord nou gewoon stopt met hier reageren dan wordt 't misschien nog een goeie discussie.

Oh, jij hebt de krant ook gelezen vandaag?

Doemijdieglazenbol schreef op 09-07-2022 om 13:00:

[..]

Ik weet niet precies wat je in mijn bericht leest, maar ik heb nooit geschreven dat boeren dom zijn. Ik schrijf alleen dat er sentimenteel gestemd zal worden. Dat geldt inderdaad voor anti-vleesconsumenten en boer zoekt vrouw romantici en iedereen die daar tussen, naast en langs valt.

En dat lijkt me met een onderwerp als dit gewoon een slecht idee.

Eens, er zijn wat mij betreft sowieso maar weinig onderwerpen die zich lenen voor een referendum. Dit is gewoon een complex vraagstuk. Met flinke consequenties aan beide kanten. Zeer onverstandig om dat bij het volk neer te leggen, die veelal stemt uit sentiment en persoonlijke belangen ipv op verstand en "the greater good" en waarvan slechts een deel maar in de materie zit. En dat kun je niemand kwalijk nemen, want het is niet hun vakgebied. Maar laat het dan bij de mensen wiens vakgebied het wel is. 

Want??

Dit soort oneliners kan toch niemand wat mee?!

Het staat je natuurlijk vrij om een topic te openen: inhoudelijke discussie, alleen voor mensen die sicco mansholt kennen. Boven dit topic staat nog steeds Hoe hard mogen boerenacties zijn? En daar hoef je die kerel niet voor te kennen. 

Veel plezier!

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

09-07-2022 om 13:42

En dit is je tweede bericht op dit forum 😂! Dat belooft wat.

(Tip: Neem je nick niet te serieus)

Arena89 schreef op 09-07-2022 om 13:42:

App voor boerenproducten populair: 'Duizenden aanmeldingen per dag'
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5319952/boerenmerken-populair-app-producten-nummer-1-lekkerder-bij-de-boer

Thanks! Leuke tip! Ik ga er uitjes mee plannen.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

09-07-2022 om 15:04

Doemijdieglazenbol schreef op 09-07-2022 om 14:46:

[..]

Thanks! Leuke tip! Ik ga er uitjes mee plannen.

Graag gedaan! Wij proberen altijd al zoveel mogelijk lokaal te kopen en met de seizoenen mee te eten.

En de boer krijgt vaak meer betaald als je lokaal koopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.