Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 14:17

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 14:11:

[..]

Een boerenbedrijf? Tevens snap ik jou opmerking ook niet, als iemand vind dat die jongen daar ook niet geheel foutloos en onschuldig was en vindt dat er best een boete op had kunnen staan moet hij maar een baan bij weet ik wat zoeken zodat hij zelf prenten uit kan schrijven?? Waar slaat dat op?

Nee, iets totaal anders.

Punt is dat hij niet beboet is. Als ze hem hadden kunnen beboeten was het vast gedaan. hier maar roepen dat hij een boete verdient is vooral heel raar. De uitvoerende macht denkt daar anders over. Dus als jij het er niet mee eens bent en dit soort dingen wil beboeten zul je waarschijnlijk iets moeten veranderen aan de wet. 

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 13:55:

[..]

Het was helemaal niet donker, dan had het filmpje een stuk onduidelijker geweest. En er liep niemand voor zijn voertuig.

Dit dus.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

08-07-2022 om 14:17

Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 14:12:

[..]

Donker slecht overzicht op de weg? Er staat zelfs een boer (die even van te voor door twee agenten werd geboeid aan een verkeerspaal) braaf te staan, vastgeboeid aan een verkeersbord. Ook zag ik die agent die met zijn pistool op een bestuurder richt alsof die bestuurder net een bank heeft overvallen. En dat alles zie ik zonder leesbril of zaklamp.

Bekijk het filmpje en probeer het aantal mensen te tellen in de richting die de tractor rijd, als daar überhaupt mensen lopen. Als daar mensen zouden lopen dan liepen ze op een rijbaan waar voetgangers niet thuis horen.

Waarom kan men niet normaal met die boeren in gesprek gaan?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5319469/politie-schiet-op-boeren-16-jarige-jouke-gearresteerd

Waarom kunnen die boeren niet op een andere manier demonstreren? Waarom moeten er trekkers mee? Waarom moet het hele volk eronder lijden?  

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 14:19

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 14:17:

[..]

Waarom kunnen die boeren niet op een andere manier demonstreren? Waarom moeten er trekkers mee? Waarom moet het hele volk eronder lijden?

Overdrijven is ook een vak hoor. Ik heb er geen boterham minder om gegeten. Vooral de distributie centra hebben financiële schade. Maar dat valt dan weer niet onder het hele volk.

En ze zijn boer hè! Vandaar de trekkers. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

08-07-2022 om 14:20

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 14:17:

[..]

Nee, iets totaal anders.

Punt is dat hij niet beboet is. Als ze hem hadden kunnen beboeten was het vast gedaan. hier maar roepen dat hij een boete verdient is vooral heel raar. De uitvoerende macht denkt daar anders over. Dus als jij het er niet mee eens bent en dit soort dingen wil beboeten zul je waarschijnlijk iets moeten veranderen aan de wet.

Hier roepen dat het kind geheel onschuldig is vind ik raarder. 

Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 14:12:

[..]

Donker slecht overzicht op de weg? Er staat zelfs een boer (die even van te voor door twee agenten werd geboeid aan een verkeerspaal) braaf te staan, vastgeboeid aan een verkeersbord. Ook zag ik die agent die met zijn pistool op een bestuurder richt alsof die bestuurder net een bank heeft overvallen. En dat alles zie ik zonder leesbril of zaklamp.

Bekijk het filmpje en probeer het aantal mensen te tellen in de richting die de tractor rijd, als daar überhaupt mensen lopen. Als daar mensen zouden lopen dan liepen ze op een rijbaan waar voetgangers niet thuis horen.

Waarom kan men niet normaal met die boeren in gesprek gaan?

Die agent die met een pistool op een bestuurder richt alsof die 

bestuurder zojuist een overval heeft gepleegd, viel mij ook op.

Volgens mij mag dat niet. Is nogal absurd.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 14:25

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 14:20:

[..]

Waarvan akte

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 14:25

Tinydancer schreef op 08-07-2022 om 14:23:

[..]

Ja, dat vond ik ook. 

[..]

Hebben jullie dan ook een filmpje gezien van wat die bestuurder de, laten we zeggen de laatste 10 minuten daarvoor heeft gedaan?

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 14:19:

[..]

Overdrijven is ook een vak hoor. Ik heb er geen boterham minder om gegeten. Vooral de distributie centra hebben financiële schade. Maar dat valt dan weer niet onder het hele volk.

En ze zijn boer hè! Vandaar de trekkers.

Ze durven niet zonder trekkers. Dat is laf, laat je materieel thuis!

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 14:32

[..]

Dat ligt eraan waarvan die man wordt verdacht.

Rondstruiner schreef op 08-07-2022 om 11:40:

[..]

Dit ja. Het is helemaal niet logisch om te stellen dat de agent schuldig is aan iets omdat die jongen niet vervolgd wordt.

De meeste mensen hebben geen enkele kennis van de wet en roepen maar wat zij denken dat logisch is. Maar dat heeft meestal helemaal niets te maken met wat juridisch correct is.

Wacht gewoon dat onderzoek af en hou op met die agent te beschuldigen als je niet alle feiten én als je geen enkele juridische kennis hebt. Die man zit noodgedwongen ondergedoken, is dat nog niet genoeg zeg.

Dit. Houd gewoon je klep als je er geen verstand hebt.

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 14:17:

[..]

Waar heb jij zoal onder geleden? Stond je ergens in de file? Lag je favoriete buitenlands kaasje niet op tijd in de winkelschappen?

Lig je 's nachts wakker omdat 'je baan en je trots' worden "weggeruimd"? Krijg je steeds minder voor je boter, kaas en eieren? Word je beschuldigd alsof je als eerlijke boer een crimineel bent omdat je protesteert tegen de plannen van de Overheid?

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 14:20:

[..]

Hier roepen dat hij op agenten inreed is nog veel raarder. Zie wat het OM ervan vond na zorgvuldig snel onderzoek:

https://lc.nl/friesland/OM-seponeert-zaak-tegen-16-jarige-Jouke-na-incident-langs-A32-27805644.html

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

08-07-2022 om 14:38

Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 14:36:

[..]

Hier roepen dat hij op agenten inreed is nog veel raarder.

https://lc.nl/friesland/OM-seponeert-zaak-tegen-16-jarige-Jouke-na-incident-langs-A32-27805644.html

..........

...........

Dat heb ik ook nergens gezegd dus dat verzin je nu zelf he? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.