Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:04
Kabinetsplan: versneld honderden miljoenen euro's voor uitkopen boeren https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5319829/kabinetsplan-snel-honderden-miljoenen-euros-uit-om-boeren-uit-te
het vertrouwen van de boeren was al tot het vriespunt gedaald. Tot maakt het alleen maar erger vrees ik.
GlamorousGuanaco18
07-07-2022 om 23:06
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:02:
[..]
Ze weten nog geen eens zeker of dit boeren zijn.
Dat maakt toch niet zo veel uit? Alsof bij die andere rellen alleen boeren betrokken waren.
Het probleem is dat het nu is genormaliseerd om het verkeer te verstoren
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 23:07
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:00:
als je naar de Mac wil, ga je onder via de tonronde onder de a32 door.
men hij gaf aan dat hij op weg was naar de mac. Alleen nadat hij beschoten was raakte hij in paniek.
Hij stond in de rij te wachten omdat de politie daar een weg had afgezet en rondliep. Hoe kunnen die agenten weten dat het gozertje naar de Mac wilde? Hij had gewoon moeten wachten daar. Het was een "hele vent" toen hij mee ging demonstreren op z'n trekker en nu is hij opeens zielig omdat hij pas 16 jaar is? Met dit soort acties zie je maar weer dat de hersenen op die leeftijd nog niet volledig ontwikkelt zijn. Een trekker is gewoon een potentieel moordwapen voor de agenten die daar liepen. En nu zit die agent op een onderduikadres omdat die terroristen zich in de wiek geschoten voelen.
Echt hoor, die terroristen die hooibalen in de fik steken, ministers die thuis worden geterroriseerd, de brandweer die bijna dag en nacht in de weer is vanwege die halve tammen, ze mogen van mij allemaal krijgen wat ze verdienen.
GlamorousGuanaco18
07-07-2022 om 23:07
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:04:
Kabinetsplan: versneld honderden miljoenen euro's voor uitkopen boeren https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5319829/kabinetsplan-snel-honderden-miljoenen-euros-uit-om-boeren-uit-te
het vertrouwen van de boeren was al tot het vriespunt gedaald. Tot maakt het alleen maar erger vrees ik.
Jij wilt dus niet dat die PAS-melders worden geholpen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
WickedCurlew89
07-07-2022 om 23:09
[..]
Blokkeren is hoe dan ook dom, dom voorbeeld doet kennelijk volgen.
Maar wie vermoed jij dat het zijn?
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:09
Thursday schreef op 07-07-2022 om 23:06:
[..]
Dat maakt toch niet zo veel uit? Alsof bij die andere rellen alleen boeren betrokken waren.
Het probleem is dat het nu is genormaliseerd om het verkeer te verstoren![]()
Volgens mij nemen de acties al langzaam af toch?
Ik rij zelf geen auto, dus ik heb er niet echt een beeld bij. Maar ik hoor veel minder van blokkades dan aan het begin van de week.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 23:10
[..]
maakt geen reet uit, want er is geen één boer die zegt dat dit niet kan, te ver gaat, en moet stoppen. Ze vinden het allemaal wel best. Nou, ik hoop echt dat ze zelf eens last krijgen van de gevolgen. Een brandweerwagen die niet op tijd bij hun fikkende boerderij kan komen of een ambulance die een lange aanrijtijd heeft vanwege de blokkades waardoor een leven niet meer gered kan worden.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:10
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 23:09:
[..]
Blokkeren is hoe dan ook dom, dom voorbeeld doet kennelijk volgen.Maar wie vermoed jij dat het zijn?
Geen idee. Er zijn veel mensen die op dit moment ontevreden zijn over het kabinet. Dus het kan iedereen zijn.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:11
Tickel schreef op 07-07-2022 om 23:10:
[..]
maakt geen reet uit, want er is geen één boer die zegt dat dit niet kan, te ver gaat, en moet stoppen. Ze vinden het allemaal wel best. Nou, ik hoop echt dat ze zelf eens last krijgen van de gevolgen. Een brandweerwagen die niet op tijd bij hun fikkende boerderij kan komen of een ambulance die een lange aanrijtijd heeft vanwege de blokkades waardoor een leven niet meer gered kan worden.
Wauw. Wat is dit nu weer? Je gunt mij iets ernstigs toe? Echt waarom?
Er zijn genoeg boeren die zich er tegen uit spreken, Maar dat levert geen klikt op.
Cookielover
07-07-2022 om 23:17
Zit nu naar Op1 te kijken waar Jouke dus met z’n ouders zit. Fidan en Sven noemden net het feit dat de agent die betrokken was bij het schietindicent naar een onderduikadres is gebracht door de politie.
Dat vinden de ouders ‘onbetrouwbaar’ en ze geloven het niet
Mijn God in de hemel, wat een stupiditeit.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 23:18
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:11:
[..]
Wauw. Wat is dit nu weer? Je gunt mij iets ernstigs toe? Echt waarom?
Er zijn genoeg boeren die zich er tegen uit spreken, Maar dat levert geen klikt op.
Behoor jij tot de groep die ik net heb benoemd?
En ik heb nog nergens een oproep gezien van LTO of andere gematigde boeren om te stoppen met dit soort praktijken. Nergens.
WickedCurlew89
07-07-2022 om 23:21
Cookielover schreef op 07-07-2022 om 23:17:
Zit nu naar Op1 te kijken waar Jouke met z’n ouders zit. Fidan en Sven noemden net het feit dat de agent die betrokken was bij het schietindicent naar een onderduikadres is gebracht door de politie.
Dat vinden de ouders ‘onbetrouwbaar’ en ze geloven het niet![]()
Mijn God in de hemel, wat een stupiditeit.
Vreesde ik al voor. Ergens is het sneu voor dat joch; dergelijke ouders. Alles wat niet uitkomt zal wel gewoon niet waar zijn. Opgelost! Dan sta je feitelijk al één nul achter in het leven.
WickedCurlew89
07-07-2022 om 23:23
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:10:
[..]
Geen idee. Er zijn veel mensen die op dit moment ontevreden zijn over het kabinet. Dus het kan iedereen zijn.
Ja uiteraard, de kansen zijn evenredig verdeeld. 🤣
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:26
Tickel schreef op 07-07-2022 om 23:18:
[..]
Behoor jij tot de groep die ik net heb benoemd?
En ik heb nog nergens een oproep gezien van LTO of andere gematigde boeren om te stoppen met dit soort praktijken. Nergens.
Welke groepen heb je net benoemd? Ik zie het niet staan
Ik hoor genoeg boeren hun afkeur uitspreken op televisie over het blokkeren van van alles en nog wat. De bbb sprak zich er ook over uit.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:27
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 23:23:
[..]
Ja uiteraard, de kansen zijn evenredig verdeeld. 🤣
Je hebt ook nog genoeg Corona ontkenners die alles opzwepen. En jeugd die sowieso te porren is voor een relletje hier en daar .