Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 23:21:

[..]

Vreesde ik al voor. Ergens is het sneu voor dat joch; dergelijke ouders. Alles wat niet uitkomt zal wel gewoon niet waar zijn. Opgelost! Dan sta je feitelijk al één nul achter in het leven.

Zeker triest.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-07-2022 om 23:31

Snorn kondigde aan dat hij een schadevergoeding voorbereidt als de zaak geseponeerd zou worden. Deze vergoeding valt dan mogelijk hoger uit, omdat hier volgens de raadsman sprake is van ‘bijzondere omstandigheden’. Daarbovenop komt waarschijnlijk nog een aangifte van poging doodslag tegen de betrokken agenten, zegt de moeder van Jouke. ,,Hij was gisteravond heel beduusd toen hij thuiskwam. Nu is hij vooral blij dat hij weer thuis is. We gaan met z’n allen nu even van de schrik bekomen. Daarna gaan we met onze advocaat bekijken wat de volgende stappen zijn. Een aangifte lijkt ons een hele logische stap.”

De hoofdcommissaris legt uit dat het dinsdagavond de bedoeling van de agenten was de boeren in de trekkers staande te houden en ze te beboeten. In het gebied was namelijk een noodverordening afgegeven. ,,Wat zij vervolgens zien is dat trekkers zich willen onttrekken aan de bekeuringssituatie. Er ontstond een voor mijn medewerkers zeer onoverzichtelijke en gevaarlijke situatie.” De medewerker die geschoten heeft, was volgens Veldhuis bang dat zijn collega’s in groot gevaar kwamen.

https://www.ad.nl/binnenland/geen-vervolging-boerenzoon-jouke-16-voor-incident-bij-heerenveen-schietende-agent-zit-ziek-thuis~ac7df68e/

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

07-07-2022 om 23:33

Tickel schreef op 07-07-2022 om 23:31:

Snorn kondigde aan dat hij een schadevergoeding voorbereidt als de zaak geseponeerd zou worden. Deze vergoeding valt dan mogelijk hoger uit, omdat hier volgens de raadsman sprake is van ‘bijzondere omstandigheden’. Daarbovenop komt waarschijnlijk nog een aangifte van poging doodslag tegen de betrokken agenten, zegt de moeder van Jouke. ,,Hij was gisteravond heel beduusd toen hij thuiskwam. Nu is hij vooral blij dat hij weer thuis is. We gaan met z’n allen nu even van de schrik bekomen. Daarna gaan we met onze advocaat bekijken wat de volgende stappen zijn. Een aangifte lijkt ons een hele logische stap.”

De hoofdcommissaris legt uit dat het dinsdagavond de bedoeling van de agenten was de boeren in de trekkers staande te houden en ze te beboeten. In het gebied was namelijk een noodverordening afgegeven. ,,Wat zij vervolgens zien is dat trekkers zich willen onttrekken aan de bekeuringssituatie. Er ontstond een voor mijn medewerkers zeer onoverzichtelijke en gevaarlijke situatie.” De medewerker die geschoten heeft, was volgens Veldhuis bang dat zijn collega’s in groot gevaar kwamen.

https://www.ad.nl/binnenland/geen-vervolging-boerenzoon-jouke-16-voor-incident-bij-heerenveen-schietende-agent-zit-ziek-thuis~ac7df68e/

aanvulling:

Het lijkt Veldhuis goed als de medewerker in kwestie en Jouke met elkaar in gesprek zouden gaan.

volgens mij wilde Jouke dat ook graag, dus ik zie het nog wel met een sisser aflopen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-07-2022 om 23:37

Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:33:

[..]

aanvulling:

Het lijkt Veldhuis goed als de medewerker in kwestie en Jouke met elkaar in gesprek zouden gaan.

volgens mij wilde Jouke dat ook graag, dus ik zie het nog wel met een sisser aflopen.

Ik wilde niet het hele artikel kopiëren. 

Er staat namelijk ook in dat er een noodverordening was afgegeven en de trekker bestuurders werden beboet. Jouke zegt ook 

‘Op de beelden is ook zeer goed te zien dat ik niks fout doe. Ik mag van geluk spreken dat ik het overleefd heb’.

Hoezo denk hij dat hij niets fout deed. Er liep een noodverordening en hij volgde de aanwijzingen van de politie niet op. Als je dat niet begrijpt moet je geen actie gaan voeren met je trekker.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

07-07-2022 om 23:38

Tickel schreef op 07-07-2022 om 23:37:

[..]

Er staat namelijk ook in dat er een noodverordening was afgegeven en de trekker bestuurders werden beboet. Jouke zegt ook

‘Op de beelden is ook zeer goed te zien dat ik niks fout doe. Ik mag van geluk spreken dat ik het overleefd heb’.

Hoezo denk hij dat hij niets fout deed. Er liep een noodverordening en hij volgde de aanwijzingen van de politie niet op. Als je dat niet begrijpt moet je geen actie gaan voeren met je trekker.

Een gesprek tussen die twee is dus een heel goed idee

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-07-2022 om 23:42

Tickel schreef op 07-07-2022 om 23:37:

[..]

Play stupid games, win stupid prizes.

Voor dit soort mensen zou zo'n informatie campagne een goede zijn want ze hebben gewoon geen benul.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-07-2022 om 23:52

Ik vind al die acties van nu zo zinloos worden.  
Blokkeer een uurtje een snelweg, steek wat hooi in de fik of rij rondjes door een stad en dat was het wel weer. Wat wil je daar nou nog mee bereiken? Ik heb echt het beeld van verveelde pubers op hun trekker die wat liggen te klieren ofzoiets.  Kansloos gedoe. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 00:37

Arena89 schreef op 07-07-2022 om 23:33:

[..]

aanvulling:

Ik denk niet dat het voor de agent met een sisser afloopt. Hij heeft gericht geschoten in een situatie waarin dat niet geoorloofd was. Als dat het geval blijkt dan komt hij voorlopig niet meer de straat op. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

08-07-2022 om 05:57

Drietje schreef op 08-07-2022 om 00:37:

[..]

Ik denk niet dat het voor de agent met een sisser afloopt. Hij heeft gericht geschoten in een situatie waarin dat niet geoorloofd was. Als dat het geval blijkt dan komt hij voorlopig niet meer de straat op.

Je zegt het alsof het iets goed is terwijl die jongen daar gewoon fout zat, storender vind ik eerlijk gezegd dat deze huilboer dit nu aanpakt om de vermoorde onschuld uit te hangen en die moeder moet zich al helemaal schamen, het kind had daar in de eerste instantie al niet moeten zijn en dat was haar taak om te zorgen dat dat niet zou gebeuren want ach ja jongens van 16 en 17 die ‘s avonds nog even willen gaan rellen, die hoef je toch niet tegen te houden joh?  En als er dan onverhoopt een incident gebeurt omdat het jong denkt dat de wet voor hem niet geldt is het huilie huilie en het is onbegrijpelijk dat dit gebeurd is en we moeten een schadevergoeding hoor, want iemand heeft op mn rellende zoon geschoten  Oei oei hoor. Door zulke jankerds verlies ik direct mijn sympathie voor deze relboeren want dit heeft niks met demonstreren te maken en alles met rellen van boerenjeugd en ouders die hun kinderen blijkbaar niet in de hand kunnen houden of beschermen tegen zichzelf.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 08:07

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 05:57:

[..]

Je zegt het alsof het iets goed is terwijl die jongen daar gewoon fout zat, storender vind ik eerlijk gezegd dat deze huilboer dit nu aanpakt om de vermoorde onschuld uit te hangen en die moeder moet zich al helemaal schamen, het kind had daar in de eerste instantie al niet moeten zijn en dat was haar taak om te zorgen dat dat niet zou gebeuren want ach ja jongens van 16 en 17 die ‘s avonds nog even willen gaan rellen, die hoef je toch niet tegen te houden joh? En als er dan onverhoopt een incident gebeurt omdat het jong denkt dat de wet voor hem niet geldt is het huilie huilie en het is onbegrijpelijk dat dit gebeurd is en we moeten een schadevergoeding hoor, want iemand heeft op mn rellende zoon geschoten Oei oei hoor. Door zulke jankerds verlies ik direct mijn sympathie voor deze relboeren want dit heeft niks met demonstreren te maken en alles met rellen van boerenjeugd en ouders die hun kinderen blijkbaar niet in de hand kunnen houden of beschermen tegen zichzelf.

Flink staaltje victimblaming dit. Op geen enkele manier heeft deze jongen verdiend dat op hem geschoten is. 

En ik vind het diep triest dat deze agent zo onder druk stond dat hij dit heeft gedaan. Ik vind dat het kabinet zijn verantwoordelijk moet pakken en zorgen dat ze nu aan tafel gaan met boeren. Niet pas over zes weken. Maar deze agent is daar niet mee geholpen, het kwaad is geschied. Maar je kan geen politieagent op straat hebben die gericht schiet op iemand die een bekeuring zou moeten krijgen. Gelukkig hebben we in Nederland niet zo'n politie. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

08-07-2022 om 08:32 Topicstarter

Cookielover schreef op 07-07-2022 om 23:17:

Zit nu naar Op1 te kijken waar Jouke dus met z’n ouders zit. Fidan en Sven noemden net het feit dat de agent die betrokken was bij het schietindicent naar een onderduikadres is gebracht door de politie.

Dat vinden de ouders ‘onbetrouwbaar’ en ze geloven het niet

Mijn God in de hemel, wat een stupiditeit.

Je vergeet te zeggen dat de ouders ook zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden voor  de agent als het inderdaad zo is. Je vergeet ook te zeggen dat ze begrip tonen voor de omstandigheden waarin de agenten aan het werk zijn, veel te veel druk, teveel overuren, oververmoeid.

In vond het ook heel knap hoe de ouders de vraag wisten te pareren toen de interviewer suggereerde dat ze wel geen vertrouwen zouden hebben in het onderzoek van de rijksrecherche. Want dat hebben ze dus wel.

Overigens hadden ze dus wel op de snelweg gereden, een klein stukje van oprit tot afrit. Dus ze kwamen juist van de snelweg af. Dus wat er denk ik aan de hand was, was de politie die wilde beboeten. Daarvoor werden de voorste tractoren staande gehouden. De hele rij daarachter besloot vervolgens om gewoon te passeren. De zestienjarige jongen bestuurde de achterste tractor, alle kans dat hij helemaal niet meegekregen heeft wat daarvoor precies gebeurd is.
(en praktisch: stel een tractor rijdt af op de agenten, wat bereik je dan precies met schieten op de bestuurder? Als je al raak schiet, dan zal de tractor niet direct stoppen, maar doorrijden in jouw richting. Overigens is dat ook wel een van de redenen dat ik zo tegen het demonstreren met tractoren ben, de machtsverhoudingen worden daardoor gewoon te ongelijk).

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 08:46

https://www.jndkgrf.nl/2022/07/08/briefje-van-jan-aan-het-openbaar-ministerie/

"Binnen 48 uur nadat de politie op Jouke geschoten had, maakte het OM eerst bekend dat hij niet langer verdacht werd van poging tot doodslag en daarna dat ook eventuele andere verdenkingen tegen hem waren ingetrokken.

Hij wordt nergens voor vervolgd.

Ik vind dat uitstekend werk van het Openbaar Ministerie.

We leven namelijk in een tijd waarin juist met vereende krachten wordt geprobeerd de boeren te criminaliseren.

Politici zetten de boeren ten onrechte weg als terroristen.

Zie het oude vrouwtje bij CDA-Kamerlid Derk Boswijk.

Politiebonden liegen over (re)acties van de boeren."

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

08-07-2022 om 09:04

Daglichtlamp schreef op 08-07-2022 om 08:32:

[..]

In vond het ook heel knap hoe de ouders de vraag wisten te pareren toen de interviewer suggereerde dat ze wel geen vertrouwen zouden hebben in het onderzoek van de rijksrecherche. Want dat hebben ze dus wel.

Maar vind jij het normaal ouderschap om daar met je kind te gaan zitten dan? Die ouders zijn toch niet goed wijs. Eerst je 16-jarige ‘s nachts laten rellen met extremistische volwassenen en hem vervolgens rond paraderen op de nationale televisie? Sommige mensen hebben echt geen verstand 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.