Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 22:15
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 22:08:
[..]
Tien keer duurder is niet op te brengen voor degenen die nu ook geen businessclass kunnen betalen.
Dan vlieg je niet. Je kunt niet alles hebben.
WickedCurlew89
07-07-2022 om 22:16
Daglichtlamp schreef op 07-07-2022 om 22:10:
[..]
Zo vond ik hem helemaal niet overkomen bij omrop fryslân. Hij wilde zelfs graag met de agent in gesprek.
Ik vind het hoe dan ook een onverstandig idee, ook als hij ontzettend sympathiek overkomt. Een zestienjarige kan de eventuele gevolgen van een tv optreden helemaal niet inschatten. Maar ja, kennelijk kunnen zijn ouders dat ook niet.
Anonimiteit krijg je niet meer terug en wat schiet je er nu werkelijk mee op?
WickedCurlew89
07-07-2022 om 22:22
Vliegen is al belachelijk goedkoop, bovendien is het geen eerste levensbehoefte.
Dus ja, dat mag een stuk duurder. Er moet natuurlijk eigenlijk accijns op kerosine ingevoerd worden maar probeer dat internationaal maar eens te regelen.
Het vliegverkeer gaat alleen maar toenemen de komende decennia als men in de landen die zich in rap tempo aan het ontwikkelen zijn ook massaal gaat vliegen.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 22:27
Tickel schreef op 07-07-2022 om 22:14:
[..]
Nee hoor, ze reden op de oprit van een (auto)snelweg en een tractor mag daar niet komen.
"Voor het eerst sinds het begin van de boerenprotesten, enkele weken geleden, schoot de politie gisteravond op deelnemers aan zo’n protest. Dat gebeurde bij een oprit van de A32 in Heerenveen".
Dat kan zo zijn, maar hij reedt de snelweg niet op.
MET VIDEO Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de zaak tegen de 16-jarige Jouke uit Akkrum geseponeerd. Hij werd dinsdag tijdens een protestactie langs de snelweg bij Heerenveen aangehouden en woensdag door het OM op vrije voeten gesteld.
MidasWolf
07-07-2022 om 22:29
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 22:22:
Vliegen is al belachelijk goedkoop, bovendien is het geen eerste levensbehoefte.
Dus ja, dat mag een stuk duurder. Er moet natuurlijk eigenlijk accijns op kerosine ingevoerd worden maar probeer dat internationaal maar eens te regelen.
Het vliegverkeer gaat alleen maar toenemen de komende decennia als men in de landen die zich in rap tempo aan het ontwikkelen zijn ook massaal gaat vliegen.
India een groei markt voor vlieg verkeer.
1,4 miljard inwoners.
"India staat voor een enorme expansie. Uitbreiding op het gebied van luchtvaartmaatschappijen, uitbreiding op het gebied van luchthavens. En daarom is vlootuitbreiding van groot belang”
“De minister van burgerluchtvaart verwacht dat India over twee jaar 410 miljoen vliegende passagiers zal tellen. In de afgelopen jaren zijn er 66 luchthavens, inclusief waterhavens, ontwikkeld in het land. In India zijn nu in totaal 140 airports; Scindia wil dit aantal op termijn verhogen naar 220.”
QuizzicalOpossum53
07-07-2022 om 22:41
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 22:16:
[..]
Ik vind het hoe dan ook een onverstandig idee, ook als hij ontzettend sympathiek overkomt. Een zestienjarige kan de eventuele gevolgen van een tv optreden helemaal niet inschatten. Maar ja, kennelijk kunnen zijn ouders dat ook niet.
Anonimiteit krijg je niet meer terug en wat schiet je er nu werkelijk mee op?
Ik vind het ook niet verstandig en niet nodig.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 22:50
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 22:27:
[..]
Dat kan zo zijn, maar hij reedt de snelweg niet op.
MET VIDEO Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de zaak tegen de 16-jarige Jouke uit Akkrum geseponeerd. Hij werd dinsdag tijdens een protestactie langs de snelweg bij Heerenveen aangehouden en woensdag door het OM op vrije voeten gesteld.
Maakt niet uit dat hij niet op de snelweg reed, de oprit hoort bij de snelweg. Er staan ook snelwegborden langs de oprit. De zaak is dan wel geseponeerd, maar leef je ook in in de agenten, die daar, onbeschermd, op straat staan en een colonne enorme trekkers voor zich hebben.
NOS
De jongen werd aangehouden bij een boerenprotest op de oprit naar de A32 in Heerenveen.
redbulletje
07-07-2022 om 22:54
Het ging toch om een rotonde die niet alleen naar de oprit ging? De trekker reed niet de snelweg op.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 22:56
Tickel schreef op 07-07-2022 om 22:50:
[..]
Maakt niet uit dat hij niet op de snelweg reed, de oprit hoort bij de snelweg. Er staan ook snelwegborden langs de oprit. De zaak is dan wel geseponeerd, maar leef je ook in in de agenten, die daar, onbeschermd, op straat staan en een colonne enorme trekkers voor zich hebben.
NOS
De jongen werd aangehouden bij een boerenprotest op de oprit naar de A32 in Heerenveen.
Hij was op weg naar de Mac en die ligt naast de snelweg.
Als hij op de snelweg had gereden hadden ze hem beboet. Er staat letterlijk dat hij geen strafbare feiten heeft gepleegd. Hij mocht daar rijden.
de agent loopt zelf op de wegrijdende trekker af om hem vervolgens van achter te beschieten. Dat is niet zo fraai. Hij was zeker niet in levensgevaar.
Voor zover ik weet is ik dit hele protest ook niemand overreden door een tractor . ik ga er vanuit dat de boeren dat zelf ook zo willen houden.
Mijn buurjongen van 16 rijdt ook traktor en die staat regelmatig in onze straat. Hij kan er beter mee overweg dan de gemiddelde 16 jarige met een scooter. Die halen hier de meest gevaarlijkste stunt uit.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 22:57
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 22:54:
Het ging toch om een rotonde die niet alleen naar de oprit ging? De trekker reed niet de snelweg op.
Nee, dat deed hij ook niet.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 22:59
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 22:54:
Al reed hij niet de snelweg op, wat geeft hem het recht dan om politie te negeren, over een vluchtheuvel te rijden, en er vandoor te gaan?
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:00
als je naar de Mac wil, ga je onder via de tonronde onder de a32 door.
men hij gaf aan dat hij op weg was naar de mac. Alleen nadat hij beschoten was raakte hij in paniek.
WickedCurlew89
07-07-2022 om 23:01
Als men nu nog niet snapt dat dergelijke acties vragen om problemen is dan weet ik het niet meer. 😭
Politie waarschuwt voor spookrijders op A37 in Drenthe door snelwegblokkade
https://www.nu.nl/binnenland/6211008/politie-waarschuwt-voor-spookrijders-op-a37-in-drenthe-door-snelwegblokkade.html
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:01
Tickel schreef op 07-07-2022 om 22:59:
[..]
Al reed hij niet de snelweg op, wat geeft hem het recht dan om politie te negeren, over een vluchtheuvel te rijden, en er vandoor te gaan?
Hij negeerde de politie toch niet? De politie liep op hem af toen hij weg ging en schoot vervolgens direct op hem.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 23:02
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 23:01:
Als men nu nog niet snapt dat dergelijke acties vragen om problemen is dan weet ik het niet meer. 😭
Politie waarschuwt voor spookrijders op A37 in Drenthe door snelwegblokkade
https://www.nu.nl/binnenland/6211008/politie-waarschuwt-voor-spookrijders-op-a37-in-drenthe-door-snelwegblokkade.html
Ze weten nog geen eens zeker of dit boeren zijn.