Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
CavernousSanddollar80
06-07-2022 om 13:50
Zilver_gray schreef op 06-07-2022 om 13:45:
Ik lees net dat die boer waarop geschoten is een jongen van 16 jaar is?
Ja en degene die schoot een doorgesnoven agent die door zijn collega’s werd teruggefloten vanwege zijn gedrag, maar als of besloot te schieten.
Maar niks te zien hoor. Gewoon je oogkleppen ophouden.
Joszy
06-07-2022 om 13:53
extinction rebellion wordt na 20 minuten verwijderd... toch wel opvallend
Extinction Rebellion blokkeert snelweg in Den Haag - https://nos.nl/l/2435520
Daglichtlamp
06-07-2022 om 13:55
Welke ouder laat zijn kind van 16 's avonds er op uit gaan met een trekker naar demonstraties die al eerder uit de hand gelopen zijn?
Blijkbaar probeerde hij alleen maar de politieblokkade te ontwijken door door de berm te rijden of zoiets. Hij had ook gewoon kunnen stoppen in plaats van een blokkade proberen te ontwijken. Maar ja een zestienjarige denkt daar misschien niet over na. Des te meer reden voor ouders om hem daar tegen te beschermen.
MeganRapinoe
06-07-2022 om 13:58
Het is niet het een of het ander hè. Het onterecht schieten van een agent is schandalig en moet bestraft worden. Het blokkeren van snelwegen door trekkers is schandalig en moet bestraft worden.
Het is niet een 'ja maar hullie'. Nee, als je fout zit, zit je fout ongeacht wat een ander elders ook fout of nog fouter doet.
Overigens ook echt gênant dat ER inderdaad met 20 minuten wordt opgepakt terwijl trekkers uren en zelfs dagen hun goddelijke gang kunnen gaan. Dat polariseert ook echt hè. Want nu denk ik zelfs 'kloteregering die niet harder optreedt tegen de trekkerterroristen' en word ik ook ontevredener met onze overheid. Maar dan wel om hele andere redenen dan aanhangers van het boerenprotest. En zo komen we met zijn alleen steeds verder van elkaar af te staan. Ik vind het verdrietig, en doodeng.
WickedCurlew89
06-07-2022 om 13:58
Helena71 schreef op 06-07-2022 om 13:50:
[..]
Ja en degene die schoot een doorgesnoven agent die door zijn collega’s werd teruggefloten vanwege zijn gedrag, maar als of besloot te schieten.
Maar niks te zien hoor. Gewoon je oogkleppen ophouden.
Nee, gewoon het onderzoek afwachten.
Rondstruiner
06-07-2022 om 14:00
Doemijdieglazenbol schreef op 06-07-2022 om 13:42:
[..]
Maar, hoe zie je dat dan? Is cognitieve dissonantie vooral iets waar anderen "last" van hebben?
Spijker op zijn kop!
Poezie
06-07-2022 om 14:02
Joszy schreef op 06-07-2022 om 13:53:
extinction rebellion wordt na 20 minuten verwijderd... toch wel opvallend
Extinction Rebellion blokkeert snelweg in Den Haag - https://nos.nl/l/2435520
Mensen zijn veel makkelijker te verwijderen dan tractoren. Logisch toch, dat de extinction rebellion demonstratie zoveel sneller is opgedoekt dan?!
WickedCurlew89
06-07-2022 om 14:05
Het is natuurlijk zo dat menselijke blokkades gewoon veel makkelijker weg te halen zijn.
Ik zag een filmpje waarin een personenauto in feite wordt klemgereden door 4 trekkers, doodeng lijkt mij dat als bestuurder.
https://twitter.com/JanKeuning1/status/1544360311481827330
NippyDunlin42
06-07-2022 om 14:07
Die boeren brengen al heel de week het verkeer en andere mensen in gevaar. De filmpjes zeggen niets natuurlijk. Gewoon het onderzoek afwachten zou ik denken. Het is niet dat er een boer doorzeefd is met 60 kogels Godzijdank. Hou kinderen van 16 gewoon thuis ipv ze met een trekker naar zo'n demo te sturen.
NippyDunlin42
06-07-2022 om 14:08
Hetvrijewoord schreef op 06-07-2022 om 14:05:
Het is natuurlijk zo dat menselijke blokkades gewoon veel makkelijker weg te halen zijn.
Ik zag een filmpje waarin een personenauto in feite wordt klemgereden, doodeng lijkt mij dat als bestuurder.
https://twitter.com/JanKeuning1/status/1544360311481827330
Ik heb het filmpje niet gezien maar inderdaad zijn die trekkers/tractoren doodeng, daar breng je niets tegenin met je personen auto. Allemaal intimidatie. Bah.
EnchantedDragonfly18
06-07-2022 om 14:11
Daglichtlamp schreef op 06-07-2022 om 13:55:
Welke ouder laat zijn kind van 16 's avonds er op uit gaan met een trekker naar demonstraties die al eerder uit de hand gelopen zijn?
Blijkbaar probeerde hij alleen maar de politieblokkade te ontwijken door door de berm te rijden of zoiets. Hij had ook gewoon kunnen stoppen in plaats van een blokkade proberen te ontwijken. Maar ja een zestienjarige denkt daar misschien niet over na. Des te meer reden voor ouders om hem daar tegen te beschermen.
Zijn moeder;
,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?”, vertelt Joukes moeder Tjitske. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, he, dus ze hadden 's avonds toch afgesproken bij Thialf.”
16 en 17, beide minderjarig en prima leeftijden om door ouders tegengehouden te worden bij dit soort linke zaken.
Rondstruiner
06-07-2022 om 14:11
Helena71 schreef op 05-07-2022 om 13:14:
[..]
Dat is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Ik moet altijd heel hard lachen om mensen die denken dat ze hun mening over bepaalde zaken zelf hebben gevormd.
Daglichtlamp schreef op 05-07-2022 om 13:20:
[..]
Waar baseer jij je mening dan op? Ik weet voor mezelf in elk geval dat ik naast nieuws ook gewoon primaire bronnen raadpleeg. (en die hier gebruik om mijn standpunt te onderbouwen).
Misschien kun je hier nog eens antwoord op geven Helena71. Je plaatst hier graag oneliners, maar je onderbouwt eigenlijk maar heel zelden je mening. Op feiten heb ik je al helemaal niet kunnen betrappen, voor zover ik me kan herinneren.
Dus waar haal jij al die wijsheid, die je zo heel hard laat lachen om de onwetendheid van anderen, eigenlijk vandaag? Plaats eens wat linkjes en bronnen.
GrandioseZebra62
06-07-2022 om 14:15
Tickel schreef op 06-07-2022 om 14:11:
[..]
Zijn moeder;
,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?”, vertelt Joukes moeder Tjitske. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, he, dus ze hadden 's avonds toch afgesproken bij Thialf.”
16 en 17, beide minderjarig en prima leeftijden om door ouders tegengehouden te worden bij dit soort linke zaken.
Gevalletje billen en blaren dus.
WickedCurlew89
06-07-2022 om 14:24
Tja, beter waren ze dan gewoon op de fiets gegaan maar kennelijk kregen ze de sleutel van de trekker. Ik ben hier te ouderwets voor geloof ik.