Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vind het schadelijker dat wethouders vriendjes zijn met aannemers waardoor er megalomane bouwprojecten doorgeduwd worden. Er is ook een perverse financiële prikkel,want hoe meer inwoners hoe hoger het salaris van de wethouders.

Drietje schreef op 05-07-2022 om 09:03:

[..]

In bijna al jouw posts noem je iemand dom of praat je over onzin. 

Ik heb hier geen andere forummer dom genoemd. vervelende onware aantijging van jou.

Ik gebruik inderdaad regelmatig het woord onzin, maar alleen als iemand aantoonbaar onzin hier neerplempt. Zonder zich even te verdiepen in of het eigenlijk wel waar is wat je zegt.

Jouw opmerking over kleuterniveau zegt vooral heel veel over jou, kleinzielig en op-de-man, daar voel ik mij niet door aangesproken. Maar de wil om met jou in gesprek te blijven is bij mij door die opmerking wel weg nu.

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 09:23:

Ik vind het schadelijker dat wethouders vriendjes zijn met aannemers waardoor er megalomane bouwprojecten doorgeduwd worden. Er is ook een perverse financiële prikkel,want hoe meer inwoners hoe hoger het salaris van de wethouders.

Heel Nederland klaagt over woningnood maar volgens jou bouwen gemeentes alleen maar om hun wethouders beter te betalen?

je vindt het schadelijker dat de jeugd kan wonen, dan dat iedereen elke dag ongezonde lucht inademt en de natuur kapot gaat? Of zie je dat als natuurlijke selectie, zodat alleen de sterke en echte Nederlanders overleven? 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

05-07-2022 om 09:37

Biebel schreef op 05-07-2022 om 09:21:

[..]

Ik weet prima wat de sfeer op het platteland is. Burgemeesters zijn niet bang, omdat ze vriendjes zijn. Dat zou je als burger overigens wel bang moeten maken, want hoe kan een gemeenteraad het juiste voor de leefomgeving doen, als er vooral aan de relatie wordt gedacht en niet aan de effecten voor de gezondheid van milieu, mens en dier. Dan komt die stal er ineens, is er geen controle op de bewassing en staat het personeel van de mega boer te bbqen op de stoep van het distributiecentrum.

Dat kun je gooien op Empathie en invoelen, maar dat geldt dan blijkbaar maar één kant op. Want waar was dat invoelen toen het ging over weer een Megastal met geiten, ondanks q-koorts. Waar was die empathie toen de boswachter liet zien wat de effecten van ammoniak zijn op het landschap? (https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/duizenden-dode-eiken-nauwelijks-insecten-de-gevolgen-van-stikstof-zijn-te-zien-op-de-brabantse-wal~ac5be93d/)

Dus dat de sfeer hier op het platteland goed is; heel fijn. Laten we die sfeer dak gebruiken om zaken op te lossen, ipv maar blijven hangen in het verleden. Boeren zijn ondernemers, die helaas nu niet meer onder de effecten van hun bedrijfsvoering uit kunnen. Ondanks geruststellende en sussende verhalen van toeleveranciers, een mislukte staatssecretaris en banken, moeten ze nu toch. En dat kunnen ze ook, nadenken over wat goed is. Dat zie je aan bv de kringloop boeren die buiten de maatregelen blijven.

Alleen moet je dan stoppen met je laten opfokken en om tafel gaan zitten.

Zeker heeft het ons kent ons ook een keerzijde.  Maar ik reageerde op iemand die stelde dat de burgemeesters niet ingrijpen omdat ze bang zijn. Dat is echt niet het geval. 

Ik vraag me af waar boeren dan om tafel moeten gaan? Er zijn al heel veel gesprekken geweest tussen boeren en gemeenten en provincies. Dat verloopt prima. Bedoel je dan in gesprek met de regering? Die zonder overleg een bemiddelaar heeft aangesteld? Die half augustus gaat beginnen? Ik heb eerlijk gezegd het idee dat het kabinet het wel prima vindt zo. Eerst zo'n kaartje, dan een polariserend statement van Rutte, dan de door de Kamer gevraagde bemiddelaar aanstellen zonder overleg met een van de twee partijen. Iemand die de basis heeft gelegd onder dit stikstofplan. En van dezelfde partij is als deze minister. En pas half augustus begint. Dat zijn of een heleboel missers achter elkaar, of het komt ze wel goed uit zo.

Biebel schreef op 05-07-2022 om 09:21:

[..]

Ik weet prima wat de sfeer op het platteland is. Burgemeesters zijn niet bang, omdat ze vriendjes zijn. Dat zou je als burger overigens wel bang moeten maken, want hoe kan een gemeenteraad het juiste voor de leefomgeving doen, als er vooral aan de relatie wordt gedacht en niet aan de effecten voor de gezondheid van milieu, mens en dier. Dan komt die stal er ineens, is er geen controle op de bewassing en staat het personeel van de mega boer te bbqen op de stoep van het distributiecentrum.

Dat kun je gooien op Empathie en invoelen, maar dat geldt dan blijkbaar maar één kant op. Want waar was dat invoelen toen het ging over weer een Megastal met geiten, ondanks q-koorts. Waar was die empathie toen de boswachter liet zien wat de effecten van ammoniak zijn op het landschap? (https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/duizenden-dode-eiken-nauwelijks-insecten-de-gevolgen-van-stikstof-zijn-te-zien-op-de-brabantse-wal~ac5be93d/)

Dus dat de sfeer hier op het platteland goed is; heel fijn. Laten we die sfeer dak gebruiken om zaken op te lossen, ipv maar blijven hangen in het verleden. Boeren zijn ondernemers, die helaas nu niet meer onder de effecten van hun bedrijfsvoering uit kunnen. Ondanks geruststellende en sussende verhalen van toeleveranciers, een mislukte staatssecretaris en banken, moeten ze nu toch. En dat kunnen ze ook, nadenken over wat goed is. Dat zie je aan bv de kringloop boeren die buiten de maatregelen blijven.

Alleen moet je dan stoppen met je laten opfokken en om tafel gaan zitten.

Die relaties zijn vaak gericht op het behoud van de status quo. Beetje aanpassen links en rechts en dan kunnen we weer verder. Waar dat mogelijk en realistisch is, werkt dat goed. Waar echte slachtoffers zijn (Q-koorts) werkt dat ‘eigenlijk’ niet. Maar de gevestigde belangen gaan dan evengoed voor de twijfels of het wel allemaal goed gaat. Datzelfde geldt voor de schade die aan onze leefomgeving is toegebracht. Heel lang heeft men gehoopt dat het wel losliep. Maar het loopt niet los en de situatie is onhoudbaar. Nu de status quo niet meer behouden kan worden, zie je hoe instrumenteel ‘goede verhoudingen’ zijn.  

Biebel schreef op 05-07-2022 om 09:31:

[..]

Heel Nederland klaagt over woningnood maar volgens jou bouwen gemeentes alleen maar om hun wethouders beter te betalen?

je vindt het schadelijker dat de jeugd kan wonen, dan dat iedereen elke dag ongezonde lucht inademt en de natuur kapot gaat? Of zie je dat als natuurlijke selectie, zodat alleen de sterke en echte Nederlanders overleven?

Als ze nu voor eigen dorpelingen zouden bouwen, maar nee, er moet een groot arbeidsmigrantenmotel komen en andere woningen voor arbeidsmigranten of erger. De gewone jonge dorpeling heeft het nakijken.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

05-07-2022 om 09:42

Drietje schreef op 05-07-2022 om 09:03:

[..]

Ik denk dat jij onderschat hoe relaxt de sfeer is op het platteland. . 

Relaxte sfeer op het platteland? Zit jij in een parallelle werkelijkheid? Lees dit: 

Een gedrongen man met een T-shirt van Farmers Defence Force (FDF) gooit enkele strobalen in de inlaat van een hakselaar. Aan de voorkant spuit het versnipperde stro met een grote boog de schemering in. Die kant moeten de boeren op, want daar, 100 meter verderop, is de woning van de minister voor Natuur en Stikstof, Christianne van der Wal. De strospuit van de hakselaar richt zich even later op de politie die de route blokkeert.

Een groene trekker met aanhangwagen vol strobalen wurmt zich via de berm langs twee opgestelde politiewagens. Een tweede trekker – met het driehoekige logo van de boerenactiegroep Voll Gass op de zijkant – kan door de overhangende takken niet verder. Een van de wagens blokkeert de doorgang. Even aarzelend, maar al snel doelgericht lopen tientallen mannen naar de politiewagen en beginnen te sjorren en te duwen. Omkieperen lukt net niet. De strobalengooier met het FDF-shirt trapt met zijn rechtervoet een zijruit van de politieauto kapot. Later gooit een ander stro door het kapotte raam naar binnen. ‘Kunst met een grote k’ schrijft iemand later als hij een foto plaatst van de besmeurde politieauto in het kanaal ‘Boeren in opstand’ van berichtendienst Telegram.

Terroristisch gedrag is het. 

Bron: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2022/wie-zijn-de-boeren-die-de-woning-van-minister-van-der-wal-belaagden~v544651/

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

05-07-2022 om 09:45

Tijd om die lui hard aan te pakken. Ben wel een beetje klaar met die fluwelen handschoenen. Te idioot voor woorden dat die burgemeesters niet durven in te grijpen. 

Bij ons in de gemeente was er gisteren een vreedzaam protest van boeren met trekkers bij het gemeentehuis. 

Thursday schreef op 05-07-2022 om 09:45:

Tijd om die lui hard aan te pakken. Ben wel een beetje klaar met die fluwelen handschoenen. Te idioot voor woorden dat die burgemeesters niet durven in te grijpen.

Dat heb ik nu met die burgemeesters die niet ingrijpen in die gemeentes waar azcs zitten die die gemeentes al jarenlang terroriseren.

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 09:23:

ik vind elke vorm van vriendjespolitiek schadelijk. boeren zijn ook gewoon ondernemers, zoals hier al eerder gesteld. er heerst alleen wat een romantisch beeld over deze beroepsgroep. Nog een keer extra versterkt door die gezellige programma's met Yvon Jaspers, die tegen de mediawet in, ook flink betaald is door For Farmers. Tikje op de vingers en DOOR!

https://nos.nl/artikel/2280597-commissariaat-tikt-kro-ncrv-op-vingers-voor-nevenfunctie-yvon-jaspers

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 09:46:

[..]

Dat heb ik nu met die burgemeesters die niet ingrijpen in die gemeentes waar azcs zitten die die gemeentes al jarenlang terroriseren.

zullen we het gewoon bij de boeren houden en niet wéér het migratiestokpaardje berijden?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

05-07-2022 om 09:49

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 09:46:

[..]

Heb je ooit gehoord van whataboutism? Zo nee, lees dit dan even: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Heel irritante manier om de discussie dood te slaan als je zelf niet goed in de materie zit. 

Ik erger me dood aan de boerenhaat in dit topic en het hardhandig willen ingrijpen. Dus logisch dat ik aan zaken denk waar al jaaaaaaren de burger overlast en erger door ondervindt terwijl daar niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden. Die boeren zijn onze eigen streekgenoten, daar mogen we ons wel ns wat solidairder naar opstellen en er wat persoonlijk ongemak voor doorstaan.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

05-07-2022 om 09:54

redbulletje schreef op 05-07-2022 om 09:45:

Bij ons in de gemeente was er gisteren een vreedzaam protest van boeren met trekkers bij het gemeentehuis.

Het opvallende bij jou is dat je extreem gericht bent op je eigen directe omgeving en die als maatgevend lijkt te zien. Best opmerkelijk, omdat je volgens mij vrij intelligent bent. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.