Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

culturele toe-eigening


Nose schreef op 26-07-2021 om 21:01:

[..]

 Met vriendelijke groet een witte vrouw!

Je bent net een haartje beter dan de duivel van de mensheid. Namelijk de blanke man.

Die is echt het toppunt van kwaadaardigheid.

Die beschouwd alles buiten zijn groep als minderwaardig.

Granny71 schreef op 26-07-2021 om 23:44:

[..]

Je bent net een haartje beter dan de duivel van de mensheid. Namelijk de blanke man.

Die is echt het toppunt van kwaadaardigheid.

Die beschouwd alles buiten zijn groep als minderwaardig.

763-B7194-3361-4-C80-A9-BB-60-BAE46-B52-EB.png

Nanamouskouri schreef op 26-07-2021 om 21:37:

Lezen is lastig. Ik noem niemand radicaal, ik zeg dat de discussie radicaliseert. Hoe noem je het anders wanneer hier mensen voorstellen dat we beter gescheiden zouden kunnen leven? Dat is toch een vrij heftige uitspraak. Daar komt geen reactie op, maar men is wel ernstig beledigd als een tuthola (ik dus) iets post dat onwelgevallig is.
Dat is vreemd.

Voor de rest is dit mijn topic niet. Mijn forum ook niet, denk ik. Dus van mij heb je geen last meer.

Dus als ik het goed begrijp dan kom jij je speciaal even aanmelden om te zeggen dat mensen hier racisten zijn en dat het topic radicaliseert en dan ben je weer weg. Nou, doei dan maar.

Madamecannibale schreef op 26-07-2021 om 23:50:

[..]

763-B7194-3361-4-C80-A9-BB-60-BAE46-B52-EB.png

Ja iedereen is gelijk behalve de blanken, die moeten zich vooral schamen in een hoekje en hun klep houden.😅 En oh wee als je een blanke man bent, dat mag écht niet meer anno 2021 hoor.

WandaVision schreef op 26-07-2021 om 11:52:

Oh heb me toch eens zo rotgelachen. Ik werkte in een kiosk op het station en daar werd nogal veel gejat. Ik zag een donkere man zijn hele jas volstoppen en tipte de bedrijfsleider. Blonde man met blauwe ogen. Er stond ook een donkere vrouw in de zaak. Dat was de echtgenote van mijn bedrijfsleider maar dat kon die dief niet weten natuurlijk. Zodra hij werd gesommeerd door mijn bedrijfsleider om zijn jas leeg te halen begon die kerel stennis van hier tot tokyo te maken "vuile racist bla bla bla" en weetikwat nog meer. De dief wendde zich tot de donkere vrouw omdat ie dacht 'nu krijg ik vast wel een medestander' en begon te bleren vuile nazi dit dat racist en ga zo maar door. Die vrouw draait zich om en gaat m nog net niet te lijf haha. "jij praat niet zo over MIJN MAN" puntje bij paaltje toen de politie kwam bleek ie niet alleen bij ons maar ook bij de AH echt mega veel gestolen te hebben. Zijn aanhouding had geen ene klap met racisme te maken. Maar het roept wel lekker makkelijk he.

En over vooroordelen op basis van uiterlijk, dat is geen racisme. Hoevaak ik als blonde vrouw niet voor de conductrice word aangezien terwijl ik toch echt de machinist ben. Ik draag tegenwoordig maar gewoon een functiebordje op mijn pak maar dan nog heb je van die mensen die automatisch zoiets hebben van dat moet een vergissing zijn. Dan ga ik ook niet meteen staan krijsen dat het seksisme is.

Dat maakt het allemaal nog wat complexer.  We kennen allemaal voorbeelden van mensen die iets hadden gedaan en die toch de racismekaart trokken. Dat gebeurt zeker,  maar dat wil niet zeggen dat racisme niet voorkomt. 

Mijn schoolvriendin is arts.  Ze kreeg jaren geleden te maken met bejaarde heren die onder geen beding behandeld wensten te worden door een vrouw.  Die haar maar "zuster" bleven noemen. Dan wordt het al wat moeilijker om gewoon je werk te doen.  Jij kan gewoon de deur dicht trekken en wegrijden met je trein (lijkt me zo gaaf!)

Mensen kunnen de meest gruwelijke uitspraken doen over kleurlingen en zichzelf nog steeds niet als racist zien, het wordt dan omschreven als "gezonde" kritiek. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

27-07-2021 om 20:11

Geronimo3 schreef op 27-07-2021 om 19:52:

Mensen kunnen de meest gruwelijke uitspraken doen over kleurlingen en zichzelf nog steeds niet als racist zien, het wordt dan omschreven als "gezonde" kritiek.

Dat zal gerust zo kunnen zijn. Andersom kan dat ook. Het is een feit dat er aan beide kanten dingen niet kloppen en daarom blijf ik in mijn eigen bubbel 👌

Geronimo3 schreef op 27-07-2021 om 19:52:

Mensen kunnen de meest gruwelijke uitspraken doen over kleurlingen en zichzelf nog steeds niet als racist zien, het wordt dan omschreven als "gezonde" kritiek.

En kleurlingen zijn perfect en doen nooit kwalijke uitspraken over blanke/lichtere mensen?

Granny71 schreef op 27-07-2021 om 20:37:

[..]

En kleurlingen zijn perfect en doen nooit kwalijke uitspraken over blanke/lichtere mensen?

Volgens de anti-racist/woke ideologie zijn kleurlingen kwetsbare zielige mensen die beschermt moeten worden door blanke mensen. De ironie.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 20:45

Ma_Flodder schreef op 27-07-2021 om 20:42:

[..]

Volgens de anti-racist/woke ideologie zijn kleurlingen kwetsbare zielige mensen die beschermt moeten worden door blanke mensen. De ironie.


Wat bedoel je hiermee? Dit topic neemt een rare wending, vind ik, met dit soort nietszeggende oneliners. 

Ma_Flodder schreef op 27-07-2021 om 20:42:

[..]

Volgens de anti-racist/woke ideologie zijn kleurlingen kwetsbare zielige mensen die beschermt moeten worden door blanke mensen. De ironie.

Misschien bedoel je niet door maar vóór blanke mensen want dat komt veel dichter bij de waarheid.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

27-07-2021 om 20:55

Geronimo op het andere forum ben je geblokkeerd door je gedrag. Laat het hier ook niet verder uit de hand lopen. 

Geronimo3 schreef op 27-07-2021 om 20:53:

[..]

Misschien bedoel je niet door maar vóór blanke mensen want dat komt veel dichter bij de waarheid.

Kan je je niet normaal uitdrukken?

Met dikke schreeuwende letters komt het heel onaangenaam schreewend over.

Beetje als een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.

Granny71 schreef op 27-07-2021 om 20:37:

[..]

En kleurlingen zijn perfect en doen nooit kwalijke uitspraken over blanke/lichtere mensen?

Wat een interessante reactie, voel je aangevallen als blank mens, achtergesteld of bedreigd door kleurlingen of mensen uit een andere cultuur? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.