Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:14
Rondstruiner schreef op 07-02-2022 om 07:48:
[..]
Ik vind het juist "goed" nieuws, deze vrouwen pikken dit gedrag niet langer en melden het. En men kan het nu niet meer onder het tapijt schuiven, weglachen of goedpraten.
Dit gebeurt zoveel vrouwen, dus als het goed is komt er de komende tijd nog veel meer shit naar boven.
En dat kan dat op twee manieren. Ofwel is er een nieuwe groep vrouwen die via de media aandacht vraagt voor de situatie in hún (werk)situatie, omdat ze via "de loketten" geen gehoor krijgen. Ofwel komen er nieuwe persberichten zoals dat van gisteren. Ik hoop vooral op dat laatste.
Lollypopje
07-02-2022 om 08:17
Ik kwam laatst dit plaatje tegen en die kwam wel binnen. Nog steeds zijn er mensen die roepen "hij is niet veroordeeld" of "er woorden ook valse aangiftes gedaan" om het gedrag en de mannen te verdedigen. Dat hooguit 5% vals is, vergeten ze even.
Vrouwen moeten maar bewijzen dat het echt gebeurd is, zelfs als dat onmogelijk is. Ik las dat ook in reacties na de vrijspraak van Broekman. Mensen die dat als argument, als steun zagen, dat het wel mee viel. Want als je het niet kunt bewijzen, dan is het niet echt.

SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:20
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:10:
Ik word zo blij van dat nieuws. Niet dat het is gebeurd, dat is verschrikkelijk. Maar dat door BOOS deze bal is gaan rollen en ik hoop dat die nooit meer stopt. Dat nu eindelijk duidelijk wordt dat dit niet kan en dat die mannen eindelijk de consequenties gaan voelen.
Voor de rechter zal het vast heel moeilijk zijn als iemand aangifte doet, zoals laatst bij Broekman ook weer duidelijk werd. Maar laat ze maar hun banen verliezen en zo in elk geval voelen dat dit niet kan.
Want die excuses en spijt komen te laat en het is niet dat die geloofwaardig is.
Daarom is wat Ajax doet zo sterk: iets hoeft helemaal niet strafbaar te zijn voor de rechter om een onveilige werksituatie te creëren. Als bedrijf hoor je te streven naar een veilige werksituatie voor iedereen en dat gaat veel verder dan het voorkomen van misdrijven op de werkvloer.
Lollypopje
07-02-2022 om 08:22
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:20:
[..]
Daarom is wat Ajax doet zo sterk: iets hoeft helemaal niet strafbaar te zijn voor de rechter om een onveilige werksituatie te creëren. Als bedrijf hoor je te streven naar een veilige werksituatie voor iedereen en dat gaat veel verder dan het voorkomen van misdrijven op de werkvloer.
Absoluut helemaal eens. Maar zelfs in deze situaties, hoor je nog vaak 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' en juist daarom ben ik zo blij met deze stap. Laat ze maar voelen dat dit gedrag niet kan, want in een andere taal snappen die types dat niet.
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:26
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:22:
[..]
Absoluut helemaal eens. Maar zelfs in deze situaties, hoor je nog vaak 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' en juist daarom ben ik zo blij met deze stap. Laat ze maar voelen dat dit gedrag niet kan, want in een andere taal snappen die types dat niet.
Ik keek gisteren nog even kort op het open riool (Twitter) en tot mijn verbazing en blijdschap reageerden de overwegend mannen op dat moment wel juist op het nieuws in de zin dat Overmars werd aangekeken op wat er was gebeurd en Overmars tot de schuldige van deze situatie werd aangewezen.
Lollypopje
07-02-2022 om 08:30
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:26:
[..]
Ik keek gisteren nog even kort op het open riool (Twitter) en tot mijn verbazing en blijdschap reageerden de overwegend mannen op dat moment wel juist op het nieuws in de zin dat Overmars werd aangekeken op wat er was gebeurd en Overmars tot de schuldige van deze situatie werd aangewezen.
Jeetje, wat een positieve verrassing.
Lees dan maar niet de facebook reacties, want die zijn weer triester dan triest. Het wordt een modeverschijnsel genoemd en de "er kan ook niks meer" of "vroeger vond niemand dit erg" zijn weer niet van de lucht.
Nee, sukkels toen kon het ook niet en was het ook erg, maar durfde niemand wat te zeggen door types als jullie 😡
Rondstruiner
07-02-2022 om 08:32
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:17:
Ik kwam laatst dit plaatje tegen en die kwam wel binnen. Nog steeds zijn er mensen die roepen "hij is niet veroordeeld" of "er woorden ook valse aangiftes gedaan" om het gedrag en de mannen te verdedigen. Dat hooguit 5% vals is, vergeten ze even.
Vrouwen moeten maar bewijzen dat het echt gebeurd is, zelfs als dat onmogelijk is. Ik las dat ook in reacties na de vrijspraak van Broekman. Mensen die dat als argument, als steun zagen, dat het wel mee viel. Want als je het niet kunt bewijzen, dan is het niet echt.
Dat is inderdaad een heel indringende en pijnlijke foto ja, ik heb dat eigenlijk nooit zo bekeken. Het laat wel zien hoe moeilijk het is. Als iemand wordt vrijgesproken omdat er niet voldoende bewijs is, betekent dat helemaal niet dat hij ook onschuldig is...
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:33
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:30:
[..]
Jeetje, wat een positieve verrassing.
Lees dan maar niet de facebook reacties, want die zijn weer triester dan triest. Het wordt een modeverschijnsel genoemd en de "er kan ook niks meer" of "vroeger vond niemand dit erg" zijn weer niet van de lucht.
Nee, sukkels toen kon het ook niet en was het ook erg, maar durfde niemand wat te zeggen door types als jullie 😡
Daarom moet je ook vooral kijken net nadat zoiets openbaar wordt. Dan reageren normale mensen en rare mensen en dan zie je dat er vooral normale mensen zijn. Daarna blijven de rare mensen hun rare standpunten herhalen en lijkt dat net de mening van de meerderheid.
Deze tweet kan ik ook wel waarderen:
Mogen wij de inhoud van de appjes weten zodat iedereen hiervan kan leren? Veel mannen weten blijkbaar niet wat grensoverschrijdend is. #overmars
Lollypopje
07-02-2022 om 08:36
Rondstruiner schreef op 07-02-2022 om 08:32:
[..]
Dat is inderdaad een heel indringende en pijnlijke foto ja, ik heb dat eigenlijk nooit zo bekeken. Het laat wel zien hoe moeilijk het is. Als iemand wordt vrijgesproken omdat er niet voldoende bewijs is, betekent dat helemaal niet dat hij ook onschuldig is...
Ja precies, bij mij kwam die ook behoorlijk binnen. Zeker bij zaken als deze, die vrijwel onmogelijk te bewijzen zijn. Geen wonder dat mensen niet baar buiten durven te komen. Deze quote vat dat heel goed samen.
Jillz
07-02-2022 om 08:36
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:20:
[..]
Eens blij dat deze stap is gezet. Toch vraag ik mij wel af wat er achter de schermen aan vooraf is gegaan. Volgens het persbericht kwamen de eerste berichten (mv) vorig weekend al. Zag Overmars eerst niet in wat hij had misdaan. Ik vraag mij af hoe is deze week gegaan? Zijn het van der Sar en RvC geweest die de vrouwen direct geloofde en Overmars gedwongen hebben ontslag te nemen. Is dat gebeurd omdat ze negatieve publiciteit vreesden. Of hadden deze vrouwen zich verenigd en hebben ze gedreigd het naar buiten te brengen? We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Gelukkig maakt het voor het signaal dat hier vanuit gaat gelukkig niet veel uit. Dit soort wangedrag kan je de kop kosten ook al ben je nog zo goed!
Lollypopje
07-02-2022 om 08:37
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:33:
[..]
Daarom moet je ook vooral kijken net nadat zoiets openbaar wordt. Dan reageren normale mensen en rare mensen en dan zie je dat er vooral normale mensen zijn. Daarna blijven de rare mensen hun rare standpunten herhalen en lijkt dat net de mening van de meerderheid.
Deze tweet kan ik ook wel waarderen:
Mogen wij de inhoud van de appjes weten zodat iedereen hiervan kan leren? Veel mannen weten blijkbaar niet wat grensoverschrijdend is. #overmars
Ahh ja, toen sliep ik nog 
Maar dat is inderdaad een goede tweet.
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:39
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:36:
[..]
Ja precies, bij mij kwam die ook behoorlijk binnen. Zeker bij zaken als deze, die vrijwel onmogelijk te bewijzen zijn. Geen wonder dat mensen niet baar buiten durven te komen. Deze quote vat dat heel goed samen.
Daarom is het zo goed dat deze directie korte metten maakt met de overtreder en niet verzandt in "alleen de rechter mag oordelen" of "hij deed ook goede dingen" of "vrouwen hebben niks te zoeken op een voetbalclub" of ... Zij zetten een tegenvoorbeeld neer, naast dat van John 'ik heb hem een stevige reprimande gegeven en wat gek dat vrouwen de loketten niet kunnen vinden àls het klopt wat ze zeggen' de Mol. Helemaal omdat juist een voetbalclub een mannenbolwerk is.
Lollypopje
07-02-2022 om 08:41
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:39:
[..]
Daarom is het zo goed dat deze directie korte metten maakt met de overtreder en niet verzandt in "alleen de rechter mag oordelen" of "hij deed ook goede dingen" of "vrouwen hebben niks te zoeken op een voetbalclub" of ... Zij zetten een tegenvoorbeeld neer, naast dat van John 'ik heb hem een stevige reprimande gegeven en wat gek dat vrouwen de loketten niet kunnen vinden àls het klopt wat ze zeggen' de Mol. Helemaal omdat juist een voetbalclub een mannenbolwerk is.
De mol was voor Ajax en andere organisaties, ook wel een perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Is dat toch best positief aan alles wat hij zei.
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 08:47
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 08:41:
[..]
De mol was voor Ajax en andere organisaties, ook wel een perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Is dat toch best positief aan alles wat hij zei.
Tja, nogmaals: dan moet je het nog steeds doen. En zeker een voetbalclub kan makkelijk wegkomen met wegkijken nu dat nog altijd de norm is en al zeker in een mannenbolwerk. Dat kan twee zaken betekenen: het gedrag van Overmars ging niet een beetje te ver, maar ging heel erg veel te ver ofwel Ajax wil een duidelijk signaal afgeven, zelfs als dat pijnlijk is voor de club. De tijd zal leren welk scenario van toepassing was.
Lollypopje
07-02-2022 om 08:52
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 08:47:
[..]
Tja, nogmaals: dan moet je het nog steeds doen. En zeker een voetbalclub kan makkelijk wegkomen met wegkijken nu dat nog altijd de norm is en al zeker in een mannenbolwerk. Dat kan twee zaken betekenen: het gedrag van Overmars ging niet een beetje te ver, maar ging heel erg veel te ver ofwel Ajax wil een duidelijk signaal afgeven, zelfs als dat pijnlijk is voor de club. De tijd zal leren welk scenario van toepassing was.
Natuurlijk moeten ze het dan nog steeds doen, maar ze hebben het wel. En dat is waar het om gaat.
Ik ben ook wel benieuwd naar de reden van hun beslissing en of hier voor de vrouwen nog een consequentie aanhangt. Een soort zwijgplicht in ruil voor zijn vertrek, maar ik hoop het niet.