Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-01-2022 om 09:48

yette schreef op 23-01-2022 om 08:54:

[..]

Ik weet niet meer precies wie het van de week zei, volgens mij was het een gast bij HLF8, zij wees erop dat we nu steeds naar anderen wijzen: hij is fout, de baas is fout, zij moet het geweten hebben, zij hadden aan de bel moeten trekken ... zo krijg je de omvang van het probleem welliswaar inzichtelijk, maar zo kom je niet tot een oplossing. Wij zijn namelijk als samenleving fout bezig. Wij. Pas als je dat inziet, kan je samen tot oplossingen komen om misbruik te voorkomen.

Ik vond dat wel sterk opgemerkt. Denk (hoop!) dat dit het begin is van een leerproces.

Ik denk ook dat dit tvoh "voorbeeld" mensen weer even sterkt om in het hier en nu in te grijpen bij rare toestanden.

Uit de reacties merk je dat sommige mensen het lastig vinden om in te schatten wat "rare toestanden" zijn. Voor hen kan de handige handleiding die eerder werd geplaatst dan zinvol zijn.

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 09:33:

[..]

Dus tenzij hij nog steeds dit soort dingen zegt, is hij alles behalve hypocriet, maar een man die heeft geleerd van de fouten uit zijn jeugd.

Eens. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-01-2022 om 09:52

Dolfje schreef op 23-01-2022 om 09:48:

[..]

Eens.

Ik wil niet eens ingaan op iets wat iemand 10 jaar geleden zei als dat niet exemplarisch is voor wat de persoon in de 10 jaar erna heeft gedaan. Als het wel exemplarisch is voor wat iemand de 10 jaar erna heeft gedaan, dan is het wel interessant en relevant. Maar nu niet.

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 09:56 Topicstarter

niet_rechts schreef op 23-01-2022 om 09:52:

[..]

Ik wil niet eens ingaan op iets wat iemand 10 jaar geleden zei als dat niet exemplarisch is voor wat de persoon in de 10 jaar erna heeft gedaan. Als het wel exemplarisch is voor wat iemand de 10 jaar erna heeft gedaan, dan is het wel interessant en relevant. Maar nu niet.

Je hebt gelijk. De insinuatie is ook gewoon te absurd.

Nou, dat hele interview met Zimra vind ik anders wel superfout. ‘Zal ik mijn pik laten zien?’, ‘ik heb een stijve lul’, ‘verleid me’ en ga zo maar door.
Dat is net zo goed een verknipte manier om met vrouwen om te gaan. Het hele interview op zich. 
Makkelijk om nu te zeggen dat je daarvan geleerd hebt en dat nu niet meer doet. We zien niet hoe hij zich nu zonder camera’s gedraagt. 
Maar goed, doet niets af aan hoe fout het is wat er bij TVOH allemaal gebeurd is. 
Maar respectvol omgaan met vrouwen is wel een breed probleem. 

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 10:11 Topicstarter

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:08:

Nou, dat hele interview met Zimra vind ik anders wel superfout. ‘Zal ik mijn pik laten zien?’, ‘ik heb een stijve lul’, ‘verleid me’ en ga zo maar door.
Dat is net zo goed een verknipte manier om met vrouwen om te gaan. Het hele interview op zich.
Makkelijk om nu te zeggen dat je daarvan geleerd hebt en dat nu niet meer doet. We zien niet hoe hij zich nu zonder camera’s gedraagt.
Maar goed, doet niets af aan hoe fout het is wat er bij TVOH allemaal gebeurd is.

Iedereen is het met je eens dat dat fout is. 

Echter was dit 10 jaar geleden bij spuiten en slikken. Tim ligt nu super onder een vergrootglas, dus je zou verwachten dat als hij daar niet van geleerd heeft dat ze nu toch wel meer vuile was naar boven hadden kunnen halen dan alleen dat.

Het is walgelijk ja. Voor mij is het nu een kwestie van: komt er nog meer of niet. Als er nog meer van hem is, komt het wel boven water de komende tijd. Als dit alles is, wil ik wel geloven dat hij dat nu 10 jaar later anders ziet. Je moet mensen ook een kans geven om te veranderen tenslotte. 

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 10:11:

[..]

Iedereen is het met je eens dat dat fout is.

Echter was dit 10 jaar geleden bij spuiten en slikken. Tim ligt nu super onder een vergrootglas, dus je zou verwachten dat als hij daar niet van geleerd heeft dat ze nu toch wel meer vuile was naar boven hadden kunnen halen dan alleen dat.

Dat hoeft toch niet op camera te staan? Hij kan buiten de camera’s toch zo doen en denken?

Gezien de hele beerput bij TVOH vInd ik het juist gek om te denken: er zijn geen andere fragmenten, dus hij doet het niet meer. Hij was jong, hij heeft ervan geleerd.
Dat hoeft helemaal niet en dat er voor de camera’s niets boven water komt zegt niks over hoe je achter de camera’s of tegen of over vrouwen praat of met ze omgaat.

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:22:

[..]

Dat hoeft toch niet op camera te staan? Hij kan buiten de camera’s toch zo doen en denken?

Gezien de hele beerput bij TVOH vInd ik het juist gek om te denken: er zijn geen andere fragmenten, dus hij doet het niet meer. Hij was jong, hij heeft ervan geleerd.
Dat hoeft helemaal niet en dat er voor de camera’s niets boven water komt zegt niks over hoe je achter de camera’s of tegen of over vrouwen praat of met ze omgaat.

Dus wat is jouw conclusie dan? Is hij nu voor altijd gediskwalificeerd, want misschien doet hij dit buiten de camera's wel nu nog steeds?

Denk je niet dat dat wel boven water zal komen nu, mocht dat zo zijn?

Rondstruiner schreef op 23-01-2022 om 10:20:

[..]

Het is walgelijk ja. Voor mij is het nu een kwestie van: komt er nog meer of niet. Als er nog meer van hem is, komt het wel boven water de komende tijd. Als dit alles is, wil ik wel geloven dat hij dat nu 10 jaar later anders ziet. Je moet mensen ook een kans geven om te veranderen tenslotte.

Maar deze denkwijze vind ik dus JUIST nu in deze TVOH beerput heel raar.

Dat het niet op camera staat betekent niet dat het niet gebeurt. Juist dat zouden we nu toch wel geleerd moeten hebben.

De hele manier van omgaan met vrouwen en kijken en praten naar en over vrouwen is gewoon een breder probleem.

Nogmaals: het doet voor mij niets af aan hoe fout die hele TVOH kliek is.  

Eens hoor dat interview was enorm fout. De dingen die hij zei kunnen echt niet ook tien jaar geleden niet en ook juist niet bij spuiten en slikken. Want spuiten en slikken was bedoeld voor een jong publiek en had ook een educatief karakter. Jongeren die kijken kunnen dat kopiëren. En jonge vrouwen kunnen daardoor denken dat het grappige opmerkingen zijn. Dus heel fout en schadelijk.

Maar waarschijnlijk heeft Tim zich gerealiseerd dat dit niet grappig is en heeft zijn leven gebeterd. Dat is het verschil met de daders bij TVOH die zien niet eens in waarom ze fout zaten.

Tim is ook geen heilige verder. Ook hij maakt fouten. Zijn programma boos is ook al eens in opspraak geraakt omdat hij heel lullig deed over een vrouw die ergens een puinzooi van had gemaakt. Na kritiek heeft hij daarvoor ook direct excuses voor gemaakt. Mensen maken fouten, het gaat er om wat je ervan leert.

Lollypopje

Lollypopje

23-01-2022 om 10:27 Topicstarter

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:22:

[..]

Voor mij is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus ik ga er vanuit dat hij er van geleerd heeft tot er meer naar boven komt.

En deze discussie bevestigd dus precies mijn gevoel dat het iemand die betrokken is bij het TVOH schandaal ontzettend goed uit kwam dat dat filmpje nu opeens opduikt. De aandacht afleiden en roepen "hij ook" is namelijk perfect om hem en zijn programma minder serieus te laten nemen en zo toch minimaal enige twijfel te zaaien.

En daar weiger ik dus echt aan mee te doen.

Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 09:33:

[..]

Natuurlijk is hij geen heilige. Hij is een mens die een groot schandaal naar buiten heeft gebracht en krijgt daar het respect voor dat hij verdient.

Dat maakt hem niet perfect en zeker geen heilige, maar hypocriet vind ik toch echt het andere uiterste. Hij heeft 10 jaar geleden een foute uitspraak gedaan en hij heeft daar van geleerd. Bijna iedereen doet wel eens iets op dat gebied dat niey goed is. Het grote verschil is of je gaat in zien dat het fout was en er van leert en het nooit meer doet, of dat je er 10 jaar lang mee door gaat en niet eens wilt inzien dat het fout is wat je doet. Waarbij die opmerkingen van Tim qua kaliber nog niet eens in de buurt komen van wat er bij de voice is gebeurd.

Dus tenzij hij nog steeds dit soort dingen zegt, is hij alles behalve hypocriet, maar een man die heeft geleerd van de fouten uit zijn jeugd.

Hoe weet je dat Hofman daar van heeft geleerd? Ik vind dat ook maar een raar mannetje dat nu ineens de "redder" gaat spelen maar ook hij is niet 100% te vertrouwen, je weet niet wat hij nog meer op zijn kerfstok heeft hangen want bij BNN kunnen ook dingen gebeurd zijn.

Miss-Pippi schreef op 23-01-2022 om 10:25:

[..]

Maar deze denkwijze vind ik dus JUIST nu in deze TVOH beerput heel raar.

Dat het niet op camera staat betekent niet dat het niet gebeurt. Juist dat zouden we nu toch wel geleerd moeten hebben.

De hele manier van omgaan met vrouwen en kijken en praten naar en over vrouwen is gewoon een breder probleem.

Nogmaals: het doet voor mij niets af aan hoe fout die hele TVOH kliek is.

Dat van die vieze Jeroen staat ook niet op beeld, dat hoeft toch helemaal niet om naar buiten te komen. Het komt echt wel naar buiten als het zo is. Als je als vrouw vorig jaar ongepast ben toegesproken door Tim Hofman, kun je nu overal terecht met je verhaal natuurlijk.

Rondstruiner schreef op 23-01-2022 om 10:24:

[..]

Dus wat is jouw conclusie dan? Is hij nu voor altijd gediskwalificeerd, want misschien doet hij dit buiten de camera's wel nu nog steeds?

Denk je niet dat dat wel boven water zal komen nu, mocht dat zo zijn?

Hij hoeft er niet zijn hele carrière voor gestraft te worden. Iedereen kan inderdaad iets doms doen. Strategisch gezien was het hiervoor achteraf misschien slim geweest om een andere interviewer/presentator te kiezen. Maar goed, dat is achteraf. 
Er HOEFT niks boven water te komen. Maar dit soort gedrag en dit soort programma’s en fragmenten laten mij wel zien hoe ‘normaal’ het is om respectvol met en naar vrouwen om te gaan in onze maatschappij. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.