Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
SophisticatedCaribou75
22-01-2022 om 18:50
RosaMontana schreef op 22-01-2022 om 18:40:
[..]
Ik kreeg toch echt het idee dat we naar een man met een persoonlijkheidsstoornis zaten te kijken. Fascinerend om te zien, en tegelijkertijd intriest natuurlijk.
Morgan-Salander
22-01-2022 om 19:22
Rondstruiner schreef op 22-01-2022 om 14:05:
[..]
Als zoveel vrouwen zoiets meemaken is er per definitie geen veilige werksfeer. Dat hij dat niet wil zien en geloven is al een probleem op zichzelf.
En ja, ik vind het echt ongelooflijk dat iemand in zijn functie op de vraag: wat ga je hier aan doen? niet verder komt dan: aan de vrouwen vragen wat er nodig is om ze het in het vervolg te laten melden. Tim vroeg toen nog nadrukkelijk: en de mannen? Maar hij pakte het gewoon niet op, Tim moest nog twee keer vragen wat hij tegen de mannen ging zeggen om er iets uit te krijgen. Daarom zijn vrouwen zo boos.
Ik vind dat echt geestelijke armoe bij die man, zo weinig inlevingsvermogen.
Hoog tijd dat die man met zo'n belegen visie met pensioen gaat. Hij wordt in april 67 en hij heeft een paar miljard centjes, dus ik denk zo dat hij het zich wel kan permitteren.
Morgan-Salander
22-01-2022 om 22:28
Xander van Volumia gaat voor The Voice een nieuwe begintune schrijven. Het nummer gaat 'Hou hem vast' heten.
Courage
22-01-2022 om 22:43
Tijgeroog schreef op 22-01-2022 om 18:30:
[..]
Ik denk dat het helemaal niet alleen om seksuele drift ging, maar ook om het machtsgevoel over alle meisjes die ze hun bed in kunnen lokken, en het superieuriteitsgevoel dat ze daar van kregen. Dat krijg je bij een prostituee (geen hoer) niet.
Juist!
En het woordje 'ook' kan misschien zelfs wel weg.
Lollypopje
23-01-2022 om 08:17
Ja, zijn opmerkingen van toen waren fout, maar er bekruipt mij de gedachte dat dit nu bewust naar boven is gehaald om hem en zijn programna in discrediet te brengen en daarmee de aandacht af te leiden van de misstanden die er nu zijn.
Misschien ben ik erg cynisch, maar door het spelletje dar nu in de media wordt gespeeld door verdachten en producenten, is dat toch het eerste wat door mijn hoofd schiet.
https://www.ad.nl/show/tim-hofman-zegt-sorry-na-ophef-om-oude-vrouwonvriendelijke-teksten~a90fab3c/
Jillz
23-01-2022 om 08:52
Lollypopje schreef op 23-01-2022 om 08:17:
Ja, zijn opmerkingen van toen waren fout, maar er bekruipt mij de gedachte dat dit nu bewust naar boven is gehaald om hem en zijn programna in discrediet te brengen en daarmee de aandacht af te leiden van de misstanden die er nu zijn.
Misschien ben ik erg cynisch, maar door het spelletje dar nu in de media wordt gespeeld door verdachten en producenten, is dat toch het eerste wat door mijn hoofd schiet.
https://www.ad.nl/show/tim-hofman-zegt-sorry-na-ophef-om-oude-vrouwonvriendelijke-teksten~a90fab3c/
Ik heb hetzelfde gevoel. En ik vind het dan veelzeggend dat na zoveel diepgravend onderzoek slechts twee fragmenten naar boven komen die duidelijk uit het begin van zijn carrière komen.
Wat hij zegt tegen de dame in het eerste interview is natuurlijk echt een fout voorbeeld voor alle jonge mannen die dit keken. Maar het gebeurde open en bloot voor de camera en dus niet achteraf in een gangetje, een niet bestaande studio of een hotel.
In het tweede interview geeft hij aan dat bij BNN inderdaad veel seks/zoenen plaats vind. Hij geeft al in het filmpje aan daarvan te leren omdat er altijd gezeik van komt. We kennen de omstandigheden niet dat kan potentieel net als bij de voice met machtsmisbruik zijn en dan is daar natuurlijk meer dan een simpel excuus voor nodig. Maar het was ook een heel jonge club mensen bij elkaar. Ik heb ooit ook in zo'n jong bedrijf gewerkt waar ook wel eens wat gebeurde tussen collega's. Daar was het leeftijd verschil dan maximaal 4 jaar en was geen sprake van machtsverhoudingen. Ik heb daar ook met wederzijds goedvinden lang een seksuele relatie gehad met een collega. Tot ver nadat we daar werkte. Dat kun je niet op één lijn plaatsen met wat er bij de TVOH gebeurde.
Ik kan mij uit die tijd één incident herinneren waarbij de vrouwelijke directrice zich opdrong aan een mannelijke stagiair (wilde op schoot zitten bij hem). Dat gebeurde op een feestje en dat hebben we als team direct afgekeurd en we zijn toen echt letterlijk als team rond die vent blijven staan, we zorgden ervoor dat hij nooit alleen met haar kon komen en voor zover ik weet is dat daardoor ook direct gestopt. Achteraf is dat het bedrijf geweest waar ik me op dit gebied het meest veilig heb gevoeld. Dus wat mij betreft zegt de uitspraak van Tim niks over hoe veilig dan wel onveilig de cultuur bij BNN VARA is. Daarvoor moeten we echt veel meer informatie hebben.
yette
23-01-2022 om 08:54
Ik weet niet meer precies wie het van de week zei, volgens mij was het een gast bij HLF8, zij wees erop dat we nu steeds naar anderen wijzen: hij is fout, de baas is fout, zij moet het geweten hebben, zij hadden aan de bel moeten trekken ... zo krijg je de omvang van het probleem welliswaar inzichtelijk, maar zo kom je niet tot een oplossing. Wij zijn namelijk als samenleving fout bezig. Wij. Pas als je dat inziet, kan je samen tot oplossingen komen om misbruik te voorkomen.
Ik vond dat wel sterk opgemerkt. Denk (hoop!) dat dit het begin is van een leerproces.
Lollypopje
23-01-2022 om 09:04
Jillz schreef op 23-01-2022 om 08:52:
[..]
Ik heb hetzelfde gevoel. En ik vind het dan veelzeggend dat na zoveel diepgravend onderzoek slechts twee fragmenten naar boven komen die duidelijk uit het begin van zijn carrière komen.
Precies. En opvallend genoeg reageren op Facebook vooral veel mannen met "zie je wel, hij ook" en die moeite hebben met het verschil te zien tussen 10 jaar terug en 10 jaar lang.
Niemand is perfect en hij heeft als broekie van begin 20 iets gezegd dat niet goed was. Maar hij heeft er van geleerd en dat is toch echt wel een wereld van verschil met wat er speelde bij The Voice. Die mannen hebben er niet van geleerd en snappen zelf niet eens wat er fout is aan wat ze doen 🤦♀️ Waarbij hun gedrag ook nog wel een flink aantal gradaties verder gaat, dan van Tim in dat filmpje.
Muurbloem1985
23-01-2022 om 09:23
Natuurlijk wordt dat nu naar buiten gebracht maar er wordt nu gedaan of hofman een heilige is die uit de hemel is gezonden wat natuurlijk onzin is. Hij is gewoon erg hypocriet.
Lollypopje
23-01-2022 om 09:33
Muurbloem1985 schreef op 23-01-2022 om 09:23:
[..]
Natuurlijk wordt dat nu naar buiten gebracht maar er wordt nu gedaan of hofman een heilige is die uit de hemel is gezonden wat natuurlijk onzin is. Hij is gewoon erg hypocriet.
Natuurlijk is hij geen heilige. Hij is een mens die een groot schandaal naar buiten heeft gebracht en krijgt daar het respect voor dat hij verdient.
Dat maakt hem niet perfect en zeker geen heilige, maar hypocriet vind ik toch echt het andere uiterste. Hij heeft 10 jaar geleden een foute uitspraak gedaan en hij heeft daar van geleerd. Bijna iedereen doet wel eens iets op dat gebied dat niey goed is. Het grote verschil is of je gaat in zien dat het fout was en er van leert en het nooit meer doet, of dat je er 10 jaar lang mee door gaat en niet eens wilt inzien dat het fout is wat je doet. Waarbij die opmerkingen van Tim qua kaliber nog niet eens in de buurt komen van wat er bij de voice is gebeurd.
Dus tenzij hij nog steeds dit soort dingen zegt, is hij alles behalve hypocriet, maar een man die heeft geleerd van de fouten uit zijn jeugd.