Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Rondstruiner
22-01-2022 om 14:06
RosaMontana schreef op 22-01-2022 om 13:57:
[..]
Plus het feit dat hij niet snapt dat er per definitie een machtsverhouding is tussen een kandidaat en iemand die bij de organisatie werkt, en dat het daarbij ook niet uitmaakt dat het om iemand gaat die familie is van de hoogste baas, maakt dat er nog een hele lange weg te gaan is.
Ook dat nog ja. Tenenkrommend was dat ook.
Mija
22-01-2022 om 14:11
Rondstruiner schreef op 22-01-2022 om 14:05:
[..]
Ik vind dat echt geestelijke armoe bij die man, zo weinig inlevingsvermogen.
Dat bekroop mij ook tijdens het kijken: wat een enorm gebrek aan diepgang! Ik vond dat ergens ook choquerend, dat iemand die verder zo slim en succesvol is in dit opzicht zo gebrekkig lijkt te functioneren.
Malibu2
22-01-2022 om 14:17
Mija schreef op 22-01-2022 om 14:11:
[..]
Dat bekroop mij ook tijdens het kijken: wat een enorm gebrek aan diepgang! Ik vond dat ergens ook choquerend, dat iemand die verder zo slim en succesvol is in dit opzicht zo gebrekkig lijkt te functioneren.
Daar kijk ik niet raar van op. Hij heeft zakelijk enorm veel succes gehad. Daar heb je bepaalde competenties voor nodig en een groot inlevingsvermogen is in die rol niet per se gunstig.
Moxxie
22-01-2022 om 14:18
En dat allemaal terwijl Tim hem toch een aantal keer voorzetjes heeft gegeven die hij er alleen maar in hoefde te koppen.
Lexus
22-01-2022 om 14:18
Malibu2 schreef op 22-01-2022 om 14:17:
[..]
Daar kijk ik niet raar van op. Hij heeft zakelijk enorm veel succes gehad. Daar heb je bepaalde competenties voor nodig en een groot inlevingsvermogen is in die rol niet per se gunstig.
Ja mee eens
bieb1963
22-01-2022 om 14:56
Hetvrijewoord schreef op 21-01-2022 om 22:53:
[..]
Therapie helpt bij een kut-karakter?
Precies dat! Áls je al zo'n enorme seksuele drift hebt die je niet kunt beheersen (geen idee, maar wellicht 'bestaat' dat), kun je ook gewoon naar de hoeren. Punt.
ShowyHummingbird30
22-01-2022 om 15:03
Daddy_gijs schreef op 22-01-2022 om 12:48:
[..]
Okey, daar kan ik een heel stuk in meegaan.
Maar als je als manager niet snapt, waarom vrouwen zich niet melden... en denkt dat er een veilige werksfeer is... ? Hij probeert -- op zijn manager-manier -- tot oplossingen te komen door de vrouwen dan te vragen wat HIJ voortaan anders moet doen.
Ik verdedig dat beleid niet, maar snap dat ergens wel. Dit zijn mensen die bij een probleem liefst MORGEN nog een oplossing implementeren en dus om zich heenvragen wat ze moeten doen.Ik bedoel: de vertrouwenspersoon binnen Talpa gaat John niet uitleggen wat er mis is... en de HR van Talpa of RTL ook niet. De begeleiders of andere werknemers in zijn bedrijf ook niet. En nu de journalistiek ook niet. Die gooien alleen met modder.
IK kan zo wel 10 dingen verzinnen... maar naar mij zal 'ie ook niet luisteren.
Als in: ik ken genoeg managers (helaas ook bij het bedrijf waar ik werk) die ook niet weten hoe hun bedrijf daadwerkelijk 'werkt', laat staan hoe het te veranderen. Maar gelukkig gaat dat niet alle perken te buiten -- zo clever/feeling hebben ze dan nog wel.Nogmaals: ik verdedig John de Mol niet, maar ergens begrijp ik hem wel.
@Lollipopje: dank voor je toelichting.
Het punt is dat de enige oplossingsrichting waarin hij lijkt te denken is: het moet makkelijker worden om te melden.
Maar dat is slechts symptoombestrijding. Hij - als baas - moet er alles aan doen om te voorkómen dat er (seksueel of ander) grensoverschrijdend gedrag plaatsvindt. Oftewel: men moet zijn/haar handen thuishouden en broek dicht laten. De oorzaak aanpakken in plaats van alleen acteren op de gevolgen.
Doemijdieglazenbol
22-01-2022 om 15:22
redbulletje schreef op 22-01-2022 om 10:14:
Vraag me af of dat ook door dat rapcultuurtje komt waar mannen zich profileren als een soort pooiers.
Marco is niet zo’n rapper. Jimmy saville was dat ook niet. Weinstein en Bill Cosby ook niet. Waarom haal je dit erbij? Er is geen enkele grond voor.
redbulletje
22-01-2022 om 15:24
Doemijdieglazenbol schreef op 22-01-2022 om 15:22:
[..]
Marco is niet zo’n rapper. Jimmy saville was dat ook niet. Weinstein en Bill Cosby ook niet. Waarom haal je dit erbij? Er is geen enkele grond voor.
Door de agressieve manier waarop Ali B zijn prooien behandelde. Dat is echt van een andere orde dan hoe ouwe snoepert Marco bezig was in mijn ogen.
Mija
22-01-2022 om 15:51
Moxxie schreef op 22-01-2022 om 12:49:
[..]
Dan die programma's als Temptation Island, waar verleiders hun seksualiteit inzetten als spelelement. Als het ze dan lukt om een deelnemer zover te krijgen dat hij/zij vreemdgaat staan ze met zo'n trots gezicht voor de camera, alsof het een hele prestatie is. Om over de reality tv op MTV nog maar te zwijgen.
Het zijn gewoon niet de normen en waarden over seks die je jongeren mee moet geven. Meer dan twintig jaar geleden waren we nog in shock toen Bart en Sabine een relatie hadden en het deden in het donker onder de dekens in Big Brother. De grens gaat maar verder en verder.
Dat soort programma’s zijn echt helemaal aan mij voorbij gegaan. Ik geloof niet dat ik ooit naar BB heb gekeken. Wat ik erover las, trok me ook niet aan. En van al die andere meegluur-TV weet ik maar amper de namen. Als je een competitie-element invoert, gebeuren er natuurlijk rare dingen. Wie doet dat nou met zoiets als trouw/ontrouw? Ik vind het maar vreemd.
Mija
22-01-2022 om 15:54
Malibu2 schreef op 22-01-2022 om 14:17:
[..]
Dat snap ik wel. Maar dat zegt mij dus ook iets over onze samenleving, dat inlevingsvermogen misschien in bepaalde opzichten zelfs wel hinderlijk is om de top te bereiken.
Moxxie
22-01-2022 om 16:31
Doemijdieglazenbol schreef op 22-01-2022 om 15:22:
[..]
Natuurlijk is er niet een specifieke reden die de oorzaak is van al het seksueel grensoverschrijdend gedrag, het probleem is veel complexer dan dat. Het is echter wel zo dat als je van rap houdt continu geconfronteerd wordt met seksuele objectificatie van vrouwen. Dat geldt zowel voor Ali B als voor alle pubers die ervan houden en tegen de rappers opkijken. Dan is het toch niet raar dat Redbulletje zich afvraagt of dat invloed heeft? Ik denk van wel.
Iedereen roept nu 'educate your sons' maar de entertainment industry werkt daar niet bepaald aan mee.
SophisticatedCaribou75
22-01-2022 om 17:30
Mija schreef op 22-01-2022 om 14:02:
[..]
Dat vond ik ook echt erg (wereld)vreemd. Alsof iemand alleen een machtsverhouding kan hebben als dat expliciet in zijn functie-omschrijving staat.
Ik denk dat de oorzaak daarvan is dat John de wereld alleen maar kan bezien vanuit zijn eigen perspectief en vanuit dat perspectief heeft JR geen macht.
John is niet in staat zich te verplaatsen in het perspectief van een kandidaat en is dus al zeker niet in staat te begrijpen dat JR macht heeft vanuit het perspectief van een kandidaat.
Overigens benoemt Peter van der Vorst in een gesprek vandaag dat het volstrekt evident is dat JR een machtspositie had. Ik vind het goed dat hij dat zo krachtig benoemt. Tegelijkertijd zegt hij dat er "wel wat besproken moet worden" voor RTL en Talpa fuseren. Quoi de la fuque? Wat is dat nou voor slappe hap?!
Tijgeroog
22-01-2022 om 18:30
bieb1963 schreef op 22-01-2022 om 14:56:
[..]
Precies dat! Áls je al zo'n enorme seksuele drift hebt die je niet kunt beheersen (geen idee, maar wellicht 'bestaat' dat), kun je ook gewoon naar de hoeren. Punt.
Ik denk dat het helemaal niet alleen om seksuele drift ging, maar ook om het machtsgevoel over alle meisjes die ze hun bed in kunnen lokken, en het superieuriteitsgevoel dat ze daar van kregen. Dat krijg je bij een prostituee (geen hoer) niet.
RosaMontana
22-01-2022 om 18:40
Mija schreef op 22-01-2022 om 14:11:
[..]
Ik kreeg toch echt het idee dat we naar een man met een persoonlijkheidsstoornis zaten te kijken. Fascinerend om te zien, en tegelijkertijd intriest natuurlijk.