Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lexus
21-01-2022 om 22:37
De man in het rode jasje nu op op1 (Steven Pont) zegt het verstandigste over de hele kwestie en het meisje met het groene haar zeggen het verstandigste wat ik er de hele week over gehoord heb
SophisticatedCaribou75
21-01-2022 om 22:51
Die dame bij Beau gisteren vond ik ook alleen maar hele zinnige dingen zeggen. Op1 heb ik niet gezien vanavond. Dank voor de tip!
WickedCurlew89
21-01-2022 om 22:53
Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 21:30:
[..]
Dan kan hij daarna zeggen dat hij hulp heeft gezocht en echt echt echt zijn leven heeft gebeterd. Waarschijnlijk in de hoop dat zijn carrière er niet onder lijdt ofzo.
Daarmee wil ik niet zeggen dat die man niet geholpen kan worden, daar heb ik geen idee vandaan. Maar therapie werkt zelden als je dat enkel doet omdat je betrapt bent.
Therapie helpt bij een kut-karakter?
Ik heb het idee dat bekende mensen die gesnapt worden op verachterlijk gedrag zich prompt inschrijven bij een verslavingskliniek, ze zijn 'ziek' en hebben 'hulp' nodig. Volgens mij hadden ze eerder in hun leven gewoon keiharde consequenties nodig.
Armoe.
SophisticatedCaribou75
21-01-2022 om 23:24
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-reputatieschade-die-john-de-mol-oploopt-mag-als-afschrikwekkend-voorbeeld-dienen-voor-andere-bazen~b897be21/?utm_source=link&utm_medium=app&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Het siert John de Mol, de uiteindelijke baas, dat hij nog in de uitzending uitgebreid reageerde. Het siert hem ook dat hij daarbij op het eerste gezicht eerlijk was en zich niet door advocaten en woordvoerders een boodschap had laten influisteren die vooral ten doel had zijn eigen gezicht te redden. Daardoor werd in een oogopslag duidelijk waar het is misgegaan.
Hier zat een man die zich nog nooit had verdiept in seksueel grensoverschrijdend gedrag, ook al leidt hij al decennialang een media-imperium. Een man die het zelfs nu niet nodig had gevonden een deskundige te raadplegen, in voorbereiding op het interview. Een man, kortom, voor wie de kwestie The Voice abstract bleef, ook al zat hij er tot zijn nek in.
Mija
21-01-2022 om 23:31
niet_rechts schreef op 21-01-2022 om 23:24:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-reputatieschade-die-john-de-mol-oploopt-mag-als-afschrikwekkend-voorbeeld-dienen-voor-andere-bazen~b897be21/?utm_source=link&utm_medium=app&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Het siert John de Mol, de uiteindelijke baas, dat hij nog in de uitzending uitgebreid reageerde. Het siert hem ook dat hij daarbij op het eerste gezicht eerlijk was en zich niet door advocaten en woordvoerders een boodschap had laten influisteren die vooral ten doel had zijn eigen gezicht te redden. Daardoor werd in een oogopslag duidelijk waar het is misgegaan.
Dit vind ik een elegante analyse. Hij heeft zich wel blootgegeven. Waarschijnlijk onbedoeld en het is niet fraai wat we zagen maar het is wel gebeurd. En het is goed dat we het te zien kregen want dat maakt het zichtbaar en we kunnen het bespreken.
SophisticatedCaribou75
21-01-2022 om 23:41
Mija schreef op 21-01-2022 om 23:31:
[..]
Dit vind ik een elegante analyse. Hij heeft zich wel blootgegeven. Waarschijnlijk onbedoeld en het is niet fraai wat we zagen maar het is wel gebeurd. En het is goed dat we het te zien kregen want dat maakt het zichtbaar en we kunnen het bespreken.
Eens met wat je zegt. Het zou heel educatief kunnen blijken voor mannen van zijn leeftijd en iets jonger, zo'n bewustwordingsproces. Al merk ik helaas heel duidelijk in mijn eigen (werk)omgeving dat die mannen, zelfs al hebben ze zelf één of meer dochters, niet de moeite nemen om de hele aflevering te kijken, maar op grond van wat clipjes en hun eigen fantasie verzinnen dat "die vrouwen gewoon achteraf spijt kregen en dan gaan zeuren", bla bla bla. (Hoort eigenlijk in het ergernissentopic.) Er is nog een lange weg te gaan.
Doemijdieglazenbol
22-01-2022 om 09:44
niet_rechts schreef op 21-01-2022 om 23:24:
ik denk dat hij zich zeker voorbereid heeft met een leger advocaten en woordvoerders. Het is naïef om te denken dat zo’n man daar als zijn naakte zelf gaaf zitten.
doet er verder niets aan af; zelfs met die voorbereiding kwamen deze uitspraken uit zijn mond. Zegt heel veel over hoe hij én de mensen die hij om zich heel verzameld en waar hij naar luistert het écht niet snappen.
daarbij denkt hij natuurlijk de wijsheid in pacht te hebben. En dat is niet zo vreemd voor iemand die zakelijk zo succesvol is en waarschijnlijk zelden wordt tegen gesproken.
redbulletje
22-01-2022 om 09:48
Therapie Jeroen waarschijnlijk alleen voor de buhne, het klinkt wel plausibel.
https://www.mediacourant.nl/2022/01/jeroen-rietbergen-in-afkickkliniek-daarna-terug-naar-linda-de-mol/
Yvonne vermoedt dat Jeroens opname past in het pr-plan om straks weer terug te keren in de armen van Linda. “Het klinkt ook wel helemaal als Gooische logica dat hij na dit ‘intensieve traject’ weer terug mag komen bij Lin en de familie, want dan heeft ‘ie toch weer aan zichzelf gewerkt.”
Eerder deze week stelde Yvonne al dat deze break-up voor de bühne is. Het was bij Linda immers allang bekend dat Jeroen een notoire vreemdganger is, dus dat kon geen verrassing voor haar zijn. “Dit is een break-up ‘Leontine’-stijl. Lin heeft geen keus naar de buitenwereld toe. Ze blijven waarschijnlijk gewoon samen onder de radar.”
Juice Channel voegt daar nu aan toe: “Betrouwbare bronnen rondom Linda melden nu ons dat het idee om naar deze kliniek te gaan vanuit Linda is gekomen en dus niet van Jeroen zelf! Waarschijnlijk denkt Jeroen nu dus dat Linda hem weer zal vergeven als hij terug komt uit dit ’therapieoord en die kans is zeker niet ondenkbaar…”
SophisticatedCaribou75
22-01-2022 om 10:05
Einde van carrières Marco Borsato en Ali B lijkt onvermijdelijk: ‘Dit blijft aan hen verbonden’
https://www.ad.nl/show/einde-van-carrieres-marco-borsato-en-ali-b-lijkt-onvermijdelijk-dit-blijft-aan-hen-verbonden~a3518aa4/
,,Ik zou zeggen dat ieder woord dat je nu naar buiten brengt er een te veel is. Marco Borsato houdt zich nu ook stil. Ali B daarentegen gaat als een olifant door de porseleinkast, door op sociale media, waar hij veel bereik heeft, in de tegenaanval te gaan. Daarmee pleeg je een soort obstructie op de publieke opinie en hinder je een gedegen onderzoek. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen als het om zulke ernstige zaken gaat.”
redbulletje
22-01-2022 om 10:14
Vraag me af of dat ook door dat rapcultuurtje komt waar mannen zich profileren als een soort pooiers.
Moxxie
22-01-2022 om 11:36
redbulletje schreef op 22-01-2022 om 10:14:
Vraag me af of dat ook door dat rapcultuurtje komt waar mannen zich profileren als een soort pooiers.
Dat rapcultuurtje werkt in ieder geval niet mee. Die muziekvideo's waar met goud behangen rappers omringd worden door schaars geklede, twerkende meiden die uitstralen dat ze allemaal beschikbaar zijn voor de boys... Ik vind dat zulke vrouwonvriendelijke beelden die de jeugd voorgespiegeld krijgt, weg ermee.
(En tegelijk denk ik dat ik nu echt klink als een oud wijf)
Glamourlama
22-01-2022 om 12:13
Hoezo wordt er al geschreven over eventueel herstel van muziekcarrières, hoezo zou Linda de Mol zó weinig zelfrespect hebben dat ze hem terug zou nemen, en hoezo gaat het alleen maar over de reactie van John de Mol?
Dit gaat nog heel lang duren zo…
ShowyHummingbird30
22-01-2022 om 12:20
Glamourlama schreef op 22-01-2022 om 12:13:
Hoezo wordt er al geschreven over eventueel herstel van muziekcarrières, hoezo zou Linda de Mol zó weinig zelfrespect hebben dat ze hem terug zou nemen, en hoezo gaat het alleen maar over de reactie van John de Mol?
Dit gaat nog heel lang duren zo…
Ik gok zomaar dat nu de grote onthullingen zijn gedaan, de roddelrubrieken graag willen blijven meeliften op dit onderwerp. En tja, als er geen nieuws is, dan zuig je het uit je duim maak je het toch gewoon zelf.
SpiritedMagpie74
22-01-2022 om 12:20
Ik vind het verschrikkelijk voor al die slachtoffers en dit is vast nog maar het topje van de ijsberg. Gisteren BOOS gekeken en ik ben ook geschokt, laat ik dat voorop stellen.
Met de kans om hier op dit forum gelyncht te worden, toch een vraag:
John de Mol zou onbedoeld de indruk gewekt hebben de schuld bij de vrouwen te leggen. Ik zag dat gisteren niet. John zegt toch meermaals dat hij woedend is en "hoe haalt zo iemand het in zijn botte hersens om zoiets te doen". In zijn beleving waren er "genoeg loketten" waar de kandidaten zich konden melden. Dat is bij mijn werkgever ook zo, maar ik kan met HEEL GOED voorstellen, dat kandidaten ook bij dergelijke loketten zich niet melden -- in de angst als idioot te worden weggelachen.
Maar dan stelt John toch de juiste vraag dat er IETS moet gebeuren... en dat de vrouwelijke kandidaten misschien moeten aangeven hoe dat melden laagdrempeliger kan worden? Tuurlijk moet het schorrimorrie zich ongelovelijk schamen en wat mij betreft achter de tralies wat tot bezinning komen... en hun carriere naar de knoppen zien gaan... maar nergens wekt John de indruk dat die vrouwen maar wat beter hadden moeten optreden..? Ik snap die commotie niet.
Nog afgezien of het waar is of er kandidaten-begeleiders zijn en hoe nauw betrokken die zijn geweest (cq toenaderbaar) -- dat zal in de praktijk vast en zeker vies tegenvallen. En een vertrouwenspersoon.... tja, weet daar het telefoonnummer maar eens van te achterhalen. Daarbovenop: die vertrouwenspersoon is ook van De Mol cs, dus is die dan WEL te vertrouwen.... ? Vast niet.
Maar je kunt toch niet beweren dat John de Mol de vrouwen de schuld probeert te geven? Ik vond het stoer dat hij commentaar wilde geven, life op camera. Hij was ook zichbaar ge-emotioneerd en dat was niet gespeeld.
Ik vind niet dat hij het doet, om zijn hagje te redden.... in John's beleving heeft hij gedaan wat hij kon (maar dat is duidelijk niet genoeg)
Mija
22-01-2022 om 12:25
Moxxie schreef op 22-01-2022 om 11:36:
[..]
Dat rapcultuurtje werkt in ieder geval niet mee. Die muziekvideo's waar met goud behangen rappers omringd worden door schaars geklede, twerkende meiden die uitstralen dat ze allemaal beschikbaar zijn voor de boys... Ik vind dat zulke vrouwonvriendelijke beelden die de jeugd voorgespiegeld krijgt, weg ermee.
(En tegelijk denk ik dat ik nu echt klink als een oud wijf)
Ik had dat sentiment toen ik nog een jong wijf was en de rapcultuur opkwam ook al. Ik hield en hou ook niet van dat soort beelden. Het lijkt toch een soort alternatieve cultuur, of het in die kringen leuk en normaal zou zijn. Niet alsof het gewoon een toneelstukje is voor in de clip. Daar is het te consistent voor.