Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Esmée Denters werd door Marco Borsato in haar billen geknepen en vertelde geschrokken haar verhaal aan haar manager. Die reageerde met 'Stel je niet aan, zie het als een compliment'.
https://www.gld.nl/nieuws/7532873/esmee-denters-herkent-situatie-the-voice-marco-kneep-vanuit-niets-in-mijn-bil

Glamourlama schreef op 21-01-2022 om 13:59:

[..]

En ook dat zo’n man niet denkt: misschien zet ze hem wel op twitter met m’n hele CV erbij. Want dat zou zo’n vrouw natuurlijk ook hebben kunnen doen…

Ik zag laatst op internet ergens het verhaal dat een vrouw n.a.v. een ongevraagde dickpic die foto in kwestie had doorgestuurd aan de familie-app van die man (of aan zn werkgever, zoiets). Even daargelaten of het waar is, het is bijzonder dat het zo'n makkelijke en pijnlijke wraakactie is en dat vrouwen het maar weinig doen.

M.i. betekent dat dat mannen zich kennelijk tamelijk onaantastbaar achten (want ze maken zich in feite best kwetsbaar), en dat vrouwen óf bang zijn voor represailles óf denken 'dat is buitenproportioneel, dan vernietig ik misschien die man zn carriere, ach laat ook maar, wat geeft zo'n dickpic nou eigenlijk'.

En daarmee gaat het dus toch weer meer over macht dan over seks. Denk ik.

Moxxie schreef op 21-01-2022 om 14:08:

Esmée Denters werd door Marco Borsato in haar billen geknepen en vertelde geschrokken haar verhaal aan haar manager. Die reageerde met 'Stel je niet aan, zie het als een compliment'.
https://www.gld.nl/nieuws/7532873/esmee-denters-herkent-situatie-the-voice-marco-kneep-vanuit-niets-in-mijn-bil

Zo'n manager ook, ongelooflijk, wat een lul de behanger.

Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 14:07:

[..]

Nee, maar waarom zou jij je dan moeten schamen ipv de ex-lover die een klootzak blijkt te zijn, dat is alles wat ik wil zeggen.

De ex-lover zou zich moeten schamen, maar in de praktijk blijkt vaak dat degene die op de foto staat zich schaamt. 

Ik denk dat het een instinctieve reactie is om je dan te schamen, ook al is het de schuld van de ander. Je wordt toch letterlijk tentoongesteld en alles wat je normaal verbergt is ineens zichtbaar voor iedereen en kan besproken en becommentarieerd worden door iedereen zonder dat je daar invloed op hebt. Daar zou ik ook heel onzeker van worden.

Ginevra schreef op 21-01-2022 om 14:12:

[..]

Ik zag laatst op internet ergens het verhaal dat een vrouw n.a.v. een ongevraagde dickpic die foto in kwestie had doorgestuurd aan de familie-app van die man (of aan zn werkgever, zoiets). Even daargelaten of het waar is, het is bijzonder dat het zo'n makkelijke en pijnlijke wraakactie is en dat vrouwen het maar weinig doen.

M.i. betekent dat dat mannen zich kennelijk tamelijk onaantastbaar achten (want ze maken zich in feite best kwetsbaar), en dat vrouwen óf bang zijn voor represailles óf denken 'dat is buitenproportioneel, dan vernietig ik misschien die man zn carriere, ach laat ook maar, wat geeft zo'n dickpic nou eigenlijk'.

En daarmee gaat het dus toch weer meer over macht dan over seks. Denk ik.

Ja ik denk dat vrouwen tot nu toe vrij verlamd op grensoverschrijdend gedrag reageren. En dat is heel logisch.  Het is tot nu toe zo veel voorkomend en zo verweven in de maatschappij en zo oogluikend toegestaan dat het voelt of het geen zin heeft kwaad te worden of in het geweer te komen. 

Toen ik aangerand werd onder bedreiging van een mes, de dader bekend was en ik dus aangifte kon doen, werd door de politie zowel als de werkgever (het was iemand in functie) totaal onverschillig gereageerd. De man kreeg een standje en daar bleef het bij. Toen kwam ook nog de politie agent bij mij thuis langs en maakte een move mijn richting uit. Het is lang geleden, ik was jong en verontwaardigd maar voelde als of ik niet dit ergens kon aankaarten want 'ik was niet echt verkracht'

Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 14:21:

[..]

De ex-lover zou zich moeten schamen, maar in de praktijk blijkt vaak dat degene die op de foto staat zich schaamt.

Ik denk dat het een instinctieve reactie is om je dan te schamen, ook al is het de schuld van de ander. Je wordt toch letterlijk tentoongesteld en alles wat je normaal verbergt is ineens zichtbaar voor iedereen en kan besproken en becommentarieerd worden door iedereen zonder dat je daar invloed op hebt. Daar zou ik ook heel onzeker van worden.

Ik geloof dus niet dat het instinct is, maar dat het aangeleerd is. En veel meer bij vrouwen dan bij mannen. Die kennis van mij schaamt zich dus niet, die zegt: het zijn maar tieten. Dat vind ik wel verfrissend en ook heel gezond om er zo naar te kijken eigenlijk. Ik zou zelf ook meer zo willen denken, maar dat wordt je wel moeilijk gemaakt.

Is dit artikel al voorbij gekomen ? Heel logisch hoe je lichaam reageert op een zeer onveilige situatie.

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5282699/linda-hakeboom-bevriezen-overlevingsmechamisme

Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 14:26:

[..]

Ik geloof dus niet dat het instinct is, maar dat het aangeleerd is. En veel meer bij vrouwen dan bij mannen. Die kennis van mij schaamt zich dus niet, die zegt: het zijn maar tieten. Dat vind ik wel verfrissend en ook heel gezond om er zo naar te kijken eigenlijk. Ik zou zelf ook meer zo willen denken, maar dat wordt je wel moeilijk gemaakt.

Het zou idd beter zijn dat het weer maar gewoon tieten zijn die net zoals mannentepels niets bijzonders zijn. Ben blij dat ik jong was in de tijd van topless aan zwembad en strand. 

Lexus schreef op 21-01-2022 om 14:26:

[..]

Ja ik denk dat vrouwen tot nu toe vrij verlamd op grensoverschrijdend gedrag reageren. En dat is heel logisch. Het is tot nu toe zo veel voorkomend en zo verweven in de maatschappij en zo oogluikend toegestaan dat het voelt of het geen zin heeft kwaad te worden of in het geweer te komen.

Toen ik aangerand werd onder bedreiging van een mes, de dader bekend was en ik dus aangifte kon doen, werd door de politie zowel als de werkgever (het was iemand in functie) totaal onverschillig gereageerd. De man kreeg een standje en daar bleef het bij. Toen kwam ook nog de politie agent bij mij thuis langs en maakte een move mijn richting uit. Het is lang geleden, ik was jong en verontwaardigd maar voelde als of ik niet dit ergens kon aankaarten want 'ik was niet echt verkracht'

Wat verdrietig...

Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 14:26:

[..]

Ik denk dat het gevoel van controleverlies bij veel vrouwen ook een rol speelt.

Zelf heb ik er bijvoorbeeld geen problemen mee om naakt in een sauna rond te lopen, dan heb ik zelf de controle en dat voelt voor mij veilig genoeg. Maar met zo'n rondgaande naaktfoto weet je nooit wie het heeft gezien. Zou je buurman het ook hebben gezien? Zou die vervelende collega het hebben gezien? Je manager? 

Dat lijkt me juist zo vervelend, dat gevoel van niet weten. Fijn dat je kennis er geen last van heeft.

[..]

Ja ik denk dat vrouwen tot nu toe vrij verlamd op grensoverschrijdend gedrag reageren. En dat is heel logisch. Het is tot nu toe zo veel voorkomend en zo verweven in de maatschappij en zo oogluikend toegestaan dat het voelt of het geen zin heeft kwaad te worden of in het geweer te komen.

Wat moet dat vreselijk geweest zijn . Gelukkig zijn er bij de politie wel dingen verbeterd als het om zedenzaken gaat, nu de rest nog.

Moxxie schreef op 21-01-2022 om 14:45:

[..]

Wat moet dat vreselijk geweest zijn . Gelukkig zijn er bij de politie wel dingen verbeterd als het om zedenzaken gaat, nu de rest nog.

Nou weet je, het was eigenlijk minder vreselijk dan wat ik een aantal jaren daarvoor meemaakte: namelijk vanachter langs in mijn kruis gegrepen worden door iemand die langsliep. 

Het verschil zat hem in: bij de aanranding met het mes wist ik: dit is een klootzak en het is niet mijn schuld. In het eerste geval was ik jonger en schaamde ik me en gaf mijzelf de schuld: had ik maar niet in een lange zwarte rok door een buurt in Den Haag moeten lopen waarvan ik toch had kunnen weten dat daar shady types waren. Ik heb het toen ook nooit verteld aan iemand en schaamde me kapot. Bij de aanranding met het mes heb ik mijn verontwaardiging omgezet in kracht: ik ging bij een telefoonlijn tegen seksueel geweld en ging voorlichtingen bij politie geven. Dat hielp

LittleIbex87

LittleIbex87

21-01-2022 om 15:25

[..]

Vreselijk en die reactie maakt het nog erger. Voor mij herkenbaar na betast te zijn in mijn kruis, overal en ondertussen vastgehouden  door 6 jongens zei de hulpverlener  dat hij mij later zou leren wat goede seks is.

Jennifer Ewbank werd gecoached bij the Voice door Nick en Simon.
Ik hoop toch niet dat ze het over een van hen heeft .

https://www.ad.nl/dossier-misstanden-the-voice/jennifer-ewbank-maakt-ook-melding-van-ongepast-handelen-binnen-the-voice~a2d10bb9/

Jee Lexus en Reficul, wat een verhalen. Ik ben zelf ook twee keer slachtoffer geweest van een zedendelict maar heb nooit aangifte gedaan. Het is toch gewoon te gek voor woorden hoeveel vrouwen dit overkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.