Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lexus
21-01-2022 om 12:36
Tickel schreef op 21-01-2022 om 12:32:
[..]
Ik vind het niet heel vreemd als ik de berichten hier lees.
want?
EnchantedDragonfly18
21-01-2022 om 12:40
Lexus schreef op 21-01-2022 om 12:36:
[..]
want?
Omdat er heel veel berichten zijn die álle mannen op dezelfde hoop gooien. Om even bij je eigen voorbeeld te blijven; als een grote groep Marokkanen crimineel gedrag heeft, en er wordt gezegd dat Marokkanen zo zijn, van wordt er bovenop gesprongen. Dan is het generaliserend. Ik vind veel berichten hier over mannen generaliserend.
Lexus
21-01-2022 om 12:41
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 12:36:
[..]
Waarom wil je niet aannemen dat mannen het wel degelijk goed kunnen bedoelen? Een vrouw kan zeggen: hij kleedde me uit met zijn ogen terwijl de blik van de man net valt op de opvallende ketting die ze draagt of een lichte haar op haar donkere kleding of weet ik veel wat. De perceptie van de vrouw kan verkeerd zijn. Hoeft niet maar kan wel.
Ik vind je laatste zin wel heel bijzonder: "Blijft dat ik het goed vind dat mannen eens gaan nadenken over hun seksistisch gedrag."
Heb jij een hekel aan mannen?
nee ik ben dol op mannen, ik heb een hekel aan disrespectvol seksistisch gedrag. En daar is nogal wat van. Natuurlijk geldt het niet voor de mannen die zich daar niet schuldig aan maken, maar daar gaat dit draadje niet over en ik blijf me afvragen waarom er vrouwen zijn die zodra je zegt 'goh ik vind dat veel mannen wel wat respectvoller met vrouwen om mogen gaan' beginnen te roepen 'MAAR VROUWEN ZIJN OOK FOUT, NIET ALLE MANNEN ZIJN ZO'
Euh ja waar maar daar gaat het hier toch niet over. Ga eens in op wat Givevra zei: "het zijn toevallig altijd de mannen die toch al net over een grens gingen, die zeggen 'je kan ook niks meer zeggen tegenwoordig'
Lexus
21-01-2022 om 12:49
Tickel schreef op 21-01-2022 om 12:40:
[..]
Omdat er heel veel berichten zijn die álle mannen op dezelfde hoop gooien. Om even bij je eigen voorbeeld te blijven; als een grote groep Marokkanen crimineel gedrag heeft, en er wordt gezegd dat Marokkanen zo zijn, van wordt er bovenop gesprongen. Dan is het generaliserend. Ik vind veel berichten hier over mannen generaliserend.
nee hoor het seksistische gedrag van mannen (en vrouwen) worden geadresseerd, noem eens citaten waar het over álle mannen gaat. Of vind jij zelf alle mannen seksistisch? Ik niet hoor. Er is ook herhaalde malen onderstreept dat als vrouwen dingen doen die niet door de beugel kunnen dat dat ook niet te tolereren is.
er is iets vreemds voor mijn gevoel met vrouwen die vinden dat seksistisch gedrag van sommige mannen niet geadresseerd mag worden omdat niet alle mannen zo zijn.
Soms vraag ik me af of ze zelf juist een seksistische man/ broer/ zoon hebben en die willen verdedigen omdat ze zien dat het óok lieve mannen kunnen zijn. En dat, mochten ze dit gedrag afkeuren dat ze dan het gevoel hebben dat de hele man wordt afgekeurd.
Het is een aanname, dat weet ik en ook niet te staven want zal altijd ontkend worden, maar soms vraag ik me dat gewoon af.
Zoals de Beauvoir al zei in 1948 "het patriarchale (seksistische) systeem wordt in stand gehouden door de vrouwen die het ondersteunen'
Rondstruiner
21-01-2022 om 12:49
Tickel schreef op 21-01-2022 om 12:40:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een bericht waarin wordt gezegd dat alle mannen zo zijn? Volgens mij heeft niemand dat gezegd en vindt ook niemand dat. Het gaat er om dat de rotte appels wel bijna allemaal mannen zijn, daar kunnen we niet om heen.
Ik heb niet gezien dat hier gegeneraliseerd werd, maar kan zijn dat ik er over heen gelezen heb.
Malibu2
21-01-2022 om 12:52
Lexus schreef op 21-01-2022 om 12:41:
[..]
nee ik ben dol op mannen, ik heb een hekel aan disrespectvol seksistisch gedrag. En daar is nogal wat van. Natuurlijk geldt het niet voor de mannen die zich daar niet schuldig aan maken, maar daar gaat dit draadje niet over en ik blijf me afvragen waarom er vrouwen zijn die zodra je zegt 'goh ik vind dat veel mannen wel wat respectvoller met vrouwen om mogen gaan' beginnen te roepen 'MAAR VROUWEN ZIJN OOK FOUT, NIET ALLE MANNEN ZIJN ZO'
Euh ja waar maar daar gaat het hier toch niet over. Ga eens in op wat Givevra zei: "het zijn toevallig altijd de mannen die toch al net over een grens gingen, die zeggen 'je kan ook niks meer zeggen tegenwoordig'
Dat komt niet overeen met mijn ervaring. Meer kan ik er niet over zeggen.
Voor mij is het overgrote deel van de mannen gewoon fatsoenlijk. Er zal dan heus eens een keer een net-over-het-randje opmerking gemaakt worden of een blik geworpen worden, maar ik weet dat ik daar zelf ook wel schuldig aan ben. Ik durf wel te stellen: wie niet? Ik schrijf die mannen dan zeker niet direct af.
Daarnaast is er een kleine groep mannen die inderdaad klootzakken zijn.
Moxxie
21-01-2022 om 12:52
Ik snap diezelfde discussie niet die steeds terugkomt. Er is toch niemand die denkt
- Alle mannen vertonen seksueel grensoverschrijdend gedrag
- Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen bestaan niet
- Complimenten geven mag nooit
- Complimenten over lichaamsdelen zoals tieten en kont mogen wel
EnchantedDragonfly18
21-01-2022 om 12:54
Lexus schreef op 21-01-2022 om 12:41:
[..]
1, zo komt dat niet over
2, waarom zou ik daar op in moeten gaan? Ik bepaal zelf waar ik op reageer.
Lexus
21-01-2022 om 12:55
Moxxie schreef op 21-01-2022 om 12:52:
Ik snap diezelfde discussie niet die steeds terugkomt. Er is toch niemand die denkt
- Alle mannen vertonen seksueel grensoverschrijdend gedrag
- Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen bestaan niet
- Complimenten geven mag nooit
- Complimenten over lichaamsdelen zoals tieten en kont mogen wel
je hebt gelijk, niemand denkt dat hier ik weet ook niet waarom sommige denken van wel. En ik moet stoppen daartegen in het geweer te komen idd
EnchantedDragonfly18
21-01-2022 om 12:55
Rondstruiner schreef op 21-01-2022 om 12:49:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een bericht waarin wordt gezegd dat alle mannen zo zijn? Volgens mij heeft niemand dat gezegd en vindt ook niemand dat. Het gaat er om dat de rotte appels wel bijna allemaal mannen zijn, daar kunnen we niet om heen.
Ik heb niet gezien dat hier gegeneraliseerd werd, maar kan zijn dat ik er over heen gelezen heb.
Dan zal het wel aan mijn interpretatie liggen.
SuzyQFive
21-01-2022 om 12:57
Netherfield schreef op 21-01-2022 om 11:52:
Waarom sturen mannen eigenlijk dickpics? Denken ze nou echt dat vrouwen daar op zitten te wachten? Zijn er vrouwen die dat waarderen?
Net zoals er vrouwen zijn die naaktfoto’s sturen. En ik kom op school beide situaties tegen. De reden: het is spannend, interessant, geil. Maar ook: bang dat de ander het uitmaakt als je het niet doet, groepsdruk enz.
redbulletje
21-01-2022 om 12:59
SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 12:57:
[..]
Net zoals er vrouwen zijn die naaktfoto’s sturen. En ik kom op school beide situaties tegen. De reden: het is spannend, interessant, geil. Maar ook: bang dat de ander het uitmaakt als je het niet doet, groepsdruk enz.
Ik vind naaktfoto's een enorme afknapper.
Malibu2
21-01-2022 om 13:00
SuzyQFive schreef op 21-01-2022 om 12:57:
[..]
Hoe gaan jullie daar als school mee om?
Lexus
21-01-2022 om 13:00
Tickel schreef op 21-01-2022 om 12:54:
[..]
1, zo komt dat niet over
2, waarom zou ik daar op in moeten gaan? Ik bepaal zelf waar ik op reageer.
1. Je hebt geen tekst geen inhoudelijk verweer. Het is jouw idee dat als je iemand aanspreekt op nare punten je die persoon afvalt. Maar let goed op in alles wat ik zeg: ik speel altijd de bal en niet de man. Dat jij dat zo interpreteert, zegt alles over jou. En juist omdat ik mannen hoger acht dan alleen dat seksistisch gedrag, juist omdat ik een edele man zo kan waarderen begrijp ik niet dat mannen van zichzelf en vrouwen van hun seksistisch gedrag tolereren.
2. idem en: om te laten zien dat je wel inhoudelijk iets te zeggen hebt
EnchantedDragonfly18
21-01-2022 om 13:08
Lexus schreef op 21-01-2022 om 13:00:
[..]
1. Je hebt geen tekst geen inhoudelijk verweer. Het is jouw idee dat als je iemand aanspreekt op nare punten je die persoon afvalt. Maar let goed op in alles wat ik zeg: ik speel altijd de bal en niet de man. Dat jij dat zo interpreteert, zegt alles over jou. En juist omdat ik mannen hoger acht dan alleen dat seksistisch gedrag, juist omdat ik een edele man zo kan waarderen begrijp ik niet dat mannen van zichzelf en vrouwen van hun seksistisch gedrag tolereren.
2. idem en: om te laten zien dat je wel inhoudelijk iets te zeggen hebt
1, dat is jouw interpretatie en je zit er naast.
2, Ik voel de behoefte niet om door ruim 900 berichten te gaan scrollen en te quoten welke berichten ik generaliserend vind.