Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Malibu2
21-01-2022 om 11:43
Ginevra schreef op 21-01-2022 om 11:30:
[..]
Een collega die zegt: mooie trui zeg! --> prima
Een collega die zijn ogen over mijn borsten laat dwalen, knipoogt en dan langzaam zegt: móóóie trui hoor! --> helemaal niet prima
Snap je dat niet? Vraag je dan als man af of je het ook op diezelfde manier tegen je dochter zou zeggen. Of wat je ervan vindt als een andere vent het tegen je dochter zegt. Geeft dat een onfris gevoel? Zeg het dan maar niet.
Ik snap je prima hoor. Maar snap jij ook dat mannen die eerste opmerking vaak al niet eens meer durven te maken?
Poezie
21-01-2022 om 11:45
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 11:43:
[..]
Ik snap je prima hoor. Maar snap jij ook dat mannen die eerste opmerking vaak al niet eens meer durven te maken?
Dat is dus helemaal niet waar, gezien de verhalen die nu (weer) los komen. Sommige mannen durven nog steeds alles te zeggen wat maar in ze opkomt.
redbulletje
21-01-2022 om 11:47
Poezie schreef op 21-01-2022 om 11:45:
[..]
Dat is dus helemaal niet waar, gezien de verhalen die nu (weer) los komen. Sommige mannen durven nog steeds alles te zeggen wat maar in ze opkomt.
Het zijn de ransapen die dat nog durven, maar de fatsoenlijke man die het helemaal niet seksueel bedoelt of iets van je wil, die houdt z'n mond uit angst terwijl je met die mannen juist een fijne sfeer zou kunnen hebben.
Poezie
21-01-2022 om 11:48
redbulletje schreef op 21-01-2022 om 11:47:
[..]
Het zijn de ransapen die dat nog durven, maar de fatsoenlijke man die het helemaal niet seksueel bedoelt of iets van je wil, die houdt z'n mond uit angst terwijl je met die mannen juist een fijne sfeer zou kunnen hebben.
Angst? Ik heb genoeg mannen in mijn omgeving die zich normaal gedragen en die angst helemaal niet hebben. (Waaronder mijn eigen twee volwassen zoons) Daarnaast zijn er toch genoeg andere opmerkingen te maken die wel ok zijn?!
Malibu2
21-01-2022 om 11:51
[..]
Dit precies. Ik hoor het van meerdere mannelijke collega's die echt niet meer weten wat ze wel of niet kunnen zeggen en daarom maar zwijgen.
Lexus
21-01-2022 om 11:51
Mensen het is toch van de gekke dat mannen niet het verschil zouden weten tussen een ranzig bedoelde opmerking en een respectvolle opmerking. Over een een respectvolle opmerking zal niemand vallen. Ze hoeven alleen maar introspectie over hun eigen drijfveer te hebben. Is dat te moeilijk of zo?
Ze weten het best en anders is het nu de tijd om het te leren.
En wederom: wat is dat toch met al die vrouwen die zo nodig voor mannen op willen komen?
Netherfield
21-01-2022 om 11:52
Waarom sturen mannen eigenlijk dickpics? Denken ze nou echt dat vrouwen daar op zitten te wachten? Zijn er vrouwen die dat waarderen?
Poezie
21-01-2022 om 11:53
Netherfield schreef op 21-01-2022 om 11:52:
Waarom sturen mannen eigenlijk dickpics? Denken ze nou echt dat vrouwen daar op zitten te wachten? Zijn er vrouwen die dat waarderen?
Omdat ze er vol van zijn denken ze dat vrouwen er vol mee willen zijn.
Malibu2
21-01-2022 om 11:56
Lexus schreef op 21-01-2022 om 11:51:
Mensen het is toch van de gekke dat mannen niet het verschil zouden weten tussen een ranzig bedoelde opmerking en een respectvolle opmerking. Over een een respectvolle opmerking zal niemand vallen. Ze hoeven alleen maar introspectie over hun eigen drijfveer te hebben. Is dat te moeilijk of zo?
Ze weten het best en anders is het nu de tijd om het te leren.
En wederom: wat is dat toch met al die vrouwen die zo nodig voor mannen op willen komen?
Hun ervaring is juist dat vrouwen op de respectvollere opmerkingen ook heel wisselend kunnen reageren.
Wobbelkont
21-01-2022 om 11:57
Heb er meerdere mogen ontvangen over de jaren (zowel “verpakt” door onderbroek/deken/laken/whatever, als gewoon zoals het is) maar wordt er niet warm of koud van. Waren imo vooral zielige wanhopige mannen die een reactie probeerde uit te lokken. Na uiteraard genegeerd te hebben, kreeg je er een aantal dagen nog meer, puur uit wanhoop. Misschien dachten ze me zo te kunnen versieren?! Ik heb géén idee, maar het heeft bij mij in ieder geval nooit gewerkt. Vond het vooral zielig.
Lollypopje
[..]
Mijn mannelijke collega's durven gelukkig nog steeds neutraal en zonder bij bedoelingen complimenten te geven over mijn outfits.
Ik snap best dat een deel van de mannen er onzeker van wordt, dat is de fase waar we nu in zitten. Maar hun onzekerheid is geen excuus, om maar geen beleid te maken. Om maar niks te zeggen over ongewenst gedrag.
Ik ga er vanuit dat met de tijd er een nieuwe balans zal ontstaan, waarin ook onzekere mannen niet meer onzeker zijn, maar uit zichzelf begrijpen waar de grens ligt van wat kan en niet en daar binnen blijven als ze iets zeggen tegen een vrouw. En ja dat is ook een kwestie van leren aanvoelen en dat leren dat kost tijd. Eigenlijk is dit proces voor hen niet veel anders dan hoe veel autisten al hun hele leven moeten leren wat de ongeschreven regels zijn omdat ze die van nature minder goed oppikken en wanneer en bij wie die wel en niet gelden. Dat kost tijd, moeite en aandacht, maar als zelfs veel autisten dat kunnen. Dat moet dat voor die mannen toch ook mogelijk zijn 
En ja je zult altijd de groep houden, die het nooit zal leren. En die zal waarschijnlijk altijd het gevoel blijven houden dat hen wat wordt afgepakt, als vrouwen hun grens aan geven. "Want ze mogen ook niks meer zeggen" en in hun geval zou ik dan zeggen "dat klopt!".
Malibu2
Snap ik ook niet. Grootheidswaanzin?
Ginevra
21-01-2022 om 11:58
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 11:51:
[..]
Dit precies. Ik hoor het van meerdere mannelijke collega's die echt niet meer weten wat ze wel of niet kunnen zeggen en daarom maar zwijgen.
Tja, ik heb 20 jaar in een mannenwereld gewerkt, en het merendeel van die mannen wist prima welke complimenten ze konden maken. Wat een mooie jurk, wat zie je er stralend uit vandaag, wat een mooie oorbellen, leuke schoenen....Allemaal prima, op een frisse toon.
Ik héb wel eens mannen horen klagen hoor, dat ze niks meer durfden te zeggen. Maar gek genoeg waren dat ook dezelfde mannen die net een beetje te ver gingen. Geen misbruik, maar net iets te ver over je heen hangen als ze meekeken op je scherm, of net iets te foute grappen en dan bulderend lachen "maar dat mag je niet zeggen tegenwoordig, hahahaha!".
Ik kan niet over alle mannen oordelen, ik weet alleen van de pakweg 50 mannen die ik jarenlang dagelijks meemaakte. Maar de overeenkomst was opvallend. De mannen die altijd al gewoon leuke en vriendelijke complimenten maakten, waren niet degenen die klaagden dat ze het niet meer wisten.
Lexus
21-01-2022 om 12:00
Malibu2 schreef op 21-01-2022 om 11:56:
[..]
Hun ervaring is juist dat vrouwen op de respectvollere opmerkingen ook heel wisselend kunnen reageren.
oh ja? noem eens een voorbeeld? Hoe weet je dat? Van die vrouwen of van die mannen? (het veel gehoorde in mijn ogen dommige 'je kan ook niks meer zeggen als man tegen woordig')
Komt het ook in je op dat mannen zeggen dat ze het respectvol bedoelen maar dat het heel anders over kan komen (en oprecht anders kan zijn) voor een vrouw?
Is niet de hele redenette van 'je kan ook niks meer zeggen' een narrative om seksistische uitingen in stand te houden zonder daar accountable voor te zijn?
Lexus
21-01-2022 om 12:01
Ginevra schreef op 21-01-2022 om 11:58:
[..]
Tja, ik heb 20 jaar in een mannenwereld gewerkt, en het merendeel van die mannen wist prima welke complimenten ze konden maken. Wat een mooie jurk, wat zie je er stralend uit vandaag, wat een mooie oorbellen, leuke schoenen....Allemaal prima, op een frisse toon.
Ik héb wel eens mannen horen klagen hoor, dat ze niks meer durfden te zeggen. Maar gek genoeg waren dat ook dezelfde mannen die net een beetje te ver gingen. Geen misbruik, maar net iets te ver over je heen hangen als ze meekeken op je scherm, of net iets te foute grappen en dan bulderend lachen "maar dat mag je niet zeggen tegenwoordig, hahahaha!".
Ik kan niet over alle mannen oordelen, ik weet alleen van de pakweg 50 mannen die ik jarenlang dagelijks meemaakte. Maar de overeenkomst was opvallend. De mannen die altijd al gewoon leuke en vriendelijke complimenten maakten, waren niet degenen die klaagden dat ze het niet meer wisten.
precies, jij zegt wat ik bedoel met "Is niet de hele redenette van 'je kan ook niks meer zeggen' een narrative om seksistische uitingen in stand te houden zonder daar accountable voor te zijn?"