Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

AZC weg er mee

Joszy schreef op 17-05-2026 om 09:37:

[..]

Waarom doe je dan zo denigrerend met 'dan trek jij je beurs en bepaal ik zelf wel wat ik met mijn eigen geld van plan ben'? Want daarmee maak je het toch juist heel individueel?

Het was een reactie op hetgeen ik veelal zie gebeuren…

Mensen aanwijzen en bepalen voor die ander wat deze wel of niet zou moeten denken/ doen/ zeggen.

Het was niet mijn bedoeling het individueel of persoonlijk te maken. 

Verschrikkelijk om te lezen hoe deze moeders bang zijn geworden van de rellen bij de demonstraties, zodanig dat ze vrezen voor de veiligheid van hun kinderen 

https://lc.nl/friesland/leeuwarden/moeders-in-noodopvang-in-leeuwarden-bezorgd-over-anti-azc-protest.-we-hebben-gehoord-wat-er-is-gebeurd-in-loosdrecht-49126427.html

Dan ook consequent zijn met "grenzen dicht!" En het doorvoeren voor alle immigratie, dus ook de  veel grotere groep arbeidsmigranten buiten onze grenzen houden, want Nederland is toch vol? 

En dan ook niet zeuren over woningnood, wegens personeelstekorten in de bouw en dat je niet snel genoeg wordt geholpen in de horeca, moet wachten als je voor je hoogbejaarde ouder(s) zorg nodig hebt. Niet klagen als afgedankte arbeidsmigranten dakloos door je stad zwerven. We kunnen nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

felija schreef op 17-05-2026 om 11:35:

Dan ook consequent zijn met "grenzen dicht!" En het doorvoeren voor alle immigratie, dus ook de veel grotere groep arbeidsmigranten buiten onze grenzen houden, want Nederland is toch vol?

En dan ook niet zeuren over woningnood, wegens personeelstekorten in de bouw en dat je niet snel genoeg wordt geholpen in de horeca, moet wachten als je voor je hoogbejaarde ouder(s) zorg nodig hebt. Niet klagen als afgedankte arbeidsmigranten dakloos door je stad zwerven. We kunnen nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Lekker makkelijk praten natuurlijk, je zou maar jaren een woning zoeken en een asielzoeker die net komt krijgt hem eerder terwijl jij al jaren op een woning wacht, vind je dat eerlijk?

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2026 om 16:54:

[..]

Lekker makkelijk praten natuurlijk, je zou maar jaren een woning zoeken en een asielzoeker die net komt krijgt hem eerder terwijl jij al jaren op een woning wacht, vind je dat eerlijk?

Lekker makkelijk praten voor wie?

Het gaat om het consequent zijn; grenzen dicht dan niet alleen voor asielzoekers, maar ook voor arbeidsmigranten. 

[..]

Die kans is nihil, een azielzoeker maakt helemaal geen kans op een woning. Maar ik neem aan dat je een statushouder bedoelt? Van alle beschikbare huurwoningen in Nederland gaat er ongeveer 6% naar een statushouder (die dan al jaren in een AZC verbleef). 

Zilver_gray schreef op 17-05-2026 om 17:03:

[..]

Lekker makkelijk praten voor wie?

Het gaat om het consequent zijn; grenzen dicht dan niet alleen voor asielzoekers, maar ook voor arbeidsmigranten.

Lekker makkelijk ja, het is geen "gezeur" als je geen zin hebt in een AZC naast je woning, al denken veel (linkse) mensen van wel, ik snap de protesten heel goed.

Littledragon schreef op 17-05-2026 om 17:04:

[..]

Die kans is nihil, een azielzoeker maakt helemaal geen kans op een woning. Maar ik neem aan dat je een statushouder bedoelt? Van alle beschikbare huurwoningen in Nederland gaat er ongeveer 6% naar een statushouder (die dan al jaren in een AZC verbleef).

Een statushouder moet binnen veertien weken een woning aangeboden krijgen, daar begint de hele ellende.

[..]

Wat ben je weer slecht op de hoogte, lees de post van littledragon. 

felija schreef op 17-05-2026 om 17:17:

[..]

Wat ben je weer slecht op de hoogte, lees de post van littledragon.

Wat vind jij van het feit dat winkeliers vaak last hebben van asielzoekers als die in de buurt wonen of mag dat ook niet gezegd worden?

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2026 om 17:15:

[..]

Een statushouder moet binnen veertien weken een woning aangeboden krijgen, daar begint de hele ellende.

6%, gaat naar een statushouders, 94% naar de rest. Welke ellende heb je het over? De woningnood komt niet door statushouders. Maar het is natuurlijk wel makkelijk om hen de schuld te geven.

felija schreef op 17-05-2026 om 17:19:

[..]

6%, gaat naar een statushouders, 94% naar de rest. Welke ellende heb je het over?

Winkeldiefstal, mensen die de straat niet meer op durven fietsen die gestolen worden ect. ect,

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2026 om 17:15:

[..]

Ten eerste wordt die 14 weken al lang niet meer gehaald, daarom zijn er juist zoveel noodlocaties nodig, omdat de doorstroom slecht gaat. Ten tweede heeft die statushouder al een tijdje in de procedure gezeten, dat is dan toch in een AZC?

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2026 om 17:13:

[..]

Lekker makkelijk ja, het is geen "gezeur" als je geen zin hebt in een AZC naast je woning, al denken veel (linkse) mensen van wel, ik snap de protesten heel goed.

Gaan we weer op die toer; “veel linkse mensen denken” ..

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2026 om 17:19:

[..]

Winkeldiefstal, mensen die de straat niet meer op durven fietsen die gestolen worden ect. ect,

Je haalt van alles door elkaar, asielzoekers/statushouders, asielzoekers die woningen krijgen met voorrang en nu heb je het  over gestolen fietsen en winkeldiefstal? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.