Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

AZC weg er mee

Wie doet er mee?

#kaartenregen
Zeg nee tegen geweld bij AZC’s en laat de (toekomstige) bewoners weten dat ze wél welkom zijn! 
Stuur een kaartje met een lief bericht (in welke taal dan ook), een foto, een tekening... 

Jouw kaartje is een signaal. 
Aan de vluchtelingen en de hulpverleners die zich zo gesteund voelen. 
Én aan de politiek, want het kán niet zo zijn dat geweld het beleid bepaalt. 
Zeg nee tegen fascisme, zeg ja tegen menselijkheid.

Laat het kaarten regenen!

Kaartjes voor Loosdrecht kunnen naar: 
Bewoners en medewerkers NoodOpvang AZC Loosdrecht Gemeente Wijdemeren 
Rading 1
1231KB Loosdrecht

Of stuur een kaartje naar een opvanglocatie in jouw buurt.

Wat een goed idee, Emel, ik doe mee!

Emel schreef op 14-05-2026 om 19:22:

Wie doet er mee?

#kaartenregen
Zeg nee tegen geweld bij AZC’s en laat de (toekomstige) bewoners weten dat ze wél welkom zijn!
Stuur een kaartje met een lief bericht (in welke taal dan ook), een foto, een tekening...

Jouw kaartje is een signaal.
Aan de vluchtelingen en de hulpverleners die zich zo gesteund voelen.
Én aan de politiek, want het kán niet zo zijn dat geweld het beleid bepaalt.
Zeg nee tegen fascisme, zeg ja tegen menselijkheid.

Laat het kaarten regenen!

Kaartjes voor Loosdrecht kunnen naar:
Bewoners en medewerkers NoodOpvang AZC Loosdrecht Gemeente Wijdemeren
Rading 1
1231KB Loosdrecht

Of stuur een kaartje naar een opvanglocatie in jouw buurt.

Mooi initiatief. Hartverwarmend 

Nou ik vind het niet gek dat men steeds gewelddadiger wordt, als zelfs politici dit soort uitspraken doen 😳

https://www.volkskrant.nl/politiek/markuszower-wekt-weerzin-met-oproep-om-asielzoekers-uit-gaza-met-geweld-tegen-te-houden~b9e8a202/

Markuszower, die eerder dit jaar met zes andere Kamerleden Geert Wilders’ PVV-fractie verliet, ziet in hun komst een groot gevaar. ‘Die kunnen hier niet naartoe komen (...) De Koninklijke Marechaussee moet zeggen: hier niet binnenkomen. En als ze dan toch komen, moet je jezelf verdedigen met maximaal geweld. Proportioneel maximaal geweld.’ En ook, in hetzelfde gesprek ‘Misschien met nog meer geweld dan waar ze vandaan zijn gekomen. Desnoods.’

Zilver_gray schreef op 14-05-2026 om 20:07:

Nou ik vind het niet gek dat men steeds gewelddadiger wordt, als zelfs politici dit soort uitspraken doen 😳

https://www.volkskrant.nl/politiek/markuszower-wekt-weerzin-met-oproep-om-asielzoekers-uit-gaza-met-geweld-tegen-te-houden~b9e8a202/

Markuszower, die eerder dit jaar met zes andere Kamerleden Geert Wilders’ PVV-fractie verliet, ziet in hun komst een groot gevaar. ‘Die kunnen hier niet naartoe komen (...) De Koninklijke Marechaussee moet zeggen: hier niet binnenkomen. En als ze dan toch komen, moet je jezelf verdedigen met maximaal geweld. Proportioneel maximaal geweld.’ En ook, in hetzelfde gesprek ‘Misschien met nog meer geweld dan waar ze vandaan zijn gekomen. Desnoods.’

Jeetje....ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

PensioNada

PensioNada

14-05-2026 om 21:10 Topicstarter

felija schreef op 14-05-2026 om 21:02:

[..]

Jeetje....ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

Wilders zou zeggen, mensen met een dubbele nationaliteit terug naar hun "eigen land".

Ies

Ies

14-05-2026 om 23:06

Wat goed Emel, ik doe ook mee!

PensioNada schreef op 14-05-2026 om 21:10:

[..]

Wilders zou zeggen, mensen met een dubbele nationaliteit terug naar hun "eigen land".

Naar het schijnt heeft Markuszower dus geen dubbele nationaliteit. 

Op de vraag of Markuszower zijn Israëlische paspoort inderdaad heeft ingeleverd, kon de PVV vandaag geen antwoord geven.

13 juni 2024

Zilver_gray schreef op 14-05-2026 om 20:07:

Markuszower, die eerder dit jaar met zes andere Kamerleden Geert Wilders’ PVV-fractie verliet, ziet in hun komst een groot gevaar. ‘Die kunnen hier niet naartoe komen (...) De Koninklijke Marechaussee moet zeggen: hier niet binnenkomen. En als ze dan toch komen, moet je jezelf verdedigen met maximaal geweld. Proportioneel maximaal geweld.’ En ook, in hetzelfde gesprek ‘Misschien met nog meer geweld dan waar ze vandaan zijn gekomen. Desnoods.

The Rights Forum gaat aangifte doen. Ik hoop dat veel andere organisaties meedoen. Maar ik mis grote publieke verontwaardiging. Ook hier op het forum. Van de kant van wat rechtsere forummers is het oorverdovend stil.

Hier wordt door een politicus openlijk opgeroepen geweld te gebruiken tegen andere mensen. In Nederland!

deze misschien ook even kopiëren uit de tekst en uitlichten…er wordt op dit forum altijd zo gehamerd op complete informatie…

Asielstop

Desgevraagd zegt Markuszower tegen de Volkskrant dat hij bij zijn woorden blijft. Wel ziet hij die zelf in de context dat hij überhaupt wil stoppen met het asielbeleid. ‘Wij willen een asielstop. Wij willen grenscontroles. Hier asiel aanvragen is dan sowieso niet meer mogelijk. Als mensen dan toch de grens overlopen zonder visum, zonder dat ze hier mogen zijn, dan moeten ze gestopt worden. Desnoods met geweld ja, zoals gebeurt in elk geciviliseerd land. Proportioneel en passend bij de Nederlandse cultuur.’

PensioNada

PensioNada

15-05-2026 om 09:10 Topicstarter

Euphoria schreef op 15-05-2026 om 08:53:

deze misschien ook even kopiëren uit de tekst en uitlichten…er wordt op dit forum altijd zo gehamerd op complete informatie…

Asielstop

Desgevraagd zegt Markuszower tegen de Volkskrant dat hij bij zijn woorden blijft. Wel ziet hij die zelf in de context dat hij überhaupt wil stoppen met het asielbeleid. ‘Wij willen een asielstop. Wij willen grenscontroles. Hier asiel aanvragen is dan sowieso niet meer mogelijk. Als mensen dan toch de grens overlopen zonder visum, zonder dat ze hier mogen zijn, dan moeten ze gestopt worden. Desnoods met geweld ja, zoals gebeurt in elk geciviliseerd land. Proportioneel en passend bij de Nederlandse cultuur.

En Markuszower weet net zoals elke rechtspopulistische politicus dat dit op korte termijn niet kan, want je moet uit allerlei verdragen stappen en de EU. Zolang we dat niet hebben gedaan, kan je strenge grenscontroles houden (staat ook op gespannen voet met Schengen, maar alla), maar zodra iemand toch de grens over steekt en asiel aanvraagt dan mag je hem niet neerschieten dan moet je hem verwijzen naar het aanmeldcentrum.

Asielstop

Desgevraagd zegt Markuszower tegen de Volkskrant dat hij bij zijn woorden blijft. Wel ziet hij die zelf in de context dat hij überhaupt wil stoppen met het asielbeleid. ‘Wij willen een asielstop. Wij willen grenscontroles. Hier asiel aanvragen is dan sowieso niet meer mogelijk. Als mensen dan toch de grens overlopen zonder visum, zonder dat ze hier mogen zijn, dan moeten ze gestopt worden. Desnoods met geweld ja, zoals gebeurt in elk geciviliseerd land. Proportioneel en passend bij de Nederlandse cultuur.’

Jij doet net alsof ik belangrijke info heb weggelaten..info die wat hij gezegd heeft in een heel ander daglicht zou plaatsen.

En wat bedoelt hij met “Proportioneel en passend bij de Nederlandse cultuur.”? Wat is die Nederlandse cultuur tegenwoordig? Met zwarte hoodys en prinsenvlaggen brandende fakkels gooien en hulpdiensten verhinderen of wat?

“En ze met desnoods nog meer geweld bedrijven dan waar ze vandaan komen”

Vind ik geen uitspraak van een politicus uit een “geciviliseerd land”.

Hou toch op!

Zilver_gray schreef op 15-05-2026 om 09:40:

[..]

Jij doet net alsof ik belangrijke info heb weggelaten..info die wat hij gezegd heeft in een heel ander daglicht zou plaatsen.

En wat bedoelt hij met “Proportioneel en passend bij de Nederlandse cultuur.”? Wat is die Nederlandse cultuur tegenwoordig? Met zwarte hoodys en prinsenvlaggen brandende fakkels gooien en hulpdiensten verhinderen of wat?

“En ze met desnoods nog meer geweld bedrijven dan waar ze vandaan komen”

Vind ik geen uitspraak van een politicus uit een “geciviliseerd land”.

Hou toch op!

Hetgeen jij had gekopieerd was veel meer stemmingmakerij. Je weet wel…dat waarvan jij rechts beticht.

Asielstop

Neemt hij zijn woorden terug? Dat lees ik hier niet. 

Hij heeft namelijk ook gezegd, ik citeer het nog maar eens:

‘En als ze dan toch komen, moet je jezelf verdedigen met maximaal geweld. Proportioneel maximaal geweld.’ En ook, in hetzelfde gesprek ‘Misschien met nog meer geweld dan waar ze vandaan zijn gekomen. Desnoods.'

Meer geweld dus dan wat Israel in Gaza heeft aangericht? Kinderen gericht doodschieten. Journalisten en hulpverleners vermoorden. Ziekenhuizen platbombarderen. Noodhulp tegenhouden.

Euphoria, ik snap werkelijk niet waarom je deze uitspraak probeert te bagatelliseren. Oproepen tot "maximaal geweld" tegen anderen, hoe kun je dat nu oke vinden?

Ook als je vindt dat vluchtelingen hier niet welkom zijn, dan is dit toch wel next level.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.