Nieuws en actueel
PensioNada
29-04-2026 om 22:23
AZC weg er mee
Omdat ik zowel van links als rechts filmpjes kijk op YouTube over de asielcrisis, krijg ik tegenwoordig wel eens filmpjes van PowNews voorgeschoteld. Vandaag over een demonstratie in Apeldoorn waar de paar tegendemonstranten dusdanig werden bedreigd dat ze uiteindelijk door de politie in veiligheid moesten worden gebracht. Een aantal demonstranten tegen AZC's waren volledig hysterisch en hadden echt het idee dat elke mannelijke asielzoeker een potentiële moordenaar en verkrachter is. Hoe kan de overheid dit beter regelen. Alle asielzoekers het land uit is geen antwoord, want dat kan niet. Maar wat dan wel?
felija
13-05-2026 om 16:34
Amber82 schreef op 13-05-2026 om 16:30:
[..]
Waar lees je dat? Heb ik niet gelezen.
Overigens vind ik dat je een groep protesters, die daar enkele uren staan niet kan vergelijken met een groep asielzoekers die een lange periode op elkaars lip wonen met vrijwel geen privacy. Maar dan nog vind ik dat laatste ook geen excuus voor het toepassen van geweld, want genoeg die dat niet doen in dezelfde situatie, dus iemand die vanuit die situatie geweld toepast keur ik ook af.
Precies
PensioNada
13-05-2026 om 16:38
Als ik zoek vind ik geen enkel beeld van een asielzoeker achter een raam. In de berichten van bijvoorbeeld Ongehoord Nederland is er ook nergens sprake van een provocatie. Alleen maar de gebruikelijke riedel: we zijn overvallen, dit is geen democratie, onze arme vrouwen en kinderen, etc.
felija
13-05-2026 om 16:42
PensioNada schreef op 13-05-2026 om 16:38:
Als ik zoek vind ik geen enkel beeld van een asielzoeker achter een raam. In de berichten van bijvoorbeeld Ongehoord Nederland is er ook nergens sprake van een provocatie. Alleen maar de gebruikelijke riedel: we zijn overvallen, dit is geen democratie, onze arme vrouwen en kinderen, etc.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de bron, waar in de krochten van het internet is het te vinden? En waarom dat meteen aannemen als zijnde waar?
Poezie
13-05-2026 om 16:43
felija schreef op 13-05-2026 om 16:42:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de bron, waar in de krochten van het internet is het te vinden? En waarom dat meteen aannemen als zijnde waar?
Misschien op het darkweb?
PensioNada
13-05-2026 om 16:46
felija schreef op 13-05-2026 om 16:42:
[..]
Dit zijn dit keer wel hele diepe krochten. Meestal kan ik wel wat vinden, maar nu niet meer dan een opmerking op Facebook dat een asielzoeker dat gebaar gemaakt zou hebben.
felija
13-05-2026 om 17:03
Poezie schreef op 13-05-2026 om 16:43:
[..]
Misschien op het darkweb?
Vandaar dat ik het niet kan vinden!
BotteBijl
13-05-2026 om 17:53
Als de vuurwerkgooier ziet dat 1 van de asielzoekers een strafbaar feit pleegt, kan hij gewoon naar de politie om aangifte te doen.
Een rechter kan dan bepalen of de asielzoeker wel of niet werkelijk een strafbaar feit heeft gepleegd en of er eventueel strafverzachtende omstandigheden van toepassing waren.
Ik denk wel dat je de rechter de link even moet sturen, anders komt die man er nog mee weg ook.
PensioNada
13-05-2026 om 17:54
Een filmpje van het bepaald niet linkse Pownews geeft een ontluisterend beeld van wat er gebeurd is in Loosdrecht en werkelijk geen demonstrant heeft het over een keel doorsnij gebaar.
felija
13-05-2026 om 17:56
BotteBijl schreef op 13-05-2026 om 17:53:
Als de vuurwerkgooier ziet dat 1 van de asielzoekers een strafbaar feit pleegt, kan hij gewoon naar de politie om aangifte te doen.
Een rechter kan dan bepalen of de asielzoeker wel of niet werkelijk een strafbaar feit heeft gepleegd en of er eventueel strafverzachtende omstandigheden van toepassing waren.
Ik denk wel dat je de rechter de link even moet sturen, anders komt die man er nog mee weg ook.
Alice12
13-05-2026 om 20:34
felija schreef op 13-05-2026 om 16:27:
[..]
We merken er aleen niet veel van, je bent erg vatbaar voor het geloven van 'info' die negatief uitvalt voor asielzoekers en/of moslims. Dat is me al meerdere malen opgevallen. Leuker kan ik het niet maken.
We? Wie is we?
felija
13-05-2026 om 21:29
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 20:34:
[..]
We? Wie is we?
Diegene op wie je reageerde met dat je prima zelf kan nadenken en ondergetekende iig.
Wat is nu die bron voor die zogenaamd gebarende asielzoeker?
Zilver_gray
13-05-2026 om 21:42
felija schreef op 13-05-2026 om 21:29:
[..]
Diegene op wie je reageerde met dat je prima zelf kan nadenken en ondergetekende iig.
Wat is nu die bron voor die zogenaamd gebarende asielzoeker?
Ben ik ook nieuwsgierig naar.
Ik zat zonet weer naar die beelden te kijken op het journaal, maar mijn god wat een paupers, echt geen redden meer aan.
Daglichtlamp
13-05-2026 om 21:51
Dirk (78) brengt chocola naar asielzoekers Loosdrecht: 'Misdadig wat hier gebeurde': https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5601137/tegengeluid-protesten-loosdrecht-brand
Mooi deze tegengeluiden
"Je zal er maar zitten als vluchteling en dat gerel horen", zegt Dirk. "Buiten brand, een hoop ontploffingen en dan ook nog de brandweer die wordt tegengehouden terwijl er mensen in het gebouw zitten." Hij voegt eraan toe: "Verdorie, ze zijn tegen misdaad en ze plegen het zelf. Ik schaam me ervoor", zegt hij over de manier waarop met asielzoekers wordt omgegaan
Neweve
13-05-2026 om 23:13
Maak het land veiliger: begin met jezelf. Geef het goede voorbeeld. Laat zien dat wij geweld tegen hulpverleners niet tolereren, dat we elkaar niet aanvallen met vuur, dat we wel onze stem kunnen laten horen tijdens demonstraties maar dat vredelievend, vriendelijk en luisterend naar de politie doen etc etc etc.
Yumi
13-05-2026 om 23:13
Ik vind het ook echt verschrikkelijk dat er kinderen worden ingezet/meegenomen naar een demonstratie.
Helaas gebeurt dit al veel langer door XR, die samen met kinderen onder de 12 de snelweg bezet houden. In 2023 heeft de politie meer dan dertig meldingen gedaan bij de demonstratie van 9 september.
Kinderen bij de demonstratie van Extinction Rebellion op de A12: breng je ze hiermee als ouder in gevaar?
Is het meenemen van je kind naar een demonstratie reden voor een vermoeden van een onveilige thuissituatie? De politie denkt van wel, want ze hebben 30 meldingen gemaakt bij Veilig Thuis tegen ouders die met hun kinderen naar de Extinction Rebellion-demonstratie op de A12 in Den Haag gingen.
In de afgelopen dagen hebben agenten ouders herhaaldelijk gewaarschuwd en gesommeerd om met hun kinderen te vertrekken, om zo te voorkomen dat de kinderen in een risicovolle situatie terechtkomen. Niet alle ouders gaven echter gehoor aan deze bevelen, en daarom zijn sommige mensen, inclusief de kinderen die zij bij zich hadden, gearresteerd. Hierop zijn meer dan dertig meldingen ingediend bij het meldpunt Veilig Thuis. Dit gebeurt altijd bij kinderen onder de 12 jaar die zijn aangehouden of in een gevaarlijke situatie zijn gebracht. Voor kinderen tot 18 jaar is het aan de agent om te beoordelen of de situatie daarvoor aanleiding geeft.
Politie behandelt zorgvuldig Veilig Thuis-meldingen over kinderen bij XR-demonstratie op A12 - 112 Nederland
Kinderen bij de klimaatdemonstratie op A12: onverantwoord? - DIT