Nieuws en actueel
PensioNada
29-04-2026 om 22:23
AZC weg er mee
Omdat ik zowel van links als rechts filmpjes kijk op YouTube over de asielcrisis, krijg ik tegenwoordig wel eens filmpjes van PowNews voorgeschoteld. Vandaag over een demonstratie in Apeldoorn waar de paar tegendemonstranten dusdanig werden bedreigd dat ze uiteindelijk door de politie in veiligheid moesten worden gebracht. Een aantal demonstranten tegen AZC's waren volledig hysterisch en hadden echt het idee dat elke mannelijke asielzoeker een potentiële moordenaar en verkrachter is. Hoe kan de overheid dit beter regelen. Alle asielzoekers het land uit is geen antwoord, want dat kan niet. Maar wat dan wel?
Alice12
13-05-2026 om 15:46
Daglichtlamp schreef op 13-05-2026 om 15:45:
Ik denk dat je wat minder desinformatie moet lezen Alice.
Hoezo? Jij weet dat dat niet waar is?
Daglichtlamp
13-05-2026 om 15:50
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 15:46:
[..]
Hoezo? Jij weet dat dat niet waar is?
Het is zeer waarschijnlijk dat de asielzoekers vanwege de dreiging van een groep gewapend met stenen en vuurwerk juist bij de ramen vandaan gehouden zijn.
Alice12
13-05-2026 om 15:59
Daglichtlamp schreef op 13-05-2026 om 15:50:
[..]
Het is zeer waarschijnlijk dat de asielzoekers vanwege de dreiging van een groep gewapend met stenen en vuurwerk juist bij de ramen vandaan gehouden zijn.
Waarschijnlijk? Dus je hebt eigenlijk geen idee. Waarom is mijn bericht dan misinformatie?
Amber82
13-05-2026 om 16:04
En stel he dat het waar is, is het dan ok dat die groep mensen met fakkels en vuurwerk gaat gooien naar een gebouw waar mensen wonen, waardoor er brand ontstaat in de struiken en mensen die daar dus wonen misschien wek gevaar lopen. En als politie komt, deze worden tegengehouden en ook bekogeld worden met vuurwerk en stenen en daarnaast ook de brandweer wordt tegengehouden.
Dus wat wil je zeggen met je opmerking?
Alice12
13-05-2026 om 16:07
Nee , dan is het nog steeds niet oké , maar op deze manier provoceren is net zomin oke.
Amber82
13-05-2026 om 16:15
Maar wat wil je dan zeggen met je opmerking? Eigen schuld, dikke bult? Ze gedragen zich alleen zo, omdat die asielzoeker dit en dat heeft gedaan? Dus de asielzoeker is hier de schuldige?
Er wordt tijdens alle protesten geweld gepleegd, dat is hun doel. Al wekenlang is in het nieuws dat het uit de hand loopt bij de protesten, dus het gaat niet om dit enkele geval.
Het gaat hier om een groep mensen die geweld toepast, andere mensen in gevaar brengt, politie en brandweer bekogeld met stenen en vuurwerk, racistische leuzen roepen over mensen van een andere afkomst etc.
Het is tuig, waar geen enkel excuus voor aangedragen hoeft te worden wat mij betreft.
Daglichtlamp
13-05-2026 om 16:15
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 16:07:
Nee , dan is het nog steeds niet oké , maar op deze manier provoceren is net zomin oke.
Probeer eens zelfstandig na te denken. Avond aan avond loopt het protest uit de hand en wordt er geweld gebruikt door de zogenaamde demonstranten. Waarom zou het uit de hand lopen gisteravond dan veroorzaakt zijn door een gebaar van een asielzoeker? Waardoor is het geweld de andere avonden dan veroorzaakt?
Het enige zogenaamde filmpje hierover dat ik op sociale media gezien heb hiervan, daarop is er al brand trouwens.
felija
13-05-2026 om 16:18
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 15:40:
Ik lees dat de asielzoekers vanachter de ramen een " ik snij je hoofd eraf" gebaar maakten . Toen sloeg de vlam in de pan. Ook niet handig natuurlijk. En behoorlijk provocerend.
Waar lees je dat? De vlam was al heel lang in de pan geslagen.
Alice12
13-05-2026 om 16:21
Amber82 schreef op 13-05-2026 om 16:15:
Maar wat wil je dan zeggen met je opmerking? Eigen schuld, dikke bult? Ze gedragen zich alleen zo, omdat die asielzoeker dit en dat heeft gedaan? Dus de asielzoeker is hier de .
Het is wel raar. Als asielzoekers zich misdragen lees ik hier dat dat komt omdat ze met zijn allen op een kluitje zitten. Dus dat is een excuus voor hun gedrag. Maar als blijkt dat de demonstranten geprovoceerd worden ( als het waar is) dan is dat geen enkel excuus.
Alice12
13-05-2026 om 16:22
Daglichtlamp schreef op 13-05-2026 om 16:15:
[..]
Probeer eens zelfstandig na te denken. Avond aan avond loopt het protest uit de hand en wordt er geweld gebruikt door de zogenaamde demonstranten. Waarom zou het uit de hand lopen gisteravond dan veroorzaakt zijn door een gebaar van een asielzoeker? Waardoor is het geweld de andere avonden dan veroorzaakt?
Het enige zogenaamde filmpje hierover dat ik op sociale media gezien heb hiervan, daarop is er al brand trouwens.
Ik denk prima zelfstandig, dank je
felija
13-05-2026 om 16:24
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 16:21:
[..]
Het is wel raar. Als asielzoekers zich misdragen lees ik hier dat dat komt omdat ze met zijn allen op een kluitje zitten. Dus dat is een excuus voor hun gedrag. Maar als blijkt dat de demonstranten geprovoceerd worden ( als het waar is) dan is dat geen enkel excuus.
Nee, men probeert nuance aan te brengen in het stelselmatig stigmatiseren van de hele groep asielzoekers als zijnde overlastgevers, terwijl dat aantoonbaar niet waar is en het slechts om een heel klein percentage gaat.
Als hier dan vervolgens gewezen wordt op de rellen vanuit onze eigen gelederen, weet je niet hoe snel je met je vinger moet wijzen naar asielzoekers. Heel opvallend en een terugkerend fenomeen onder sommige forummers hier.
felija
13-05-2026 om 16:27
Alice12 schreef op 13-05-2026 om 16:22:
[..]
Ik denk prima zelfstandig, dank je
We merken er aleen niet veel van, je bent erg vatbaar voor het geloven van 'info' die negatief uitvalt voor asielzoekers en/of moslims. Dat is me al meerdere malen opgevallen. Leuker kan ik het niet maken.
PensioNada
13-05-2026 om 16:28
[..]
O, daar krijgen we hem weer: "wij mogen nooit wat en zij mogen alles."
Volgens mij hebben hier allerlei meeschrijvers al aangegeven dat ze niets moeten hebben van geweldadige asielzoekers. Maar hier hebben we het dus over wederkerend grof geweld tegen hulpverleners en gebouwen door relschoppers en dan moeten we geloven dat het uitgelokt is door een gebaar van een asielzoeker (of misschien ook niet).
Amber82
13-05-2026 om 16:30
[..]
Waar lees je dat? Heb ik niet gelezen.
Overigens vind ik dat je een groep protesters, die daar enkele uren staan niet kan vergelijken met een groep asielzoekers die een lange periode op elkaars lip wonen met vrijwel geen privacy. Maar dan nog vind ik dat laatste ook geen excuus voor het toepassen van geweld, want genoeg die dat niet doen in dezelfde situatie, dus iemand die vanuit die situatie geweld toepast keur ik ook af.
felija
13-05-2026 om 16:33
PensioNada schreef op 13-05-2026 om 16:28:
[..]
O, daar krijgen we hem weer: "wij mogen nooit wat en zij mogen alles."
Volgens mij hebben hier allerlei meeschrijvers al aangegeven dat ze niets moeten hebben van geweldadige asielzoekers. Maar hier hebben we het dus over wederkerend grof geweld tegen hulpverleners en gebouwen door relschoppers en dan moeten we geloven dat het uitgelokt is door een gebaar van een asielzoeker (of misschien ook niet).
Alles om maar niet te hoeven toegeven dat onder ons zich een steeds groter wordende groep relschoppers bevindt.