Nieuws en actueel
PensioNada
29-04-2026 om 22:23
AZC weg er mee
Omdat ik zowel van links als rechts filmpjes kijk op YouTube over de asielcrisis, krijg ik tegenwoordig wel eens filmpjes van PowNews voorgeschoteld. Vandaag over een demonstratie in Apeldoorn waar de paar tegendemonstranten dusdanig werden bedreigd dat ze uiteindelijk door de politie in veiligheid moesten worden gebracht. Een aantal demonstranten tegen AZC's waren volledig hysterisch en hadden echt het idee dat elke mannelijke asielzoeker een potentiële moordenaar en verkrachter is. Hoe kan de overheid dit beter regelen. Alle asielzoekers het land uit is geen antwoord, want dat kan niet. Maar wat dan wel?
Meesje
03-05-2026 om 14:13
Poezenmeisje schreef op 03-05-2026 om 13:27:
[..]
Nog elke dag worden er mensen geëxecuteerd door het regime, het liefst door ophanging.
Vanzelfsprekend moeten de meisjes eerst worden
verkrachtuitgehuwelijkt om te voorkomen dat ze naar de hemel gaan.Elke dag worden er foto's en namen gepubliceerd van nieuwe slachtoffers. Ik zie ze op X.
Hoezo, anoniem?
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen?
Kampeerder
03-05-2026 om 14:27
Poezenmeisje schreef op 03-05-2026 om 13:27:
[..]
Nog elke dag worden er mensen geëxecuteerd door het regime, het liefst door ophanging.
Vanzelfsprekend moeten de meisjes eerst worden
verkrachtuitgehuwelijkt om te voorkomen dat ze naar de hemel gaan.Elke dag worden er foto's en namen gepubliceerd van nieuwe slachtoffers. Ik zie ze op X.
Hoezo, anoniem?
Nee, men weet natuurlijk wie het zijn, maar in het nieuws zijn het zoveel honderd of zoveel duizend doden zonder naam. Tegen één Lisa die met naam wordt genoemd, dagen lang.
Dan krijgen wij meer het gevoel dat we Lisa kennen dan al die andere doden.
Euphoria
03-05-2026 om 14:36
Kampeerder schreef op 03-05-2026 om 14:27:
[..]
Nee, men weet natuurlijk wie het zijn, maar in het nieuws zijn het zoveel honderd of zoveel duizend doden zonder naam. Tegen één Lisa die met naam wordt genoemd, dagen lang.
Dan krijgen wij meer het gevoel dat we Lisa kennen dan al die andere doden.
Ik ervaar het als pijnlijk hoe stilletjes het nu is rondom Lisa’s dood en de dader.
StarD
03-05-2026 om 15:54
Thora schreef op 02-05-2026 om 19:45:
[..]
Nog iemand die gaat uitleggen wat ik bedoel.
![]()
Jij stelt: '
De groep mannen met een ongaangename kijk op vrouwen wordt steeds groter.
Dat onderschrijf ik.
Thora
03-05-2026 om 15:54
Handschoenvrouw schreef op 03-05-2026 om 10:33:
[..]
Dat is toch vrij uitgebreid in het nieuws geweest. Hoe weet jij dat het slachtoffer in deze zaak geen moslima is?
Dat is niet uitgebreid in het nieuws geweest. Een paar berichten waar je naar moet zoeken. Ik hoorde over het gebeuren door een berichtje op Facebook. Of ze moslima was weet ik niet maar ik denk dat dit wel genoemd zou zijn geweest. Waar het mij om ging was als blanke jongens met vijf man een moslimvrouw zouden verkrachten dat dan de rapen gaar zouden zijn.
Thora
03-05-2026 om 15:55
StarD schreef op 03-05-2026 om 15:54:
[..]
Jij stelt: '
De groep mannen met een ongaangename kijk op vrouwen wordt steeds groter.
Dat onderschrijf ik.
Door de naam te noemen van één Amerikaan?
Thora
03-05-2026 om 15:57
Poezie schreef op 03-05-2026 om 10:22:
[..]
Er is een woord voor? Vervolgens kom jij aanzetten met een Engelstalige zin. Kijk je niet teveel Amerikaanse series?
Dat doen er meer hier. Of Amerikaanse TV.
Handschoenvrouw
03-05-2026 om 16:03
Thora schreef op 03-05-2026 om 15:54:
[..]
Dat is niet uitgebreid in het nieuws geweest. Een paar berichten waar je naar moet zoeken. Ik hoorde over het gebeuren door een berichtje op Facebook. Of ze moslima was weet ik niet maar ik denk dat dit wel genoemd zou zijn geweest. Waar het mij om ging was als blanke jongens met vijf man een moslimvrouw zouden verkrachten dat dan de rapen gaar zouden zijn.
Ik heb het anders gewoon in de krant gelezen hoor. Maar jij mag gewoon lekker geloven wat je zelf wilt, hé? Je bent geenszins verplicht om je eigen mening met feiten of iets dergelijks te staven.
Handschoenvrouw
03-05-2026 om 16:06
Euphoria schreef op 03-05-2026 om 14:36:
[..]
Ik ervaar het als pijnlijk hoe stilletjes het nu is rondom Lisa’s dood en de dader.
De NOS berichtte er vrijdag nog over. Ik raad je aan meer nieuws via de NOS te volgen, ze zijn doorgaans erg actief met het berichten van updates aangaande dit soort nieuws.
Langer onderzoek naar verdachte moord Lisa, strafzaak pas in januari - https://nos.nl/l/2612550
Schemerlampje
03-05-2026 om 16:14
Euphoria schreef op 03-05-2026 om 14:36:
[..]
Waarom? Tenzij je haar persoonlijk kende. Ik denk dat als dit een dochter van mij was, ik er niet op zou zitten te wachten dat het continue in het nieuws bleef. Ik zou in alle rust en zonder al die aandacht willen rouwen. En dat de rest van het land die haar niet kende, dan niet alle ins and outs hoort, zou ik alleen maar blij mee zijn.
Thora
03-05-2026 om 16:39
Handschoenvrouw schreef op 03-05-2026 om 16:03:
[..]
Ik heb het anders gewoon in de krant gelezen hoor. Maar jij mag gewoon lekker geloven wat je zelf wilt, hé? Je bent geenszins verplicht om je eigen mening met feiten of iets dergelijks te staven.
Waarom moet ik mijn mening staven. Google gewoon en je ziet genoeg. Oh ja, dan kun je ook gelijk over de Foei Billenkoekstraf lezen die de daders gekregen hebben. En nee ik heb geen feiten over een moslima die door 5 blanke minderjarige jongens bruut verkracht wordt. Gelukkig niet!!! Ik denk en hoop ook niet dat ik deze mening hierover ooit kan staven met feiten.
Euphoria
03-05-2026 om 16:43
Schemerlampje schreef op 03-05-2026 om 16:14:
[..]
Waarom? Tenzij je haar persoonlijk kende. Ik denk dat als dit een dochter van mij was, ik er niet op zou zitten te wachten dat het continue in het nieuws bleef. Ik zou in alle rust en zonder al die aandacht willen rouwen. En dat de rest van het land die haar niet kende, dan niet alle ins and outs hoort, zou ik alleen maar blij mee zijn.
Ja, dat ben ik met je eens.
Los daarvan realiseer ik me door de stilte hieromtrent (artikel dat handschoenvrouw aanhaalt overigens wel voorbij zien komen) dat we allen enkel tijdelijk op deze aardbol zijn. En uiteindelijk vertrekken we geruisloos. Een beetje een emogevoel.
Alice12
03-05-2026 om 18:27
Yumi schreef op 03-05-2026 om 10:57:
Deze rare discussie doet me denken aan een artikel....
Zeg blanke vrouwen, stop eens met het aanranden van jongens als Samir
Hahah, we gaan wel echt heel ver met willen deugen. Die dikke witte vrouw die een moslim in de kont knijpt. Hoe verzinnen ze het.
Euphoria
03-05-2026 om 18:59
Yumi schreef op 03-05-2026 om 10:57:
Deze rare discussie doet me denken aan een artikel....
Zeg blanke vrouwen, stop eens met het aanranden van jongens als Samir
Bizar.
Poezenmeisje
03-05-2026 om 19:32
Ze hebben mij als voorbeeld genomen?
Ik werd als volwassene ooit nageroepen door een snotneus van een jaar of acht, negen "Hé trut, ik wil met je neuken!!"
Ik ben van mijn fiets gestapt, naar hem toe gelopen en heb gezegd "Nou, doe je broek dan uit, anders lukt het niet".
Waarom hij vervolgens wegrende?? 🤔🤔