Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

AZC weg er mee

PensioNada schreef op 01-05-2026 om 09:09:

[..]

Behalve dat ze ter Apel blijkbaar als hoofdstad zien van Gelderland, heeft Noord-Holland twee hoofdsteden, in hun perspectief.

Er staat niet op de poster dat ze het over hoofdsteden hebben.

Schemerlampje schreef op 01-05-2026 om 10:42:

[..]

Ter Apel is niet eens een hoofddorp, maar dan nog klopt de kaart op de poster gewoon niet.

😄

Poezenmeisje schreef op 01-05-2026 om 10:47:

[..]

Ter Apel is niet eens een hoofddorp, maar dan nog klopt de kaart op de poster gewoon niet.

😄

Alleen Hoofddorp is een hoofddorp.

PensioNada schreef op 01-05-2026 om 10:44:

[..]

Ik heb gegoogled naar wat dit nou weer was en kwam toen hier uit: https://www.de-nieuwe-media.nl/l/op-zaterdag-16-mei-2026-vindt-een-samenkomst-plaats-van-de-nederlandse-bevolking-in-12-steden-in-12-provincies-met-een-eenduidig-geluid-van-nationaal-protest/

Ah, oké! Wat een vage site. Strooien met bijbelteksten, maar ook vage dingen als dit:

"Bentov betoogde dat het bewustzijn, door bepaalde resonantietoestanden te bereiken, zich kon afstemmen op dat meer fundamentele niveau. Hij beschreef het niet als een mystieke fantasie. Hij beschreef het als een verbinding met de 'bron' van de projectie. Vanuit dat perspectief zou het – volgens zijn interpretatie – niet alleen mogelijk zijn om de vibrerende samenstelling van het universum te intuïteren… maar ook om een ​​glimp op te vangen van het scheppingsproces zelf. Zelfs van de aard van God."

En hier en daar wat complottheorieën tussendoor.

Schemerlampje schreef op 01-05-2026 om 10:58:

[..]

Ah, oké! Wat een vage site. Strooien met bijbelteksten, maar ook vage dingen als dit:

"Bentov betoogde dat het bewustzijn, door bepaalde resonantietoestanden te bereiken, zich kon afstemmen op dat meer fundamentele niveau. Hij beschreef het niet als een mystieke fantasie. Hij beschreef het als een verbinding met de 'bron' van de projectie. Vanuit dat perspectief zou het – volgens zijn interpretatie – niet alleen mogelijk zijn om de vibrerende samenstelling van het universum te intuïteren… maar ook om een ​​glimp op te vangen van het scheppingsproces zelf. Zelfs van de aard van God."

En hier en daar wat complottheorieën tussendoor.

Wat een afschuwelijke site. Al die leugens van de geesteszieke beroepswappie Joost Knevel over Bodegraven, waardoor ouders van overleden kinderen die daar begraven waren werden bedreigd, worden hier als feiten gepresenteerd.

Wie gebruikt dit in godsnaam als bron?

Poezenmeisje schreef op 01-05-2026 om 07:42:

[..]

Tik 'Ter Apel' in op Google Maps en vergelijk de kaarten.

Dat zag ik in 1 oogopslag, maar daar ging mijn reactie dan ook niet over waar de reactie opgegeven werd. Daarin probeerde ik in te gaan op wat er volgens de poster maker mis kon zijn met de steden. Na googlen vond ik dat de demonstratie zich richt tegen de zittende regering. Wat niet direct overeen lijkt te komen met de regerende partijen in de op de poster genoemde steden.

Schemerlampje schreef op 01-05-2026 om 10:42:

[..]

De demonstratie is in alle hoofdsteden van iedere provincie. Maar dat staat inderdaad los van de poster inhoud.

Zeespiegel schreef op 01-05-2026 om 11:19:

[..]

Dat zag ik in 1 oogopslag, maar daar ging mijn reactie dan ook niet over waar de reactie opgegeven werd. Daarin probeerde ik in te gaan op wat er volgens de poster maker mis kon zijn met de steden. Na googlen vond ik dat de demonstratie zich richt tegen de zittende regering. Wat niet direct overeen lijkt te komen met de regerende partijen in de op de poster genoemde steden.

Die poster gaat niet over welke partijen in die steden gewonnen hebben met de gemeenteraadsverkiezingen. Hoe kom je daar bij? Heb ook even gegoogled en ze willen kennelijk door heel Nederland gaan demonstreren. Ze hebben een plaatje met steden (ook topografisch onjuist) die 'afgeregeld' zijn en dit plaatje gaat over steden die nog niet 'afgeregeld' zijn. Geen idee wat afgeregeld betekent. Ik neem aan dat ze bedoelen dat in de genoemde steden de demonstratie nog niet bevestigt is. Dat er nog dingen te doen zijn om dit volledig rond te krijgen. Aangezien ze topografisch en taalkundig al geen duidelijk plaatje kunnen samenstellen denk ik niet dat ze besef hebben van de samenstelling van de gemeenteraden van de diverse plekken. Je overschat de makers schromelijk. 

Lol. Ik zie die wappen vaak voorbij komen op Reddit, waar ze compleet belachelijk worden gemaakt. Wat een stel idioten zijn dat 

Misschien is het al voorbij gekomen want ik heb niet alle 56 reacties gelezen. Maar ik denk dat een strak Europabreed beleid wat asielzoekers aangaat een hoop zou schelen. 
Als in heel Europa de asielzoekers op dezelfde manier opgevangen, beoordeeld en begeleid worden voorkom je dat ze eerst door tig veilige landen reizen om uiteindelijk dat speldenknopje op de wereldbol te vinden waar ze keer op keer opnieuw kunnen procederen en voorrang krijgen bij het vinden van een woning. Maar ja, er zullen ongetwijfeld allerlei redenen zijn waarom dit niet mogelijk zou zijn. 

Thora schreef op 01-05-2026 om 11:55:

Misschien is het al voorbij gekomen want ik heb niet alle 56 reacties gelezen. Maar ik denk dat een strak Europabreed beleid wat asielzoekers aangaat een hoop zou schelen.
Als in heel Europa de asielzoekers op dezelfde manier opgevangen, beoordeeld en begeleid worden voorkom je dat ze eerst door tig veilige landen reizen om uiteindelijk dat speldenknopje op de wereldbol te vinden waar ze keer op keer opnieuw kunnen procederen en voorrang krijgen bij het vinden van een woning. Maar ja, er zullen ongetwijfeld allerlei redenen zijn waarom dit niet mogelijk zou zijn.

Wordt dit niet geregeld in dat nieuwe Europese verdrag dat dit jaar ingaat? Daar stonden wel dat soort afspraken in dacht ik, zodat dat tussen landen 'hoppen' geen nut meer heeft voor asielzoekers. 

Maar goed, hier zullen we wel weer softies blijven,  ben ik bang. 

Kampeerder schreef op 30-04-2026 om 12:39:

[..]

Er is volgens mij niks mis met zoeken naar geluk, alleen is voor mij de vraag of dat dan rechtvaardig is via een vluchtelingenstatus. Mensen op de vlucht voor oorlog, geweld etc hebben recht op opvang door landen waar dat gevaar niet is. 

Toegang tot Nederland is één ding, toegang tot zorg, huisvesting, sociale voorzieningen etc is iets anders. Er zijn landen waar je wel binnen kunt komen, maar dan ben je volkomen op jezelf aangewezen voor inkomen, wonen, zorg etc. 

Nederland heeft om allerlei redenen (die op zich best te volgen zijn) gekoppeld dat als je eenmaal erkend bent als vluchteling, je ook aanspraak kunt maken op diverse voorzieningen, zoals een woning of een uitkering. En volgens mij zit daar de weerstand van veel mensen. Die voorzieningen zijn schaars en/of duur, en niet iedereen vindt het vanzelfsprekend dat het recht om in Nederland te verblijven automatisch ook een recht geeft op die voorzieningen. 

Je kunt ook zeggen: je mag hier komen, maar dan moet je jezelf zien te redden, qua inkomen etc. Dat vergt een flinke omslag in de wetgeving, en het zal belangrijke nadelen hebben dus ik weet niet of ik er per se voor ben, maar ik denk dat dat wel de angel uit een aantal protesten zou halen. 

En verder valt er wmb ook veel te zeggen over bv de druk die kennismigranten op de woningmarkt leggen, maar ik heb niet zo'n zin er zo diep op in te gaan  

laten we het beestje bij zijn naam noemen. Het is in ieder geval voor een groot deel het enorme cultuurverschil waarbij vrouwen minder waard zijn, minder in te brengen hebben en dienen te gehoorzamen dat een groot probleem is voor veel Nederlanders die geen trek hebben in deze groepen mensen.
Ik ben al iets ouder, ik ben wellicht niet meer interessant voor deze doelgroep. Mijn dochter is nog jeugdig, en ik voed haar op in vrijheid en gelijkwaardigheid. Op plekken waar zij komt kroelt het regelmatig van de hoofddoekjesmoeders die hun kroost in groepjes de boel laten terroriseren met hun houding en gedrag. En dit is nog maar een voorbeeld.
Het gesis, het niet aanpassen, het verwachten dat wij ons aanpassen. Wij hebben hier nooit en te nimmer voor gekozen!!

Euphoria schreef op 01-05-2026 om 17:08:

laten we het beestje bij zijn naam noemen. Het is in ieder geval voor een groot deel het enorme cultuurverschil waarbij vrouwen minder waard zijn, minder in te brengen hebben en dienen te gehoorzamen dat een groot probleem is voor veel Nederlanders die geen trek hebben in deze groepen mensen.
Ik ben al iets ouder, ik ben wellicht niet meer interessant voor deze doelgroep. Mijn dochter is nog jeugdig, en ik voed haar op in vrijheid en gelijkwaardigheid. Op plekken waar zij komt kroelt het regelmatig van de hoofddoekjesmoeders die hun kroost in groepjes de boel laten terroriseren met hun houding en gedrag. En dit is nog maar een voorbeeld.
Het gesis, het niet aanpassen, het verwachten dat wij ons aanpassen. Wij hebben hier nooit en te nimmer voor gekozen!!

Jij komt vast niet uit een gereformeerde omgeving?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.